- Liittynyt
- 29.8.2003
- Viestejä
- 705
____
19.6.2013 12:51,
Hei,
29.4 Tuon takin tuunattavaksi. Koska tiedän että pienyrittäjällä on asiakkaat niskassa aikataulujen kanssa, ajattelen empaattisena ihmisenä olla se mukava asiakas joka sanoo että "ei oo hoppu". *
Lupaat ilmoittaa tekstarilla koska takki on valmis. Oletusarvoni oli että kun "kiireasiakas" haluaa valmista 1-2 päivän päästä, tämmönen "ei kiireellinen" projekti olisi valmis kahden viikon päästä. (Olen myös kysellyt tutuilta, niin *miehiltä kuin naisilta, mikä on oletusarvoinen toimitus tämmöisessä keississä jos asiakas on antanut luvan tehdä "ei kiireellisenä", ja kaikki ovat sanoneet että "ei kiire" tarkoittaa heistä kahta maksimissaan kolmea viikkoa.)
Susta ei kuulu mitään yli kuukauteen. Tasan viiden viikon päästä takin jätöstä 31.5 rupean ihmettelemään miksi mitään ei kuulu, ja tulen paikanpäälle. *Ihmettelet miksi ylipäätään tulen paikalle kun takillahan "ei ollut kiire". Mulle siis paljastuu että sulle "ei kiire" tarkoittaa käytännössä täysin aikataulutonta projektia jonka edelle kaikki asiakkaat jotka ilmoittavat että heillä "on kiire" menevät maailman tappiin asti. Se että olen epäitsekkästi ajatellut työtaakkaasi on siis kääntynyt jo tässä vaiheessa kirkkaasti mun tappioksi.
Yhteisymmärryksellä takki siirretään kiireelliseen pinoon. Erikseen sanot että jatkossa tämä homma menee sitten muiden töiden edelle etkä ota vastaan uusia "kiire" projekteja jotka menisivät tämän päälle. *
Projektille sovitaan tarkka valmistumispäivämäärä joka on nyt ehdottamasi mukaan 6.6. *Kyseisenä päivänä tulen paikanpäälle - vain huomatakseni että takkia ei ole edes aloitettu. Missään vaiheessa et katso tarpeelliseksi informoida minua että takki ei valmistu tai että sitä ei ole edes aloitettu, ja vaikka työni on melko vieressä olen tullut siis jälleen täysin tarpeettomasti paikanpäälle. Vetoat taas siihen että takillahan "ei ollut kiire". Sanon että ei sillä ole enää merkitystä, koska projekti on määritelty viime käynnilllä kiireelliseksi ja sille on sovittu valmistumispäivä.
Ehdotat uudeksi valmistumispäiväksi 12.6 jonka pitkin hampain hyväksyn.
12.6 tulee ja menee. Sinusta ei kuulu yhtään mitään vaikka jälleen olet luvannut ilmoittaa tekstiviestillä. Ajattelen että ihan piruuttani jään odottamaan että eikö susta oikeasti kuulu mitään, vaikka sun oletettavasti pitäisi ymmärtää että jo nyt mun sietokykyä on koeteltu melko kohtuuttomasti.
18.6 Eli viikon päästä tästä soitan perään. Takki on "juuri työn *alla" *ja valmistuu klo 15. Sanon että tulen vasta klo 16. Tulen kello 16 - takki on aivan kesken, mutta et ole vaivautunut ilmoittamaan siitä taaskaan mulle yhtikäs mitään. Sanot tekeväsi takin samantien valmiiksi. Pyydät mua jopa odottamaan. En jää odottamaan. Jälleen kerran sanot laittavasi tekstaria.
Nyt 19.6 tekstaria ei kuulunut eilen, eikä kaikella todennäköisyydellä kuulu tänäänkään. Missään vaiheessa koko kohta kahden kuukauden aikan muhun päin et ole ollut missään yhteydessä, vaikka tähän mennessä jo kolme konkreettista valmistumispäivämäärää on mennyt. Missään vaiheessa ei ole välittänyt että olisit oikeasti pahoillaan siitä että tämä on yksi huonoimmista asiakaspalvelukokemuksista mitä olen koko 41- vuotisen elämäni aikana kokenut.
Melko kornia että huhtikuussa kun jätin takin kerroit tehneesi yön läpi ilman erilliskorvausta joillekin venäläisille turisteille koiranäyttelyhuopaa. Siinä mulle asiakkaana luvattiin "pikkuisen" erilaista asiakaskokemusta kun tämä meneillään oleva.
xxxx
______
20.6. klo 13.30
Hei xxxxx
Myös minä empaattisenä ihmisenä lupasin tehdä tuon työn, koska sanoit että sillä ei ole kiire. Jo silloin minulla oli montä työtä kesken - ja siksi kysyin aikatauluasi.* Ehkä minun olisi pitänyt kieltäytyä ja sanoa sinulle* että en ehdi. - No se siitä. Asian vatvominen ei auta meitä kumpaakaan.
Minulla on ollut täällä ompelimossa ongelmia työntekijöideni kanssa. Joko on flunssaa tai siten mahatautia. Tällaisessa pienessä ompelimossa se tarkoitaa seuraavaa.: Jos täältä puuttu kaksi ihmistä niin minä teen töitä kuudella(6) kädellä. joskus se onnistuu hyvin mutta ei aina. Pahoittelen kovasti tätä juttua.
Eilen en koko päivänä ehtinyt lukea sähköpostejani joten näistäkin on tullut "etanaposteja".
Toivotan sinulle mukavaa juhannusta mahdollisimman vähillä hyttysillä höystettynä.
Minä itse lähden tänään klo 18.00 Lappeenrantaan 82-vuotiaan isäni luo ja yritän unohtaa työhuolet juhannukseksi,
P.S.
Elämä ei aina ole helppoa vaikka niin haluaisikin.
Soitan keskiviikkona Sinulle.
xxxx xxxxx
______
BSW Ompelimo Helsingin Ratakadulla. Yllä reklamaationi ja vastauskirje siihen. Tätä kirjoittaessa on siis kulunut tuosta viimeisestä luvatusta keskiviikosta viikko ja kuukausi on tässä välissä vaihtunut Heinäkuuksi. Täyttä radioskuggaa siis edelleen BSW ompelimon puolelta. Mitään ei ole kuulunut juhannuksen jälkeen. Nyt tätä kirjoittaessa on siis 2.7 klo 17.48.
19.6.2013 12:51,
Hei,
29.4 Tuon takin tuunattavaksi. Koska tiedän että pienyrittäjällä on asiakkaat niskassa aikataulujen kanssa, ajattelen empaattisena ihmisenä olla se mukava asiakas joka sanoo että "ei oo hoppu". *
Lupaat ilmoittaa tekstarilla koska takki on valmis. Oletusarvoni oli että kun "kiireasiakas" haluaa valmista 1-2 päivän päästä, tämmönen "ei kiireellinen" projekti olisi valmis kahden viikon päästä. (Olen myös kysellyt tutuilta, niin *miehiltä kuin naisilta, mikä on oletusarvoinen toimitus tämmöisessä keississä jos asiakas on antanut luvan tehdä "ei kiireellisenä", ja kaikki ovat sanoneet että "ei kiire" tarkoittaa heistä kahta maksimissaan kolmea viikkoa.)
Susta ei kuulu mitään yli kuukauteen. Tasan viiden viikon päästä takin jätöstä 31.5 rupean ihmettelemään miksi mitään ei kuulu, ja tulen paikanpäälle. *Ihmettelet miksi ylipäätään tulen paikalle kun takillahan "ei ollut kiire". Mulle siis paljastuu että sulle "ei kiire" tarkoittaa käytännössä täysin aikataulutonta projektia jonka edelle kaikki asiakkaat jotka ilmoittavat että heillä "on kiire" menevät maailman tappiin asti. Se että olen epäitsekkästi ajatellut työtaakkaasi on siis kääntynyt jo tässä vaiheessa kirkkaasti mun tappioksi.
Yhteisymmärryksellä takki siirretään kiireelliseen pinoon. Erikseen sanot että jatkossa tämä homma menee sitten muiden töiden edelle etkä ota vastaan uusia "kiire" projekteja jotka menisivät tämän päälle. *
Projektille sovitaan tarkka valmistumispäivämäärä joka on nyt ehdottamasi mukaan 6.6. *Kyseisenä päivänä tulen paikanpäälle - vain huomatakseni että takkia ei ole edes aloitettu. Missään vaiheessa et katso tarpeelliseksi informoida minua että takki ei valmistu tai että sitä ei ole edes aloitettu, ja vaikka työni on melko vieressä olen tullut siis jälleen täysin tarpeettomasti paikanpäälle. Vetoat taas siihen että takillahan "ei ollut kiire". Sanon että ei sillä ole enää merkitystä, koska projekti on määritelty viime käynnilllä kiireelliseksi ja sille on sovittu valmistumispäivä.
