Ihan mielenkiinnosta asiaa sivuten kun katselin tuolta yleiseltä puolelta treenitaukoa pitäneiden kommenttia lihasten menetyksestä ja palauttelusta jne.. Mielenkiinnosta siis kysymys että miten on käynyt mimmeille jotka on aktiivisesti puntanneet ja pitäneet sittemmin pitkää treenitaukoa? Oletetaan että jos ruokavalio pysyy kuitenkin kohtuullisen puhtaana silti, eli onko paino yleisesti ottaen tipahtanut ja ulkomuodolle käynyt mitenkä? Kysymys on sinällään ehkä hassu mutta kysytään nyt silti
Sen verran taustaa, että olen punttaillu noin 10 vuotta. Reilut 4 vuotta vedin treeniä ihan tosissani kehitys mielessä, eli söin myös oikein. Nyt treenailen ja en vahtaa jokaista suupalaa, vaikka yritän syödä terveellisesti. Omalla kohdallani paino on pysynyt suht samana (+/-3), mutta ulkoisesti olen tietysti löysemmän näköinen.. Esim käsistä on hävinny muoto, nyt ne näyttää vaan isoilta- eikä kauniin lihaksikkailta. Muuten kropan muoto on säilyny suht ryhdikkäänä- ainakin toisten ihmisten mielestä näytän edelleen voimakkaalta/ lihaksikkaalta, vaikka itse olen eri mieltä!