[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
No miks niiden ois pitäny se halvemmalla myydä? Enkä ole töissä Suomi-soffassa :jahas:

Sun mielestä on reilua myydä käytettyä, nuhjaantunutta sohvaa yläkerran poistomyynnissä samaan hintaan ja samaan aikaan kun alakerrassa myydään vastaavaa uutena ja usealla eri värivaihtoehdolla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mitäs sä valitat? Tuoreus takuun ansioista sä saat kyseisistä tuotteista maksamas hinnan takaisin ja tuoreen tuotteen lisäksi. Kyllä mulle ainakin ilmainen ruoka kelpaisi.

Ei kai nyt kaupan ideana voi olla se, että voi sitä paskaa ruokaa kiikuttaa edes takaisin ja hakea lisää paskaa ruokaa bonukseksi? Valtsut on ihan vitun ankeita kauppoja ja jotenkin kylmässä pidettävät ruuat aina maistuu ihan kulahtaneilta. Pari kertaa tullut heitettyä maito pois ja jauhis jäi syömättä. Onkohan sitten jääkaappien lämpötiloissa häikkää vai mitä mutta jotenkin se homma siellä kusee.

Ei kai nyt kaupan ideana voi olla se, että voi sitä paskaa ruokaa kiikuttaa edes takaisin ja hakea lisää paskaa ruokaa bonukseksi? Valtsut on ihan vitun ankeita kauppoja ja jotenkin kylmässä pidettävät ruuat aina maistuu ihan kulahtaneilta. Pari kertaa tullut heitettyä maito pois ja jauhis jäi syömättä. Onkohan sitten jääkaappien lämpötiloissa häikkää vai mitä mutta jotenkin se homma siellä kusee.
No sehän toimii myös sillä tavalla, että jos löydät sieltä hyllystä sen tavaran niin voit sanoa kassalla niin saat tuotteen ilmaiseksi. Sen mä vielä ymmärrän, että jos jostain tuotteesta on päiväys mennyt niin sitä ei välttämättä tule katsottua siellä kaupassa mutta kai sä nyt katsot esim. millaisia vihanneksia/hedelmiä nappaat siitä hyllystä.

Itse olin aikoinani valtsussa töissä ja kyllä me yritettiin niitä päiväyksiä katsella, päivittäin, viikottain ja kuukausittain. Mielestämme kaupassa ei olisi pitänyt olla yhtään päiväysvanhaa tuotetta mutta silti yksi nainen kävi ainakin kerran viikossa ja löysi läjäpäin vanhoja tuotteita. Ihmeteltiin porukalla miten tuo on mahdollista ja uskottiinkin, että se teki sitä elääkseen. Siis piilotteli niitä tuotteita sinne kauppaan ja tuli sit päiväyksen mentyä vanhaksi hakemaan pois. Koska useasti se sen löytämä tuote oli ainoa kyseisistä tuotteista joissa oli päiväys mennyt. Muut hyllyssä olevat olivat ihan normaaleilla päiväyksilkä.

Mitä tulee noihin kylmiin ruokiin niin en kyllä näe mitään syytä miksi olisivat sen kummoisempia kuin muissakaan kaupoissa... olen ollut myös siwassa ja alepassa töissä ja samasta paikasta tuotteet tulivat ja samalla tavalla niitä käsiteltiin. Samoin jääkaappien lämpötilaa tarkkaillaan ja niissä on lisäksi hälytyssysteemit jotka ilmoittavat jos lämpötiloissa tapahtuu poikkeuksia. Vähän vaikea uskoa, kun itse tietää miten kaupoissa toimitaan, että missään isomman ketjun kaupoissa voi tuolla tavalla paskaa olla hyllyt täynnä. Sen voisin uskoa, että jossain pikku kyläkaupassa missä mahdollinen säästö näkyy suoraan kauppiaan taskussa voitaisiin jostain tinkiä mutta kun näissä ketjujen liikkeessä kaikki ovat työntekijöitä niin mitään varsinaista motivaatiota kusettamiseen ei ole. Saman palkan sitä saa kuitenkin.

En toki väitä sua kusettajaksi mutta jos todella noin on niin älä nyt ihmeessä mene sinne kauppaan vaan mene toiseen paikkaan. Itse en vain ole huomannut mitään eroa eri kauppojen välillä, tai no siwoista en tykkää sen takia kun ovat niin pieniä ja niissä on niin huonot valikoimat. Ja lisäksi kun hävikkiä vältetään viimeiseen asti niin mieluummin tilataan liian vähän tavaraa ja sitten onkin hyllyt tyhjillään. Mutta valtsut, s-marketit ym. normaalit kaupat on kyllä mulla samalla viivalla, vaikka enemmän tulee käytyä k-kaupassa ja s-marketissa kun tuossa lähellä ovat.

Sun mielestä on reilua myydä käytettyä, nuhjaantunutta sohvaa yläkerran poistomyynnissä samaan hintaan ja samaan aikaan kun alakerrassa myydään vastaavaa uutena ja usealla eri värivaihtoehdolla?
No eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, kauppias määrää hinnan ja ostaja päättää ostaako sillä hintaa. Ostat sen uuden sitten. Hehän ovat reiluja kun myyvät uutta käytetyn hinnalla. Tuohan riippuu ihan siitä miten päin haluat tuon ajatella.

Älä osta koskaan mitään Suomi-Soffasta!

Me käytiin sohvaostoksilla Suomi-soffassa Annankadulla. Sohvat tuntuivat todella huonolaatuisilta (istuessa perse osuu puukehikkoon, jes), mutta kaikista huonointa oli se palvelu! Ihan torsti jätkä seurasi liikkeessä perässä, ja kun siltä jotain kysyi niin ei se tiennyt. Esim. mikä kangas on esitteessä mainittu se-ja-se --> olkien kohautus.
No se siitä. Mentiin viereiseen Sotkaan. Loistava myyjä, löydettiin mukava sohva ja myyjä kaivoi koneelta esimerkin miten siihen voi yhdistää nahkaisen rungon ja muuta mukavaa. Saimme alennusta puhdistusmömmöistä ja tietoa kotiinkuljetuksesta. Vaikkei nyt ole kotimainen soffa niin sanoisin että aika paska mäihä Suomi-Soffalle kun on viereisessä liikkeessä aina parempaa palvelua ja parempia tuotteita.

Kaverin ostama Suomi-Soffan tuote harottaa heti ensipäivästä lähtien randomeja lankoja sinne sun tänne eivätkä saa palautettua, joutuvat vaan peittämään repsotukset parhaansa mukaan.

Me käytiin sohvaostoksilla Suomi-soffassa Annankadulla. Sohvat tuntuivat todella huonolaatuisilta (istuessa perse osuu puukehikkoon, jes), mutta kaikista huonointa oli se palvelu! Ihan torsti jätkä seurasi liikkeessä perässä, ja kun siltä jotain kysyi niin ei se tiennyt. Esim. mikä kangas on esitteessä mainittu se-ja-se --> olkien kohautus.
No se siitä. Mentiin viereiseen Sotkaan. Loistava myyjä, löydettiin mukava sohva ja myyjä kaivoi koneelta esimerkin miten siihen voi yhdistää nahkaisen rungon ja muuta mukavaa. Saimme alennusta puhdistusmömmöistä ja tietoa kotiinkuljetuksesta. Vaikkei nyt ole kotimainen soffa niin sanoisin että aika paska mäihä Suomi-Soffalle kun on viereisessä liikkeessä aina parempaa palvelua ja parempia tuotteita.

Kaverin ostama Suomi-Soffan tuote harottaa heti ensipäivästä lähtien randomeja lankoja sinne sun tänne eivätkä saa palautettua, joutuvat vaan peittämään repsotukset parhaansa mukaan.
Muakin kyllä ihmetyttää tuo suomisoffan laatu. Olen monesti käynyt katsomassa sohvaa kun kerran näyttää kuvassa niin siistiltä mutta kun näkee luonnossa niin se on sitten jotain täysin paskaa. Eikös kotimainen laatutyö olekaan enää parasta?

Onko kotimainen laatutyö joskus ollut parasta? Sitä on mielestäni vain myyty tuolla mainoslauseella. Hintaa yleisesti lähes tuplasti ulkomaisiin verrattuna, mutta laatu usein huonompaa.

Mitä tulee tuohon kysyttyy K-Supermarkettiin, se sijaitsee Espoossa. En sitä aiemmin niin huomioinut, mutta kun aloin käydä suuremmassa S-Marketissa, kyllä eron huomaa. Osaltaan uskoisin myymälän yleisen lämpötilan vaikuttavan myös tuohon kuinka ne tavarat siellä säilyvät. Supermarketissa tuntuu suorastaan kuumalta kun taas S-Markettiin mentäessä tulee lähes kylmä. Tämä vaikuttaa aika melkoisesti varsinkin silloin, jos esim jauhelihat pidetään kaukaloissa sen viivan yläpuolella, eli eivät ole yhtä kylmiä kuin alempana olevat. Monesti tuossa Supermarketissa kun tosiaan saattaa olla 5-6 pakettia päällekkäin tuon viivan yläpuolella. Itse Stockmannilla töissä olleena muistelisin ainakin, että tuon viivan yli ei saisi mitään laittaa myyntiin. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

No eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, kauppias määrää hinnan ja ostaja päättää ostaako sillä hintaa. Ostat sen uuden sitten. Hehän ovat reiluja kun myyvät uutta käytetyn hinnalla. Tuohan riippuu ihan siitä miten päin haluat tuon ajatella.

En ole samaa mieltä. Reilua olisi ilmoittaa kyseisen nuhjusohvan yhteydessä, että alakerrassa on sama sohva tarjolla uutena samaan hintaan. Ja antaa asiakkaan itse päättää kumman haluaa ostaa.

Muakin kyllä ihmetyttää tuo suomisoffan laatu. Olen monesti käynyt katsomassa sohvaa kun kerran näyttää kuvassa niin siistiltä mutta kun näkee luonnossa niin se on sitten jotain täysin paskaa. Eikös kotimainen laatutyö olekaan enää parasta?

Se johtuu useimmiten siitä, että niiden mainosten kuvissa on parempilaatuinen kangas kuin mitä mainostettuun tarjoushintaan myytävässä sohvassa on. Liikkeessä on sitten se halpiskangas ja sohva on sen näköinenkin.

En ole samaa mieltä. Reilua olisi ilmoittaa kyseisen nuhjusohvan yhteydessä, että alakerrassa on sama sohva tarjolla uutena samaan hintaan. Ja antaa asiakkaan itse päättää kumman haluaa ostaa.

Reilua ja reilua, vitut. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. :jahas:

Reilua ja reilua, vitut. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. :jahas:

Eihän silloin ole kysymys tyhmästä, joka maksaa, jos asiakas ei vaan ole tietoinen siitä, että saman tuotteen saa samalla rahalla uutena samasta liikkeestä. Eipä tulisi mulle mieleenkään, että tarjoussohvia katsellessa pitäisi vielä varmuuden vuoksi käydä tsekkaamassa uudetkin sohvat, ettei vaan löytyisi sama tuote sieltä samaan hintaan.

Mun mielestä kyse on asiakkaan huijaamisesta, teidän mielestä ei. Eipä tässä kai sen kummempaa voi keskustella, ei tässä todennäköisesti kukaan mieltään muuta.

Ostin 3 pakettia hornetti siipiä jumbosta...
No yhessä helvetin paketissa oli siipi mukana.. voi kuulostaa hassulta, mutta siis ku ne on semmosii pötköjä :D nii yhessä oli se The Real siipi mukana :O

Lähetin palautetta niin vähätteli koko asiaa, pyys rasiaa ja kuittia ja sitä helvetin siipeä tutkittavaks. Kuka säilyttää noita yli viikon, minkä vastaus kesti??
Kuvia tietty otin siivestä :D

Ostin 3 pakettia hornetti siipiä jumbosta...
No yhessä helvetin paketissa oli siipi mukana.. voi kuulostaa hassulta, mutta siis ku ne on semmosii pötköjä :D nii yhessä oli se The Real siipi mukana :O

Lähetin palautetta niin vähätteli koko asiaa, pyys rasiaa ja kuittia ja sitä helvetin siipeä tutkittavaks. Kuka säilyttää noita yli viikon, minkä vastaus kesti??
Kuvia tietty otin siivestä :D

Mihin laitoit palautteen? Kannattaa laittaa valmistajalle. Niiltä saa paremmat hyvitykset eikä kuittiakaan tarvita.

Ja jos eivät ota tosissaan niin pistä kuva menee iltapäivälehtiin kostoksi :)

laitoin atrialle tuon postin :(
Vastaukseksi heidän postiin, laitoin että varmasti hehkutan asiaa joka puolella :D

Suomi-soffan sohvat eivät välttämättä edes ole suomalaisia, vaan ainakin joitain malleja tehdään virossa. Aika pitkään olen saanut myyjää piinata ennen kuin paljasti oikean valmistusmaan.

Avant-kaluste Oy Laatukatu 8 15680 Lahti

En missään tapauksessa suosittele Lahden Avant-kaluste Oy Laatukatu 8 15680 Lahti kenellekään. Meidän kodin remontti kusi ja pahasti! Kuluttajariitalautakunta kutsuu.

Tähän on vielä lisättävä, että virheellisen työn lisäksi asiakkaan toiveisiin ,töiden kustessa, suhtaudutaan vittuilevaan tyyliin ja asiattomilla kommenteilla. Osa työmiehistä on varsin ammattitaidottomia.

Jyväskylässä jyväskeskuksen rosso on kyllä tunaroinut joka kerta kun siellä olen käynyt. Ekalla kerralla muuten homma toimi mutta jokaisen ruoat meidän seurueesta oli väärät, siis ei yhtäkän tilattua ruokaa.

Seuraavan kerran sitten odoteltiin ruokaa noin tunti kunnes kysyttiin että missä viipyy, no oli tullut joku virhe ja ruokia ei oltu edes alettu tekemään, korvauksesi tuli lahjakortti. Pakkohan sitä korttia oli sitten käyttää niin eiköhän käynyt tasan sama moka seuraavallakin kerralla, ei voi ymmärtää miten tuo on edes mahdollista, eipähän tule enää ikinä mentyä kuten ei muihinkaan rossoihin.

Olen saanut tuolla ihan nopeasti ruokaa pöytään ja oikeat tilaukset, mutta eräs ko. paikan työntekijöistä tarvitsisi vähän asiakaspalvelukoulutusta. Aiheutti pahat mielet monelle, kun mentiin kerralla viiden hengen porukalla syömään. Eipähän ole tarvinnut sitä paikkaa juurikaan kuluttaa sen jälkeen, ei kiinnosta päästä ko. tarjoilijan pöytään vahingossakaan. Sama jatkuvasti vittuuntuneen oloinen tarjoilija näyttäisi olevan edelleen hommissa, tai oli ainakin viime visiitillä. Muu henkilökunta ollut kyllä ihan mukavaa.

Shell Herttoniemi... Tänään oli kampanja 0,99e 99v power litralta. Kysyin tankkauspaikalta, että onko hinta 1,299 vai 0,99. Hinta oli 1,299 ja bensapoika sanoi , että se on kauttaaltaan sama joka paikassa tänään (09.09.09). No vitut oli... Maaliikennekeskuksen Shellillä oli oikea 0,99e /l.

Muuten en tuota paskaa tankkaisi, mutta oli tällä kertaa niin halpaa...

Pakkisristeilyn jälkeen pysähdyttiin syömään Rauman (? kai se oli se paikka,ei voi tietää, oli niin pimeää :D ) Subwayhin.
Se "voileipäartisti" oli kyllä rai-vos-tut-ta-va. Tervehdys oli suurinpiirtein mulkaisu, tyttö puhui koko ajan todella hiljaa ja teki subit uskomattoman hitaasti. Samoilla hanskoilla, joilla teki subit, aukoi myös jääkaapin ovia, yms. Hyi.
Ei ollut yhtään tervetullut olo kyseiseen ruokalaan, onneksi ei tarvi toiste mennä.

Kirjoittelimme kyllä sellainen palautelappusen, jossa mainitsimme kyseenomaisista asioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom