MuscleToad - muskeli rupisammakko - Anton Jirout

¨
Leuanveto mainitsemalla tavallas, verrattuna penkkiin missä perse elää, on aivan eri ulottuvuudesta. Siinä mielessä siis, kuinka paljo esim. hyötyä saa. Voit kokeilla, josset usko. Mä tiiän tän, jo kokeilematta. Penkissä joudut myös tekeen negatiivisen silti eka, ja leuat alkaa konsentrisesta. Laitat 50kg vyölle ja lähet hyppiin sen kaa, leuka tangon yli :D. Penkissä joudut silti sen painon työntään ylös.

Olen nostellut persettä useastikin ja tiedän hyödyn. Lankkupenkit ja muut itse liikevariaatiot (esim. se perseen nostaminen) auttavat hyvin piikkaamaan esim max ykkösiin. Edelleenkin kyseenalaistan, että olisi millään tasolla järkevää tehdä perse ilmassa 20 toiston sarja. Odotan sinun perustelevan asiaa. Ei se perse minulla ainakaan "tuppaa nousemaan" ellen itse nosta sitä. Poltinko nyt sammakkojumalasi roviolla, kun kyseenalaistin hänen tekniikkaansa? Meillä on luultavasti vaan eri käsitys kritiikistä.

Ehkä leuanvetovertaus ei ollut paras mahdollinen, etenkään kun kuulija ei halua ymmärtää pointtia. Voit siis keksiä minkä tahansa muun liikkeen ja miettiä miten siinä voi fuskata. Ei montaa sekuntia pitäisi viedä aikaa. Ajatusleikkinä voit ottaa itsellesi toisen tutun liikkeen esim. etunojapunnerruksen. Lähdetkö siinäkin puolustelemaan rumaa suoritusta, jolla tehdään esim. 100 toistoa? Haluatko tähänkin spesifiä tietoa millä tavoin etunojapunnerrus voi olla "ruma" eli väärin tehty, vai keksisitkö millään itse?

¨
Hmmm... hajanaisia pointteja. Syyllistyn mihin? Asialliseen, varsin faktuaaliseen, rakentavaan kritiikkiin, ja juttuja joita kaiken lisäks vielä ite harjotan, enkä vaan puhu niistä :D? Syyllinen! Ihan vaan tein hyvin simppelin havainnon, ja sain siihen itse dippaajalta ihan hyväksyttävän vastauksenki. Ei kritisointi itessään oo huono juttu. Kukaan ei oo puhunu kisanostoista, nimenomaan. Kisasääntöihin nyt se perse penkissä mm. kuuluu, ni tein pienen oletuksen. Saleilla se perse elää varmaan joka toisella, jos vähänkään jaksaa stalkata keskiverto salillakävijää. Ei persettä PIDÄ nostaa, mut silti se vaan tuppaa aika monella nouseen. Lisäänpä vielä, et monilla sellasilla ihmisillä, jotka jostain kisanostoista paljo jaksaa jauhaa silti. Ristiriitoja löytyy niin vitusti, jos ees vähän alkaa ettiin.

Leuanveto mainitsemalla tavallas, verrattuna penkkiin missä perse elää, on aivan eri ulottuvuudesta. Siinä mielessä siis, kuinka paljo esim. hyötyä saa. Voit kokeilla, josset usko. Mä tiiän tän jo kokeilematta. Penkissä joudut myös tekeen negatiivisen silti eka, ja leuat alkaa konsentrisesta. Laitat 50kg vyölle ja lähet hyppiin sen kaa, leuka tangon yli :D. Penkissä joudut silti sen painon työntään ylös.
Ihan yhtä faktuaalisesti tässä kommentoitiin tuota penkkivideota, että tekniikassa olisi korjaamista. Että olisko aika ottaa ne värilasit pois päästä?

"Leuanveto mainitsemalla tavallas, verrattuna penkkiin missä perse elää, on aivan eri ulottuvuudesta". Juurikin näin, vertauksissa ei mitään tolkkua. Jos tätä keskustelua oikeasti haluaisi johonkin verrata, niin siihen, kuinka syvälle kyykyn pitää mennä ollakseen "oikea" jalkakyykky. Ja kyykkyäkin voi tehdä monella eri tavalla, eri korkeuksilla, riippuen ihan siitä, mitä haetaan; voimaa, lihaskasvua, juoksunopeutta, räjähtävyyttä, mikä on henk. kohtainen liikkuvuus jne.

Kyseenalasta vaan, mut mä en oo missään vaiheessa sanonu, et perseen nostelu olis järkevää, ni en aio kyseistä argumenttia puida edes :d. Sori, mut mul ei oo jumalii, eikä kyseinen henkilö merkitse mulle mitään. Varmaan 2 videoo kattonu hänen kanavalta. Olen puolueeton. Jos esittää esimerkkejä, ni oishan se hyvä, et ne asiat on ees etäisesti samalla tasolla fusku-asteikolla. Muuten vois sanoa, et kyseessä on ylidramatisointia. Ymmärsin pointin kyllä silti. Jos joku ei silti ''laske'' itelleen toistoa penkissä, koska perse nous sentin ilmaan, ni onha se nyt ihan vitunmoista hifistelyä, ja missikisat vois olla parempi idea. En kato videoo uusiks, ja ala tiiraan nousko se perse ton sentin, vai 3.5544cm. Katoin jo sillon, ku tota ekan kerran pohdittiin toisessa ketjussa. En lähe puolustelemaan suoritusta, vaan sitä logiikkaa, minkä vuoks se kyseenalastetaan.

A) Itse penkkaaja on asiasta jo tietonen. B) tota asiaa setvittiin ei todellakaan kauan sit jo toisessa ketjussa. C) Toi jätkä penkkaa kuitenki lähemmäs pari sataa(ainaki sarjojen perusteella), ni eiköhän se jtn tiedä/osaa.
D) Perseen nousemisen videolta osais osottaa koulutettu apinaki. E) Voin jatkaa näitä.

Huoh :D ... A) Miten se liittyy mihinkään? Tekeekö se siis perseen nostamisesta järkevää? B) Miten tuo vaikuttaa itse kritiikkiin? Sinähän olet tietysti ja luonnollisestikin lukenut kaikki ketjut jumalastasi. C) Jos penkkaamisesta mitään ymmärtäisit, niin nuo sarjat ei ole lähelläkään kahta markkaa... Minun mielestäni ei nyt mikään järjenjättiläinen ole kyseessä. Tietänee kuitenkin enemmän kuin sinä. D) Niin voi, pointti? E) Niin tai sitten voit yrittää ymmärtää muidenkin pointteja asiasta, sen sijaan että pädet asioilla mitkä ei liity mihinkään.

"Leuanveto mainitsemalla tavallas, verrattuna penkkiin missä perse elää, on aivan eri ulottuvuudesta". Juurikin näin, vertauksissa ei mitään tolkkua. Jos tätä keskustelua oikeasti haluaisi johonkin verrata, niin siihen, kuinka syvälle kyykyn pitää mennä ollakseen "oikea" jalkakyykky. Ja kyykkyäkin voi tehdä monella eri tavalla, eri korkeuksilla, riippuen ihan siitä, mitä haetaan; voimaa, lihaskasvua, juoksunopeutta, räjähtävyyttä, mikä on henk. kohtainen liikkuvuus jne.

Annoit kyllä vähintäänkin yhtä huonon vertauksen (y) Eli sinunkaan mielestäsi tekniikkaa ei saa kyseenalaistaa.

Eli sen sijaan, että höpötät eri tavoista toteuttaa liikkeitä voisit vastata kysymykseen, miksi on järkevää tehdä 20 toistoa penkkiä perse ilmassa? Mitä sillä haetaan? En tiedä itse nimittäin vastausta... Ainakin tuon juoksunopeuden sulkisin ehkä pois :whistle:

A) Miksi toistaa samaa? Ei tee, eikä järkevyys asiassa kiinnosta mua vielkään tässä. Epäolennaista sen kannalta, mistä itse puhun. B) Miksi toistaa samaa#2? En oo, mut jos rahaa pitäis lyödä asiasta, ni tähän keskusteluun osallistujista suurin osa on noi penavideot kyllä nähny jo aiemmin(lähde: aiempi väittely aiheesta, ja tykkääjät eri ihmisten kommenteissa asiaan liittyen :D). C) Ei noi sarjat, vaan monet muut(selasin Instaa joskus). Jollain +-150kg kevyen näköstä sarjaa mm. ''lähemmäs 200kg'' tarkottaa mulle vaikka jo 175kg penkkiä. D) Miksi käydä useita keskusteluja itsestäänselvyyksistä+ katso kohdat A) & B). E) Ymmärrän ne, mut oon vahvasti eri mieltä niiden merkityksellisyydestä.

Ja jos nyt ihan pakko on vastata tohon ''järkevyyteen'', ni mitäs vitun hyötyä Eddien oli vetää 500kg maasta? Mitä konkreettista hyötyä tällä saavutettiin, jos verenvuotoa ei lasketa? Mitä järkeä on tehä 100 niitä sun etunojapunnerrustas, ellei oo joku kestävyys urheilija, joka valmistautuu johki skabaan tjs? Perse ilmassa penkki kehittää silti ihan ihka oikeeta voimaa, vaikkei ehkä yhtä optimaalisesti, ja entä jos joku penkkaaki sillä tyylillä AINA? Sillonhan se on vakio tapa tehdä se nosto, ja erittäin helppo verrata omiin suorituksiinsa, ja mitata kehitystä. Kisaan ei tietenkään oo verrattavissa, mut tämä myös on itsestäänselvyys.

Miksi vastaat, jos itse kysymykseen vastaaminen ei kiinnosta? Ps. et edelleenkään vastannut siihen miksi puolustelet perseen nostamista kun puhutaan penkkipunnerruksesta. Kysyt typeriä vastakysymyksiä, mitkä ei ole edes millään tasolla verrannollisia.

Kyllä esim. lantio maassa etunojapunnerruskin kehittää sitä liikettä ja ihka oikeeta voimaa, vaikka ei yhtä optimaalisesti. Pointtisi?

Ps. Hauiskääntökin on eri asia kuin rinnalleveto vastaotteella.

Sun mieliks vähän vastasin, vaikken pitäny järkevyys argumenttia olennaisena. Alunperinki puhut selkeesti jostain ihan eri asiasta ku mä. Mun AINOAT 2 pointtia tässä on se, että miks ihmeessä jauhaa samasta asiasta uusiks, ku aihe on jo käsitelty? Ja se, että vieläkään en ymmärrä perseen nostamisen merkitystä henkilön ITSELLEEN asettamassa haastessa, jossa vittu tietenki on hänen ITSE päättämänsä säännöt, ellei erikseen muuta mainita. En puolustele perseen nostamista, ja itseasias pidän sitä enemmänki huonona juttuna, ja ainaki itse vältän useammastaki syystä. Etunojapunnerrus, missä kyrpä laahaa maassa kokoajan VS runkkupenkki ei jälleen ollenkaan realistinen vertailu. Verrattavissa johki naisten punnerruksiin, missä suuri osa koko kroppaa lepää maassa. Keskikroppaa ei vaadi myöskään ollenkaan, toisin ku lankkuasennossa, ranka neutraalina punnertaminen. Mielestäni vastakysymykseni ei ollu tyhmiä, vaik toki vain hieman ohi aiheen. Yhtä tyhmiä, ku sun järkevyys argumenttis imo.

Ps. Mul on todella hyvä muisti, ni ei tarvii ees tryhardaa. Kävin silti tarkistaan ton kuukauden takasen keskustelun Pakkislaisten videoita ketjusta varmuudeks, missä tätä runkkupenkkiä jo pohdittiin. Noiden kommenttien tykkääjät siellä(mm. sinä) paljastaa mulle sen, että A) tää runkkupena aihe oli jo tuttu monelle, tai B) kukaan ei kattonu yhtää mitään videoita, mut kuhan nuolevat toistensa perseitä, ja tykkäilevät niiden nimimerkkien kommentteja, joista pitävät. Tietämättä faktoja. Eikä siin mitään, jos haluu samasta aiheesta lätistä vaikka 5 eri ketjussa. Ite en vaan nää kyllä logikkaa moisessa. Pahoitteluni toki heille, jotka näki nää videot nyt ekaa kertaa. Ymmärrettävää sillon.
Mites tää? Neljä vinkkiä parempaan penkkiin.

View: https://youtu.be/HSMt0VRWI9Q

Ps. Mul on todella hyvä muisti, ni ei tarvii ees tryhardaa. Kävin silti tarkistaan ton kuukauden takasen keskustelun Pakkislaisten videoita ketjusta varmuudeks, missä tätä runkkupenkkiä jo pohdittiin. Noiden kommenttien tykkääjät siellä(mm. sinä) paljastaa mulle sen, että A) tää runkkupena aihe oli jo tuttu, tai B) kukaan ei kattonu yhtää mitään videoita, mut kuhan nuolevat toistensa perseitä, ja tykkäilevät niiden nimimerkkien kommentteja, joista pitävät. Tietämättä faktoja. Eikä siin mitään, jos haluu samasta aiheesta lätistä vaikka 5 eri ketjussa. Ite en vaan nää kyllä logikkaa moisessa. Pahoitteluni toki heille, jotka näki nää videot nyt ekaa kertaa. Ymmärrettävää sillon.

Alkuviestiäsi en edes lainaa, koska olitkin sitten lopulta samaa mieltä, vaikka halusitkin väitellä (jostain?).

Ensiksi, en tiedä pakkislaisten nimimerkkejä eikä minulla ole ketään suosikkeja. Nimimerkki ei vaikuta ainakaan itselläni siihen tykkäänkö kommentista. Enpä usko, että kovin useasti aiemmin olen ollut Takamaan kanssa samaa mieltä. Itse olen punttitreenissä keskittynyt eniten voimantuottoon ja sali on lähtökohtaisesti ollut vain paikka toteuttaa sitä lajitreenin yhteydessä. Eli lähestyn yleisesti asioita hieman eri näkökulmasta kuin Takamaa, tietääkseni. :)

Mun mielestä tuo on huono penkkitekniikka, thats it. Ja mun mielestä on väärin hyväksyttää huonoa tekniikkaa yleisesti tuhansille teinifaneille, joista suuri osa ei asiasta mitään ymmärrä.

Kauhee mekkala yhdestä vitun toistopenkkivideosta. Ihan oikeesti, jengi likettelee tällä osiolla muna pystyssä jotain ylhäältä viistoista senttiä vajaita nylkytyspenkkejä koska vittu "TuNtUmA kOkO aJaN lIhAkSeLlA1!!1!1!1!", mutta sitten kun joku jamppa leikkimielisesti veivaa parikyt toistoo penaa satasella perse vähän eläen niin taivas repee. Missään vaiheessa videota ei käy ilmi, että @myo ois tietyin standardein liikkeellä, tai esim. vertaamassa omaa tulostaan toistopunnertajien virallisiin tuloksiin. Eikö se nyt oo ihan saatanan sama miten kukakin penkkinsä tekee jos ite on tyytyväinen?

Kyllä mäkin teen välillä pystäriä pienellä jalkapotkulla ja vedän vajaita leukoja, ihan vaan että saisin lisää toistoja. Samaten teen cheattihauiskääntöjä, koska ne tuppaa siirtymään tosi hyvin siihen selkä seinää vasten tehtyyn strictiin kääntöön. Jos se hiekottaa jonkun random tekniikkapuritaanin pikkarit, niin otan osaa.

Kauhee mekkala yhdestä vitun toistopenkkivideosta. Ihan oikeesti, jengi likettelee tällä osiolla muna pystyssä jotain ylhäältä viistoista senttiä vajaita nylkytyspenkkejä koska vittu "TuNtUmA kOkO aJaN lIhAkSeLlA1!!1!1!1!", mutta sitten kun joku jamppa leikkimielisesti veivaa parikyt toistoo penaa satasella perse vähän eläen niin taivas repee. Missään vaiheessa videota ei käy ilmi, että @myo ois tietyin standardein liikkeellä, tai esim. vertaamassa omaa tulostaan toistopunnertajien virallisiin tuloksiin. Eikö se nyt oo ihan saatanan sama miten kukakin penkkinsä tekee jos ite on tyytyväinen?

Kyllä mäkin teen välillä pystäriä pienellä jalkapotkulla ja vedän vajaita leukoja, ihan vaan että saisin lisää toistoja. Samaten teen cheattihauiskääntöjä, koska ne tuppaa siirtymään tosi hyvin siihen selkä seinää vasten tehtyyn strictiin kääntöön. Jos se hiekottaa jonkun random tekniikkapuritaanin pikkarit, niin otan osaa.
Ei sen tuntuman tarvi olla lihaksella kun paukutetaan maksimimäärä toistoja. Mutta perseen nouseminen ilmaan penkissä on sama kuin paukuttaisit tyttö- tai poikaystävääsi housut jalassa.

Mistä tää hupiukko on ansainnut oman otsikon tälle foorumin osiolle?:LOL: Mun on mielenkiinnosta ollut pakko katsoa 3 videota ja samaa paskaa kaikki. Onneksi ei ole näissä jakanut mitään suurempia vinkkejä. Eikä toi nyt ainakaan mihinkään kilpailuihin voi olla menossa? Eihän? Tekniikasta onkin jo kaikki mainittu. Pääasia et maaginen 100kg nousee keinolla millä hyvänsä.:hyper:

Mistä tää hupiukko on ansainnut oman otsikon tälle foorumin osiolle?:LOL: Mun on mielenkiinnosta ollut pakko katsoa 3 videota ja samaa paskaa kaikki. Onneksi ei ole näissä jakanut mitään suurempia vinkkejä. Eikä toi nyt ainakaan mihinkään kilpailuihin voi olla menossa? Eihän? Tekniikasta onkin jo kaikki mainittu. Pääasia et maaginen 100kg nousee keinolla millä hyvänsä.:hyper:
On täällä kaikenlaisille pahemmillekin hupiukoille, kehäraakeille ja gh-guteillekin omat ketjunsa.

Miten niin muka hupiukolle? Kaveri on oikea naturaali. Anton tekee hyvää kontenttia. Ei oikeana naturaalina paukuteta lihaa niinkuin netissä annetaan olettaa... Oikeat naturaalit jotka haluaa kehittyä muuttavat Maltalle parempien bodaus ympäristöjen perässä ja optivoivat kaiken kehityksen.
Tän on pakko olla paska vitsi.

Ihan hauskoja videoita ollut. Itselle ainakaan mitään väliä miten penkkailee. Yleisesti parhaita videoita tuleekin niiltä jotka tekee asioita hieman rennommin.

Back
Ylös Bottom