Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
onkos porukalla kokemusta enskasta KTM 250 exc-f -09 tai 08? aikeissa ehkä ostaa ko. pyörä ekaksi enskaksi kunhan saavat tarjouksen tehtyä... nyttemmin on tullut ajeltua bemarin pikku-gs:llä soratietä eikä spoorista kokemusta! ihan harrastekäyttöön olisi siis tulossa? mietteissä myös 400 exc mutta onko liian raju ekaksi enskaksi?

Nelisatasta on kehuttu todella paljon :) Kun sulla ei spoorista ole kokemusta, niin kannattaa suutarilla teettä sileet pohjat saappaisiin, ettei töki kun ajaa jalka urassa. Myös jousitusta kannattaa säätää (etupää herkemmäks ja takapäätä vähän hitaammalle, jos ajaa jalat maassa). Mä opettelin tossa ennen kun lopetin ajamaan spoorit tapeilta. Kellon mukaan mentiin kovempaa ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt tarvitaan pirkka niksejä. Raivostuttava ajaa, kun crossilasit menevät huuruun. Kalliilla hinnalla ostin uudet "huurtumattomat" lasit, mutta ei tarvitse kun muutama sekuntti olla pysähdyksissä, niin ei eteensä näe. Hengittämättä kaikenlisäksi. Yli 80 vauhdissa uskaltaa jo hengittää normaalisti, eikä tarvitse huurtumista varoa.

Fairy kikka kokeiltu. Toimii ihan kohtalaisesti, mutta vaikutus ei kestä kauaa. Olisiko jotain muita hyviä niksejä tähän?
 
Kannattaa ostaa jotain huurteenestoainetta, ei paljoa maksa ja ehkäisee hyvin huurtumista.
 
joo nii noissa smithin laseissa ainakin luvataan, että huurtumattomat linssit, mutta aina niihin pitää kuitenki sit ostaa heti tuplalinssit mukaan.. löytyy nimittäin aika monet noita yksi kerroksisii linssejä mil ei tee mitää.. ehkä kesällä niillä voi vetää. Ai että on hienoo ku on kerranki tääl pk seudullaki lunta:kippis1:
 
laseista

hommaa paremmat linssit, uudemmissa smithin linsseissä (uudemmissa) ompi ylhäällä reunoissa ilmastointiläpyskät, itellä meni puoli vuotta huomata... tuplalinssit auttaa huurtumiseen, mut mulla vääristi sen verran ettei pystynnä käyttään... kandee kokeilla jos toimii kuitenkin....

Noi litkut on ollu enemmän tai vähemmän käärmesalvatyyppistä matskua....
 
joo toi on totta että ne tupla "peililinssit" vähän tekee jtn ihme vääristystä, mutta ei se mua hirveesti haittaa..
Ja ne aukot siin ylhääl auttaa vähän, mutta ei ne kyl mulla sitä huurtumista hirveesti estä ykskerros linsseillä..
 
Nyt on Hussen 510TE heränny talviunilta :dance2: Kunhan saa töitä niin täytyy ostaa lyhyempi takaiskari niin mukavempi ajella lumella ja kesällä enskaa :whip:
 
täytyis kohta myydä tuo piikki pois kun ajamiseen menee niin paljon rahaa :( enkä oo kyl vuoteen ajanu lähinnä ajanpuutteen vuoksi. Kuitenkin tuli pieni minicrosskuume. Se olis enemmän sellasta höntsäilyä kun tol piikil aina täytyy kaverien kaa vetää verenmaku suussa :D Jos täällä minillä ajajia on niin mitenköhän tollanen piikkinen nelari (lifan kone) jaksaa vajaa 90 kilosta viedä? täytyy varmaan dieettiä jatkaa ;) ja yleensä kuinka paljon on niitä jatkuvia menoja:D
 
Olis tarjolla husse 570r -04.
Mihin kannattaa kiinnittä huomiota ostaessa ?
En noista s-motoista ja kurapyöristä niin tiedä.
 
Crosseja ja motoja kovasti tutkinut netin syövereissä ja nyt olen alkanut ihmettelemään uuden karheita kireitä 4-tahteja.
Sellasen käsityksen saanut että korjata ja huoltaa saa enemmän kuin ajaa ja kuka hullu niillä viitsii liikenteessä ajaa??
2-tahdit kun jäävät historiaan ihmettelen kovasti tuotekehittelyä.
 
Crosseja ja motoja kovasti tutkinut netin syövereissä ja nyt olen alkanut ihmettelemään uuden karheita kireitä 4-tahteja.
Sellasen käsityksen saanut että korjata ja huoltaa saa enemmän kuin ajaa ja kuka hullu niillä viitsii liikenteessä ajaa??
2-tahdit kun jäävät historiaan ihmettelen kovasti tuotekehittelyä.
No en tiiä mistä toi maine on tullut et nelarit ei kestä? Olihan noi vanhat/ensimmäiset nelarit nyt vähä semmosii mut ei ne tosiaan oo enää.
En itse aja kadulla ollenkaan,en saa siitä oikein mitään irti, ihan sama mikä pyörä ollut.
Muutama pikkunelari mulla on nyt tos ollut aikasemmin ja ai että jengi pelotteli että ne o semmosii pommei et huhuh, ei mulla vaa ollu niissä mitää ongelmii ja isoissa nelareissa nyt tuskin on ainakaan enempää niitä.
Nyt kyllä ajan taas 2t:lla mutta ihan vaan sen takia että toi ktm 300 exc on ihan helvetin hyvä pyörä.
 
Himos ofroadiin aattelin lähtee harrasteluokkaan 125 ktm sx päästeleen.
Tästä kun intistä pääsee pois niin on kivasti 4 viikkoo aikaa treenailla ajoo puntillehan ei kerkee.
väh 2-3 kertaa lähettävä ajamaan pitkiä vetoja ei voi olla siinä kunnossa että 15 min jälkeen ottaa välikuolemat. :rolleyes:
Nyt kun on treenipaikka missä pääsen ajaan mäkiajooo oikeen kunnolla niin sitäkin täytyy käyvä treenaan. :wtf:
Tavotteet on korkeet 2h ajoo ja parempi sijotus kuin viimenen. Toivotaan ettei tuu tekniikka murheita.:offtopic:
 
Kyllä nykynelarit hyviä on, vähän kaksjakone homma sit harraste käytös.Tässähän kaikki on kiinni rahasta ja ajasta. Itsellä oli 450 ktm -06 joka oli hyvä pyörä mut sit ku sanoo kilikili ni saa vaihtaa hyvästi osaa.(tuho tuli alle 75h) Tänä päivänä ajetaan saman merkin sekasikiöllä 360cc 2t -07

ps:ei tarvi enää vaihtaa..ainakaa isompaan.:hyper:
 
X-fest lähestyy :) Onko kukaan täältä tulossa sinne? Yleisöks ihan...
 
Löytyisköhän tästä threadista joku espoolainen/stadilainen/vantaalainen kuuntelemaan 660 älceenelosen kolinoita?

Siis joku, joka tietää noista yksmukisista jotain :)
 
2004 taitaa olla vuosimalli, eikä omalla korvalla ihan tarkkaan saa kolinaa paikannettua...

Eilen viimeks käynnistelin, joten nyt mennään muistin varassa ja sanoisin, että ääni kuuluu enemmän oikealla puolella.

Öljyt vaihtamalla taas poistui monta sivuääntä, mutta sen ansiosta ton kolinan kuulee tietenkin paremmin.

Voi tietenkin olla, että mä kuvittelen sen äänen, kun tuli tossa puoltoista kuukautta oltua ilman pyörää...

e: äänen paikantamista ei tietenkään helpota mökäpönttö, josta puuttuu suurin osa villoista...
 
Pyörän mukana tuli kuitit myös vaihdetusta kampurasta ja männästä + tasapainotuksesta jossain 11tkm kohdalla, nyt mittarissa n. 21tkm/360h
 
Aattelin, kun muistaakseni ennen vuotta 2003 valmistetuissa älceenelosissa on tyyppivikana paska kuulalaakeri kannattamassa vaihteiston akselia. Kuulia paikallaan pitävä suoja ei oo kovinkaan kestävä. Hajotessa kuulat pääsee hankaan toisiaan vasten-> laakeri pettää.

Ensioireet on tärisevä kytkinkahva, metallinpalasia öljyn seassa ja juuri tuo kolina.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom