MTV3.doc: Tranquility Bay - kurinpalautusleiri

Wikipediasta löyty aihe ja sen mukaan tuolla paikassa on myös 97% onnistumisaste. Tais olla kyllä joku maininta, että teksti ei ole välttämättä neutraalia.
Onnistumisaste taitaa tarkoittaa sitä, että skidis tulee sieltä takaisin ohjelmoituna robottina, joka kysyy lupaa päästä vessaan tai nousta pöydästä. No, pysyypähän ainakin poissa pahanteosta eli tavallaan ihan hyvin onnistuttu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta sen eniten haastatellun pikkunilkin olisi voinut pistää takaisin sinne laitokseen. Rasittava tyyppi.
Joo, olihan se ihan hirveen rasittavaa, kun kaveri kertoo kyyneleet silmissä, miten se oli yritetty tappaa siellä leirillä ym. Mene itseesi. :down:

Onnistumisaste taitaa tarkoittaa sitä, että skidis tulee sieltä takaisin ohjelmoituna robottina, joka kysyy lupaa päästä vessaan tai nousta pöydästä. No, pysyypähän ainakin poissa pahanteosta eli tavallaan ihan hyvin onnistuttu.

No mitäs muuta lapsen kasvatus on kuin pennun ohjelmoimista yhteiskunnan vallitsevilla säännöillä ja ns. hyvän käytöksen ohjeilla?

Onnistuneesti kasvatettu lapsi noudattaa syötettyjä sääntöjä ja epäonnistuneesti kasvatettu ajattelee itse ja venyttää sääntöjä tarpeensa mukaan.

Pisti kyllä vihaksi tuo dokkari. Jotenkin en vain voi ymmärtää miksi tuommoinen keskitysleiri voi toimia ja vielä laillisesti. Pitäisi siinä jotain rajaa olla, mihin vanhempi saa alaikäisen lapsensa laittaa.

En suostu uskomaan, että ihmisten ala-arvoinen kohtelu on toimiva keino juuri mihinkään ongelmaan. Tuollaisessa paikassahan pikemminkin opetetaan ongelmanuorelle, että voima tuo oikeutuksen ja kehenkään ei voi luottaa. Järkevä rajojen asettaminen ja valvominen on kaukana tuollaisesta keskitysleiristä.:curs:

Voiko joku oikeasti sanoa, että tollaisia paikkoja Suomeenkin vaan, vai unohtuko ne sarkastiset hymiöt sieltä perästä ? Aika idiootti kuva jäi nyt noista parista kommentista käteen, miettikää nyt vähän mitä puhutte. Toisen ihmisen henkinen vammauttaminen niin, että oma tahto ja järki korvataan jollain unelma lapsen käyttäytymis kaavalla on mielestäni jo jotain todella sairasta. Kaiken lisäksi, siinä muutaman kerran taidettiin jopa sanoa, että osa niistä lapsista on/oli ihan normaaleja teinejä joiden vanhemmat vaan ei jaksanu hoitaa hommiaan, ja osa oli siellä vaan sen takia, että porukat tykkäs sen paikan ideasta.

EDIT: Helvetti se otti päähän, se firman perustaja. Heti näki, kuinka paljon se valehteli kun se mietti aina hetken ennen vastausta ja katseli seinille ja kaikkialle muualle paitsi kameraan.

Hahhah, loppuu ainakin se häröily, loistava leiri, kersat kuriin ja tavoille.... vai pitäisikö paapoa ja lelliä vaikka autovarkauden jälkeen koska se on oikeastaan hätähuuto? Ja paskat, selkään ja lujaa.

Kyllähän se on ihan totta, että jos lapsi tekee jotain väärin, siitä pitää rangaista. Mieluummin mä silti kunnon selkäsaunan vaan antaisin, kun vammauttaisin henkisesti koko loppu iäksi. Tossa on nyt vähän eri asiat kyseessä, ja mitäs sitten tehdään, kun parin kymmenen vuoden päästä se kaikki tukahdutettu raivo purkautuu, jossain ostoskeskuksessa ?

Kaiken lisäksi, siinä muutaman kerran taidettiin jopa sanoa, että osa niistä lapsista on/oli ihan normaaleja teinejä joiden vanhemmat vaan ei jaksanu hoitaa hommiaan, ja osa oli siellä vaan sen takia, että porukat tykkäs sen paikan ideasta.

Mun mielestä käytännössä kukaan ongelmanuori ei omaa vanhempia jotka olis hoitaneet hommansa.

Ei välttämättä joo, mutta siis tarkoitin sitä, kun siinä sanottiin, että se yksikin tyttö on ihan normaali nuori, ei tehny mitään pahoja temppuja eikä kiukutellut enempää kuin muutkaan teinit ja silti laitettiin sinne. Ja tuossakin sivulla missä on noita kuolleita... "After taking his grandmother's car for a joyride"... Aika helvetin moni nuori jossain elämän vaiheessaan, ennen ajokortti ikää tai ajokorttin saatuaan lähtee salaa porukoitten autolla vähän ajelemaan. Itse ainakin oon todistanu tilannetta aika useasti.

"After taking his grandmother's car for a joyride"
On January 6, 2006 Martin died after guards repeatedly beat and kneed him
Liekö uudelleenkoulutus luokiteltu onnistuneeksi. :jahas:

Joku vapauduttuaan näkee vielä Rambo leffan ja kostaa vanhemmilleen ja laitoksen työntekijöille. Eipä tuo minua haittaisi.

Vähän överiks näyttää tuo menevän, itse en kattonut dokumenttiä niin vähän vaikea kommentoida, mutta mitä oikeille ongelmanuorille pitäisi tehdä. Eipä se vankilakaan välttämättä hyvä vaihetoehto ole.

Minusta sen eniten haastatellun pikkunilkin olisi voinut pistää takaisin sinne laitokseen. Rasittava tyyppi.

Meitsi on täysin samaa mieltä.

Kyseinen tyyppi myös itki sitä kun ne toiset koitti tappaa sen. Itki vaan sitä että se paikka on paska kun sen takia ne toiset tyypit koitti tappaa sen että pääsisvät sieltä pois. Varmaan mitään tekemistä asian kanssa ei ollut niiden tyyppien alkuperäisellä luonteella. :david: Normaali täysjärkinen ei ala tappamaan toista edes tuommosen kidutuksen takia.

Kyllähän se on ihan totta, että jos lapsi tekee jotain väärin, siitä pitää rangaista. Mieluummin mä silti kunnon selkäsaunan vaan antaisin, kun vammauttaisin henkisesti koko loppu iäksi. Tossa on nyt vähän eri asiat kyseessä, ja mitäs sitten tehdään, kun parin kymmenen vuoden päästä se kaikki tukahdutettu raivo purkautuu, jossain ostoskeskuksessa ?

Luuletko sä että noihin nuoriin auttaa joku yks selkäsauna? Esim se yks joka makas 18 kuukautta siinä lattialla. Ei ne varmasti suoraan ole sitä käskenyt makaamaan siinä 18 kuukautta vaan se on kokoajan rikkonut sääntöjä siinä maatessaan ja sen takia joutunut niin kauan makaamaan. Tuolla suurimmilta osin on varmasti näitä todella sitkeitä tapauksia joihin ei auta kun nämä järisyttävän kovat keinot. Olenpa sitä mieltä että tuolla leirillä nuoret kasvatetaan semmosiks liiankin hyviksi ja sitten kun ne palaa kotiin niin siellä on sitten vara löysätä. Joku kun puhu siitäkin että kysyyvät saako mennä vessaan yms. niin eiköhän siellä kotona selväksi tehdä ettei sitä tarvitse aina kysyä. Oikeastaan annetaan tilaisuus kasvattaa lapsi uusiksi. Joiltain tosin pehmiää pääkin tuolla leirillä mutta kyllä sekin on mun mielestä parempi kun se että ne potkii mummoja jossain pimeellä kadulla tai rötöstelee.

Luuletko sä että noihin nuoriin auttaa joku yks selkäsauna? Esim se yks joka makas 18 kuukautta siinä lattialla. Ei ne varmasti suoraan ole sitä käskenyt makaamaan siinä 18 kuukautta vaan se on kokoajan rikkonut sääntöjä siinä maatessaan ja sen takia joutunut niin kauan makaamaan. Tuolla suurimmilta osin on varmasti näitä todella sitkeitä tapauksia joihin ei auta kun nämä järisyttävän kovat keinot. Olenpa sitä mieltä että tuolla leirillä nuoret kasvatetaan semmosiks liiankin hyviksi ja sitten kun ne palaa kotiin niin siellä on sitten vara löysätä. Joku kun puhu siitäkin että kysyyvät saako mennä vessaan yms. niin eiköhän siellä kotona selväksi tehdä ettei sitä tarvitse aina kysyä. Oikeastaan annetaan tilaisuus kasvattaa lapsi uusiksi. Joiltain tosin pehmiää pääkin tuolla leirillä mutta kyllä sekin on mun mielestä parempi kun se että ne potkii mummoja jossain pimeellä kadulla tai rötöstelee.

Meinaat että lapsen psyyke kestää tollasen kasvatuksen ja se tajuaa tuollaisen aivopesun jälkeen vielä joskus mitä se saa tehdä ja mitä ei? Et varmaan itse laittaisi vastaan jos joku pakottaisi sinut makaamaan lattialla mahallaan? Mä en saanut itse sellaista käsitystä että leirillä olo olisi ollut mitään kukkakedolla tanssimista vaikka olisi totellut. Onnistumisprosentti kenties 97%, mutta kuinka moni noista on täysi vihannes tai napsahtaa joskus myöhemmin.

Mä en oikeastaan tuosta juurikaan järkyttynyt. Etukäteen oli jo hieman epäilyksiä, kuten jo aiemmassa postissani kirjoitin. Mun mielestä tuo nyt oli tuollaista paisuttelua/vouhottamista osittain, haluttiin antaa tietty kuva ja aika hyvin se kai upposikin. Oli osa totta tai ei, mielestäni aika moni kunnon tiukkaa kuria ja kasvatusta vaatiikin...

Noh, mielipide on kuin... Tiedätte loput ;)

Et varmaan itse laittaisi vastaan jos joku pakottaisi sinut makaamaan lattialla mahallaan? Mä en saanut itse sellaista käsitystä että leirillä olo olisi ollut mitään kukkakedolla tanssimista vaikka olisi totellut..

Luuletko että tuolla saataisiinkaan sitä nuorten todellista luonnetta esiin jos niitä paapottais siellä kokoajan? Nimenomaanhan niitä tahallaan koetellaan ja ärsytetään jonka jälkeen rangaistaan suuttumuksesta. Mikäli suoraan jo totteli niin ei tarvinnut edes kärsiä lisärangaistuksia. Onhan nuo keinot tosi rankkoja ei siitä mihinkään pääse mutta musta tuntuu että tuommonen väsytystaktiikka on ainut keino mikä tehoaa pahimpiin tapauksiin. Tuntuu täällä suomessakin olevan semmosia tapauksia joita ei tunnu muu hidastavan kuin kuolema. Ollaan poliisin kanssa tekemisissä ja saadaan pikku rangaistuksia. No mitä käy? Ei mitään vaan samanlainen huono käyttäytyminen jatkuu. Vai tiiätkö montakin tyyppiä joka on välittömästi rauhoittunut kun on joutunut esim poliisien käsittelyyn? Se pahan tekeminen on niiden tyyppien luonteessa ja luontaisesti päässä joten eipä siihen auta kun tuommonen pään pehmittäminen. Ihan koko pakalla enää ne tyypit ei varmasti pelaa mutta parempi sekin että hieman vajaavaisena eläävät kunnollisesti kun se että jatkaavat sitä pahan tekemistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom