[***Musta Lista***]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
____
19.6.2013 12:51,

Hei,

29.4 Tuon takin tuunattavaksi. Koska tiedän että pienyrittäjällä on asiakkaat niskassa aikataulujen kanssa, ajattelen empaattisena ihmisenä olla se mukava asiakas joka sanoo että "ei oo hoppu". *

Lupaat ilmoittaa tekstarilla koska takki on valmis. Oletusarvoni oli että kun "kiireasiakas" haluaa valmista 1-2 päivän päästä, tämmönen "ei kiireellinen" projekti olisi valmis kahden viikon päästä. (Olen myös kysellyt tutuilta, niin *miehiltä kuin naisilta, mikä on oletusarvoinen toimitus tämmöisessä keississä jos asiakas on antanut luvan tehdä "ei kiireellisenä", ja kaikki ovat sanoneet että "ei kiire" tarkoittaa heistä kahta maksimissaan kolmea viikkoa.)

Susta ei kuulu mitään yli kuukauteen. Tasan viiden viikon päästä takin jätöstä 31.5 rupean ihmettelemään miksi mitään ei kuulu, ja tulen paikanpäälle. *Ihmettelet miksi ylipäätään tulen paikalle kun takillahan "ei ollut kiire". Mulle siis paljastuu että sulle "ei kiire" tarkoittaa käytännössä täysin aikataulutonta projektia jonka edelle kaikki asiakkaat jotka ilmoittavat että heillä "on kiire" menevät maailman tappiin asti. Se että olen epäitsekkästi ajatellut työtaakkaasi on siis kääntynyt jo tässä vaiheessa kirkkaasti mun tappioksi.

Yhteisymmärryksellä takki siirretään kiireelliseen pinoon. Erikseen sanot että jatkossa tämä homma menee sitten muiden töiden edelle etkä ota vastaan uusia "kiire" projekteja jotka menisivät tämän päälle. *

Projektille sovitaan tarkka valmistumispäivämäärä joka on nyt ehdottamasi mukaan 6.6. *Kyseisenä päivänä tulen paikanpäälle - vain huomatakseni että takkia ei ole edes aloitettu. Missään vaiheessa et katso tarpeelliseksi informoida minua että takki ei valmistu tai että sitä ei ole edes aloitettu, ja vaikka työni on melko vieressä olen tullut siis jälleen täysin tarpeettomasti paikanpäälle. Vetoat taas siihen että takillahan "ei ollut kiire". Sanon että ei sillä ole enää merkitystä, koska projekti on määritelty viime käynnilllä kiireelliseksi ja sille on sovittu valmistumispäivä.

Ehdotat uudeksi valmistumispäiväksi 12.6 jonka pitkin hampain hyväksyn.

12.6 tulee ja menee. Sinusta ei kuulu yhtään mitään vaikka jälleen olet luvannut ilmoittaa tekstiviestillä. Ajattelen että ihan piruuttani jään odottamaan että eikö susta oikeasti kuulu mitään, vaikka sun oletettavasti pitäisi ymmärtää että jo nyt mun sietokykyä on koeteltu melko kohtuuttomasti.

18.6 Eli viikon päästä tästä soitan perään. Takki on "juuri työn *alla" *ja valmistuu klo 15. Sanon että tulen vasta klo 16. Tulen kello 16 - takki on aivan kesken, mutta et ole vaivautunut ilmoittamaan siitä taaskaan mulle yhtikäs mitään. Sanot tekeväsi takin samantien valmiiksi. Pyydät mua jopa odottamaan. En jää odottamaan. Jälleen kerran sanot laittavasi tekstaria.

Nyt 19.6 tekstaria ei kuulunut eilen, eikä kaikella todennäköisyydellä kuulu tänäänkään. Missään vaiheessa koko kohta kahden kuukauden aikan muhun päin et ole ollut missään yhteydessä, vaikka tähän mennessä jo kolme konkreettista valmistumispäivämäärää on mennyt. Missään vaiheessa ei ole välittänyt että olisit oikeasti pahoillaan siitä että tämä on yksi huonoimmista asiakaspalvelukokemuksista mitä olen koko 41- vuotisen elämäni aikana kokenut.

Melko kornia että huhtikuussa kun jätin takin kerroit tehneesi yön läpi ilman erilliskorvausta joillekin venäläisille turisteille koiranäyttelyhuopaa. Siinä mulle asiakkaana luvattiin "pikkuisen" erilaista asiakaskokemusta kun tämä meneillään oleva.

xxxx

______

20.6. klo 13.30

Hei xxxxx

Myös minä empaattisenä ihmisenä lupasin tehdä tuon työn, koska sanoit että sillä ei ole kiire. Jo silloin minulla oli montä työtä kesken - ja siksi kysyin aikatauluasi.* Ehkä minun olisi pitänyt kieltäytyä ja sanoa sinulle* että en ehdi. - No se siitä. Asian vatvominen ei auta meitä kumpaakaan.
Minulla on ollut täällä ompelimossa ongelmia työntekijöideni kanssa. Joko on flunssaa tai siten mahatautia. Tällaisessa pienessä ompelimossa se tarkoitaa seuraavaa.: Jos täältä puuttu kaksi ihmistä niin minä teen töitä kuudella(6) kädellä. joskus se onnistuu hyvin mutta ei aina. Pahoittelen kovasti tätä juttua.

Eilen en koko päivänä ehtinyt lukea sähköpostejani joten näistäkin on tullut "etanaposteja".

Toivotan sinulle mukavaa juhannusta mahdollisimman vähillä hyttysillä höystettynä.

Minä itse lähden tänään klo 18.00 Lappeenrantaan 82-vuotiaan isäni luo ja yritän unohtaa työhuolet juhannukseksi,

P.S.
Elämä ei aina ole helppoa vaikka niin haluaisikin.

Soitan keskiviikkona Sinulle.

xxxx xxxxx

______

BSW Ompelimo Helsingin Ratakadulla. Yllä reklamaationi ja vastauskirje siihen. Tätä kirjoittaessa on siis kulunut tuosta viimeisestä luvatusta keskiviikosta viikko ja kuukausi on tässä välissä vaihtunut Heinäkuuksi. Täyttä radioskuggaa siis edelleen BSW ompelimon puolelta. Mitään ei ole kuulunut juhannuksen jälkeen. Nyt tätä kirjoittaessa on siis 2.7 klo 17.48.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
zalando. Tilailin parit kengät ja shortsit yli viikko sitten, maksoin suoraan verkkopankista tilauksen. Maanantaina sähköpostien jälkeen sain tilaukseen "maksettu tilaan" ja nyt ootellaan, että jaksaisivat postittaa tuotteet. Voi vetti sentään, en valinnut halvinta, ihan vaan sen takia, että kaikki tuotteita minun käsittäkseni oli varastossa.

Noh, nyt on yli viikko odotettu eikä näy eikä kuulu. Maksun kuittaamisen jälkeen tuli tieto, että toimitusaika 4-6 TYÖPÄIVÄÄ eli varmaan menee ens viikolle. Muuten niin väliä ole, mutta kun olen lomareissulla, jonne olisin nuo halunnut mukaan. Voi vittujen vittu. Oli eka ja vika kerta kun tilaan tuolta yhtään mitään. Briteistä tilattuna olisin tavarat jo saanut. saatana.
 
Mulla on tuolta tullut kengät ennen kuin maksu on heillä näkynyt, tilannut siis laskulla. Kahdet kengät saanut, molemmilla kerroilla toimi kuin junan vessa + kengät oli laatuun nähden helvetin edulliset. Toki ei kyllä mullakaan toimitus tainnut ihan parissa päivässä tulla..
 
____
19.6.2013 12:51,

hei,

29.4 tuon takin tuunattavaksi. Koska tiedän että pienyrittäjällä on asiakkaat niskassa aikataulujen kanssa, ajattelen empaattisena ihmisenä olla se mukava asiakas joka sanoo että "ei oo hoppu". *

lupaat ilmoittaa tekstarilla koska takki on valmis. Oletusarvoni oli että kun "kiireasiakas" haluaa valmista 1-2 päivän päästä, tämmönen "ei kiireellinen" projekti olisi valmis kahden viikon päästä. (olen myös kysellyt tutuilta, niin *miehiltä kuin naisilta, mikä on oletusarvoinen toimitus tämmöisessä keississä jos asiakas on antanut luvan tehdä "ei kiireellisenä", ja kaikki ovat sanoneet että "ei kiire" tarkoittaa heistä kahta maksimissaan kolmea viikkoa.)

susta ei kuulu mitään yli kuukauteen. Tasan viiden viikon päästä takin jätöstä 31.5 rupean ihmettelemään miksi mitään ei kuulu, ja tulen paikanpäälle. *ihmettelet miksi ylipäätään tulen paikalle kun takillahan "ei ollut kiire". Mulle siis paljastuu että sulle "ei kiire" tarkoittaa käytännössä täysin aikataulutonta projektia jonka edelle kaikki asiakkaat jotka ilmoittavat että heillä "on kiire" menevät maailman tappiin asti. Se että olen epäitsekkästi ajatellut työtaakkaasi on siis kääntynyt jo tässä vaiheessa kirkkaasti mun tappioksi.

Yhteisymmärryksellä takki siirretään kiireelliseen pinoon. Erikseen sanot että jatkossa tämä homma menee sitten muiden töiden edelle etkä ota vastaan uusia "kiire" projekteja jotka menisivät tämän päälle. *

projektille sovitaan tarkka valmistumispäivämäärä joka on nyt ehdottamasi mukaan 6.6. *kyseisenä päivänä tulen paikanpäälle - vain huomatakseni että takkia ei ole edes aloitettu. Missään vaiheessa et katso tarpeelliseksi informoida minua että takki ei valmistu tai että sitä ei ole edes aloitettu, ja vaikka työni on melko vieressä olen tullut siis jälleen täysin tarpeettomasti paikanpäälle. Vetoat taas siihen että takillahan "ei ollut kiire". Sanon että ei sillä ole enää merkitystä, koska projekti on määritelty viime käynnilllä kiireelliseksi ja sille on sovittu valmistumispäivä.

Ehdotat uudeksi valmistumispäiväksi 12.6 jonka pitkin hampain hyväksyn.

12.6 tulee ja menee. Sinusta ei kuulu yhtään mitään vaikka jälleen olet luvannut ilmoittaa tekstiviestillä. Ajattelen että ihan piruuttani jään odottamaan että eikö susta oikeasti kuulu mitään, vaikka sun oletettavasti pitäisi ymmärtää että jo nyt mun sietokykyä on koeteltu melko kohtuuttomasti.

18.6 eli viikon päästä tästä soitan perään. Takki on "juuri työn *alla" *ja valmistuu klo 15. Sanon että tulen vasta klo 16. Tulen kello 16 - takki on aivan kesken, mutta et ole vaivautunut ilmoittamaan siitä taaskaan mulle yhtikäs mitään. Sanot tekeväsi takin samantien valmiiksi. Pyydät mua jopa odottamaan. En jää odottamaan. Jälleen kerran sanot laittavasi tekstaria.

Nyt 19.6 tekstaria ei kuulunut eilen, eikä kaikella todennäköisyydellä kuulu tänäänkään. Missään vaiheessa koko kohta kahden kuukauden aikan muhun päin et ole ollut missään yhteydessä, vaikka tähän mennessä jo kolme konkreettista valmistumispäivämäärää on mennyt. Missään vaiheessa ei ole välittänyt että olisit oikeasti pahoillaan siitä että tämä on yksi huonoimmista asiakaspalvelukokemuksista mitä olen koko 41- vuotisen elämäni aikana kokenut.

Melko kornia että huhtikuussa kun jätin takin kerroit tehneesi yön läpi ilman erilliskorvausta joillekin venäläisille turisteille koiranäyttelyhuopaa. Siinä mulle asiakkaana luvattiin "pikkuisen" erilaista asiakaskokemusta kun tämä meneillään oleva.

Xxxx

______

20.6. Klo 13.30

hei xxxxx

myös minä empaattisenä ihmisenä lupasin tehdä tuon työn, koska sanoit että sillä ei ole kiire. Jo silloin minulla oli montä työtä kesken - ja siksi kysyin aikatauluasi.* ehkä minun olisi pitänyt kieltäytyä ja sanoa sinulle* että en ehdi. - no se siitä. Asian vatvominen ei auta meitä kumpaakaan.
Minulla on ollut täällä ompelimossa ongelmia työntekijöideni kanssa. Joko on flunssaa tai siten mahatautia. Tällaisessa pienessä ompelimossa se tarkoitaa seuraavaa.: Jos täältä puuttu kaksi ihmistä niin minä teen töitä kuudella(6) kädellä. Joskus se onnistuu hyvin mutta ei aina. Pahoittelen kovasti tätä juttua.

Eilen en koko päivänä ehtinyt lukea sähköpostejani joten näistäkin on tullut "etanaposteja".

Toivotan sinulle mukavaa juhannusta mahdollisimman vähillä hyttysillä höystettynä.

Minä itse lähden tänään klo 18.00 lappeenrantaan 82-vuotiaan isäni luo ja yritän unohtaa työhuolet juhannukseksi,

p.s.
Elämä ei aina ole helppoa vaikka niin haluaisikin.

Soitan keskiviikkona sinulle.

