SUPERCARB 1kg -40%

Motivaatio täysin hukassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja enceli
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan mielenkiinnosta asiaa sivuten kun katselin tuolta yleiseltä puolelta treenitaukoa pitäneiden kommenttia lihasten menetyksestä ja palauttelusta jne.. Mielenkiinnosta siis kysymys että miten on käynyt mimmeille jotka on aktiivisesti puntanneet ja pitäneet sittemmin pitkää treenitaukoa? Oletetaan että jos ruokavalio pysyy kuitenkin kohtuullisen puhtaana silti, eli onko paino yleisesti ottaen tipahtanut ja ulkomuodolle käynyt mitenkä? Kysymys on sinällään ehkä hassu mutta kysytään nyt silti :)

Sen verran taustaa, että olen punttaillu noin 10 vuotta. Reilut 4 vuotta vedin treeniä ihan tosissani kehitys mielessä, eli söin myös oikein. Nyt treenailen ja en vahtaa jokaista suupalaa, vaikka yritän syödä terveellisesti. Omalla kohdallani paino on pysynyt suht samana (+/-3), mutta ulkoisesti olen tietysti löysemmän näköinen.. Esim käsistä on hävinny muoto, nyt ne näyttää vaan isoilta- eikä kauniin lihaksikkailta. Muuten kropan muoto on säilyny suht ryhdikkäänä- ainakin toisten ihmisten mielestä näytän edelleen voimakkaalta/ lihaksikkaalta, vaikka itse olen eri mieltä!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Motivaatio ja into liikkumiseen on kadonnut loppuvuoden jälkeen melkein kokonaan. Ja kun en liiku, niin väsyttää enemmän ja mitä enemmän väsyttää, sitä vähemmän liikkuminen huvittaa. Millä ihmeellä sitä saa taas itsensä pakotettua takaisin jumppaan, salille, laduille, lenkille jne??? Lempparifarkutkaan ei mahtunu tänään aamulla enää päälle. :( Mä haluan sen hyvän kunnon ja hyvän olon taas takasin. Mistä mä vaan löytäisin energiaa sen hankkimiseen?

Mulla on koko joulun ja sen jälkeen ollut motivaatio hukassa...hyvä jos saa kerran viikossa itsensä pakotettua jotain tekemään ja sekin menee vain sinne päin :rolleyes:. lisäksi syömiset on ollut mitä sattuu ja herkuttelu on jatkunut vaikka joulu on mennyt aikoja sitten jo :eek:...motivaatio asiaahan ei paranna tietysti sekään että paino on pudonnut kilon pari eikä ulkomuoto ole löystynyt (VIELÄ!) joten ikään kuin tuntuu, että tästä ei ole mitään haittaakaan :D. olohan on kyllä todella väsynyt kokoajan eikä jaksa tai huvita tehdä mitään.
voivoi...olisi kiva taas saada ne hieman terveellisemmät elintavat takaisin...ennekuin on liian myöhäistä.
ehkä olisi hyvä aseettaa itselleen jotain uusia tavoitteita jaksamisen ja ulkoisen olemuksen suhteen :whip: ?

LEPO JA VÄSYMYS on ihan tavallista. Saa löhötä sohvalla viikkoja, syödä mitä sattuu ja mieli tekee, ja saa olla kiinnostumatta yhtään mistään. Nämäkin on vaan kropan viestejä siitä mitä se tarvii milläkin hetkellä. Eikä haittaa tippaakaan jos mahaan tulee vähän läskiä. Se sulaa pois sitten kun taas jaksaa kuntoilla. Mikä ihmeen pakkomielle se kuntoilukin on? Ihan samalla tavalla kropan pakkomielle on lepo. Uskallan kuitenkin kokemuksen pohjalta väittää että jos kuukausiin/vuosiin ei jaksa jatkaa kuntoilua on kyseessä ylikunto. Ja sehän on vain viesti siitä ettei ole levännyt tarpeeksi treenikautena vaan on vain riehunut liikaa. Kannattaa siis sijoittaa se TÄYSLEPO treeniohjelmaan. Itselläni on 2 päivää täyslepo ja 1 verryttely+venyttelypäivä. Enää en aio pilata totaaliväsymyksellä treeniohjelmia.

Huomenta, nostampa tämän ketjun vähän ylös sitten vuoden 2009 :hyper:
Semmoista tähän motivaatioon ajatteli kysyä niiltä joilla painoa on lähtenyt/lähdössä 20-30 kg että miten saatte ylläpidettyä motivaatiota?
Kun se matkahan on pitkä, hyvät evästykset saa ruokavalioon ja liikuntaan ja homma lähtee luistamaan.
Sitten alkaa ne möröt vaivaamaan ja kuiskuttelemaan mukavia.. Eli tiedän että korvien välissä tehdään se suuri työ mutta miten saatte ittenne nostettua sieltä sohvan alhosta ylös ja motivaation uuteen nousuun?
:rock: Rock meille kaikille!

Huomenta, nostampa tämän ketjun vähän ylös sitten vuoden 2009 :hyper:
Semmoista tähän motivaatioon ajatteli kysyä niiltä joilla painoa on lähtenyt/lähdössä 20-30 kg että miten saatte ylläpidettyä motivaatiota?
Kun se matkahan on pitkä, hyvät evästykset saa ruokavalioon ja liikuntaan ja homma lähtee luistamaan.
Sitten alkaa ne möröt vaivaamaan ja kuiskuttelemaan mukavia.. Eli tiedän että korvien välissä tehdään se suuri työ mutta miten saatte ittenne nostettua sieltä sohvan alhosta ylös ja motivaation uuteen nousuun?
:rock: Rock meille kaikille!
Mulla ei ole ikinä ollut ylipainoa mutta muuten kyllä jaksoja, joiden aikana ei ole kiinnostanut harrastaa mitään liikuntaa. Näin oli siihen saakka, kunnes aloin käydä (aluksi pt:n kanssa) salilla. Olennaisinta oli oikean lajin eli perinteisen salitreenin) löytyminen! Sen jälkeen ei ole kertaakaan ollut motivaatio-ongelmia, koska salilla treenaanaaminen on yksinkertaisesti mukavaa ja sopii tarpeisiini niin täydellisesti. Toinen olennainen pointti on se, ettei koskaan treenaa liikaa. Parempi treenata vaikka vain kahdesti viikossa ympäri vuoden kuin pari kuukautta viidesti viikossa ja olla puoli vuotta treenaamatta sen jälkeen motivaation kadottua ehkä osittain uupumuksen takia.

Omalla kohdalla olen havainnut tavoitteellisuuden hyväksi motivoijaksi. Tavoitteita on kuitenkin hyvä olla isoja ja myös pieniä välitavoitteita. Esim. Itsellä tällä hetkellä isona tavoitteena päästä voimatasoissa samalle tasolle kuin ennen treenitaukoa (joka ei johtunut motivaatiotekijöistä vaan siitä, että elämä meni kokonaan päin persettä ja uusiksi...), mutta yksistään tuo tavoite tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä. Esim nyt penkki. Siinä entinen maksimi 67,5 kg ja nyt kun aloitin, niin oli jo tangonkanssa temppuilukin nihkeetä ja haastavaa. Välitavoitteina oli sitten ensin 40 kiloa, sitten 50 kg ja nyt välitavoitteena 60 kg ja reenipainojen saanti tuolle inhimilliselle 50 kilon paikkeille. Vähitellen kohti lopullista tavoitetta ja siitä sitten yli kun se saavutettu :D laihdutushommassa myös tuo 20-30 kiloa voi tuntua isolta ja kaukaiselta, joten olisi hyvä olla välitavoitteita jotka ovat niin painon tiputuksellisia kuin muitakin. Oon katellu hurjaa painonpudotusta ja siinä on ollut kivoja välitavoitteita, esim joku puolimaraton :)

Suositut

Back
Ylös Bottom