- Ikä
- 33
Voitashan mä välillä jutellla vaikka Giant seteistä
Mun mielestä gigantit on perseestä!! kalliita kauppoja..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voitashan mä välillä jutellla vaikka Giant seteistä
-Sassu; sanoi:Itse asiassa polvilta vedon voi tehdä pakarat täysin rentoina, kokeile vaikka.
Kerro toki mikä lihas sulla silloin ojentaa lantion.
Hah tekis mieli iskee tikut silmään joka kerta ku tän langan avaa :D mr.olymppia threadi ja sitte jauhetaa jostain kyykystä ja mavesta... Toivottavasti en enää vahingossa avaa tätä lankaa.
Eihän kyse oo lantion ojennuksesta vaan selän ojennuksesta. Ei tarvi olla tyhmä, kokeile itse tehdä liike ja totea ettei siihe pakaroita tarvita.
Ootko tosissas? Kummasti se lantio vaan ojentuu ellet sitten pyöreällä selällä kisko sitä räkkivetoas.Eihän kyse oo lantion ojennuksesta vaan selän ojennuksesta. Ei tarvi olla tyhmä, kokeile itse tehdä liike ja totea ettei siihe pakaroita tarvita.
Ootko tosissas? Kummasti se lantio vaan ojentuu ellet sitten pyöreällä selällä kisko sitä räkkivetoas.
Okei, hieman väärin sanoa, ettei pakarat osallistuisi yhtään liikkeeseen, mutta kyllä niiden tekemä työ on todella paljon pienempää verrattuna tavalliseen maveen. Ikinä ei ole pakaroissa kyllä tuntunut räkkiveto.
No ikinä ei ole tuntunut pakaroissa mave enemmän kuin räkkiveto, mutta ehkä tuo johtuu siitä etten mavessa suorista polviniveltä heti alussa (=lantion kulma kasvaa). Jos näin tapahtuisi, niin silloin varmasti tuntuisi mave enemmän pakaroissa kuin räkkiveto.
katso liitettä 105877
"Valkoinen Serge" leveämmillä hartioilla :D
Toki Serge paljon isompi kuin Peter tässä kuvassa...mutta saas nähä seuraavasa kisassa...
Okei, hieman väärin sanoa, ettei pakarat osallistuisi yhtään liikkeeseen, mutta kyllä niiden tekemä työ on todella paljon pienempää verrattuna tavalliseen maveen. Ikinä ei ole pakaroissa kyllä tuntunut räkkiveto.
Edit. Etureidet eivät kyllä tässä liikkeessä osallistu työhön. Eli alkuperäinen pointti: mavessa samat lihakset eivät tee työtä kuin polvilta vedossa tai ainakin jotkin lihakset tekevät huomattavasti enemmän tai vähemmän työtä.
Voi jumalauta teitä. :face: Se polvistaveto on osa mavea. Se tarkoittaa sitä, että mavessa myös etureidet osallistuu irroitukseen, mutta muuten täysin samat lihakset työskentelevät molemmissa liikkeissä. Polvistaveto on pääasiallisesti lonkan ojennus(ja jossain määrin rintarangan ojennus riippuen siitä minkä verran antaa yläselän pyöristyä alussa). Pakarat ja takareidet on ne mitkä sitä lonkkaa ojentaa.
Edit. Tuli nyt sitten katsottua tuo Archeyn linkki missä Wilenius tekee tätä mystistä "bodariversiota polvistavedosta" ja yllätys yllätys siinä ei ole mitään eroa. Lonkka ojentuu, lavat viedään taakse ja rintaranka ojentuu aivan niinkuin tavallisessa mavessa.
Sinulla ei ole minkäänkäänlaista hajua miten liike suoritetaan.
Nyt sitten mielestäsi yllättäen pakarat tekevätkin suurimman työn jossain 10 asteen lonkkakulmassa, vaikka yleensä kaikissa pakaraliikkeissä pitää mennä mahdollisimman alas.
Tuon koko body-tyylin räkkivedon suurin idea on latsien ja epäkkäiden venyytys alussa ja suppistus lopussa ja sen jälkeen tulee suorien selkälihasten työ.
Lisäksi yläselkä/suorat selkälihakset tekevät tuossa liikkeessä ajallisesti noin puolta kauemmin hommia kuin lattialta vedoissa. Sinne ylös on tarkoitus jäädä myös hetkeksi, sen sijaan alhaalla ollaan niin vähän aikaa kuin vain voidaan.
Alkuasennossa olkapäät edessä alhaalla ja lopussa ei ole ideana pelkästään suorien selkälihasten ojentaminen, vaikka se tapahtuukin automaattisesti, vaan lapojen ja olkapäiden taakse ylösvienti ja lähennys. Lisäksi että saataisiin pidempi toimiva supistus, ote on 10-15cm normaali otetta leveämpi.
Liike on kuin alatalja veto suorin käsin jossa latsit päästetään auki ja supistetaan taakse yhdistettynä epäkkäiden kohautuksiin.
Kyllä tuossa etureidetkin jakavat kuormaa, sillä lähdössä polvet ovat hiukan koukistettuina, että alkuvedosta saadaan mahdollisimman kevyt ja ergonominen.
Mitä sä nyt hourit taas? Katso se linkkaamas video uudestaan. Peterillä on kädet vain vähän karhennusten ulkopuolella eli täysin normaali ote ja yläkroppa menee noin 45 asteen kulmaan(ei 10 asteen). Eli vääristelit taas niinkuin sulla on tapana. Ainoa ero normaaleihin pinnavetoihin on kuoletusten puuttuminen missä on hyvät ja huonot puolensa.
Tuossa vedetään epäkkäät yhteen myös, ethän niitä normivedossa vedä kiinni toisiinsa. Teen tuon itse vielä liioitellummin kuin Peter, tuo on nyt vain ainoa video jonkä löysin nopeasti.
Alkuperäisessä videossa josta tuon liikkeen apinoin latsien ja epäkkäiden työ näkyy selvemmin kun tehdään ilman paitaa.
Jos kuutelet videon kommentointia ja katsot tarkkaan selkää niin näet kuinka Peterkin vetää epäkkäät yhteen koko matkalta
Muista nyt kuitenkin se ettei pelkkä selän tai lapaluiden liikkeisiin keskittyminen poista jaloilla tapahtuvaa stabiloivaa lihastyötä. Jos lonkkanivelessä tapahtuu ojennusta on pakaralihaksen tai takareiden tehtävä jossain määrin myöskin lihastyötä, kun lihaksen pituudessa tapahtuu muutosta. Vai voitko väittää että voit tehdä polvistavetoa täysin jalat ja pakarat rentoina.Tuossa vedetään epäkkäät yhteen myös, ethän niitä normivedossa vedä kiinni toisiinsa. Teen tuon itse vielä liioitellummin kuin Peter, tuo on nyt vain ainoa video jonkä löysin nopeasti.
Alkuperäisessä videossa josta tuon liikkeen apinoin latsien ja epäkkäiden työ näkyy selvemmin kun tehdään ilman paitaa.
Jos kuuntelet videon kommentointia ja katsot tarkkaan selkää niin näet kuinka Peterkin vetää epäkkäät yhteen koko matkalta