must..think..bodybuilding?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
heittäkää vinkkejä miten selviydytään jalkapäivästä kun niitä on pakko reenaa mutta motivaatio puuttuu siihen :(

ei mulla yleensä mitään motivaation puutetta tule vaan päin vastoin. välillä vaikka olen ollut jo samana päivänä salilla niin tuntuu illalla viel siltä et voi mennä nostaa muutaman kerran vielä. lieneekö sitten tämä siintä etten treenaa tarpeeksi kovaa :D no ei se kyl siint johdu.. minun mielestä treenaan kyllä riittävän kovaa 2 jakosella mutta niinhän ne kaikki sanoo :D

Itte saan motivoida itseäni pysymään pois salilta päivän tai kaks viikossa,tarvii kaiken näköstä korviketta keksiä välipäiville että sais ajatukset pysymään pois punttikselta,joskus tarvii turvautua jopa kossuun.:kuola:.

Silloin kannattaa alkaa huolestua kun rupeaa näkemään unta treeneistä. Itselleni kävi näin ensimmäisen kerran viime viikolla.

ite törmänny sellaseen että mihinkään muuhun ei jää aikaa eikä kiinnostusta ku punttikseen...aina ku tulee himaan pakkis auki ja sit juutuupista podaus videoita ja googletusta ... aina koulussaki miettii että mitä siellä salilla tänää tekis ja sitku sinne pääsee ni sit harmittaa ku ei tiiä tekeekö sitä parhaalla tavalla treeniä mikä mahdollistaa "parhaimman kehityksen" ois mukava treenata niin että tietää että nyt menee oikein ja on mahdollista saavuttaa jotain kun tekee näin... niin paljon "tietoa" tulee joka puolelta ja kaikilla erilainen näkemys :(

Kyllä mä ainakin olen riippuvainen urheilusta ja treenaamisesta siinä mielessä, että jos tulee taukoa ni alkaa ahdistaa ja jopa masentaa. Samoin tauko myös laskee mun itsevarmuutta, koska kuvittelen, että kroppa ei ole enää niin hyvässä kunnossa (vaikka taukoa olisi vain esim. viikko, mikä ei kyllä aiheuta mitään näkyvää muutosta vielä!)

Silloin kannattaa alkaa huolestua kun rupeaa näkemään unta treeneistä. Itselleni kävi näin ensimmäisen kerran viime viikolla.
Itse treeni on minullle aivan erilainen tila kuin normaali, joten en ehkä siksi näe siitä unia, mutta pari kertaa semmosia painajaisia ollu että en oo treenipäivänä päässy salille tai jtn...

Kyllä mä ainakin olen riippuvainen urheilusta ja treenaamisesta siinä mielessä, että jos tulee taukoa ni alkaa ahdistaa ja jopa masentaa. Samoin tauko myös laskee mun itsevarmuutta, koska kuvittelen, että kroppa ei ole enää niin hyvässä kunnossa (vaikka taukoa olisi vain esim. viikko, mikä ei kyllä aiheuta mitään näkyvää muutosta vielä!)

Sama homma täällä. Kevyen viikon vielä juuri ja juuri kestää kun saa kuitenkin pari kertaa salilla käydä vähän jotain pumppailemassa, mutta jos esim. sairastaa ja joutuu olemaan viikon pari pois salilta, niin meinaa pää haljeta:rolleyes:. Lihasta lähtee peilin mukaan se 5 kiloa viikossa ja läskiä tulee saman verran tilalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Kyllä se salilla käynti ja lihastenksvatus on itellä mielessä suurimmanosan vuorokaudesta vähän pakosta kun pitää kuitenkin kattoa mitä sitä kaupasta ostaa ruokaa ja milloin vetelee heradrinkkejä tai muuta safkaa suuhun.
Vähän luulen, että niin on monella muullakin vaikka eivät sitä suoraan myönnäkään.. mutta joo, en itse nää tuossa omassa tapauksessani ongelmaa.. ja jo pelkkä pakkotoiston treenaus-threadin lukeminen on tavallaan jo sitä että treenaus on mielessä ja täällähän porukkaa paljon on.. myös niitä jotka sanoo että ei oo treenaus mielessä ja kuitenkin kirjotellaan1h välein jotakin:D

Kyllä ne prioriteetit sitten muuttuu kun koulut loppuu ja töiden tekeminen alkaa, tulee isompiakin murheita kuin seuraavat treenit... Nauttikaa nuoruuden vapaa-ajasta ja urheiluleikeistä.

Yli kahden viikon treenitauko aiheuttaa jo sen verran paineita, että esim. seksi valot päällä ei tule kuuloonkaan.

Itsellä kyllä pyörii kokoajan aina seuraava treeni mielessä.Ja jos on vaikka 2 lepopvää välissä,ni tulee aika tarkkaan päässä mietittyä seuraava treeni lämmittelyjä myöten.
Kaitpa tuo on toiminu,ku olen tällä hetkellä ns."Elämäni kunnossa":):)

joo kyllä reeni mielessä pyörii jatkuvasti. eiliset tämänpäiväset huomiset, ens viikkoset jne.. ja niin hyvässä kun pahassa mielessä eli joskus ku reenit kulkee sitä miettii miten hyvin ne menee ja ku menee huonosti niin miettii miks menee huonosti, onse rankkaa aivojumppaa jatkuvasti :D

e. ja mitäpä sitä muutenkaan täällä sivuilla pyörii ku reenimielessä

Itsellä kyllä pyörii kokoajan aina seuraava treeni mielessä.Ja jos on vaikka 2 lepopvää välissä,ni tulee aika tarkkaan päässä mietittyä seuraava treeni lämmittelyjä myöten

sama homma,mut lisänä tulee vielä merkittyy treenivihkoon valmiiks painot ja sarjat,millä aijjon tehä seuraavissa treeneissä:) jotain jätän auki etten ihan kaikkee laita.

Itellä ei onneksi ole mitään vakavempaa motivaatioprobleemaa ilmennyt. Kävisin salilla vaikka joka päivä, jos se olisi työn puolesta mahdollista.

Ainoa mikä tökkii on jalkatreenit.
Kinttuja treenatessa motivaation lähde on se, että tämän hoidettua pääsee treenaamaan taas jotain muita musgeleita.
Itse taas pidän jalkojen treenaamisesta kovastikin:wtf:
Harmittaa vaan et ei pysty treenaamaan niitä ku kerta viikkoon.

Mut sitte se osa-alue, joka tökkii on olkapäät. Ei vittu että vituttaa tehä niitä kun ne liikkeet on niin hanurista tehä. Tänään oli väsytti jo valmiiksi salille mennessä...Jäi olkapäiden teko vähän puolitiehen:(

ite törmänny sellaseen että mihinkään muuhun ei jää aikaa eikä kiinnostusta ku punttikseen...aina ku tulee himaan pakkis auki ja sit juutuupista podaus videoita ja googletusta ... aina koulussaki miettii että mitä siellä salilla tänää tekis ja sitku sinne pääsee ni sit harmittaa ku ei tiiä tekeekö sitä parhaalla tavalla treeniä mikä mahdollistaa "parhaimman kehityksen" ois mukava treenata niin että tietää että nyt menee oikein ja on mahdollista saavuttaa jotain kun tekee näin... niin paljon "tietoa" tulee joka puolelta ja kaikilla erilainen näkemys :(
Ja tän mainitsemas "tiedon" seasta pitäs sitte aloittelijan pystyä onkimaan ns. "tärpit"... tiedän tunteen, eikä se oo ihan helppoa. Tarvittais rautainen arvostelukyky näiden punttiasioiden suhteen, eikä semmosta kehity ilman että itse kokee asioita (mutta miten aloittelijalta vois edellyttää sellasta arvostelukykyä, koska sehän on aloittelija! :D )

Ite oon ottanu tässä asiassa ihan sellasen linjan, että luen vaan vanhojen karpaasien (Rippetoe, Kilgore, Starr) ohjeita ja ignoraan lähes suoraan kaiken mitä kaverit, salitutut yms. sanoo. Heinäkuussa kun aloitin vähän fiksummat treenit, tilasin jenkeistä kolme Rippetoen kirjaa, sekä yhen ravinto-oppaan. Näistä saa helvetin hyvät perusohjeet. Lisäks otan vaikutteita Hulkilta ja T-nationista. Tää johtaa siihen, että treenaa vain isoilla perusliikkeillä 1-jakoista 3x/vko, mutta minä kyllä tykkään :)

Kuitenkin mä näkisin loppupeleissä aloittelijoiden (eli itseni kaltaisten) treenaamisessa sellasen ongelman, että aloittelijat mielellään opettelee innostuessaan aiheesta kaiken mahdollisen, sitten sekoittaa omaa päätään funtsimalla juttuja liian analyyttisesti ja liian pitkälle, vaikka voisivat hyvin sulkea silmänsä kaikelta hifistelyltä ja treenata helposti vuoden-pari ihan simppeleillä treeneillä. Ongelmat syntyy siinä vaiheessa, kun kuvitellaan oman kehitystason nousevan samaa vauhtia tietomäärän kanssa (= illuusio omasta kehitysasteesta). Tää illuusio aiheuttaa sen, että helposti ummistaa silmänsä oikeilta ongelmilta kehityksen suhteen (syöminen, lepo), ja haetaan syitä treenistä, aminohapoista, oikeista rasva-proteiini-hiilari -suhteista, yms. ei-niin-olennaisesta.

Siispä, aloittelijakollegani, rauhoittukaa ja etsikää jotain muuta ajateltavaa puntin rinnalle. Tehkää mahdollisimman tarkkoja ja rehellisiä päiväkirjoja itsellenne ensin muutaman päivän, sitten viikkojen ajalta. Verratkaa syömistänne, treenejänne ja lepomääriänne yleisiin perussuosituksiin aloittelijoille, ja tutkikaa toteutuneita asioita. Vain siten voitte oikeesti kehittää tekemistänne, mielikuviin perustuva muutosten tekeminen ei osu kuitenkaan kohdalleen.

Suositut

Back
Ylös Bottom