Ehdotat uudeksi valmistumispäiväksi 12.6 jonka pitkin hampain hyväksyn.
12.6 tulee ja menee. Sinusta ei kuulu yhtään mitään vaikka jälleen olet luvannut ilmoittaa tekstiviestillä. Ajattelen että ihan piruuttani jään odottamaan että eikö susta oikeasti kuulu mitään, vaikka sun oletettavasti pitäisi ymmärtää että jo nyt mun sietokykyä on koeteltu melko kohtuuttomasti.
18.6 Eli viikon päästä tästä soitan perään. Takki on "juuri työn *alla" *ja valmistuu klo 15. Sanon että tulen vasta klo 16. Tulen kello 16 - takki on aivan kesken, mutta et ole vaivautunut ilmoittamaan siitä taaskaan mulle yhtikäs mitään. Sanot tekeväsi takin samantien valmiiksi. Pyydät mua jopa odottamaan. En jää odottamaan. Jälleen kerran sanot laittavasi tekstaria.
Nyt 19.6 tekstaria ei kuulunut eilen, eikä kaikella todennäköisyydellä kuulu tänäänkään. Missään vaiheessa koko kohta kahden kuukauden aikan muhun päin et ole ollut missään yhteydessä, vaikka tähän mennessä jo kolme konkreettista valmistumispäivämäärää on mennyt. Missään vaiheessa ei ole välittänyt että olisit oikeasti pahoillaan siitä että tämä on yksi huonoimmista asiakaspalvelukokemuksista mitä olen koko 41- vuotisen elämäni aikana kokenut.
Melko kornia että huhtikuussa kun jätin takin kerroit tehneesi yön läpi ilman erilliskorvausta joillekin venäläisille turisteille koiranäyttelyhuopaa. Siinä mulle asiakkaana luvattiin "pikkuisen" erilaista asiakaskokemusta kun tämä meneillään oleva.
xxxx
______
20.6. klo 13.30
Hei xxxxx
Myös minä empaattisenä ihmisenä lupasin tehdä tuon työn, koska sanoit että sillä ei ole kiire. Jo silloin minulla oli montä työtä kesken - ja siksi kysyin aikatauluasi.* Ehkä minun olisi pitänyt kieltäytyä ja sanoa sinulle* että en ehdi. - No se siitä. Asian vatvominen ei auta meitä kumpaakaan.
Minulla on ollut täällä ompelimossa ongelmia työntekijöideni kanssa. Joko on flunssaa tai siten mahatautia. Tällaisessa pienessä ompelimossa se tarkoitaa seuraavaa.: Jos täältä puuttu kaksi ihmistä niin minä teen töitä kuudella(6) kädellä. joskus se onnistuu hyvin mutta ei aina. Pahoittelen kovasti tätä juttua.
Eilen en koko päivänä ehtinyt lukea sähköpostejani joten näistäkin on tullut "etanaposteja".
Toivotan sinulle mukavaa juhannusta mahdollisimman vähillä hyttysillä höystettynä.
Minä itse lähden tänään klo 18.00 Lappeenrantaan 82-vuotiaan isäni luo ja yritän unohtaa työhuolet juhannukseksi,
P.S.
Elämä ei aina ole helppoa vaikka niin haluaisikin.
Soitan keskiviikkona Sinulle.
xxxx xxxxx
______
BSW Ompelimo Helsingin Ratakadulla. Yllä reklamaationi ja vastauskirje siihen. Tätä kirjoittaessa on siis kulunut tuosta viimeisestä luvatusta keskiviikosta viikko ja kuukausi on tässä välissä vaihtunut Heinäkuuksi. Täyttä radioskuggaa siis edelleen BSW ompelimon puolelta. Mitään ei ole kuulunut juhannuksen jälkeen. Nyt tätä kirjoittaessa on siis 2.7 klo 17.48.