Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä olisi hyvä ja kattava opus ravitsemuksesta/aineenvaihdunnasta sisältäen tieteellisempää näkemystä kuin esim. Aceto: Everything you need to know about fat loss?
Tarkennettaan, että kiinnostuksena esim. insuliini, katekolamiini, leptiini, lipolyysi, proteiinisynteesi, glykolyysi, jne. jne. syy-seuraukset ja toiminnat tarkemmin, ei niinkään perusteksti kalorien laskemisesta .
Tätä olen itsekin pähkäillyt, mutta muutamien surkeasti päättyneiden netti/postitilausyritysten jälkeen olen enimmäkseen turvautunut Akateemiseen kirjakauppaan. Jos jokin menee vituralleen niin ei tarvitse siitä itse ensimmäisenä kärsiä... ;)Mistä näitä kirjoja yleensä kannattaisi tilata?
Frederic Delavier - Lihaskuntoharjoittelun anatomia
Jokaisen kuntoilijan/harrastajan/whateva kuvakirja. Perusliikkeet luuranko/lihas- kuvilla ja oivallisilla selityksillä. Lisäksi erikoisempia muutama. Kaikki osa-alueet mielestäni laajasti. Käytetään aika yleisesti liikuntahenkilöstön kouluttamiseen.
Hyvä tarkistella, mihin se liike oikeastaan oikeintehtynä ottaa. Ja vinkkejä itse treeniin... :whip:
Lihaskuntoharjoittelun perusteet:
Uusi maailmanlaajuisesti suuren suosion saavuttanut kirja ilmestyy nyt suomeksi. Kirja opettaa lähes 150 lihaskuntoharjoitetta 7 eri kehonosalle upeina neliväripiirroskuvina, joissa "anatomian nukkeen on puhallettu henki". 384 upeaa piirroskuvaa opettaa oikeat suoritustekniikat, vaihtoehdot oman kehon painolla, käsipainoilla tai laitteilla tehtäviin liikkeisiin mahdollistavat monipuolisen ja tehokkaan harjoittelun suunnittelun ja toteutuksen jokaiselle omasta lihaskunnostaan huolehtivalle aloittelijasta jo enemmän treenanneeseen. Löydät kirjasta myös jokaisen isomman lihasryhmän kohdalta "vammariskisivun", jonka avulla tunnistat mahdolliset harjoittelun vaarat.
"Lihaskuntoharjoittelun perusteet on erinomainen kirja, joka kuuluu jokaisen liikunnan-, valmennuksen- ja kuntoutuksen ammattilaisen ja opiskelijan käsikirjastoon. Kirja on erittäin havainnollinen ja tekee siitä hyvin soveltuvan jokaiselle omasta lihaskunnostaan huolehtivalle liikunnanharrastajalle. Kirjaa avaa uuden ulottuvuuden upeine anatomian kuvineen lihaskuntoharjoittelulle perustuen anatomiaan ja fysiologiaan kaikille ymmärrettävässä muodossa. Tämän kaiken uskoo vasta kun itse näkee".
http://www.store24.fi/isroot/store24/ExportMetaTags/Products/2542.html
jaa oli jo mainittu just ennen mun edellistäki postia. no eipä haittaa ku hyvä kirja on.Frederic Delavier - Lihaskuntoharjoittelun anatomia
Samoin, loistava kirja! Lisäksi samalta tekijältä (+Kilgore) löytyy jatkoksi tuolle Practical Programming jota pitää melkein suositella samaan hengenvetoon.Kannattaa hankkia Rippetoen Starting Strength (2nd edition). Ei paljon maksa amazon.comista ja täyttä asiaa koko opus. Suosittelen kovasti!!
Suomesta ei ainakaan saa tilattua.Mistä näitä kirjoja yleensä kannattaisi tilata? Entäs näitä Hulkin suosittelemia Nutrient Timing sekä The Ketogenic Diet -kirjoja saa halvalla? :P
Nyt kesällä on aikaa lueskella ja oppia ravinnosta ja treenaamisesta vaikka mitä ihmeellistä, joten käytetään aika hyödyksi!
Mitäs muita kirjoja suosittelette?
ehkäpä vielä Chad Waterbury - Muscle Revolution (taitaa vaan olla saatavilla ainostaan T-Nationista tilattuna :( ), tuossa olisi ainakin vaihtoehtoisia ohjelmia vastaan sitä ikuista 3x10 ja hirveellä pumpilla.
Ehkä vielä jos oikein kiinnostaa niin Zatsiorsky - Science And Practice of Strength Training.
Omistaako kukaan Franco Columbun kirjoittamaa kirjaa; "Winning Bodybuilding"?
Jos omistaa, niin kommentteja kyseisestä opuksesta olisi mielenkiintoista kuulla.
Sitten päästäänkin tuohon venyttely/liikkuvuus-osioon. Selailin nettikirjakauppoja, mutta rehellisesti sanottuna olen aivan pihalla. Täältä pakkiksen puolelta tuntui irtoavan varsin heikosti searchilla asiaa, mutta toivottavasti jollain on kokemusta näistäkin. Kaikenlaista joogakirjaa tuntui kyllä löytyvän, mutta tuntuivat lähes järjestään olevan tuollaisia "notkeaksi viikossa, vain minuutti päivässä"-tyylisiä.
Luulisi, että vuosien moderaattorikokemuksella osaisi nakata edes kirjan nimen siihen poistetun linkin tilalle. Huoh.[mod]moni luulisi että neljässä vuodessa olisi linkityskielto sisäistynyt, mutta ei näköjään[/mod]
.