MSM (Methyl Sulfonyl Methane)

Elikkä, minulla on pienoinen propleema, kun ostin viikko sitten tollasen MyProtein MSM powder:in ja ohjeessa sanotaan että ottaa 0.5cc ja olen ottanut nyt viikon kaks sen. Ja kaverilta kuulin että sitä pitää ottaa sillain että viikoittain nostaa annosta aina että se tulee ruokalusikalliseen asti. Niin mitenkäs sitä oikein nyt otetaan?

Yleensä porukat vetää 5-10g päiväs. Kantsii nostaa annosta pikkuhiljaa ja kuulostella miten toimii. Ite vedin 5g/pv.

Ite ottanut satsin aina aterian jälkeen eikä oo tullu mitää äklöoloa. Älkää tyhjää vatsaa sitä ottako. Mulla tuntuu nivelet enemmän voideltuilta, etenkin kyykyssä huomannu polvien osalta. Onko sitten lumetavaikutusta, en tiiä...

Luultavasti ihan aidosti toimii ;) Itellä ei ollu MSM:n käytön aikana kertaakaan polvivaivoja :wtf: Nyt taas vähän väliä vihloilee... :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Msm testailen minäkin. Jos sillä tosiaan on positiivista vaikutusta niveliin ja nivelrikkoon niin..no, en tiedä mitä, mutta iloinen olisin. Hyvin hyvin hyvin iloinen. Mielenkiinnolla jään odottelemaan katoaako kivut vai mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Ei se ainakaan pahalta maistu. Vatsakaan ei ole tykännyt huonoa. Onkohan mulle myyty jotain ihan höpöhöpöjauhetta..?

Tulipa ostettua itsekin, kun oikean olkapään ja vasemman polven kanssa on toisinaan kränää. Lifessä oli 500g 5€:llä, tosin lähes päiväysvanhaa, mutta en tuota päiväystä ole muuallakaan pahemmin pelännyt.

Kyllä hyvän MSM jauheen tulisi maistua pahalta, tai no ei pahalta, mutta jokseenkin emäksiseltä.

Riippuu kaiketi kehon happamuudesta. MSM muistaakseni emäksisöi kehoa, jolloin pitempään käytettynä ei pitäisi maistua niin lääkemäiseltä.

Kyllä se pakko todeta että toiminu hyvin, ja nopeesti. Sormiki tullu liiskattua töissä, niin ei kauan kipeenä ollu vaikka nivelestä loppupäivän tunnoton. Murtumaa ja seuraavan päivän tuskaa odottelin mut ei mitään.

Itsekin päädyin nyt kokeilemaan MSM-jauhetta, auttaisiko minun rutiseviin polviini. Aloitin pari päivää sitten ½ tl aamuin ja illoin, eikä ainakaan tästä määrästä ole vielä tullut mitään oireita. Todennäköisesti nostan piakkoin määrää 1 tl aamuin ja illoin. Itse juon msm-jauheen veden kanssa, johon olen laimentanut sitruunamehua. Jauhe ei maistu ollenkaan läpi ja tykkään muutenkin sitruunaveden mausta, joten jauhe menee helposti alas. :)
Jostain luin, että msm-jauheen käytössä pitäisi pitää pientä taukoa silloin tällöin. Pitääkö tämä paikkansa vai voiko sitä ihan huoletta ottaa ilman taukoja?

Riippuu kaiketi kehon happamuudesta. MSM muistaakseni emäksisöi kehoa, jolloin pitempään käytettynä ei pitäisi maistua niin lääkemäiseltä.

Hmm, vaikka emäksisöisikin kehoa, niin ei kyl vaikuta siihen, miltä se maistuu suussa :P Itellä ainaki maistu samalta akkuhapolta joka päivä ne 6kk:tta :D

Itsekin päädyin nyt kokeilemaan MSM-jauhetta, auttaisiko minun rutiseviin polviini. Aloitin pari päivää sitten ½ tl aamuin ja illoin, eikä ainakaan tästä määrästä ole vielä tullut mitään oireita. Todennäköisesti nostan piakkoin määrää 1 tl aamuin ja illoin. Itse juon msm-jauheen veden kanssa, johon olen laimentanut sitruunamehua. Jauhe ei maistu ollenkaan läpi ja tykkään muutenkin sitruunaveden mausta, joten jauhe menee helposti alas. :)
Jostain luin, että msm-jauheen käytössä pitäisi pitää pientä taukoa silloin tällöin. Pitääkö tämä paikkansa vai voiko sitä ihan huoletta ottaa ilman taukoja?

Joo, ite kans huomasin, et ananasmehu neutralisoi sitä makua kivasti.

Ja ite luin kans tosta taukohommasta. On kyl jännä, et siitä ei puhuta niissä purkeissa, saati yleisesti? O.o Mut googlella löytyy pari artikkelia, missä sanotaan, että jos vetää pitkäkestosesti msm:ää (useita kuukausia putkeen), niin täytyis ottaa myös molybdeenilisää. Mä paria sivua sit linkitin ko. jutun, mut se poistettiin -.-

"Jos käyttää runsaasti rikkipitoisia aineita, kuten metyylisulfonyylimetaania (MSM) yli kuukauden, lisäravinteena tulisi ottaa kelatoitua molybdeeniä vähintään 150 ug päivässä."

Itel tuli just ton verran mun multivitamiinista.

Tuli purkki napattua mukaan FT:lta, ja ensimmäinen reaktio ku avasin purkin niin meinasin pökertyä hajusta joka oli aivan helvetillisen karmea :D Ajattelin että sinne on jonkun ruumis poltettu. Maku prodesheikin kanssa ei onneksi puske läpi ja ilman en kyllä taida edes suostua maistamaan :D

Mielenkiintoinen sattuma kun luin, että jollain oli nuhan tynkää ja räkää alkanu puskemaan. Onko muillakin ollut näitä oireita vai syytänkö mä vaan perus syysflunssaa? Yleensä kun ei ole ollut ongelmia flunssan suhteen.

ja ihan tiedoksi jos maku pistää kakomaan niin kannattaa sekoittaa niin kauan että msm liukenee veteen. huomattavastii mukavampi juoda...

Tuli purkki napattua mukaan FT:lta, ja ensimmäinen reaktio ku avasin purkin niin meinasin pökertyä hajusta joka oli aivan helvetillisen karmea :D Ajattelin että sinne on jonkun ruumis poltettu. Maku prodesheikin kanssa ei onneksi puske läpi ja ilman en kyllä taida edes suostua maistamaan :D

Mielenkiintoinen sattuma kun luin, että jollain oli nuhan tynkää ja räkää alkanu puskemaan. Onko muillakin ollut näitä oireita vai syytänkö mä vaan perus syysflunssaa? Yleensä kun ei ole ollut ongelmia flunssan suhteen.

oon ollu viikon nyt flunssassa. vähän reilu viikko sitten aloitin ottamaan MSM isompia annoksia. mutta niinhän tuosta sanotaankin että poistaa kehon myrkkyjä niin kai tää iha normaalia.

Täytyy taas sanoa, että mulla toimii kiputiloihin paljon paremmin, kuin särkylääkkeet. Viimevuonna söin polvikipujen takia ja nyt pari murtunutta kylkiluuta+ revennyt selkälihas. Se missä särkylääkkeet ei toiminut, niin msm toimii. Sekoitan kukkurallisen ruokalusikallisen 2*päivässä massin in:fused berry blastin sekaan, eikä pahemmin maistu, tuo vaan hieman kirpeän maun, mut tuohon sopii :)

Tää on musta jännä, ite syön Cocovin OptiMSM:ää kausittain ja aika usein, kun aloittaa tauon jälkeen, niin tulee semmonen puoliflunssainen olo, joka ei kuitenkaan sitten oikeaksi flunssaksi muutu ja sama tapahtuu melkein aina, kun menen kunnon hierontaan pitkän tauon jälkeen. Päättelin sen johtuvan siitä, että kuona-aineet lähtee liikkeelle ja kroppa rupee niitä sitten aktiivisesti poistamaan... Tiedä sitten.

Miettinykkin ku lunssaa vasta sairastin ja oireet hävinny eikä jälkitautia ole ikinä minuun iskenyt. Niin nyt on tuntunu flunssan oireilta ilman, pääkipua, väsynyttä/vetämätöntä oloa ja lämmön vaihtelua... Siite pöly allergiaan en voi vedota kun syksy on kuites melkosen pitkällä jo.

Mulla tuli kans tauon jälkeen MSM-aloitettua törkyne pääkipu, en tiedä johtuko vain flunssakaudesta, mutta pari-kolme päivää kesti pääkipua ja kehnoa oloa jonka jälkeen sitten kipeäksi tulin :D

Heitetään oma lusikkani soppaan 14 päivää sitten MSM-kuuri ja viime lauantaina mulla alkoi viisaudenhammas ilmoittelemaan lähtöhaluistaan. Selkeesti MSM:n vika... No ei vaan, kyllä tässä on hiukan rööritkin tukossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom