MuscleToad - muskeli rupisammakko - Anton Jirout

Noi perusvideot saa sen 200-2000 katsomiskertaa ja klikkihuoraus videot sitten enemmän. Toi perussisältö ei siis kiinnosta ketään, ainoastaan noi "natu vai ei" jossa on ratsastettu jonkun toisen nimellä. Toivotan onnea ja menestystä, että voi elättää itsensä tubettamalla! Suomessahan se on täysin mahdollista, kun sosiaaliturva pitää jääkaapin täynnä ja ihmisille jää aikaa toteuttaa itseään ilman kuluttavaa töissä käymistä. Ulkomailla ei varmaan ole niin yksiselitteistä tuo tubettamalla itsensä elättäminen...

Ihan turhaa päänaukomista jota nykyään netti pullollaan ikävä kyllä. Aika vitun jees taas vihjailla jostain sosiaaliturvasta, kun tuskin ko henkilön taustoja edes tunnet. Rakentava palaute on asia erikseen, mutta toi nyt on vaan nulikkamaista vittuilua.

Itse oon tästä kanavasta digannut ja mielestäni konna kehittynyt kovasti tässä sisällöntuotossa.

Tämähän se oma pointti oli myös. Raflaava otsikko ("EEPPINEN 20 000 kcal haaste! (Vikisemättä alas)" ) + thumbnail kuva joilla saadaan klikkejä mutta ei vaan kuvaa itse videon sisältöä millään tavalla. Onhan se ihan eri asia ja kiinnostavampaa mainostaa 20k kalorin haastetta vaikka siihen ei mitään saumaa olisi kuin että mainostaisi 15k haastetta. Klikkihuoraaminen vaan on liian yleistä nykypäivänä kaikkialla.
Onko sillä nyt suurempaa merkitystä onko 15k vai 20k? Asialle vihkitymättömälle (jota varmaan suurin osa katsojista on) molemmat luvut kuulostaa yhtä suurilta :) Itse en ymmärrä miten joku voi syödä edes 15k, saman verran mitä itse syö viikossa... Tuo nyt on klikkihuorauksessa (jos sitä sanaa haluaa käyttää) aika pientä.

Onko sillä nyt suurempaa merkitystä onko 15k vai 20k? Asialle vihkitymättömälle (jota varmaan suurin osa katsojista on) molemmat luvut kuulostaa yhtä suurilta :) Itse en ymmärrä miten joku voi syödä edes 15k, saman verran mitä itse syö viikossa... Tuo nyt on klikkihuorauksessa (jos sitä sanaa haluaa käyttää) aika pientä.
Onhan sillä aika helvetin iso ero, tässä tapauksessa 25% ero. Jos ei ole suurempaa merkitystä miksi laittaa sitten juuri tuo isompi luku?:whistle: Vähän sama olisi nimetä penkki video "200kg penkki haaste (vikisemättä)" mutta oho itse videolla nousikin vaan 150kg. Eihän sillä nyt suurempaa merkitystä ole.:rolleyes: Jokainen toki tekee videoillaan mitä haluaa mutta turha tota on edes yrittää kiistää että toi ei olisi muuta kuin klikkihuorausta.

Ps.Edelleen se 15k syöminen päivässä on mun mielestä todella kova suoritus eli siihen videon sisältöön itsessään ei ollut negatiivista kommentoitavaa.

Onko se klikkihuoraus 20k vs 15k kcal niin paha asia, jos sillä saa oman tekemisen tuottamaan sen verran, että tosiaan niitä yhteiskunnan tukia ei tarvitse nostaa. Ihme nillitystä taas, kun joku yrittää tehdä jotain. Ja vaikuttaa sen verran reippaalta kaverilta, että vaikka tämä proggis menisikin puihin niin jotain muuta keksii.

Menkää kattoo noita rappiotubettajia, jotka kerjää donatee, vetää viinaa, elää yhteiskunnan laskuun ja vittuilkaa niille ketkä sen ansaitsee. Antakaa tällasten kaverien yrittää.

Bisnessmaailma on armoton. Ymmärrys ja rakkaus kulukee käsikäessä ja molemmat alakaa itsestään:heart:

Ja en kyllä itse nää mikä Antonin fysiikasta tekee sellaisen ettei sillä ikinä tulla kisaamaan. Voihan sinne kisaan mennä vaikka iliman diettaamista jos itestään siltä tuntuu?:ROFLMAO: Ja ei tuo Antonin fysiikka edes omaan maallikon silimään huonolta näytä

Jotenki tuntuu et kun uutta sisältöä tulee suomiskenee ni täällä on heti kaikki vannoutuneet gymlogifanit nillittämässä. Ihan asiallista settiä konna teettää ja varsinkin vanhemmat videot on todella jees etenkin aloitteville sikaniskoille.

Kritiikistäni (ja Abelista) huolimatta katsoin kuin katsoinkin tuon viimeisen videon joka olikin mielestäni asiaa. Tästä voisi keskustella enemmänkin, miksi yksijakoinen on nykypäivänä pannassa. Ei sillä, että se olisi parempi kuin mikään muukaan järjestelmä vaan että silläkin on perustellut pointtinsa, varsinkin jos et ole kilpakehonrakentaja sen "voisilmän" kanssa. Mitä ekstraa tavallinen kuntosaliharrastaja tai vähän kovempikin saa 4-5 jakoisesta ohjelmasta (tuntuu olevan jonkinlainen standardi nykypäivänä). Aina hieman katson ihmeissäni kun jollain "taviksella" on ojentajapäivä. Yhtä ihmeissään katsellaan meikäläistä joka kertoo tekevänsä koko kropan treenin. En viitsi laittaa tähän puolen tunnin esitelmää, mutta jo ajankäyttö perhe- ja työelämän kiireissä on haasteellista, kaikilla ei ole aikaa asua salilla.
Yksijakoinenhan ei tarkoita esim. kolmea täsmälleen samanlaista treeniä vaan sitä, että kroppa käydään joka kerran kokonaan läpi, mutta jo painotus voi olla joka kerran eri, esim. jos tuntuu että nyt kulkee jalkaliikkeet niin tehdään sillä kertaa enemmän jalkoja. Modausmahdollisuudet on yksijakoisessakin rajattomat, pääohjeena kuitenkin se, että kaikki lihasryhmät tehdään 2-3 kertaa viikossa, esim. kolmena eri salikertana/viikko.

1-jakoinenhan on loistavan joustava hiukan kiireiselle treenaajalle tosiaan, kun frekvenssi on helppo pitää kovana, vaikka välillä esteiden takia jäisikin treenejä väliin. Se vain kaipaa suunnitteluun juuri vaihtelua treenien välillä, että pysyy mielekkäänä eikä rasitus kumuloidu liikaa. Se monijakoisen ohjelman käyttöhän perustuu varmasti usein siihen, että sen toteuttaminen on vain hauskaa, vaikka ei kaikille tai joka tilanteessa optimaalisinta olisikaan.

Täällähän on jo toi 1-jakoisten ketju,mut jatketaan tähän.
Mä olen jo sanonutkin jo aiemmin,et en ymmärrä 1-jakoista,syynä se etten itse pystyisi siihen.
Jos palaan itse pitkältä tauolta,niin teen jonkin aikaa 2-jakoista,jalat ja yläkroppa,silloinkin se on lihasten herättelyä.
Jos nimenomaan puhutaan kehonrakennuksesta/kehonmuokkauksesta natuna,niin jotain en vaan tajua,et 1-jakosella
lihasmassaa saataisiin lisää jo kokeneella treenaajalla.Vasta-alkajalla se on ihan sama,lihasta tulee.
Sitten vielä.kun katsoo niitä salin hyva/kova kuntosempia kroppia,niin en mä koskaan oon huomannu,et joku niistä tekis 1-jakoista.
Haluan ymmärtää,joten selittäkää,miten samaan treeniin vedetään kaikki lihakset,kun en jalkatreeneissä pysty tekemään kerralla
kaikkia,etu,takareiskat,pohkeet,perse.
Olihan se kiva nähdä,miten kovakuntosia kavereita saadaan yksjakosella,varmaan niitäkin on.
Jotain itse teen väärin,todennäköisesti treenaan liian kovaa???

Jotain itse teen väärin,todennäköisesti treenaan liian kovaa???

Nyt menee kyllä ohi aiheen rankasti. Voipi olla, että on modeille siirtohommia kohta.

No eihän tuolla päätyyn asti voi joka kertaa vetää, jos treenaat koko kropan vaikka 3-5 kertaa viikossa. Liikkeitä ja toistoalueita varioimalla voi eri osia lihasryhmistä painottaa ja välttää juuri tuota rasituksen liiallista kumuloitumista tietyille nivelille tai kudoksille. Toki bodailijalle tuolla voi olla haastavampi priorisoida yksittäisiä lihasryhmiä. Scott Abelin Hardgainer Solution on mielestäni ihan fiksu pohja ainakin tuon tyyppiseen harjoitteluun. Toki sitä voi yksilöllisesti muokata omien tarpeidensa mukaan.

Haluan ymmärtää,joten selittäkää,miten samaan treeniin vedetään kaikki lihakset,kun en jalkatreeneissä pysty tekemään kerralla
kaikkia,etu,takareiskat,pohkeet,perse.

Yhdessä reenissä tehdään kyykky, seuraavassa hack, sitten jalkaprässi ja viikon neljännessä taas jotain muuta, jolloin saa jalat monipuolista rasitusta viikossa. Etuna monijakoisiin on se, että teet jokaisen liikkeen fressimpänä ja saat yksittäisestä sarjasta todennäköisesti enemmän irti, kuin että tekisi nuo kaikki peräkkäin samassa reenissä. Toisaalta volyymi on huomattavasti pienempi. Ite tiedän moniakin kovakuntoisia kavereita, jotka toteuttaa pääosin 1-jakoista. Lähinnä voimailun puolelta, mutta kyllä näillä voiman lisäksi lihaakin löytyy. Tämä nyt on ikuisuusväittely mikä jako on paras, kun jokainen pystyy saamaan kehitystä jokaisella treenijaolla, jos niiden sisältö ja kokonaisuus on fiksusti toteutettu.

Juu.kiitos vastauksesta,mä ymmärrän täysin ton voimapuolen,ne on niin erilaiet treenit.
Kyllä kehonrakentajillakin,ainakin ennen oli noi voimajaksot,oli fyysisesti helponpia vaikka isompia rojuja käytettiin.
Varmaan omiin treeneihinkin päivitystä tarvittaisiin.

Muistan jonkun tutkimuksen missä todettiin että jo yhdellä sarjalla saat 80% kaikesta lihaskasvuun tarvittavasta stimulaatiosta mitä voit treenin aikana saada. Näin ollen joku 3-4 sarjaa / lihas kolmena kertana viikossa kuulostaa omaan korvaan paljon optimaalisemmalta kuin 20 sarjaa kerran viikkoon. Näin siis teoriassa, käytännössä treenijako ei ole syy tai este kehittymiselle.
Omakohtainen kokemus pitkään yksijakoisia veivanneena on se että yläkropalle toimii kuin häkä, mutta jalkojen palautumisen kanssa on ongelmia. Varmasti niihinkin sen lihaskasvun saa, mutta voimatasot on ollut jopa laskussa esim kyykyssä. Tästä syystä onkin pitkästä aikaa harvempi jako testissä.

Back
Ylös Bottom