Muita laitteita yläselälle kuin taljat?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ongelmana on siis kyynerpäävamma eli selän reenaaminen ei ole mahdollista siten että itse kyynerpäähän kohdistuu painetta esim. taljoissa.. Eli onko ketään bongannut tällaisia laitteita joissa selkää voisi reenata jollain esim. peck-dec-tyylisellä ratkaisulla... Onkohan ko. laitteita edes olemassa?

Ongelmana on siis kyynerpäävamma eli selän reenaaminen ei ole mahdollista siten että itse kyynerpäähän kohdistuu painetta esim. taljoissa.. Eli onko ketään bongannut tällaisia laitteita joissa selkää voisi reenata jollain esim. peck-dec-tyylisellä ratkaisulla... Onkohan ko. laitteita edes olemassa?
Technogym on ainkin jossain vaiheessa valmistanut moisia laitteita, liike tehdään kyynerpäitä taaksepäin tai alaspäin viemällä.

Esim. tälläinen löytyy Wasa Sports Clubilta:
attachment.php

Liitteet

• Back.gif
    Back.gif
    12,1 KB · Katsottu: 2 597
Technogym on ainkin jossain vaiheessa valmistanut moisia laitteita, liike tehdään kyynerpäitä taaksepäin tai alaspäin viemällä.

Esim. tälläinen löytyy Wasa Sports Clubilta:
attachment.php

Aah... juuri tollanen ois loistava... Mitenkähän tollasten sijaintia mahtais pystyä parhaiten selvittämään? Pitäs Turusta tai tässä tapauksessa lähialueiltakin tollanen tai vastaava jostain löytää... Jos jollain on havaintoja ni kertokaa ihmeessä...

juu niin on munki mielestä. peck deck/takaolkapäälaite.

Rasitus menee enempi selälle kun ei vedä takaolkapäillä niin paljoa ja laskee käsien kulmaa alaspäin. Tosin tota liikettä ainakin kaikki mitä itse olen nähnyt tehnyt selällä, vaikka pitäis tehdä enempi takaolkapäillä. Toki siinä ottaa hittiä takaolkapäät teet sitten miten tahansa.

Normaali selkäpenkki! vois myös tehdä lattialla! Tosin kohdistuu vain alaselkään, mutta saa jotenkin reenattua selkää

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Turussa on Sali 82:lla selkälaite jossa on tuollaiset pyöreät toppaukset, ne tulee vähän kyynärpäätä ylemmäs ojentajaa vasten, ja käsiä tuodaan ylhäältä sivukautta alas. Vähän niinkuin käänteinen olkapääkone siis. Saattoi olla juurikin technogymin laite.

Normaali selkäpenkki! vois myös tehdä lattialla! Tosin kohdistuu vain alaselkään, mutta saa jotenkin reenattua selkää

Tai hauiskääntö! Voi tehdä istualtaan tai seisten!! Tosin kohdistuu vain hauiksiin :david: ;)

Asiaan, jotkut kertovat saavansa latsit pumppiin kulmasoudulla.
Itse en ole tossa koskaan onnistunut, enkä tiedä miten se on edes mahdollista.
Jos joku tietää tosta jotain, niin kertokaa ihmeessä.

Aah... juuri tollanen ois loistava... Mitenkähän tollasten sijaintia mahtais pystyä parhaiten selvittämään? Pitäs Turusta tai tässä tapauksessa lähialueiltakin tollanen tai vastaava jostain löytää... Jos jollain on havaintoja ni kertokaa ihmeessä...
Samaiselta valmistajalta löytyy malli missä tuo liikerata on ylhäältä alaspäin, mutta tuollaisten vipuvarsien kautta.
Mieleeni tuli että pystyisitkö tekemään selkää siten että virittelet vatsalihasten treenaamiseen tarkoitetut tuet lapiokahvalliseen tankoon ja treenaat sillä esim. ylätaljassa

resize

Pystytkö tekemään köysivetoja taljassa? Saattaa kyllä ottaa kyynerpäihin melkoisestikin, kokeilemalla sen tietää...

Itse kärsin myös kyynärpääongelmista. Olen havainnut, että vähiten kipua tuottaa liikkeet, joissa on myötäote esim: kulmasoutu, alatalja, ylätalja ja dippipunnerrus on myös onnistunut. Hauista voi myös tehdä, mutta kevyillä painoilla ja hammer käännöillä ainoastaan.

Toivottavasti saat kyynärpäät paranemaan! T:Kokemusta on

Itsellä myös hieman ongelmia kyynerpäiden kanssa. Silti hyvänä, usein viimeisenä, liikkeenä olen tehnyt ristitaljassa siten, että ottaa ristiotteen käsikahvoista, jonka jälkeen polvilteen maahan ja pään päältä vetoa selälle (hieman kuten ylätaljassa). Tämä ei tunnu itsellä ollenkaan pahalta käsissä, osasyynä varmasti suhteellisen pienet painot. Liikkeessä ainakin itse saan hyvän tuntuman ja pitkän liikkeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom