Sonera:
Lähetin paria viikkoa ennen muuttoa sähköpostia soneralle että haluaisin sulkea liittymäni muuttopäivänä. Vastausta ei kuulunut ja soitin asiakaspalveluun muuton jälkeen että onko se liittymä suljettu. Vastauksena tuli että heidän sähköpostinsa ei ole enää toiminnassa, vaan yhteydenotot pitää tehdä soneran omien sivujen tai puhelimen kautta. Asiakaspalvelija sitten samalla kyseli että miksikäs olisin liittymää sulkemassa ja sanoin että elisa viihde olisi kiikarissa kun on samanhintainen kuin liittymäni ja sama nopeus, mutta muutakin härpäkettä tulee päälle. Asiakaspalvelija tokaisi siihen että heillä on sama palvelu; sonera koti-tv...
Kyselin sitten vähän tuosta ja vertailin elisaan, niin asiakaspalvelija sanoi että ainoa ero on se että soneralta ei löydy tallennusmahdollisuutta ohjelmille ja se "kuulemma" on elisallakin tökkinyt kun on niin uutta teknologiaa. Lisäksi soneran koti-tv:eeseen tulisi mtv3 max, urho total ja disney channel ilmaiseksi vuoden loppuun asti ja spotify premium 3 kuukaudeksi. Ajattelin sitten että sama kai se on tuo ottaa jos kanavapaketit tulevat päälle ja tallennuksella en niin hirveästi tee..
Kuun alussa siis tilasin laitteet ja viime viikolla tuli tuo "digiboxi"(, adsl-modeemi jonka piti myös asiakaspalvelijan mukaan kuulua pakettiin samalla tavalla kuin elisalla puuttui) ja eilen sonera laittoi laajakaistan toimimaan, jolloin pääsin koti-tv:tä viimein kokeilemaan. Aluksi boxi ei millään huolinut käyttäjätunnusta ja salasanaa, joten laitoin puhelua menemään asiakaspalveluun... Noin puolen tunnin jälkeen puhelussa jonottamisen jälkeen boxi hyväksyikin tunnukset (oli ehtinyt järjestelmä jo kaatua pari kertaa ennen sitä), mutta en lopettanut puhelua kun ajattelin että kyselen nyt samalla sitten että aikovatko he laskuttaa tuolta päälle puolelta kuukaudelta jonka olin ilman nettiä. Aloin sitten selailemaan koti-tv:tä ja huomasin sitten että kaikki peruskanavat (yle, mtv3, nelonen, sub jne) puuttuvat ja laitteessa on viisi peruskanavaa (deutche welle tjsp..) ja nuo maksulliset kanavat jotka tulivat siis vuoden loppuun asti ilmaiseksi. Tunnin vielä odottelin asiakaspalvelujonossa, kunnes löin luurin kiinni kun ei vastausta kuulu...
Tänään sitten soitin uudestaan ja pääsinkin oikeastaan heti läpi, vaikka ehtikin mennä hermot tuohon soneran idioottimaiseen automaattivastaajaan, johon pitää nykyisin omalla puheella selittää ongelma ja vastaaja sitten kyselee että what did juu säy? Asiakaspalvelija sitten kertoi että ei tuohon koti-tv:seen kuulukkaan peruskanavat jne. että olen saanut väärää tietoa ja lähetti sitten tekstiviestillä osoitteen jonne pitää alkaa reklamoimaan.
Eli tämä koti-tv on niin totaalinen pettymys kuin olla ja voi, vuoden lopun jälkeen koko boxilla voi heittää vesilintua kun ei näkyisi kuin nuo 5 kanavaa joista pari vielä aivan uskomatonta scheissea (niin kuin lähemmäs jokainen nuista maksullisista kanavistakin mitä nyt näkyvissä..) Suosittelen ottamaan siis sen elisa viihteen jos näitä kahta pakettia vielä vertailee