MTV3.doc: Tranquility Bay - kurinpalautusleiri

Se yks tyttö yritti selvästi tappaa jonkun sillä maidolla, ei siltä ois muuten henkeä riistetty. Selkeesti kriminaali yksilö.

Ei missään mun mielestä ole sanottu että se kuoli sen maitojutun takia? Mihin tyttö edes kuoli? Sehän sai tosta maitohommelista sen rangaistuksen missä piti maata lattialla.

No aivan sama. Maailmassa nyt vaan on kaikenlaista. Varmasti pahempiakin asioita kun tämä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika paska dokkari.

Ei mennyt oikein jakeluun mitä se yksi ämmä vikisi. Kersa on narkomaani ja se tyrkätään sitten tommoiselle leirille. Kun se takaisin tullessaan kysyy paskallekin mennessä luvan, niin eikös se ole vähän pirusti optimaalisempi tilanne, kuin rännittää heroiinia ja ryöstellä pitkin päivää?

Tuohan leiri on kuin se kuuluisa saunan takapiha.

Ei missään mun mielestä ole sanottu että se kuoli sen maitojutun takia? Mihin tyttö edes kuoli? Sehän sai tosta maitohommelista sen rangaistuksen missä piti maata lattialla.

.

Ja sun mielestä tuollaisesta "maitohommelista" pitää rankaista. On tainnut sulla olla melko puiset lelut, jos on ylipäätänsä ollut ollenkaan.

Ja tuossa siitä kuolemasta hieman enempi
http://www.isaccorp.org/ricelake/angellika-arndt.06.14.06.html

En ole jaksanut lukea ketjua, tunnustan. Mutta uskooko joku aikuisten oikeasti noiden ongelmanuorten juttuja? Joku sanoo olleensa 18 kuukautta vatsallaan, onkohan mennyt kuukaudet ja minuutit sekaisin? Aikamoista kalajuttua meinaan voi tulla etenkin jos sinne pistetään vieroituskunnossa oleva huumekaveri.

Poukkoilin katsoessani kanavalta toiselle mutta eikö ne kuvannu salaa noissa mestoissa? Ja ymmärsin että osa skideistä oli ihan tavallisia tyyppejä joiden vanhemmat oli vaan hurahtanu tuohon mormoonien perustamaan kouluun.

Ainakin lopussa oli se yks mimmi joka täytti 18 ja olis voinu lähteä litomaan sieltä mutta sen faija pakotti jäämään. Vitutti sen gimman puolesta, vietät vuosia (?) tollasessa paskaläävässä ja sitten saat kuulla että se ei ole edes oikea koulu. Et saa mitään todistuksia.

Aika jäätävää touhua nuo leirit.

Pirunmoista vouhotusta oli koko dokkari, ja joihinkin näköjään uppoaa täysin.
No joo, oli siinä jotain sairasta. Nimittäin ne vanhemmat joiden mielestä se että juo viinaa tai nai alaikäisenä on niin väärin että lapsi pitää lähettää jollekin kurinpalautusleirille. Kunnon kriminaaleille tuollainen mesta on oikein jees, se voi pelastaa loppuelämän rikoskierteeltä.

Aivan uskomatonta porukkaa kyllä liikkuu tälläkin foorumilla. Onko joku oikeasti sitä mieltä että esimerkiksi autovarkaus on oikeus raiskata joku henkisesti loppuiäkseen? Monet eivät ilmeisesti oikeasti tajua miten pahasti ihmistä voi henkisesti vammauttaa, ja miten se vaikuttaa. Fyysinen kipu tai kuritus on pikkujuttu siihen verrattuna.

hyvä pointti. jos tekee väärin, rangaistaan. jos tekee oikein, pitäis palkita. noissa koulutuslaitoksissa taidettiin panostaa siihen rankaisuun.....

Pirunmoista vouhotusta oli koko dokkari, ja joihinkin näköjään uppoaa täysin.
No joo, oli siinä jotain sairasta. Nimittäin ne vanhemmat joiden mielestä se että juo viinaa tai nai alaikäisenä on niin väärin että lapsi pitää lähettää jollekin kurinpalautusleirille. Kunnon kriminaaleille tuollainen mesta on oikein jees, se voi pelastaa loppuelämän rikoskierteeltä.

ite kanssa suosittelisin moisia leirejä just tuollaisille vanhemmille.

