¨
Leuanveto mainitsemalla tavallas, verrattuna penkkiin missä perse elää, on aivan eri ulottuvuudesta. Siinä mielessä siis, kuinka paljo esim. hyötyä saa. Voit kokeilla, josset usko. Mä tiiän tän, jo kokeilematta. Penkissä joudut myös tekeen negatiivisen silti eka, ja leuat alkaa konsentrisesta. Laitat 50kg vyölle ja lähet hyppiin sen kaa, leuka tangon yli :D. Penkissä joudut silti sen painon työntään ylös.
Olen nostellut persettä useastikin ja tiedän hyödyn. Lankkupenkit ja muut itse liikevariaatiot (esim. se perseen nostaminen) auttavat hyvin piikkaamaan esim max ykkösiin. Edelleenkin kyseenalaistan, että olisi millään tasolla järkevää tehdä perse ilmassa 20 toiston sarja. Odotan sinun perustelevan asiaa. Ei se perse minulla ainakaan "tuppaa nousemaan" ellen itse nosta sitä. Poltinko nyt sammakkojumalasi roviolla, kun kyseenalaistin hänen tekniikkaansa? Meillä on luultavasti vaan eri käsitys kritiikistä.
Ehkä leuanvetovertaus ei ollut paras mahdollinen, etenkään kun kuulija ei halua ymmärtää pointtia. Voit siis keksiä minkä tahansa muun liikkeen ja miettiä miten siinä voi fuskata. Ei montaa sekuntia pitäisi viedä aikaa. Ajatusleikkinä voit ottaa itsellesi toisen tutun liikkeen esim. etunojapunnerruksen. Lähdetkö siinäkin puolustelemaan rumaa suoritusta, jolla tehdään esim. 100 toistoa? Haluatko tähänkin spesifiä tietoa millä tavoin etunojapunnerrus voi olla "ruma" eli väärin tehty, vai keksisitkö millään itse?