Xxxx xxxxx

______

bsw ompelimo helsingin ratakadulla. Yllä reklamaationi ja vastauskirje siihen. Tätä kirjoittaessa on siis kulunut tuosta viimeisestä luvatusta keskiviikosta viikko ja kuukausi on tässä välissä vaihtunut heinäkuuksi. Täyttä radioskuggaa siis edelleen bsw ompelimon puolelta. Mitään ei ole kuulunut juhannuksen jälkeen. Nyt tätä kirjoittaessa on siis 2.7 klo 17.48.

huh huh mitä paskaa.
 
Mulla on tuolta tullut kengät ennen kuin maksu on heillä näkynyt, tilannut siis laskulla. Kahdet kengät saanut, molemmilla kerroilla toimi kuin junan vessa + kengät oli laatuun nähden helvetin edulliset. Toki ei kyllä mullakaan toimitus tainnut ihan parissa päivässä tulla..

En tiedä mitä olisi pitänyt tehdä. Tällä hetkellä tilaus on varastossa käsiteltävänä. Ihan kiva. viikko sitten keskiviikkona on tilaus tehty ja maksettu. Mä lähden tänään reippaaks pariks viikoks reissuun, joten kaippa ne on sitten maanantaina perillä ja lähtee takaisin lähettäjälle, kun en kerkiä hakemaan.

Toisaalta tällä käsittelytahdilla ne mun kamat on syksyllä perillä ja mitä sitä sitten enää kesävaatteilla tekeekään. Pienet on vitutuksen aiheet, mutta kun 250€ edestä kamaa on varastossa odottamassa, niin ei kaikkea viittis toiseen kertaan käydä hakemassa oikeasta kaupasta.
 
heh, nyt tuli topimitusvahvistus

"tilaamasi tuotteet ovat juuri lähteneet matkaan Zalandon varastolta. Voit helposti seurata toimituksen tilaa netissä – tiedot päivittyvät seurantapalveluun muutaman tunnin kuluessa.

Normaalitapauksessa tilauksesi saapuu sinulle 4 –6 arkipäivän kuluessa"

Maanantaina oli 4-6 päivää, mutta nyt vissiin lyötiin laskuri nollille kun seuraava vaihe toimituksessa on alkanut. yli kaksi viikkoa varastossa olevien tavaroiden toimitukseen on hippasen liikaa...
 
heh, nyt tuli topimitusvahvistus



Maanantaina oli 4-6 päivää, mutta nyt vissiin lyötiin laskuri nollille kun seuraava vaihe toimituksessa on alkanut. yli kaksi viikkoa varastossa olevien tavaroiden toimitukseen on hippasen liikaa...

Ikävää. Zalandolta itselle kyllä tulleet kaikki supernopeasti. Myös kengät mitkä tilasin yhtiin häihin kiireellä tulivat täysin ajallaan.
 
HairStore Jumbo kokemuksia. En voi suositella missään nimessä.

Kävin viime viikolla parturilla, jonka kohtelussa (en voi käyttää sanaa palvelu) "konekalju" jätti veriset muistot. Sen lisäksi että kauniimpi osapuoleni huomasi illalla että takaraivossa olevasta luomestani oli vuotanut ajelun jäljiltä verta, oli itse leikkaus varsinainen nyljentä. En voi missään nimessä suositella ko. paikkaa. Kuulemma parturointeja saa muualtakin pääkaupunkiseudulla. On kuulemma kilpailtu ala..

Googletin "HairStore toimitusjohtaja" ja HairStore kokemuksia?", eikä kummankaan hakutulokset antaneet ketjusta positiivista mielikuvaa. Haun tekemistä suosittelen.
 
HairStore Jumbo kokemuksia. En voi suositella missään nimessä.

Kävin viime viikolla parturilla, jonka kohtelussa (en voi käyttää sanaa palvelu) "konekalju" jätti veriset muistot. Sen lisäksi että kauniimpi osapuoleni huomasi illalla että takaraivossa olevasta luomestani oli vuotanut ajelun jäljiltä verta, oli itse leikkaus varsinainen nyljentä. En voi missään nimessä suositella ko. paikkaa. Kuulemma parturointeja saa muualtakin pääkaupunkiseudulla. On kuulemma kilpailtu ala..

Googletin "HairStore toimitusjohtaja" ja HairStore kokemuksia?", eikä kummankaan hakutulokset antaneet ketjusta positiivista mielikuvaa. Haun tekemistä suosittelen.

Menit sä parturiin ajamaan kaljun?
 