"se eilenkin sanoi vastaan eikä menny heti harjaamaan hampaitaan!"

ja noiden laitosten perusideat pohjautuu joihinkin ikivanhoihin teorioihin joiden tilalle on löydetty jo moneen kertaan parempia motivointi- yms keinoja. muutenhan töissäkin joku iso iigori löis pataan aina kun loppuu hiirellä klikkailu tai näppäimistön naputtelu...

Ihan varmasti noita dokkareita katsellessa kannattaa muistaa lähdekritiikki mutta kyllä jokaisen pitäisi pystyä näkemään että siinä dokkarissa olevien leirien osalta on menty pahasti metsään. Noita kasvatusleirejä on ollut useita ja varmasti joissakin on onnistuttu tekemään hyvääkin työtä, mutta...

Mä en ymmärrä miten kukaan täällä voi pitää hyvänä ideana lähettää isoa joukkoa lapsia, joilla on paljon erilaisia ongelmia, johonkin maailman perseeseen kuritusleirille, jossa käytetään vanhentuneita metodeita ja fyysisiä rangaistuksia (jotka johtaisivat syytteeseen pahoinpitelystä) amatööriohjaajien toimesta. Niillä lapsilla on erilaisia ongelmia ja tuolla tarjotaan samoja kasvatusmetodeja kaikille. Kenen mielestä esim. huumeriippuvaisia tai adhd-muksuja pitäisi kohdella samalla tavalla?

Oon ihmetellyt miten täällä Pakkiksella on valloilla sellainen käsitys että lapsen kasvattaminen vaatii ainoastaan kuria. Jos lapsi/nuori ajautuu ongelmiin, niin syy on 100%:sti vanhempien, jotka eivät ole pitäneet tarpeeksi tiukkaa kuria ja lapsi ei ole saanut tarpeeksi rangaistuksia (luunappeja, tukkapöllyä, selkäänsä, vyöstä, turpaan... (mihin vetäisit itse rajan?). Kuka muuten tiesi että nykyään on lasten fyysinen rankaisu kielletty laissa? Monien nykylasten ongelmat eivät mun mielestä johdu rangaistusten puutteesta vaan ongelmat johtuvat esimerkiksi vanhempien ajan, hyvien esimerkkien sekä johdonmukaisten seuraamusten puutteesta. Sitten on tietysti tapauksia, jossa hyvästä kasvatuksesta huolimatta tulee ongelmia. Aina ei vaan kaikki mee niinkuin pitäisi.

Tän jälkeen tulee todennäköisesti x kappaletta viestejä, joissa kerrotaan että ainakin heitä on pienenä tukistettu ja nykyään ovat oikein kunnollisia kansalaisia. Eiköhän melkein kaikki ole saanu pieniä fyysisiä rangaistuksia ja olen myös itse tukistanut poikaani (kun on oikein pahoja tehnyt ja mulla menny hermot) mutta olen myös todennut että oma rauhallinen ja määrätietoinen suhtautuminen ja jäähyrangaistus eli lapsi laitetaan häpeämään (oikeesti jäähylle on paremmin kuvaava sana) johonkin paikkaan muutamaksi minuutiksi miettimään, toimii huomattavasti paremmin.

hyvä pointti. jos tekee väärin, rangaistaan. jos tekee oikein, pitäis palkita. noissa koulutuslaitoksissa taidettiin panostaa siihen rankaisuun.....

Kyllä mä olen vakaasti sitä mieltä että näin perhe ympäristössä paras tapa on kun palkitaan silloin kun tekee erinomaista, hyväksytään silloni kun tehdään hyvää, ja neutraali suhtautuminen silloin kun mokataan. Huomaa sana mokataan.

Väärän teko on sitten ihan toisissa kategorioissa. Silloin keskustellaan. Ei rangaista.

Ihan varmasti noita dokkareita katsellessa kannattaa muistaa lähdekritiikki mutta kyllä jokaisen pitäisi pystyä näkemään että siinä dokkarissa olevien leirien osalta on menty pahasti metsään. Noita kasvatusleirejä on ollut useita ja varmasti joissakin on onnistuttu tekemään hyvääkin työtä, mutta...

Mä en ymmärrä miten kukaan täällä voi pitää hyvänä ideana lähettää isoa joukkoa lapsia, joilla on paljon erilaisia ongelmia, johonkin maailman perseeseen kuritusleirille, jossa käytetään vanhentuneita metodeita ja fyysisiä rangaistuksia (jotka johtaisivat syytteeseen pahoinpitelystä) amatööriohjaajien toimesta. Niillä lapsilla on erilaisia ongelmia ja tuolla tarjotaan samoja kasvatusmetodeja kaikille. Kenen mielestä esim. huumeriippuvaisia tai adhd-muksuja pitäisi kohdella samalla tavalla?

Oon ihmetellyt miten täällä Pakkiksella on valloilla sellainen käsitys että lapsen kasvattaminen vaatii ainoastaan kuria. Jos lapsi/nuori ajautuu ongelmiin, niin syy on 100%:sti vanhempien, jotka eivät ole pitäneet tarpeeksi tiukkaa kuria ja lapsi ei ole saanut tarpeeksi rangaistuksia (luunappeja, tukkapöllyä, selkäänsä, vyöstä, turpaan... (mihin vetäisit itse rajan?). Kuka muuten tiesi että nykyään on lasten fyysinen rankaisu kielletty laissa? Monien nykylasten ongelmat eivät mun mielestä johdu rangaistusten puutteesta vaan ongelmat johtuvat esimerkiksi vanhempien ajan, hyvien esimerkkien sekä johdonmukaisten seuraamusten puutteesta. Sitten on tietysti tapauksia, jossa hyvästä kasvatuksesta huolimatta tulee ongelmia. Aina ei vaan kaikki mee niinkuin pitäisi.

Tän jälkeen tulee todennäköisesti x kappaletta viestejä, joissa kerrotaan että ainakin heitä on pienenä tukistettu ja nykyään ovat oikein kunnollisia kansalaisia. Eiköhän melkein kaikki ole saanu pieniä fyysisiä rangaistuksia ja olen myös itse tukistanut poikaani (kun on oikein pahoja tehnyt ja mulla menny hermot) mutta olen myös todennut että oma rauhallinen ja määrätietoinen suhtautuminen ja jäähyrangaistus eli lapsi laitetaan häpeämään (oikeesti jäähylle on paremmin kuvaava sana) johonkin paikkaan muutamaksi minuutiksi miettimään, toimii huomattavasti paremmin.

tuosta tuli mieleen sen TJ:n kuulustelu

"i don't know"
"i don't know"
"i don't know"
"i have no idea"
"i don't know"
"i don't remember"
jne... kaveri entinen yövartija, pätevyyttä ei varmaankaan olis ihan noin korkeaan asemaan asti ilman suhteita... varsinkaan tuollaisella esityksellä.

kaveri ei tiedä ees mitä "omilla" leireillä tapahtuu...

jos jollakulla pimahtaa pää armeijassa niin tuonne kun pistetään nuorempaa porukkaa niin taitaa olla aika kova shokki ja stressitila

ja en uskonut ihan kaikkea mitä dokumentissa jeesusteltiin.

ja sit vielä semmonen mikä vituttaa: joku avautui siitä kun se jätkä kerto kuinka se yritettiin tappaa: kannattaa varmasti ensin itse käydä kokemassa vastaava tilanne ja sit voi tulla kommentoimaan tänne ensikäden tietoa.....

e: ja tuohon kurihommaan: lukekaa jawheadin posti vähän ylempänä ja menkää sen mukaan jos kasvatatte sinappikoneita...

..

Mä en ymmärrä miten kukaan täällä voi pitää hyvänä ideana lähettää isoa joukkoa lapsia, joilla on paljon erilaisia ongelmia, johonkin maailman perseeseen kuritusleirille, jossa käytetään vanhentuneita metodeita ja fyysisiä rangaistuksia (jotka johtaisivat syytteeseen pahoinpitelystä) amatööriohjaajien toimesta....

Täyttä asiaa.

Mua ei ole esim. ikinä rankaistu fyysisesti lapsena, no ehkä kerran pari on tukistettu vähän. Mutta sen sijaan on sanottu, että viikkorahaa ei tipu, tai on laitettu omaan huoneseen yksin häpeämään.

Mielestäni minut on kasvatettu erittäin hyvin ja olen siitä todella kiitollinen. En ole ikinä pahoinpidellyt ketään, vaikka joskus joku on suorastaan kerjännyt sitä. Olen vain vääntänyt toisen maahan vaikka se olisi yrittänyt löydä mua, ja käskenyt rauhoittumaan. Tietty joskus ala-asteella on tullut vähän tapeltua, mutta sehän kuuluu asiaan;). En ole myöskään ollut putkassa tai vankilassa. Käyttäydyn (lähes) aina kohteliaasti ja muita kunnioittavasti, ainakin mikäli ei ole annettu aihetta käyttäytya muulla tavalla. Mikäli lasta kuritetaan nuorena, luulen että tällöin on vanhempanikin paljon suurempi taipumus että tämä sitten pahoipitelee muita.

Jos vaikka faijani olisi mua kurittanut kun käyttäydyin lapsena huonosti, niin olisin siitä varmasti hyvin katkera. Ja sanonpa vaan, että faija saisi sen nyt tuntea nahoissaan moninkertaisena. Onneksi nykyään suurin osa vanhemmista ymmärtää olla käyttämättä fyysistä kuritusta lapsiinsa. Toisaalta nykyään ollaan monesti myös liian lepsuja kasvatuksen suhteen...

Ainakin lopussa oli se yks mimmi joka täytti 18 ja olis voinu lähteä litomaan sieltä mutta sen faija pakotti jäämään. Vitutti sen gimman puolesta, vietät vuosia (?) tollasessa paskaläävässä ja sitten saat kuulla että se ei ole edes oikea koulu. Et saa mitään todistuksia.

Aika jäätävää touhua nuo leirit.

En muista, että mainittiinko tuossa dokkarissa tämä, mutta tuolla http://www.isaccorp.org/deaths.asp se ainakin mainitaan:

"Carter Lynn
June 6, 2006

Carter Lynn, 18, had been home from Tranquility Bay, a WWASPS facility in Jamaica, for 18 months.

Just a few weeks after discussing his experience with a reporter, Carter hanged himself at his home in Florida."

Muutenkin aika mielenkiintoisia juttuja tuolla, sairasta menoa.

Oon ihmetellyt miten täällä Pakkiksella on valloilla sellainen käsitys että lapsen kasvattaminen vaatii ainoastaan kuria. Jos lapsi/nuori ajautuu ongelmiin, niin syy on 100%:sti vanhempien, jotka eivät ole pitäneet tarpeeksi tiukkaa kuria ja lapsi ei ole saanut tarpeeksi rangaistuksia (luunappeja, tukkapöllyä, selkäänsä, vyöstä, turpaan... (mihin vetäisit itse rajan?)

Jos tsekkaat vanhoja viestejä, niin voit huomata että olen ennenkin sanonut vastustavani lasten fyysistä kurinpalautusta. Mutta silti olen sitä mieltä että ongelmalapsien kohdalla syy on vähintään 90% tapauksista vanhemmissa. Kyse ei ole niinkään fyysisen kurinpidon puutteesta, vaan täydellisestä avuttomuudesta kasvatukseen liittyen. Silti, vaikka kasvatus olisi kuinka lepsua, jos meininki kodissa on edes sinne päin, ei jatkuvaa päihteiden käyttöä vanhempien osalta, edes jonkinlaista huolenpitoa jne, lapsista kasvaa kyllä melko kunnollisia.

Mutta olen kieltämättä tehnyt saman huomion kurin ihannoinnista juurikin täällä pakkiksella. Jos lapsi kiukuttelee, turpiin. Jos se kaatuu pyörällä, turpiin jne. ;)

Jos lasta kuritetaan fyysisesti niin lapsi oppii käyttämään väkivaltaa ratkaisuna hankaliin tilanteisiin. Lapset oppivat aikuisilta käyttäytymismallit ja toimivat niiden mukaan. Ihmettelen suuresti niitä ihmisiä jotka kasvattavat lapsensa lyömällä, ei mahdu moinen logiikka mun päähän. Sitten kummastellaan miksi lapsi käyttäytyy väkivaltaisesti. Rajat voi asettaa ilman väkivaltaa. Onko kukaan koskaan miettinyt minkälaisissa oloissa väkivaltarikolliset ovat kasvaneet?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom