Mozilla Firefox

Olen tässä seuraillut keskustelua Explorerista ja sen turvaongelmista. Olenkin alkanut katsella vaihtoehtoja ko. ohjelmalle. Löysinkin tuollaisen Moxilla Firefox- ohjelman, joka ilmeisesti ainakin käyttäjien kokemusten mukaan on varsin pelittävä softa. Kommentteja fiksummilta? Mitä hyvää, mitä(ään) huonoa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mievain sanoi:
Olen tässä seuraillut keskustelua Explorerista ja sen turvaongelmista. Olenkin alkanut katsella vaihtoehtoja ko. ohjelmalle. Löysinkin tuollaisen Moxilla Firefox- ohjelman, joka ilmeisesti ainakin käyttäjien kokemusten mukaan on varsin pelittävä softa. Kommentteja fiksummilta? Mitä hyvää, mitä(ään) huonoa?

Firefox on hyvä softa, mutta IMO Opera on parempi kun on nopeampi käyttää, Kumpikin voittaa winblowssin tuotteet mennentullen... :rock:

Nosto:

Kaikkien kannattaa asennella Firefox 4. Varsin hyvä päivitys 3.xx: verrattuna. Liittymä on selkeämpi ja netissä liikkuminen tapahtuu nopsemmin.

Itse silti käytän Google Chromea, mutta uusin Firefox pääsi nyt testiin. (aikaisemmat versiot olivat äärettömän hitaita vs Chrome)

Ihan pätevä tuo on, tosin tab groups on täysin kokeilematta. Kerran avasin mutta hämmennyin ja suljin.

Firefox pitää silti ykkössijaa työtehtävissä, eli noissa verkkosivujen rakenteluissa. Chrome valitettavasti hieman rajoittaa rajapintaa, ja siten kaikki ei ole mahdollista kuten Firefoxilla.

Chrome silti pitää pääselaimen paikkaa, mutta voi olla nykyään ihan tottumuskysymyksiä kun muutkin (kuten Firefox 4) on minimalisoinut näkymän. Innolla odotan tosin Chromen tulevaa betaa (ei vielä) jossa myös osoitepalkki hävitetään.

PS. Jos jollain on vielä Internet Explorer jonka versio on alle 8, niin heti 9 asentumaan. Jos on XP (ei saa 9), niin sitten Firefox tai Chrome tilalle. Miksi? Hidastatte internetin kehitystä. Huomiokaa myös että kun IE10 tulee ulos, niin on todennäköistä että jopa IE8 tuki loppuu Google Docsissa ja Gmailissa (ja muissa Google palveluissa).

No nyt tuli kohtalaisen kettumainen päivitys Firefoxiin. Kun avaa uuden tabin "+" merkistä yläpalkissa, uudelle tabille pamahtaa ruudulle sivustoja, joilla on vieraillut. Hieman kiusallista, kun on kavereita kylässä ja tyhjän tabin avatessa paljastuu millä sivuilla sitä on tullut vierailtua (ei sillä, että aikuisviihdettä olisi tapana katsoa). Sivuhistoriaa kun nyt ei kokoajan viitsi tyhjentää.

Onko muut Mozillan käyttäjät huomanneet tätä? Mitenköhän tästä pääsee eroon?

No nyt tuli kohtalaisen kettumainen päivitys Firefoxiin. Kun avaa uuden tabin "+" merkistä yläpalkissa, uudelle tabille pamahtaa ruudulle sivustoja, joilla on vieraillut. Hieman kiusallista, kun on kavereita kylässä ja tyhjän tabin avatessa paljastuu millä sivuilla sitä on tullut vierailtua (ei sillä, että aikuisviihdettä olisi tapana katsoa). Sivuhistoriaa kun nyt ei kokoajan viitsi tyhjentää.

Onko muut Mozillan käyttäjät huomanneet tätä? Mitenköhän tästä pääsee eroon?
Kun avaat sen uuden välilehden ja ne sivustot näkee, niin siinä sivun oikeassa ylälaidassa on ikoni jossa läjä pieniä ruutuja. Klikkaa niitä kerran, ja nyt on aina blankko.

Saako tuon kuvan rullauksen jotenkin sellaiseksi kuin se oli ennen? Nyt siitä on tehty tuollainen smooth ja se on ihan järkyttävä.

^
Jaa-a. Vois kuvitella että jotenkin saa pois, kun ei tuosta kaikki pidä. Varmaan löysit jo tähän mennes. Hassua tosin, että kerran jollain esteenä esim. Chromen käytölle oli juurikin tuon smooth scrollin puute joka nyt tuohon Firefoxiin tuotiin.

Anyway, on aikasta Chromen näköinen tuleva Firefoxin ulkoasu...................

Firefox-Australis.png

Jumittaako muilla jotkut sivut kun Firefoxissa on AdBlock mainosten esto päällä ? Otin pois päältä ja ainakin minun läppärissä uusin Firefox 13.0.1 selain toimii nyt paremmin.

Jumittaako muilla jotkut sivut kun Firefoxissa on AdBlock mainosten esto päällä ? Otin pois päältä ja ainakin minun läppärissä uusin Firefox 13.0.1 selain toimii nyt paremmin.

Itellä ollut AdBlockki aina käytössä ja ongelmia ei oo ilmennyt.

^
Jaa-a. Vois kuvitella että jotenkin saa pois, kun ei tuosta kaikki pidä. Varmaan löysit jo tähän mennes. Hassua tosin, että kerran jollain esteenä esim. Chromen käytölle oli juurikin tuon smooth scrollin puute joka nyt tuohon Firefoxiin tuotiin.
Eipä tuo enää häiritsekkään alkujärkytyksen jälkeen. Taisin olla muuten juuri minä joka valitti tuosta Chromesta aikanaan :P Tosin kyse ei ollut scrollauksesta, vaan kuvan vetämisestä painamalla rullaa.

Taisin olla muuten juuri minä joka valitti tuosta Chromesta aikanaan :P Tosin kyse ei ollut scrollauksesta, vaan kuvan vetämisestä painamalla rullaa.
Aivan, tais olla. Mutta yksi toinen henkilö valitti juurikin tuon ihan rullan smooth scrollin puutteesta.

Saako tuon kuvan rullauksen jotenkin sellaiseksi kuin se oli ennen? Nyt siitä on tehty tuollainen smooth ja se on ihan järkyttävä.

Muutos on aina pahasta...

Jos sinä/joku muu haluat vielä poistaa tuon smooth scrollauksen käytöstä, niin toimi näin:

1. Kirjoita selaimen osoitekenttään about:config ja paina entteriä. (Jos näet tämän jälkeen jonkun varoituksen, niin paina OK)
2. Kirjoita haku kenttään general.smoothScroll
3. Muunna tämän avaimen arvo true -> false kaksoisklikkaamalla sitä.

Screenshot:

24boylk.png

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom