MuscleToad - muskeli rupisammakko - Anton Jirout

Kauhee mekkala yhdestä vitun toistopenkkivideosta. Ihan oikeesti, jengi likettelee tällä osiolla muna pystyssä jotain ylhäältä viistoista senttiä vajaita nylkytyspenkkejä koska vittu "TuNtUmA kOkO aJaN lIhAkSeLlA1!!1!1!1!", mutta sitten kun joku jamppa leikkimielisesti veivaa parikyt toistoo penaa satasella perse vähän eläen niin taivas repee. Missään vaiheessa videota ei käy ilmi, että @myo ois tietyin standardein liikkeellä, tai esim. vertaamassa omaa tulostaan toistopunnertajien virallisiin tuloksiin. Eikö se nyt oo ihan saatanan sama miten kukakin penkkinsä tekee jos ite on tyytyväinen?

Kyllä mäkin teen välillä pystäriä pienellä jalkapotkulla ja vedän vajaita leukoja, ihan vaan että saisin lisää toistoja. Samaten teen cheattihauiskääntöjä, koska ne tuppaa siirtymään tosi hyvin siihen selkä seinää vasten tehtyyn strictiin kääntöön. Jos se hiekottaa jonkun random tekniikkapuritaanin pikkarit, niin otan osaa.

Täällähän oli videota erään suomalaisbodarin hyvin kaukana syväkyykyistä olevista kyykkäilyistä isoilla kuormilla. Bodarit ylistivät kilpaa kyykkytekniikkaa juuri lihasten kasvatukseen sopivaksi. Ei mitään valittamista egopainoista tai vajaasta liikeradasta.

Täällähän oli videota erään suomalaisbodarin hyvin kaukana syväkyykyistä olevista kyykkäilyistä isoilla kuormilla. Bodarit ylistivät kilpaa kyykkytekniikkaa juuri lihasten kasvatukseen sopivaksi. Ei mitään valittamista egopainoista tai vajaasta liikeradasta.
Jos ton bodarin tavoite on kasvattaa jalkoja ja se toimii noin, niin se on ok. Kuten pitääkin. Jos muskelisammakon tavoite on veivata vähän rennommalla tekniikalla satkulla penaa ja tehdä toistoprogressiota, se ei oo ok. Vaikka pitäisi.

Tällä foorumilla tuntuu pätevän sellanen laki, että jos joku on joko A) tarpeeks iso, B) tarpeeks vahva tai C) jonkun oikeen tyypin kaveri, niin se saa tehdä asiat vähän sinnepäin, jopa pitkin vittua. Kritiikistä kivitetään. Sit taas jos ei oo tarpeeks iso, tarpeeks vahva tai jonkun coolin tyypin vanha tre(e)nikaveri, on tosi vaikea tuoda mitään omaa sisältöään esiin ilman vitunmoista kritiikkiä tai silmienpyörittelyä. Ei siinä mitään, ei kukaan oo väittänyt että tän alustan pitäis olla kaikille reilu kenttä, mutta joku roti vittu. Jos nyt objektiivisten lasien läpi tota ekan postin penailua kattoo, on se ihan vitun tyypillinen salipenkkiformi.

Loppuun mainittakoon, että itse en penkkaa perse ilmassa. Itseasiassa en penkkaa ollenkaan, mutta kun penkkasin, tein sen tukevasti perse penkissä. Silti mun menkat ei sekotu, jos joku vetelee vähän ronskimmalla tyylillä jotain ylipitkää sarjaa toistoja. Treenit tavoitteiden mukaan. Jos tavoitteena on veivata väljällä tyylillä mahdollisimman monta toistoa satasella, niin antaa palaa vaan.

Miten niin muka hupiukolle? Kaveri on oikea naturaali. Anton tekee hyvää kontenttia. Ei oikeana naturaalina paukuteta lihaa niinkuin netissä annetaan olettaa... Oikeat naturaalit jotka haluaa kehittyä muuttavat Maltalle parempien bodaus ympäristöjen perässä ja optivoivat kaiken kehityksen.

Tästä "oikeasta naturaalista" tuli semmonen huvittava tositarina mieleen, kun (entinen) kaverini joskus väitti, että on olemassa joku "true natural bodybuilding" -tyyppinen uskonlahko. Sellainen mitä hän preferoi treenihommissa. Tiedustelin, että mitä se sitten tarkalleen ottaen tarkoittaa, niin kuulemma sitä ettei käytä mitään lisäravinteita/ravintolisiä. En kehdannut vastata, että eikö se vaatisi oman kasvimaan ja ahkeraa kalastusta/metsästystä, että olisi oikea naturaali. Treenitkin mieluiten lannevaatteessa ilman siteitä, lämmittimiä ja vöitä.

Tällä foorumilla tuntuu pätevän sellanen laki, että jos joku on joko A) tarpeeks iso, B) tarpeeks vahva tai C) jonkun oikeen tyypin kaveri, niin se saa tehdä asiat vähän sinnepäin, jopa pitkin vittua. Kritiikistä kivitetään. Sit taas jos ei oo tarpeeks iso, tarpeeks vahva tai jonkun coolin tyypin vanha tre(e)nikaveri, on tosi vaikea tuoda mitään omaa sisältöään esiin ilman vitunmoista kritiikkiä tai silmienpyörittelyä.

Auktoriteetit > tosiasiat tuntuu olevan yleisestikin henki oikeestaan ihan sama millä alueella liikutaan. Rytkösellä oli jonkin aika sitten ig-postaus aihetta sivuten:

Eikös vajaa kyykky puhtaalla tekniikalla kuitenkin ole pikkasen eriasia ku on tollanen holtiton vatkaaminen penkissä? Ne kyykyt kuitenkin tehty kontrolloidusti, toisin kun nuo penkkipunnerrukset. Että hieman heikko esimerkki.

Eikös vajaa kyykky puhtaalla tekniikalla kuitenkin ole pikkasen eriasia ku on tollanen holtiton vatkaaminen penkissä? Ne kyykyt kuitenkin tehty kontrolloidusti, toisin kun nuo penkkipunnerrukset. Että hieman heikko esimerkki.

No jos tämä olisi ainoa esimerkki, niin kyllä. Mutta tuo aiemmin kuvattu mentaliteetti nyt vain on tosiasia. Tomin oli pakko tulla jostain syystä hyvin nopeasti kertomaan, että kuinka monta toistoa hän on ottanut milläkin painolla ja persekin pysyy penkissä, hyvin heikko analogia siinäkään oli yhtään mihinkään. Ei tämä ketjun sälli ole sanonut, että ottaa nyt kisaa yhtään kenenkään muun kuin itsensä kanssa. Tekniikka on mitä on, mutta aivan helvetin kaukana niistä rumimmista salipenkeistä. Itseä ei ole kymmeneen viimeiseen vuoteen kiinnostanut mikään muunlainen kuin ns.todella hyvällä tuntumalla/tekniikalla tehty treeni, niin ei ole mitään "omaa lehmää ojassa" huonon tekniikan puolesta puhumisessa. Hirveä innostus vaan taas heräsi jengillä tätä ihan hyvän oloisella asenteella treenaavaa nuorta sälliä dissaamaan. Onneksi hyvää vastareaktiotakin herätti tämä itkeminen, se on hienoa huomata...

Itse lähinnä tiedustelin syytä, miksi persettä tulee nostaa 20 toiston sarjassa? Itsensäkin kanssa kilpaileminen ja kehityksen seuraaminen voi olla vaikeampaa, jos välillä nostaa persettä enemmän ja välillä vähemmän.
Ehkä täällä vähän otettiin syyttä itseensä mielipiteestä. Eikai se mitenkään henkilökohtaista ole, jos kritisoi jonkun tekniikkaa tai tiedustelee syytä ko. tekniikalle?

En minä ainakaan mitenkään vähätellyt hänen suoritustaan. Sammakko vaikuttaa hyvältä tyypiltä ja videot ovat positiivisia. Veikkaan ja toivon ettei hän kuitenkaan näistä kirjoituksista vetänyt herneitä nenäänsä. Keskusteluahan tämä vain on.

Tosin se, että Takamaan Tomikin on helvetin vahva mies ei minun mielestäni liittynyt tähän jutusteluun. :LOL:

Itsensä korostamisketju, mä osaan ja tiedän parhaiten. Keksikää jotain parempaa tekemistä, tuolla suorituksella oo mitään väliä, kun se tehdään omalla vapaa-ajalla, ihan huvikseen ja itseään vastaan. Jos se perse vähän nousee, niin se ei haittaa yhtään mitään.

vajaa kyykky vai puhdas tekniikka, valitse toinen.
vajaa kyykky voi jossain käyttötarkoituksessa olla oikea tekniikka kuten tässä holtiton vatkaaminen penkissä oli oikea tekniikka, kun toistoja vain haettiin keinoja kaihtamatta.

Itsensä korostamisketju, mä osaan ja tiedän parhaiten. Keksikää jotain parempaa tekemistä, tuolla suorituksella oo mitään väliä, kun se tehdään omalla vapaa-ajalla, ihan huvikseen ja itseään vastaan. Jos se perse vähän nousee, niin se ei haittaa yhtään mitään.
Just näin! Tosta luettelosta vaan unohtui, että laitetaan se myös nettiin, jotta kaikki voivat katsoa. Silloin voi kai odottaa kommentteja? ja kun tekeminen on täyttä paskaa, niin sitä ei saa sanoa? Jos tossa hommassa kehittyä haluaa, niin toi on väärä tapa. Se on fakta, mutta voitte te muutkin heikot tota sähläämistä puolustella. Mä en nää tossa mitään järkeä, mutta en kyllä näe muidenkaan tubettamisissa (nämä lakot ja pakot ja mitä näitä nyt on) Ehkä olen vaan vanha jäärä...

Antakaas ny äijät poitsun yrittää! Katsoin yhden noista penkkivideoista, eikä se nyt niin sysipaska tekniikka ole, kuin mitä täällä kommenteista voisi päätellä. Kovempi penkki kuitenkin kuin itselläni ikinä.

Onhan noi videot aika hupaisia, mutta kohdeyleisökin lienee 30 vuotta itseä nuoremmat.

Just näin! Tosta luettelosta vaan unohtui, että laitetaan se myös nettiin, jotta kaikki voivat katsoa. Silloin voi kai odottaa kommentteja? ja kun tekeminen on täyttä paskaa, niin sitä ei saa sanoa? Jos tossa hommassa kehittyä haluaa, niin toi on väärä tapa. Se on fakta, mutta voitte te muutkin heikot tota sähläämistä puolustella. Mä en nää tossa mitään järkeä, mutta en kyllä näe muidenkaan tubettamisissa (nämä lakot ja pakot ja mitä näitä nyt on) Ehkä olen vaan vanha jäärä...
Tuota tuota... Jos lähdetään siitä, että minä en itse persettä penkistä ikinä nosta, ellei ole ihan, ihan pakko tilanne, vaan ei tuo jannun suoritus silti mun päivää pilaa enkä edes muuten katso hänen videoitaan(näitä lukuunottamatta), koska ei vaan nappaa tuo tyyli. Minä voin olla vaikka heikko, vaan sinä oot todistetusti hermoheikko. Vedä keuhkot täyteen happee, paina toista sierainta ja puhalla ne herneet vittuun sieltä, toimenpide suoritetaan molemminpuolin.

Tuota tuota... Jos lähdetään siitä, että minä en itse persettä penkistä ikinä nosta, ellei ole ihan, ihan pakko tilanne, vaan ei tuo jannun suoritus silti mun päivää pilaa enkä edes muuten katso hänen videoitaan(näitä lukuunottamatta), koska ei vaan nappaa tuo tyyli. Minä voin olla vaikka heikko, vaan sinä oot todistetusti hermoheikko. Vedä keuhkot täyteen happee, paina toista sierainta ja puhalla ne herneet vittuun sieltä, toimenpide suoritetaan molemminpuolin.
Thanks! Toimenpide suoritettu ja helpottihan se! Meinasin vaan tossa, että jos harrastaisin vaikka esim. 100metrin juoksua, niin enhän mä nyt mitään videoita lähtis julkaisemaan suorituksesta, jossa perusvauhti on siinä 13sekunnin hujakoilla ja vielä kaadun kaksi kertaa matkalla! Tosin taitaa noi nuoremmat nykyään julkaista paljon typerämpiäkin videoita, että ei siinä mitään, eikä kaveri kai itse ollut niitä videoitansa tänne linkannut.

Thanks! Toimenpide suoritettu ja helpottihan se! Meinasin vaan tossa, että jos harrastaisin vaikka esim. 100metrin juoksua, niin enhän mä nyt mitään videoita lähtis julkaisemaan suorituksesta, jossa perusvauhti on siinä 13sekunnin hujakoilla ja vielä kaadun kaksi kertaa matkalla! Tosin taitaa noi nuoremmat nykyään julkaista paljon typerämpiäkin videoita, että ei siinä mitään, eikä kaveri kai itse ollut niitä videoitansa tänne linkannut.
Kuinka vahva pitää olla, että saa postata videoita tälle foorumille?

Minoon ennenkin tämän tainnut sanoa, mutta mikäli jostain löytyisi Laurin Törnin penkkivideo, jossa perse käy vähän ilmassa niin pakkis-strandardeilla siitä tulisi välittömästi turha äijä.

Kovin ahterinnosto mitä ikinä olen nähnyt, on työpaikan salilta yli 20v sitten. Oli kyseessä siis terve mies, eli ei patin pattia, ja nosti niin, että persaus oli sen 30cm ylhäällä noston alusta loppuun asti.

Back
Ylös Bottom