____
19.6.2013 12:51,

Hei,

29.4 Tuon takin tuunattavaksi. Koska tiedän että pienyrittäjällä on asiakkaat niskassa aikataulujen kanssa, ajattelen empaattisena ihmisenä olla se mukava asiakas joka sanoo että "ei oo hoppu". *

Lupaat ilmoittaa tekstarilla koska takki on valmis. Oletusarvoni oli että kun "kiireasiakas" haluaa valmista 1-2 päivän päästä, tämmönen "ei kiireellinen" projekti olisi valmis kahden viikon päästä. (Olen myös kysellyt tutuilta, niin *miehiltä kuin naisilta, mikä on oletusarvoinen toimitus tämmöisessä keississä jos asiakas on antanut luvan tehdä "ei kiireellisenä", ja kaikki ovat sanoneet että "ei kiire" tarkoittaa heistä kahta maksimissaan kolmea viikkoa.)

Susta ei kuulu mitään yli kuukauteen. Tasan viiden viikon päästä takin jätöstä 31.5 rupean ihmettelemään miksi mitään ei kuulu, ja tulen paikanpäälle. *Ihmettelet miksi ylipäätään tulen paikalle kun takillahan "ei ollut kiire". Mulle siis paljastuu että sulle "ei kiire" tarkoittaa käytännössä täysin aikataulutonta projektia jonka edelle kaikki asiakkaat jotka ilmoittavat että heillä "on kiire" menevät maailman tappiin asti. Se että olen epäitsekkästi ajatellut työtaakkaasi on siis kääntynyt jo tässä vaiheessa kirkkaasti mun tappioksi.

Yhteisymmärryksellä takki siirretään kiireelliseen pinoon. Erikseen sanot että jatkossa tämä homma menee sitten muiden töiden edelle etkä ota vastaan uusia "kiire" projekteja jotka menisivät tämän päälle. *

Projektille sovitaan tarkka valmistumispäivämäärä joka on nyt ehdottamasi mukaan 6.6. *Kyseisenä päivänä tulen paikanpäälle - vain huomatakseni että takkia ei ole edes aloitettu. Missään vaiheessa et katso tarpeelliseksi informoida minua että takki ei valmistu tai että sitä ei ole edes aloitettu, ja vaikka työni on melko vieressä olen tullut siis jälleen täysin tarpeettomasti paikanpäälle. Vetoat taas siihen että takillahan "ei ollut kiire". Sanon että ei sillä ole enää merkitystä, koska projekti on määritelty viime käynnilllä kiireelliseksi ja sille on sovittu valmistumispäivä.

Ehdotat uudeksi valmistumispäiväksi 12.6 jonka pitkin hampain hyväksyn.

12.6 tulee ja menee. Sinusta ei kuulu yhtään mitään vaikka jälleen olet luvannut ilmoittaa tekstiviestillä. Ajattelen että ihan piruuttani jään odottamaan että eikö susta oikeasti kuulu mitään, vaikka sun oletettavasti pitäisi ymmärtää että jo nyt mun sietokykyä on koeteltu melko kohtuuttomasti.

18.6 Eli viikon päästä tästä soitan perään. Takki on "juuri työn *alla" *ja valmistuu klo 15. Sanon että tulen vasta klo 16. Tulen kello 16 - takki on aivan kesken, mutta et ole vaivautunut ilmoittamaan siitä taaskaan mulle yhtikäs mitään. Sanot tekeväsi takin samantien valmiiksi. Pyydät mua jopa odottamaan. En jää odottamaan. Jälleen kerran sanot laittavasi tekstaria.

Nyt 19.6 tekstaria ei kuulunut eilen, eikä kaikella todennäköisyydellä kuulu tänäänkään. Missään vaiheessa koko kohta kahden kuukauden aikan muhun päin et ole ollut missään yhteydessä, vaikka tähän mennessä jo kolme konkreettista valmistumispäivämäärää on mennyt. Missään vaiheessa ei ole välittänyt että olisit oikeasti pahoillaan siitä että tämä on yksi huonoimmista asiakaspalvelukokemuksista mitä olen koko 41- vuotisen elämäni aikana kokenut.

Melko kornia että huhtikuussa kun jätin takin kerroit tehneesi yön läpi ilman erilliskorvausta joillekin venäläisille turisteille koiranäyttelyhuopaa. Siinä mulle asiakkaana luvattiin "pikkuisen" erilaista asiakaskokemusta kun tämä meneillään oleva.

xxxx

______

20.6. klo 13.30

Hei xxxxx

Myös minä empaattisenä ihmisenä lupasin tehdä tuon työn, koska sanoit että sillä ei ole kiire. Jo silloin minulla oli montä työtä kesken - ja siksi kysyin aikatauluasi.* Ehkä minun olisi pitänyt kieltäytyä ja sanoa sinulle* että en ehdi. - No se siitä. Asian vatvominen ei auta meitä kumpaakaan.
Minulla on ollut täällä ompelimossa ongelmia työntekijöideni kanssa. Joko on flunssaa tai siten mahatautia. Tällaisessa pienessä ompelimossa se tarkoitaa seuraavaa.: Jos täältä puuttu kaksi ihmistä niin minä teen töitä kuudella(6) kädellä. joskus se onnistuu hyvin mutta ei aina. Pahoittelen kovasti tätä juttua.

Eilen en koko päivänä ehtinyt lukea sähköpostejani joten näistäkin on tullut "etanaposteja".

Toivotan sinulle mukavaa juhannusta mahdollisimman vähillä hyttysillä höystettynä.

Minä itse lähden tänään klo 18.00 Lappeenrantaan 82-vuotiaan isäni luo ja yritän unohtaa työhuolet juhannukseksi,

P.S.
Elämä ei aina ole helppoa vaikka niin haluaisikin.

Soitan keskiviikkona Sinulle.

xxxx xxxxx

______

BSW Ompelimo Helsingin Ratakadulla. Yllä reklamaationi ja vastauskirje siihen. Tätä kirjoittaessa on siis kulunut tuosta viimeisestä luvatusta keskiviikosta viikko ja kuukausi on tässä välissä vaihtunut Heinäkuuksi. Täyttä radioskuggaa siis edelleen BSW ompelimon puolelta. Mitään ei ole kuulunut juhannuksen jälkeen. Nyt tätä kirjoittaessa on siis 2.7 klo 17.48.

Korostetaan nyt että tämä on siis rotsi joka ilman tuunaamista jäisi käyttämättömäksi, jos joku ihmettelee surrealistisen pitkää pinnaani. Ajattelin siis että katotaan kuuluuko mitään ja lähdin kesälaitumille. 2.9 eli reippaasti yli kaksi kuukautta tuosta "soitan sinulle keskiviikkona" meilistä laitan meilin.

"Hei,
Kun syksy ja takkikelit tekevät tuloaan, tiedustelen koska takkini, joka on nyt tätä kirjoittaessa ollut työn alla kolmasosavuoden + kolme päivää valmistunee?
ystävällisin terveisin xxxxx xxxxx"

Lienee selvää että tähän viestiin ei vastattu mitään. Eilen eli 9.9 menen liikkeeseen ja koska olen jollain tapaa pervo immeinen nauhoitin keskustelun. Eli myyjä ei ole neljään ja puoleen kuukauteen toimittanut rotsia, eikä osoittanut katumusta / häpeää asian tiimoilta. Kiinnosti tietää millainen keskustelu käydään tämmöisen melko surrealistisen skenaarion vallitessa. Oheinen litterointi on siis sanasta sanaan, en ole lisänyt enkä poistanut mitään. Paikalla on siis A= asiakas, Y= yrittäjä

A- Terve
Y- No?
A- Siitä takista tulin kyselemään, viikko sitten laitoin meiliä?
Y- Laitoit meilin, niin laitoit…ööö…mitä minä nyt siulle luppaan... Torstaiksi. Tietäisit. Yksin olen… täällä on hänen (ilmeisesti palkollisen) jutskansa menossa mut torstaiksi minä sen siulle annan.
A- Mä ymmärrän että sulla on kiire mutta sä sanoit Toukokuussa että et ota yhtäkään kiireellistä ennen kuin toi on tehty?
Y- Sie et joudu maksamaan siit mitään mietitään ei voi mitään torstaiksi saat
A- Mua kiinnostais tietää et miten tää on menny kun neljä ja puoli kuukautta on niin pitkä aika?
Y- Minun ei auta yhtään selittää et yks on äitiyslomalla, yks on sairaslomalla, sit tässä on…ne ottaa töitä vastaan ja sitten ne on ite kipeenä niin minun on pakko tehdä
A- Mun on vaan hirveen vaikee uskoo että tässä viimeisen kolmen ja puolen kuukauden aikana ei olis menny töitä ton mun rotsin ohi?
Y- On menny, johtuen siitä et minä on ainoo joka voi tehdä tota ( takkia) mie en voi antaa sitä muille..kun ne on luvannu tehdä töitä niin minun on tehtävä niiden työt jotka ne on luvanneet niin sitten vaan
A- Mä rupesin yhdessä vaiheessa miettimään että koitsä että mä en olis saanu niinkun hermostuu siinä vaiheessa kun mä olin kaksi kuukautta juossu täällä edes takasin?
Y- Ei ei ei siitä ei oo kiinni, täs on (näyttää rekiä) yhtälailla semmonen joka odottaa. Heti kun mie saan, heti kun mie voin.Henkilökunta kun... periaatteessa yrittäjä voisi sen valita, mutta hirveen vaikea on heittää pois. Et voi jos sulla on kissa kipeä etkä tuu töihin
A- No mä tuun nyt sitten torstaina jälleen kerran, joka on vissiin seitsemäs tai kahdeksas kerta
Y- Ei se oo seitsemäs, se on varmaan neljäs. Ei se oo seitsemäs. Oletan että se on neljäs. Semmonen mielikuva miul on.
A- Periaatteessa niinku..
Y- Mie sanoin siulle että se ei maksa siulle mitään. Mut sen aikaan kun minä juttelen sinun kanssa miun pitäis olla tuolla (työhuoneessa) mitä nyt en voi tehä ja sitten taas seuraava itkee
A- Mä ymmärrän ja mä lähden nyt pois. Mut kun mun mielestä ei oo merkitystä onko tää nyt viides vai kuudes (toimitus) lupauspäivämäärä, kun ne on nyt neljä ja puoli kuukautta paukkunu, niin mulla ei oo niinku enää mitään inhimillistä syytä uskoa siihen että se oikeesti olis torstaina valmis
Y- Nyt sinun on vaan uskottava, siihen ei muu auta, mie sanon tää miun elämä on joskus niin…
A- Jees, no niin…hei

(Korostetaan vielä että rotsiin ei olla tekemässä mitään "vaativaa", tyyliin kokomuutostyötä, sitä olisi yksinkertaisesti tarkoitus tuunailla erilaisilla farkku ja nahkapaikkamatskuilla koska se on valmiiksi farkkurotsin ja nahkarotsin yhdistelmä. Rotsin ovh oli 499€ ja se on käyttämätön)
 
Korostetaan nyt että tämä on siis rotsi joka ilman tuunaamista jäisi käyttämättömäksi, jos joku ihmettelee surrealistisen pitkää pinnaani. Ajattelin siis että katotaan kuuluuko mitään ja lähdin kesälaitumille. 2.9 eli reippaasti yli kaksi kuukautta tuosta "soitan sinulle keskiviikkona" meilistä laitan meilin.

"Hei,
Kun syksy ja takkikelit tekevät tuloaan, tiedustelen koska takkini, joka on nyt tätä kirjoittaessa ollut työn alla kolmasosavuoden + kolme päivää valmistunee?
ystävällisin terveisin xxxxx xxxxx"

Lienee selvää että tähän viestiin ei vastattu mitään. Eilen eli 9.9 menen liikkeeseen ja koska olen jollain tapaa pervo immeinen nauhoitin keskustelun. Eli myyjä ei ole neljään ja puoleen kuukauteen toimittanut rotsia, eikä osoittanut katumusta / häpeää asian tiimoilta. Kiinnosti tietää millainen keskustelu käydään tämmöisen melko surrealistisen skenaarion vallitessa. Oheinen litterointi on siis sanasta sanaan, en ole lisänyt enkä poistanut mitään. Paikalla on siis A= asiakas, Y= yrittäjä

A- Terve
Y- No?
A- Siitä takista tulin kyselemään, viikko sitten laitoin meiliä?
Y- Laitoit meilin, niin laitoit…ööö…mitä minä nyt siulle luppaan... Torstaiksi. Tietäisit. Yksin olen… täällä on hänen (ilmeisesti palkollisen) jutskansa menossa mut torstaiksi minä sen siulle annan.
A- Mä ymmärrän että sulla on kiire mutta sä sanoit Toukokuussa että et ota yhtäkään kiireellistä ennen kuin toi on tehty?
Y- Sie et joudu maksamaan siit mitään mietitään ei voi mitään torstaiksi saat
A- Mua kiinnostais tietää et miten tää on menny kun neljä ja puoli kuukautta on niin pitkä aika?
Y- Minun ei auta yhtään selittää et yks on äitiyslomalla, yks on sairaslomalla, sit tässä on…ne ottaa töitä vastaan ja sitten ne on ite kipeenä niin minun on pakko tehdä
A- Mun on vaan hirveen vaikee uskoo että tässä viimeisen kolmen ja puolen kuukauden aikana ei olis menny töitä ton mun rotsin ohi?
Y- On menny, johtuen siitä et minä on ainoo joka voi tehdä tota ( takkia) mie en voi antaa sitä muille..kun ne on luvannu tehdä töitä niin minun on tehtävä niiden työt jotka ne on luvanneet niin sitten vaan
A- Mä rupesin yhdessä vaiheessa miettimään että koitsä että mä en olis saanu niinkun hermostuu siinä vaiheessa kun mä olin kaksi kuukautta juossu täällä edes takasin?
Y- Ei ei ei siitä ei oo kiinni, täs on (näyttää rekiä) yhtälailla semmonen joka odottaa. Heti kun mie saan, heti kun mie voin.Henkilökunta kun... periaatteessa yrittäjä voisi sen valita, mutta hirveen vaikea on heittää pois. Et voi jos sulla on kissa kipeä etkä tuu töihin
A- No mä tuun nyt sitten torstaina jälleen kerran, joka on vissiin seitsemäs tai kahdeksas kerta
Y- Ei se oo seitsemäs, se on varmaan neljäs. Ei se oo seitsemäs. Oletan että se on neljäs. Semmonen mielikuva miul on.
A- Periaatteessa niinku..
Y- Mie sanoin siulle että se ei maksa siulle mitään. Mut sen aikaan kun minä juttelen sinun kanssa miun pitäis olla tuolla (työhuoneessa) mitä nyt en voi tehä ja sitten taas seuraava itkee
A- Mä ymmärrän ja mä lähden nyt pois. Mut kun mun mielestä ei oo merkitystä onko tää nyt viides vai kuudes (toimitus) lupauspäivämäärä, kun ne on nyt neljä ja puoli kuukautta paukkunu, niin mulla ei oo niinku enää mitään inhimillistä syytä uskoa siihen että se oikeesti olis torstaina valmis
Y- Nyt sinun on vaan uskottava, siihen ei muu auta, mie sanon tää miun elämä on joskus niin…
A- Jees, no niin…hei

(Korostetaan vielä että rotsiin ei olla tekemässä mitään "vaativaa", tyyliin kokomuutostyötä, sitä olisi yksinkertaisesti tarkoitus tuunailla erilaisilla farkku ja nahkapaikkamatskuilla koska se on valmiiksi farkkurotsin ja nahkarotsin yhdistelmä. Rotsin ovh oli 499€ ja se on käyttämätön)

...no mut aika reiluahan tuo on. Torstaiksi takki kotiin ja vielä ilman veloitusta.
 
On kyl Simballa hyvät hermot.Mä olisin käyny rääkymässä varmaa jo sen 3 viikon jälkeen että mikä vittu siinä kestää ja varmaa napannu rotsin samalla mukaa ja vaihtanu putiikkia.
 
Elisa

- Minulla on kolme asiakasnumeroa ja näin ollen tulee 3 laskua per kk, koska asiakasnumeroita ei voi yhdistää.

- Laskuille ei saa samaa eräpäivää: "kun tää meidän järjestelmä ei tue sitä".

- Voit kätevästi tarkastaa avoimet laskusi oma Elisa-nettisivuilta kun olet lomalla. Harmi vain ettei siellä näy avoimet laskut ja loman jälkeen postilaatikossa odottaa perintätoimiston kirje.

- Soitat Elisalle asiakaspalveluun, odotat yhteensä 45 min, etkä vieläkään tiedä onko sinulla avoimia laskuja: "en pääse tästä nyt näkemään sitä"

- Viet puhelimen Elisan huoltoon mutta et voi itse ottaa yhteyttä kys. Elisa shopitiin mistä puhelin pitäisi hakea, koska yhteistietoja ei ole. Lähes paradoksaalista että tietoliikenneyhteyksiä ottavaan yritykseen ei voi ottaa yhteyttä. Mutta ainahan voit soittaa asiakaspalveluun ja jonottaa 45 min.

- Saat postissa ilmoituksen että laskusi on siirretty perintätoimistolle. Ei tosin mainintaa mikä lasku, mikä palvelu ja mitä asia koskee ylipäätänsä. Lasku voisi tulla perille, jos Elisa lähettäisi laskun oikeaan osoitteeseen. No, tämäkin ilmoitus oli lähetetty vanhaan osoitteeseen ja kiertänyt ties mistä lopulta perille.

- Kun ostat 4G-liittymän, voit ottaa joko 6kk määräaikaisen sopimuksen tai toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen. kk-hinta ja muut kulut ovat täsmälleen samat. Onkin siis reilua kaupata määräaikaista sopimusta kertomatta että samaan hintaan onnistuu myös toistaiseksi voimassa oleva. Onneksi osaan avata suuni.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom