Mr.Olympia 2013

Minä lisäisin vielä että Serge Nubretilla oli sopivat hartiat muuhun kehoon. Nykyboudareilla on mielestäni usein liian leveät hartiat suhteessa muuhun vartaloon, Sergen kropassa oli kaikki kohdallaan. Nykyään Dexter Jacksonilla on monissa poseerauksissa balanssi kohdallaan, esim. tuplat edestä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Serge oli todella kovassa kunnossa vielä 65+ vuotiaanakin.
1071552478.jpg

Ite en oo kyllä nähny vielä ketään, jolla olis liian leveät hartiat. :D

Tietysti niitä on, ja nykyään varsinkin käsiä. Olkapäät ja kädet näillä tuntuu nykyään kasvavan suhteessa eniten, hmm...mistähän lie moinen?
Big Ramy on ainoita jolla on raamit kantaa nykysuuntauksen massoja, Wolf on toinen ja ehkä myös Roelly Winklaar.

Kiitos paivan parhaista nauruista.
Voipi olla, että loppuu nauru lyhyeen kun kaveri seuraavan kerran kisaa. pituutta vissiin se 180cm ja kuvassa painoa 79kg. Jos kaveri näyttää 79 kg tolta niin miltä sitten 100kg samassa kireydessä...!

Ja mitä nubretiin tulee, niin erityisesti lihaspyöreys on kovaa luokkaa.

Lonkka nivel hiukan alle polvinivelen eli voimanosto syvyys, ei ass to grass eli syväkyykky, omasta mielestä tosin tuon alemmas ei tarvitse koskaan mennä, monet muut eri mieltä.
Sulle se näyttää edelleenkin olevan epäselvää mikä on syväkyykky. Tosta alemmashan ei voi juurikaan enää päästä koska takareisi on kiinni pohkeessa ja kun polvikulma on pieni ja polvet edessä niin kyseessä on todellakin syväkyykky. Jos persettä halutaan lähemmäs maata, eli kirjaimellisesti ass to grass, niin sääriä on pakko nostaa pystympään ja yläkroppaa on pakko painaa eteen että tasapaino säilyy, mutta polvikulma ei enää muutu.

Voimanostokyykky on puolikyykky siinä vaiheessa kun ollaan "kisasyvyydessä" koska tekniikkakin on täysin erilainen. Sääret pystyssä ja suuri polvikulma. Ei kyykyn syvyyttä voi aina katsoa lonkkanivelen ja polvinivelen suhteellisesta asennosta ja sen perusteella haukkua ilmiselvää syväkyykkyä puolikyykyksi.

Archey taas loistaa täällä. :face: Ihan vinkkinä mavessa ja polvista vedoissa täysin samat lihakset tekee sen duunin, joten hieman huvittavaa miten toinen "kasvattaa persettä ja vyötäröä" kun taas toinen on "erinomainen selkää paksuntava liike". Sori offtopic.

Archey taas loistaa täällä. :face: Ihan vinkkinä mavessa ja polvista vedoissa täysin samat lihakset tekee sen duunin, joten hieman huvittavaa miten toinen "kasvattaa persettä ja vyötäröä" kun taas toinen on "erinomainen selkää paksuntava liike". Sori offtopic.

Eipäs tuo nyt noin mene, itse en tukota edes alaselkää, puhumattakaan jaloista tai pakaroista, vaikka ne lähdössä aktivoituvat kun vedän noita body-vetoja.
Normaalin maastavedon yläosassa ei ollakkaan reilusti hartioita leveämmällä otteella, jossa tarkoitus on vetää alhaalla edessä roikotetut olkapäät ja latsit maksimisupistukseen niin että epäkkäät menevät koko matkaltaan yhteen ja lopussa asento muistuttaa kehoilun leveä selkä edestä posea.
Kerroppa miksi mm. Savolainen ja Wilenius noita tekevät normaalin maven sijasta.

Tarkoitus on käydä pidemissä sarjoissa vain lyhyesti ja dynaamisesti alhaalla ja yläasennossa puristaa maksimisupistuksessa mahdollisimman tehokkaasti ja kauan.

Itsellä ei ole mitään ongelmaa vetää tuosta ylihuomenna kovaa kyykkyä, jos sen sijaan vetäisin vastaavat 4 x 8 kovaa työsarjaa normi maastavetoa, kyykystä ei tulisi mitään sitä seuraavana päivänä.

Vilkaise tuo Wileniuksen uusi video ja kuuntele myös mitä Mike selostaa liikkeen ideasta. Kohta 9:14
WLOG E17 - YouTube

Sulle se näyttää edelleenkin olevan epäselvää mikä on syväkyykky. Tosta alemmashan ei voi juurikaan enää päästä koska takareisi on kiinni pohkeessa ja kun polvikulma on pieni ja polvet edessä niin kyseessä on todellakin syväkyykky. Jos persettä halutaan lähemmäs maata, eli kirjaimellisesti ass to grass, niin sääriä on pakko nostaa pystympään ja yläkroppaa on pakko painaa eteen että tasapaino säilyy, mutta polvikulma ei enää muutu.

Voimanostokyykky on puolikyykky siinä vaiheessa kun ollaan "kisasyvyydessä" koska tekniikkakin on täysin erilainen. Sääret pystyssä ja suuri polvikulma. Ei kyykyn syvyyttä voi aina katsoa lonkkanivelen ja polvinivelen suhteellisesta asennosta ja sen perusteella haukkua ilmiselvää syväkyykkyä puolikyykyksi.

Se pohkeen koskettaminen takareisiin tossa ei merkitse mitään vielä. enempi noi rätit voi rajottaa ku pohkeen ja takareiskojen ihana yhteensulautuminen. ne on pehmeetä kamaa, ei mitään valurautaa. hipasusta ei pidetä! :)

Jos Kyykätään body tyylisesti polvet suht suoraan edessä ei ihan ass to grass kyykkyyn varmaan pääsekkään. Olen välillä huono argentoimaan, mutta tarkoitus on ollut aikaisemissakin väittelyissä kertoa, ettei bodauksessa tarvitse kyykätä perse maassa. Itse puhuin aikaisemmin syväkyykky threadissa siitä 70 asteesta ja tarkoitin sillä pariakymmentä astetta alemmas reiden vaakatasoa jonka olen itse aina ymmärtänyt oleva sen 90 astetta (pystysuorasta).

Oranki kirjoittelee usein ass to grass kyykystä jossa istutaan lantiolla alas sinne polvien väliin jolloin päästään mahd. alas, olen vain sanonut etten pidä enää tuollaista maksimisyvyyteen tähtäävää kyykkyä pelkästään bodaavilla tarpeellisena.

Aika paljon ollaan varmaan puhuttu samoistakin asioista, mutta ymmäretty tosiamme väärin, en jaksa tätä sotaa enää jossa tarkoitus on vain hyökätä kaikkia sanomisiani vastaan miettimättä ollaanko joskus jotain asioita ajateltu eri kantilta tai erilaisella näkökulmalla. Lisäksi vielä jokainen pakkotoiston viisi kuukautta treenannut pikkunilkki yrittää myötäillä kirjoituksianne hankkiakseen itselleen meriittiä.

http://www.suomisanakirja.fi/myötäilijä

eri kyykkyjä eri tilanteisiin ja tarpeisiin. niin se menee. mä teetän eri lajien urheilijoille suht laajalla skaalalla kaikkea kapeista pohjakyykyistä leveisiin puolikyykkyihin. ei oo olemassa mitään parasta ja kaikkivoipaa.

Itse asiassa en koskaan kirjoittele mistään ass to grass kyykyistä tai syväkyykyistä, koska nuo koko termit on minusta täysin typeriä. Se mitä olen sanonut on, että normaalin perustreenaajan kannattaa kyykätä vähintään voimanostosyvyyteen tai takareidet pohkeisiin mikä riippuen tyylistä on monesti täysin sama asia. Tuossa vähän aikaisemmin ollut Arskan kyykky esim. on aika hemmetin syvä ja tuskin olisi noilla välityksillä mitenkään edes syvemmälle päässyt.

Maastavetokysymykseen vielä: ei oikeastaan edes kiinnosta mitä Wilenius tai Savolainen tekee, eikä se vaikuta mitenkään maastavedon mekaniikkaan.

Edit. Ja sori taas offtopicista, mun osalta riittää.

Maastavetokysymykseen vielä: ei oikeastaan edes kiinnosta mitä Wilenius tai Savolainen tekee, eikä se vaikuta mitenkään maastavedon mekaniikkaan.

Kyse onkin siitä ettei kyseinen liike ole maastaveto vaikka sen loppuvetoa muistuttaakin.

Ihan vinkkinä mavessa ja polvista vedoissa täysin samat lihakset tekee sen duunin, joten hieman huvittavaa miten toinen "kasvattaa persettä ja vyötäröä" kun taas toinen on "erinomainen selkää paksuntava liike". Sori offtopic.

Myös penkkpunnerruksessa ja pinnapenkissä työskentelee täysin samat lihakset, mulla olisi silti naurettavaa väittää, että kumpiki kasvattais vaikkapa rintaa täysin samalla tavalla.

Myös penkkpunnerruksessa ja pinnapenkissä työskentelee täysin samat lihakset, mulla olisi silti naurettavaa väittää, että kumpiki kasvattais vaikkapa rintaa täysin samalla tavalla.

Aika huono vertaus, varsinkin kun puhut rintalihaksista etkä ojentajista jotka molemmissa tekee sen isoimman duunin.

Aika huono vertaus, varsinkin kun puhut rintalihaksista etkä ojentajista jotka molemmissa tekee sen isoimman duunin.

Et sitten halua perustella miksi tämä oli huono vertaus? Miten eroaa vajaasta kyykystä vajaa penkkipunnerrus? Vaikkakin sitte puhuttais ojentajien treenistä.

Edit. Eikä tasan tarkkaan tee samat lihakset töitä mavessa ja polvilta vedossa: kun tankoa ei nosteta alhaalta asti ei pakarat ja etureidet osallistu nostoon läheskään samalla tavalla. Itse asiassa polvilta vedon voi tehdä pakarat täysin rentoina, kokeile vaikka.

Siis itselläsi ojentajat tekevät valtaosan työstä.

Itse teen kyllä penkin enemmän rintapainotteisesti, maksimioteleveydellä ja myös siksi olen suhteellisesti moniin verrattuna vahvempi vinopenkissä kässäreillä, vaikka penkkituloksessa häviäisin.

En ole pinnapenkkiä juuri ottanut, mutta penkki kahdelta lankulta on kyllä enemmän ojentaja painoitteinen kuin normipenkki, kun lähtö on 10cm rinnan yläpuolella, juuri sen kohdan alapuolella jossa rasitus siirtyy enemmän ojentajapainotteiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom