Motivaatio kirjoittamiseen hävisi aika tehokkaasti.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
En mä Metal Heart sulle mitään kaunaa kanna, etpä sä mitään ihan oikeasti vittuillut.

Mitä mä nyt ymmärsin, kun luin näin jälkikäteen ton tredin, niin juuri Metal Hearthan se aloitti ton laadukkaan nälvimisen. Siitä se lähti ja kaikki muut apinat seurasi perässä. Aina joku jaksaa aukoa päätään, joten mielestäni deleteä vain sellaisille viesteille ankaralla nollatoleranssilla niin pysyy laadukkaana nuo aiheet.

Annetaan kaikkien aiheiden kukkia!:D

Timballe täydet ymmärrykset täältä päin ja samaan hengenvetoon todettava, että nimimerkki Mira82:lla taitaa olla menkat useammin kuin kerran kuukaudessa. Sen verran päämäärättömiä ja sisäisen tuskan täyteisiä vastauksia kyseiseltä henkilöltä putoilee threadiin kuin threadiin. Jos asia ei häntä itseään kosketa, seuraa välitön vittuilupalaute. Erilaisuus tekee Pakkotoiston palstasta sisällöllisesti rikkaan, mutta muutamien henkilöiden tekstit saavat kerta toisensa jälkeen tuntemaan sääliä tai avunannon halua kyseisiä ihmisiä kohtaan.:love:

Pistä Timba se vauvan kuva takasin avatariks. Se oli paljon mukavampi. :joulu6:

Mitä mä nyt ymmärsin, kun luin näin jälkikäteen ton tredin, niin juuri Metal Hearthan se aloitti ton laadukkaan nälvimisen. Siitä se lähti ja kaikki muut apinat seurasi perässä. Aina joku jaksaa aukoa päätään, joten mielestäni deleteä vain sellaisille viesteille ankaralla nollatoleranssilla niin pysyy laadukkaana nuo aiheet.

Oltais nyt kuitenkin varovaisia tuon nollatoleranssinkin kanssa.

En nyt ihan tarkalleen muista sitä Metal Heartin postausta, mut ei kai se "laadukas nälviminen" ollut sen arvoista tekstiä että olisi ansainnut deleteä?? DDR:n meininkiä..

Toi oiskin mielenkiintoinen tilanne jos vielä Moderaattori moderois itse aloittamaansa thrediä,
ei muuta kuin kaikki vähänkin eriävät mielipiteet kylmästi rosikseen :jahas:

Lueppas vielä tämäkin tredi alusta asti tarkemmin!!!!!

Minä en vittuillut henkilökohtaisesti! Kommentoin vain huonoa aihetta. Muutama uskalsi olla samaa mieltä, mikä on mielestäni hyvä asia. Kyllä täällä saa eri mieltä asioista olla, ilman että se heti pitää ottaa henkilökohtaisena vittuiluna. Kritiikki ei ole välttämättä vittuilua. Ymmärtäkää nyt jo!

Milloin muuten pidetään "varjomiitti". Kaikki vastarannankiisket ja ei-perseennuolijat kutsutaan? No, huono loppukevennys.

Jos ei enää minua vedettäisi tähän keskusteluun mukaan. Olen oman osani paskasta jo saanu ja pyytänyt anteeksi. Riittäköön se tällä erää.

Kuten vauvanruokajuttu-threadiin kehonrakennuspalstan ravinto-osiolla?

Mun mielestä Timban threadi oli ihan ok - mutta se oli vähän väärässä paikassa, ehkä yleinen puoli olisi ollut sopivampi sille. Tästä syystä sitten porukka, joka ei tahdo palstasta vauvanruoka-foorumia alkoi vittuilemaan timballe
Näin. Henkilökohtaiselle tasolle ei tietenkään kuulu hakeutua missään tilanteessa enkä nyt oikein pahemmin sellaista näe tuossa ketjussa.
Modekortinkin Timba imo otti ihan itse esille.

Mun mielestä pakkiksella on tällä hetkellä juuri oikeanlainen meininki ja se on nähtävissä siintä ettei tämän ("Motivaatio..") ketjun kaltaisia lopettamis/lähtöketjuja liiemmin näe.
Muilla vbullettimilla ja pienemmilläkin foorumeilla porukka lähtee tämän tästä yrittäen saada sille mahdollisimman paljon näkyvyyttä.

Piisaut Timba, kyl se siintä.

Yussi sanoi:
Toi oiskin mielenkiintoinen tilanne jos vielä Moderaattori moderois itse aloittamaansa thrediä,
ei muuta kuin kaikki vähänkin eriävät mielipiteet kylmästi rosikseen

Aivan, kuka sen sitten päättää mikä on "vittuilua" tai "nälvimistä"? Jos joku muu mode ei näe sitä huonona (eikä näin ollen poista viestiä) ja tredin aloittanut mode näkee, niin mitenkäs sitten suu pannaan tuon "nollatoleranssin" kanssa? Tuleeko siinä sitten eteen juurikin tuo mainitsemasi asia, sillä niinhän se ei voi olla...?

Okei, luulisi jo tässä vaiheessa kaikille tulleen selväksi tämäkin asia. Eiköhän kaikki pysty sen yönsä jo nukkumaan rauhassa...

No minä en ole poistanut ainuttakaan viestiä tuosta vauvanruokaketjusta jos joku sitä epäili?

Ja mun puolesta voi pitää vaikka koko ketjun roskikseen/lukottaa/whateva (tämän siis), eiköhän tämä tosiaankin ollut jo tässä...

Timballe täydet ymmärrykset täältä päin ja samaan hengenvetoon todettava, että nimimerkki Mira82:lla taitaa olla menkat useammin kuin kerran kuukaudessa. Sen verran päämäärättömiä ja sisäisen tuskan täyteisiä vastauksia kyseiseltä henkilöltä putoilee threadiin kuin threadiin. Jos asia ei häntä itseään kosketa, seuraa välitön vittuilupalaute. Erilaisuus tekee Pakkotoiston palstasta sisällöllisesti rikkaan, mutta muutamien henkilöiden tekstit saavat kerta toisensa jälkeen tuntemaan sääliä tai avunannon halua kyseisiä ihmisiä kohtaan.:love:

Vanhan saksalaisen sananlaskun mukaan parempi iso vuoto emättimestä kuin pieni noro perseestä ;) .. Mutta niinkö paha ihminen tosiaan olen... :) Kävin huvikseni läpi omia postauksiani enkä kyl löytäny vittuilua 'threadista kuin threadista'... eriäviä mielipiteitä joistain threadeista kyllä, mutta ei niitäkään nyt ihan kohtuuttomasti, mutta näemmä se on sitten mun oma vääristynyt minäkuva eikö niin :love:
Noh, fear not, yritän paremmin sulautua tähän massaan.

Eikö massasta voi muka poiketa positiivisesti? Onko siitä pakko erota periaatteen tasolla tapahtuvalla vastahakoisuudella? Esim punttimimmikirjassa sun kommentit eivät olleet mitään kritisointeja, vaan ihmeellistä vinkumista siitä miten ja miksi kukakin tyttö oli kirjaan halunnut. Siinä sua näytti asia häiritsevät, et kritisoinut mitään, kunhan vain loit pahaa henkeä ja onnistuitkin siinä varsin mallikkaasti, lienee tarkoituskin.

Kohtuu usein huomannut sen, että osalla porukasta on tarve pitää ketjujen aloittaminen tietyllä tasolla. Muuten en osaa selittää sitä, että juuri ketjujen aloittajille tulee kaikista helpoiten sitä poikittaista mailaa puun takaa.

Kuvitteleeko oikeasti joku, että ketjun aloittaminen on jotain huomion hakemista? Helvetti.

E: Jotain kansalaismoderointia, millä ei ole muuta syytä kuin vesittää koko alkuperäinen ajatus.

Eikö massasta voi muka poiketa positiivisesti? Onko siitä pakko erota periaatteen tasolla tapahtuvalla vastahakoisuudella? Esim

Toki mutta ymmärrät varmaan että ei täällä todellakaan oikein voi olla erimieltä mistään ilman että siitä ei tule isompaa juttua, varsinkaan jos kyseessä on juurikin sinä tai sitten joku mode. Toisaalta ei se ole edes sun käsissä vaan löytyy aika paljon myös sellasia komppaajia jotka haluaa sitten puolustella asiaa esimerkiksi sun puolesta. Lienet huomannut itsekin?

punttimimmikirjassa sun kommentit eivät olleet mitään kritisointeja, vaan ihmeellistä vinkumista siitä miten ja miksi kukakin tyttö oli kirjaan halunnut. Siinä sua näytti asia häiritsevät, et kritisoinut mitään, kunhan vain loit pahaa henkeä ja onnistuitkin siinä varsin mallikkaasti, lienee tarkoituskin.

Joo no siinä threadissa kyselin bodynetin toiminnasta kun se ihmetytti hiukan ja sittenhän se jotenkin olikin niin että olin jo pilannut koko kirjan... Mielestäni nekin ihan asiallisia kysysmyksiä nyt kun oikein luin threadin läpi. Mutta, pahoittelen jos tuli paha henki. Olen vilpittömästi iloinen että sellanen kirja on ilmestynyt ja mielestäni se on hienoa että täältä löytyy sellaiseen malleja! Sittemmin ajateltuna mike voi tottakai tehdä rahoilla mitä vaan ja kuuluukin, se oli osaltani naivia kyseenalaistamista. :piis:

Lueppas vielä tämäkin tredi alusta asti tarkemmin!!!!!

Minä en vittuillut henkilökohtaisesti! Kommentoin vain huonoa aihetta. Muutama uskalsi olla samaa mieltä, mikä on mielestäni hyvä asia. Kyllä täällä saa eri mieltä asioista olla, ilman että se heti pitää ottaa henkilökohtaisena vittuiluna. Kritiikki ei ole välttämättä vittuilua. Ymmärtäkää nyt jo!
Miten joku asiapitoinen aihe ylipäätänsä voi olla huono aihe foorumilla, jossa puhutaan lähes asiasta kuin asiasta? Siis kun kyse ei ollut mistään turhasta länkytyksestä, vaan ihan oikeasti puhuttiin asiaa. :rolleyes:

Ja jos välttämättä tuntee tarvetta kertoa, että ketjun aihe on huono tälle foorumille, niin voisiko sitäkin koittaa tehdä asiallisesti? :david:

Tämä saa tältä erää olla allekirjoittaneen viimeinen viesti tähän ketjuun, mutta vastaanpa nyt vielä noihin mira82:n esittämiin kysymyksiin.

Kaikkitietävää ei olekkaan mutta luulisi sen olevan selvää että vaikka todellakin siis Pakkiksen ketjuissa varmasti on fitness, voima ja bodarikansan syvä tietämys oman lajinsa ravintohienouksista niin ei se mikään yleispätevä jumalan sana ole.

... enkä minä ole näin väittänyt olevankaan. Muistaakseni puhuin sitäpaitsi netin keskustelupalstoista yleensä, en siis pelkästään Pakkiksesta (tai se oli ainakin tarkoitus).

Vai meinaatko että täällä tiedetään oikeasti enemmän vauvojen ravinnosta kuin neuvolassa?

Riippuu täysin a)ko. neuvolan henkilökunnan ravintotietämyksestä ja b)siitä, keneltä aiheesta täällä kysellään. Eikä mielestäni myöskään voida väheksyä vertaiskokemuksia, monessa tilanteessa ne saattavat olla jopa arvokkaampia, kuin virallisen auktoriteetin antamat "tilastoneuvot".

Tuosta vittuilusta yms. vielä sen verran, että jos mira82 selaat vaikkapa minun viestihistoriaani, niin huomaat, että kyllä sieltäkin sitä kritiikkiä löytyy. Sekä Pakkista yleensä, että sen muutamia nimihenkilöitä kohtaan, sekä suorempaa, että piilotetumpaa. Mutta toisaalta en myöskään arkaile antaa positiivista palautetta silloin, kun on sen paikka - miksi muka pitäisi? Kohtuullisen perseestä on IMO sellainen ajatusmaailma, että vain negatiivinen kritiikki on oikeaa ja rehellistä ja kaikki muu pelkkää perseennuolentaa.

Toki, mikäli tavoitteenasi on/oli saada riitapukarin ja yleisen räksyttäjän maine, niin asiahan on sitten suorastaan kunnossa ;) Mutta oikean, asiallisen kritiikin ja parannusehdotusten kanssa tuollaisella räkyttämisellä ei juurikaan ole tekemistä.

Over and out.

EDIT: ja komppaan vielä MC Aropupua siinä, että aina ei ole pakko vetää hommaa läskiksi, vaikka joku ketju itsestä tyhmältä tuntuisikin, vaan tosiaankin siitä voi sanoa ASIALLISESTI. Osoittaapahan siinä olevansa itse fiksumpi, kuin tuo tyhmä ketjun aloittaja, vai mitä? ;)

Onneksi meillä on mimmiosio ja Old School, joissa homma pelaa hienosti :thumbs:

Riippuu täysin a)ko. neuvolan henkilökunnan ravintotietämyksestä ja b)siitä, keneltä aiheesta täällä kysellään. Eikä mielestäni myöskään voida väheksyä vertaiskokemuksia, monessa tilanteessa ne saattavat olla jopa arvokkaampia, kuin virallisen auktoriteetin antamat "tilastoneuvot".

a) no jos tästä vielä väännetään niin nimenomaan väitän että neuvolan henkilökunta tietää taatusti enemmän vauvan ravinnosta kun tämä foorumi riippumatta itsessään henkilökunnan ravintotietämyksestä, eli toisinsanoen jokatapauksessa on enemmän tietoa olipa kyseessä minkä paikkakunnan neuvola tahansa. Ja mitä tilastoneuvoihin tulee niin eiköhän 'neuvolantädit' ole nähnyt vähän hitosti enemmän lapsia kuin ihmiset keskimäärin ja taas toisaalta ovat varmasti itsekkin äitejä ja osaavat suhteuttaa oman ammattitaitonsa omankin elämänsä kokemuksiin.

b) tämä on kyllä netin hienous ja toisaalta myös suo että kuka tahansa voi esittää asiantuntevia kommentteja vailla mitään sen kummempaa pohjaa, toisaalta taas oikeatkin asiantuntiat voivat kärsiä luottamuspulasta. Sinänsä sillä ei ole väliä kun kyseessä on vaikka proteiinin mikrofraktiot mutta lapsen ravitsemus on sellainen asia ettei mutu tieto riitä. Toki jos täällä on asiaan perehtyneitä ihmisiä joihin timba79:kin luottaa niin neuvoja saa antaa mutta mielestäni se on varsinkin timba79:lle tärkeää että saa varmasti adekvaattia tietoa. Lisäksi jos tätä nyt vänkää niin eikö tietyissä asioissa olisi helpompi ottaa yhteyttä alan ammattilaisiin ainakin ensin ja sitten vaikka kysyä second opinion täältä. Anyway, tästä asiasta vääntäminen varmaan riittää.

Tuosta vittuilusta yms. vielä sen verran, että jos mira82 selaat vaikkapa minun viestihistoriaani, niin huomaat, että kyllä sieltäkin sitä kritiikkiä löytyy. Sekä Pakkista yleensä, että sen muutamia nimihenkilöitä kohtaan, sekä suorempaa, että piilotetumpaa. Mutta toisaalta en myöskään arkaile antaa positiivista palautetta silloin, kun on sen paikka - miksi muka pitäisi? Kohtuullisen perseestä on IMO sellainen ajatusmaailma, että vain negatiivinen kritiikki on oikeaa ja rehellistä ja kaikki muu pelkkää perseennuolentaa.

Jep, ja jos selaat minun viestihistoriaa niin huomaat että aikaansaamani ankara tunnemyrsky on yleensä tullut imo asiallisiin kysymyksiin ja asiallisiin kritiikkeihin, ehkäpä ne sitten on tulkittu 'vittuiluksi' tms.. Mutta whatev, keskittynen sitten antamaan positiivisempaakin palautetta jatkossa.

Toki, mikäli tavoitteenasi on/oli saada riitapukarin ja yleisen räksyttäjän maine, niin asiahan on sitten suorastaan kunnossa ;) Mutta oikean, asiallisen kritiikin ja parannusehdotusten kanssa tuollaisella räkyttämisellä ei juurikaan ole tekemistä.

Joo no joidenkin mielestä sellasta asiallista kritiikkiä ei varmaan ole olemassakkaan.. Sieltä tulee jos jonkinmoista "pysy lestissäs" läppää kun vaan kertoo oman mielipiteensä ihan korrektisti..

Taitaa löytyä tuolta Salaisista Kansioista noi mira82:n suurimmat idiootteilut, siksi ei mikään ihme, ettei niitä vippeytymätön viestihistoriasta löydä.

Musta pakkiksella mukavaa on just se, että täällä voi keskustella vaikka mistä, vaikka kakaroitten syömisistä vaikkei se mua yhtään kiinnostakaan.

edit: ja tuohon ammattitaitoon... Onhan näitä vieläkin näitä liikunta-alankin ammattilaisia, joden mielestä kovaa treenaaminen on saatanasta ja kestävyysharjoittelu sitä ainoaa oikeaa liikuntaa. :rolleyes:

Täälläkin yksi Timban puolella. Oisitte vittuilijat voinut miettiä ennen ku meette päätänne aukomaan. Timba on kuitenkin yksi kovimmista aloittelijoiden auttajista. Ja nyt me aloittelijat olemme pulassa, (tai no ok, onhan niitä muitakin auttajia, mutta kyse onkin periaatteesta).

Mira82 ei varmaan löydä viestihistoriastaan niitä vittuiluviestejä kun ne on 90% deletoitu. ;)

Jani_88: Eiköhän tuo ole jo vähän liioittelua, osaa täällä 1000 muutakin tyyppiä neuvoa ja suuri osa varmasti mua paremmin.

Enkä mä ole missään vaiheessa sanonut että mä lopetan kirjoittelun esim. aloittelijoihin, sanoin vain että nyt just ei oikein nappaa. Katotaan nappaako viikon päästä vai joskus myöhemmin. ;)

Eipä minunkaan tänne enää pitänyt kirjottaa, mutta minkäs teet...

Aivan, kuka sen sitten päättää mikä on "vittuilua" tai "nälvimistä"?
Tässä oikeastaan tuli se koko tredin ydinkysymys. Se on ihan jokaisen oma subjektiivinen näkemys, mihin vetää rajan vittuilulle ja toisaalta pienelle sallitulle piruilulle tai muuten kärkevälle kommentoinnille. Tottakai jokainen tietää selkeitä esimerkkejä siitä mikä on vittuilua ja mikä pientä piruilua, mutta se mihin vedetään selkeä raja, on aina jokaisen subjektiivinen näkemys.

Tämän takia nämä "bannia vaan jokaiselle vittuilijalle" -näkemys on aika helvetin yksioikoinen ja tuskin kovinkaan loppuun asti mietitty.

Mun mielestä sellainen keskustelu olisi kuitenkin aika pitkäveteistä, väritöntä ja tylsää, jolla aina pyrittäisiin varmistamaan se, ettei kukaan nyt vaan missään nimessä loukkaantuisi.

Mira82 ei varmaan löydä viestihistoriastaan niitä vittuiluviestejä kun ne on 90% deletoitu. ;)

Oho, btw, miksei jokaisesta dellatusta viestistä tule privana ilmoitusta? en ole ite huomannut että olisi aiemmin kovin deletoitu mutta nyt viimeisten muutaman päivän -viikon aikana ilmeisesti..

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom