[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Outoa, mulle on JOKA ikinen kerta postista soitettu ja kysytty milloin voi tuoda paketin. Yleensä ehdotettu aikaa koska pyörii silloin nurkilla.
Viimeisen vuoden aikana on tullu varmaan 10 pakettia ovelle kannettuna.

Pistät langat kuumaks ja vaadit hyvityksiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miinusta voi myös antaa Sanomatalon Rajalalle, ainakin yhden tapauksen osalta: Olin ostamassa Nikonin D700 runkoa ja menin ensiksi Rajalaan. Jotenkin oletin, että suurinpiirtein samaan hintaan myisivät rungon, kuin silloinen Ruoholahden Verkkokauppakin. Myyjä ei suostunut tiputtamaan euroakaan, vaikka heillä rungon hinta oli Verkkokauppaa kalliimpi. Sanoin ostavani sen, mikäli samaan hintaan myisivät...ei sitten millään onnistunut :) No, metrolla Ruoholahteen ja vain hetkeä myöhemmin haluttu runko oli käsissä. Rajalaan menin alunperin vain siksi, että oletin saavani asiantuntevaa palvelua. Tämä nyt oli vain tällainen yksittäistapaus, ainakin toivottavasti.

Kaikkee se leipä elättää.

Vitun kusipää Paunun bussikuskit vinkuu aina kun maksaa 20e setelillä. Viimekskin menin vikalla bussilla kangasalta puol kakstoista ja kävin sitä ennen nostaan automaatista rahaa, yleensä kyl rikon mut ei siihen aikaan mikää oo auki. Kuski sit ei ensin meinannu ottaa rahaa vastaan ja huusi naama punasena vittua yms. Otti kuitenki rahat ja varoitteli ensikerrasta. Vittu onko bussifirmat niin vitun köyhiä vaik hinnat nousee?

Ei varmaan ole kyse siitä että bussifirmat olisi köyhiä, vaan se että kuskilla on aika rajallinen määrä vaihtorahaa. Kyllähän 20€ seteli pitää ottaa vastaan ilman muuta mutta jos lipun hinta vaikka 11,20€ niin ainahan voi kysyä että löytyiskö sitä 1,2€ kolikoina niin säästyy kuskilta vaihtorahaa. Asian voi esittää niin monella tavalla, sekä kuskin että matkustajan puolelta.. Ja loppupeleissä kuski voi halutessaa kyllä jättää asiakkaan vesisateeseen pysäkille odottamaan seurava bussia jos käytös on tarpeeksi vittumaista. :)

Outoa, mulle on JOKA ikinen kerta postista soitettu ja kysytty milloin voi tuoda paketin. Yleensä ehdotettu aikaa koska pyörii silloin nurkilla.
Viimeisen vuoden aikana on tullu varmaan 10 pakettia ovelle kannettuna.

No sepä se. Äiteen mukana olivat sanoneet, että ennen oli niin ja nykyään ei enää soitella. Tietty toinen vaihtoehto on yksinkertaisesti se, että Kokkolan postilaiset ovat perseenreikiä.

Sen verran mulla on kokemuksia valtion laitoksista (esim VR), että mitään korvuaksia ei ikinä saa, ellei ole esittää kuittia tulonmenetyksistä. Eikä taida saada silloinkaan. Ei ole pakko maksaa kun pieni ihminen itkee.

Kyllä mä sen tajuan, että on vaikea kyttäillä koska kukakin on kotona. Mutta 14e on IMHO paljon rahaa postikuljetuksesta. Kyllä siihen pitäisi pari puhelua mahtua.

Mulla on sellainen käsitys, että noista normaaleista päiväsaikaan toimitettavista paketeista ei soiteta, ainoastaan klo 21:n jälkeen toimitettavissa paketeissa on soitto. Tosin, pitäisi sitä silti yrittää seuraavana päivänä toimittaa uudelleen, eikä vain jättää lappua. Näin se oli ainakin jokunen vuosi sitten, kun olin Itellan jakeluajossa (tosin yrityksille...).

Niissä kotiinkuljetettavissa paketeissahan on lisäpalvelu, oisko tuo ollu nimeltään joustavasti tai jotain sinnepäin, joka täytyy valita, jos mielii saada paketin saajalle puhelun paketista. Muuten ne jakelun sedät käy siellä kääntymässä, toteaa mahdollisesti ettei ketään ole paikalla ja lähettää/jättää sen ilmotuksen siitä paketista.

Jos aiempi kirjoittaja on tuon lisäpalvelun pakettiinsa ostanut ja siltikään ei ole puhelua tullut, niin on joku Itellan ihmisistä vaihteeksi ryssinyt.

Suomenojan Gigantti, tavaran palautus 30 päivän palautusoikeuden sisällä ja ihan yleistäen naisten kohtelu ongelma tilanteissa. Ollaan useampaan kertaan tormätty siihen, että ko. myymälässä koitetaan poiketa ketjun ohjeista palautusoikeuden ja henkilökunta-alennus käytäntöjen kohdalla. Olen sitten ottanut ihan ketjun sisältä selvää, että mikä tässä mättää ja saanut sen verran selville, että sitä ihmetellään ketjun sisälläkin ja vastauksia tulee, jos tulee. Tässä nyt ei kenenkään toisen päälikön saappaat riitä toisen päällikön varpaille tallomaan(pois lukien yhtä päällikköä, joka taas ei tälläiseen asiaan viitsi valtaansa tuhlata) ja niille parille henkilölle, joilla saappaat on tarpeeksi isot asia on jonkin verran "ei ensisijainen" verrattuna esim. "miksi SDA jää Suomessa budjetista" tai "miksi Lavazza keittimet eivät mene samalla tavalla Suomessa kaupaksi kuin Ruotsissa" asioiden selittäminen päämajaan.

• Joten, jos palautat tavaraa Giganttiin, älä palauta Suomenojalle, ainakaan jos olet nainen tai haluat välttyä turhalta väännöltä. Voit palauttaa sen ihan mihin vaan vaikka oisit ostanut mistä vaan siis Gigantista.
  • Jos taas on paha mieli ja haluat tapella mene toki mutta katso, että omat eväät riittää sillä kyllä ne yrittää siellä hanttiin laittaa.
  • Jos käytät henkilökunta-alennusta, suorita ostokset jossain muualla mikäli haluat säästyä turhalta väännöltä. Jos taas... kts. ed. kohta

Meillä siis välillä asioiden oikominen ko. pisteessä on vaatinut isännän käynnin paikan päällä tai ilmoituksen, että ylitin juuri 51:sen ja Länsiväylän välisen sillan ja ETA kyseiseen pisteeseen noin 5 minuuttia, jolloin asiat on yllättäen saatu toimimaan.

Paikassa on siis eri säännöt naisille, tavallisille asiakkaille ja niille, jotka tietävät mistä ja jaksavat siitä puhua ja kantaa rautalankaa, liitutaulua ja ratakiskoa mukanaan :kakka:

Jokunen vuosi jo aikaa mutta tikkurilan Tikkuri kauppakeskuksen r-kioski. Vieläkin vituttaa kun muistelee sitä ~30v elämäänsä kyllästynyttä ämmää siinä tiskillä. Ekalla kerralla piti saada 4euroa kahden tai euron kolikoina. No tarjosin 5euron seteliä ja kysyin voisko rikkoa. Ei kuulemma ollut mikään pankki ja käski mennä viereiseen pankkiin jonottamaan. No tämä nyt on aika normi käytäntö ettei rikota rahaa niin ei siinä mitään ostin sitten jonkun vajaan euron tikkarin että saisin niitä kolikoita siitä vitosesta niin antaa yhden kahen euron kolikon, yhden euron kolikon ja sen vikan euron antaa kymmensenttisinä kun ties että mulle kelpaa vaan eurot tai kahen euron kolikot.:jahas:

Toinen tapaus oli pari viikkoa tän jälkeen kun kävin ostamassa paketin purkkaa. Olin jo unohtanu hetkellisesti tän myyjän kunnes pääsin tiskille ja maksoin kortilla. No siinä sitten rustaan aika nopeasti nimikirjotuksen tähän oisko ollu reilu euron ostokseen niin se kattoo pitkään sitä kortin nimikirjotusta ja mun melkein tismalleen samanlaista mutta vähän isommalla vauhdilla tehtyä kuittausta ja alkaa kysyä papereita koska ei mielestään saa nimikirjotuksesta selvää. Kattelin niitä itekkin siinä että noihan näyttää tismalleen samalta minkä lisäks koko ostos on jonkun euron että tuskin mä varastetulla kortilla ostan purkkapakettia. Sanoin että tuskin mulla on papereita mukana ja alan kaivaa. Sanoo siihen että sitten en voi saada korttia takas koska epäilee että oon käyttäny jonkun toisen korttia. No paperit sitten löytyy taskusta ja kattelee niitä aikansa ennenkun antaa hyvin nyrpeällä ilmeellä kortin takasin.

Kylläpä nousi muistot ja tunteet pintaan. Vastaavanlaisia kokemuksia täälläkin paikallisessa r-kioskissa, kävelykadun varressa. En rupea sen enempää avautumaan, mutta näitä näköjään löytyy enempikin :D.

Kaikkee se leipä elättää.

Juu ei yrittäjillä/yrityksillä helppoa ei..Osalla ihmisistä on ihan elämäntehtävänä 24/7 tinkiä, valittaa, vaatia tehdä juttu 45 minuuttia tv-ohjelmaan, kun peltikatto ropisee sateella jne..mutta ei siinä mitään.

Ehdottomasti en enää ikinä käytä www.posterplease.fi palveluja. Heitä ei näemmä asiakkaiden yhteydenotot kiinnosta, olen ollut kolmesti sähköpostitse yhteydessä, saamatta yhtään vastausta.

Sama juttu täällä. Elämäni ensimmäisen ja viimeisen kerran tuolta puljusta tilasin.
18.11. tehty tilaus, toimitusajan piti olla 10 päivää.
21.11. tuli mailia, että toimitusajat hieman myöhässä.
7.-9.12. muutamia soittoyrityksiä "asiakaspalveluun", ei vastausta.
9.12. mailia aspaan, missä tilaus viipyy, ei vastausta.
20.12. vihdoinkin asiakaspalvelusta vastattiin, luvattiin toimitus jouluksi.
Vaan eipä tullut, prkl Sinne meni mahtava joululahjaidea.
Tämän viikon vielä odottelen toimitusta, jos ei tule, niin pitää ruveta reklamaatiota rustaamaan.

Aurumia, vaihda kulta rahaksi
https://www.aurumia.fi/

Reilu 4 kk meni kullan palauttamiseen, kun en hyväksynyt niiden hintatarjousta.
Tuossa ajanjaksossa noin 4 puhelinkeskustelua, katteettomia lupauksia pikaisesta toimittamisesta ja sähläystä postituksen kanssa.
En suosittele!

No sepä se. Äiteen mukana olivat sanoneet, että ennen oli niin ja nykyään ei enää soitella. Tietty toinen vaihtoehto on yksinkertaisesti se, että Kokkolan postilaiset ovat perseenreikiä.
Kokkolasta en tiedä, mutta mulle tuli postin kotiinkuljetuksella toissa viikolla paketti. Sain tekstarin jossa käskettiin vastata viestiin A jos haluan paketin seuraavana päivänä kello 10-16 (tjsp), B jos haluan paketin kello 16-19 ja C jos haluan kuljetuksen jonain muuna päivänä. Vastasin B, seuraavana päivänä viiden maissa setä soittaa ja kysyy olenko kotona jos puolen tunnin päästä tullaan. Toimi loistavasti. En kyllä ymmärrä miten saman firman sisällä voi olla noin erilaisia käytäntöjä?

Kokkolasta en tiedä, mutta mulle tuli postin kotiinkuljetuksella toissa viikolla paketti. Sain tekstarin jossa käskettiin vastata viestiin A jos haluan paketin seuraavana päivänä kello 10-16 (tjsp), B jos haluan paketin kello 16-19 ja C jos haluan kuljetuksen jonain muuna päivänä. Vastasin B, seuraavana päivänä viiden maissa setä soittaa ja kysyy olenko kotona jos puolen tunnin päästä tullaan. Toimi loistavasti. En kyllä ymmärrä miten saman firman sisällä voi olla noin erilaisia käytäntöjä?

No onhan tuosta meikän tapauksesta jo jonkun aikaa, joten ehkä posti on petrannut suoritustaan. Vaan toisaalta osattiin sitä ennenkin. 1998 tilasin itselleni tietokoneen (olisko ollut Verkkokauppa.com?). Asuin Hervannassa spuge-prole-kerrostalossa. Kun tulin töistä kotiin, oli rappukäytävässä oveni edessä iso paketti, missä tietokone oli. Siis kallis kone oli jätetty siihen ihan vain kaikkien otettavaksi.

Tuo kerrostalo oli vielä sellainen, missä muksut sulattivat hissistä nappuloita ja imppasivat höyryjä. Pihalla oli asuntoauto, missä asui manneja. Hianoo.

Herttoniemen posti!

Onko postia mikä ei "huonoa" arvotelua näin jouluna saisi? :D

Niinpä! En tiedä onko muilla posteilla tapana lähettää pakettien saapumisilmoitukset tekstarina niin että saat pakettisi kuitenkin vasta n. neljän päivän päästä saapumisilmoituksesta!!!

Onko postia mikä ei "huonoa" arvotelua näin jouluna saisi? :D

Smartpost :)

Muuten kaikki postikonttorit saa laittaa mustalle listalle.. en suosittele kenellekkään muinakaan aikoina. Esim. täällä posti keskustassa, kiekkopaikkoja 4kpl 15min ajalla ja asiakkaita yleensä ~15 jonottamassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom