Moottoripyöräilijän pakomatka!

Aapina sanoi:
Tai insinöörit saisivat päättää vaikka poliisin asioista. Niin poliisin aseet vaihdettaisiin pyssyihin, missä liipaisimen painamisen seuraksena tulisi teksti "pum" ja pitkä valistussaarna kaiuttimista, miten ei kannata tehdä rikosta. Siinä saattaa jopa sattua, tai joutua vaikka onnettomuuden uhriksi. Poliisin ja yhteiskunnan vika, pitäisihän nyt rikollisen saada kaahata tai vaikka osoittaa aseella poliiseja.

Apilaksella ampumisella ja Ruotsin/Englannin/Usa:n mallilla "takaa-ajossa kiilaamisesta" on yhtä paljon yhteistä kuin :david: ja :arvi: :lla.

Jos tuo kyseinen hemmo olisi tönäistä tieltä siinä vaiheessa, kun nopeutta oli 34km/h, olisi hän säästynyt paljolta. Ehkä tähänkin olisi eri kanta, jos tuo kyseinen :david: olisi vetänyt vaikka ekaluokkalaisen päältä tuolla pyörällään.

Suomi on helvetin kaukana oikeusvaltiosta vielä tässä vaiheessa, hieno muotisanahan se tosin on.

Tuli meikäläisen ajatukset tässä aika hyvin. En ymmärrä että poliiskaan ajaa näin kovaa taajama-alueella, mutta ei todellakaan ole minkäänlaista sympatiaa myöskään karkuunlähtijän puolella, sitä saa mitä tilaa.

Ja tuo että jos poliisi aina heti luovuttaa kun nopeus on "vaarallinen", niin varmasti noita karkuunlähtijöitä olisi paljon enemmän. Miksei sitä lähtisi karkuun jos olisi iso mahdollisuus ettei jää kiinni olleenkaan?

Miksi Suomessa pitää aina narista joka helvetin asiasta mitä poliisi tekee? Jos ne sattuu ampumaan rikollista, jolla olikin muovipyssy, niin heti ollaan virittämässä betonikenkiä poliisin jalkaan. Niinkuin niillä joku vitun kristallipallo olisi maijassa vakiovarusteena.

EDITTIÄ: sanotaan nyt vielä, että itellä ei todellakaan ole mitään motoristeja vastaan, päinvastoin, tekisi itseki pyörää mieli jos ei olisi niin sikamaisen hintainen harrastus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aapina sanoi:
Itse en ole noin sanonut, että oikein. Mutta poliisit tekivät vain työtään, jos noille kaikille paskiaisille annettaisiin malli, "aja tarpeeksi kovaa, niin poliisi luovuttaa", voisi olla kohta paljon enemmän näitä karkuun yrittäjiä.
Ei se sulle suoraan ollutkaan. Paskiaisille... On sullakin asenne kohdallaaan. :jahas:

Powerhousu sanoi:
Ei se sulle suoraan ollutkaan. Paskiaisille... On sullakin asenne kohdallaaan. :jahas:

Karkuun lähtö on rikos ja rikolliset miellän paskiaisiksi. Sitä saa mitä tilaa, kukaan ei pakota lähtemään karkuun.

Aapina sanoi:
Karkuun lähtö on rikos ja rikolliset miellän paskiaisiksi. Sitä saa mitä tilaa, kukaan ei pakota lähtemään karkuun.
Ylinopeuskin on rikos. Oot varmaan joskus ajanut sinäkin ylinopeutta, saatanan paskiainen. Juu juu. On se vähän eri asia, mutta ärsyttää tollaset. Ei sitä ihminen aina ajattele suoraan järjellä. Tossakin päätös karkuun lähtemisestä oli ihan spontaani, ja pysähtyäkään ei enää oikein voi kun on kerran karkuun lähtenyt. Kortti lähtee varmasti pitkäksi aikaa.

Enkä mä tota puolustele, yritän vaan tuoda tähänkin keskusteluun jotain muuta näkökulmaa.

Powerhousu sanoi:
Ylinopeuskin on rikos. Oot varmaan joskus ajanut sinäkin ylinopeutta, saatanan paskiainen. Juu juu. On se vähän eri asia, mutta ärsyttää tollaset. Ei sitä ihminen aina ajattele suoraan järjellä. Tossakin päätös karkuun lähtemisestä oli ihan spontaani, ja pysähtyäkään ei enää oikein voi kun on kerran karkuun lähtenyt. Kortti lähtee varmasti pitkäksi aikaa.

Enkä mä tota puolustele, yritän vaan tuoda tähänkin keskusteluun jotain muuta näkökulmaa.

Ymmärrän pointin. Mutta eikös poliisin tehtävä ole kuitenkin ottaa rikollinen kiinni? Ja tämä ei aina ole mahdollista 100% turvallisesti. Motoristi tässä teki päätöksen lähteä karkuun ja jos sivullisia olisi loukkaantunut, niin mun mielestä sitä syyllistä olisi edelleen pitänyt hakea sieltä karkuunlähtijän puolelta.

Jos nyt yhtään järjellä ajattelee, nii ei se kortin menetys mikään maailmanluokan juttu ole. Jos on valmis lähtemään poliisia karkuun, niin mihin hittoon sitä korttia sitten ajamiseen tarttee?

Rispektit rattimiehille! :worship:
Saatiinpa yksi vaarallinen motoristi vähäksi aikaa pois kaahailemasta... :)

Pecman sanoi:
Rispektit rattimiehille! :worship:
Saatiinpa yksi vaarallinen motoristi vähäksi aikaa pois kaahailemasta... :)
Just näin. Tätä mä just tarkotin. Vaarallinen kaahailija-motoristi, mistäs vitusta sinä sen tiedät. Heti ollaan syyttämässä bommittajaksi ja vaikka miksi. No, en tosin minäkään tiedä mikä toi on, mutta en mä nyt heti ala kaahariksi syyttämään, vaikka tyhmää se karkuun lähteminen onkin.

Powerhousu sanoi:
Just näin. Tätä mä just tarkotin. Vaarallinen kaahailija-motoristi, mistäs vitusta sinä sen tiedät.
Mun mielestä sä olet sitä mitä sä teet. Eli jos motoristi kaahailee, niin hän on kaahailijamotoristi. Jos pakenet poliisia, olet poliisipakenija ja ansaitset jäädä kiinni.
:)

Mike sanoi:
Ja vielä tommoisella paskalla mopolla lähtee karkuun. Mutta IMO poliiseilta aika hullua takaa-ajoa. Tossa olis voinut joku muu delata ja mitäs sitten? Saivat sen rekkarin anyways jo alussa, miksi pitää lähteä takaa-ajoon?
Jos lähtee karkuun niin eikö ole syytä olettaa että pyörä on varastettu ja sen jälkeen sillä rekisterikilvellä ei ole enää mitään merkitystä. Video en ole nähnyt ja vaarallisuudesta en sano mitään.

Offtopic: tunnistiko joku mikä pyörä pakenijalla oli?

Powerhousu sanoi:
Just näin. Tätä mä just tarkotin. Vaarallinen kaahailija-motoristi, mistäs vitusta sinä sen tiedät. Heti ollaan syyttämässä bommittajaksi ja vaikka miksi. No, en tosin minäkään tiedä mikä toi on, mutta en mä nyt heti ala kaahariksi syyttämään, vaikka tyhmää se karkuun lähteminen onkin.
No se kaahasi poliiseja karkuun, eikös se siis ole kaahari? Helvetin iso riski liikenteessä, parempi vaan ettei pääse enää toiste ite rattiin, saattaa vanhasta muistista vaaraanta liikenteen uudelleen. Bussi käyttöön vaan.

Pecman sanoi:
Mun mielestä sä olet sitä mitä sä teet. Eli jos motoristi kaahailee, niin hän on kaahailijamotoristi. Jos pakenet poliisia, olet poliisipakenija ja ansaitset jäädä kiinni.
:)
Ei se tee kenestäkään paatunutta kaahailijaa jos nyt karkuun sattuu lähtemään. Väärin se on, niinkuin olen monta kertaa sanonut, mutta paha on silti mennä sanomaan toista vaaralliseksi kaahariksi. No, antaa asian olla. Ei tästä kuitenkaan mitään tule. Kaikilla on mielipide tässäkin asiassa, ja ikävä kyllä useimpien mielestä toi kusipää kaahailijabomberi olis saanu vaikka kuolla.

Edit: Olihan se sillä hetkellä kaahari, mutta paha sanoa onko se ennenkin kaahaillut. Kaikki tekee joskus virheitä, ja siksi en menis ton videon perusteella pitämään sitä kaaharina. Voin kuvitella itseni sen paikalle, ja voin kuvitella että voi alkaa harmittaan heti kun päätti karkuun lähteä, mutta ei sitten viitsi pysähtyäkään.

BS1 sanoi:
No se välys siinä on että sillä pelkällä rekkarilla ei välttämättä saada ketään vastuuseen. Ei ole mikään salaisuus että nykyisillä rangaistuksilla pakoon lähteminen käy yhä useamman mielessä. Tosin eipä kaikki näytä pääsevän karkuun edes Hayabusalla.

Entä rekkari, pyörä, ajovarusteet, kypärä, kuskin profiili? Mitähän ennakkotapauksia on olemassa?

26 km/h jos pamautan ylinopeutta tutkaan, ei edes tule mieleen pakeneminen. Rationaalinen ajattelu on sallittu. Sakothan siitä räpsähtää, mutta pakosti ei edes lähde kortti, varsinkaan jos kyseessä on ensikertalainen. Niin...Entä mitä ovat ne "nykyiset rangaistukset", jotka ovat niiiin kauhiat? Ei Suomessa sentään saunan taakse joudu kuin jossain Maahanmuuttaja-threadissa pakkiksella.

Tämä ei ole sitten BS1:lle tarkoitettu, vaan yleisesti: Suoraan sanottuna en ymmärrä "vaarallisen ajon" romantisointia. Mitä vitun sankarillista on siinä, että vaarantaa MUIDEN turvallisuuden? Ne tosi isoilla kyrvillä varustetut miehet tappaa ittensä radalla ja suljetuilla alueilla. Mitäs kun joku saatanan kusipää ajaa väkijoukkoon, kuin Ruotsissa ikään? Mitäs se pikkutyttö Helsingissä? "Punaisia päin ajaminenhan on niiiiin pieni rikos." Ja minä en nyt tarkoita mitään nopeusrajoitusten alentamisia (sillä rangaistaisiin lainkuuliaisia kansalaisia), vaan niiden ja muiden liikennesääntöjen noudattamista.

Eikä tämä nyt ole mitään jeesustelua. Itse ajan 10% ylinopeutta jatkuvasti ja tykkään keulia pyörällä tyhjällä parkkialueella. Poliiseilla ei ole ollut minulle mitään sanottavaa ikinä, vaikka tutkaan on ajettu monesti. Tuon verran voi joustaa, muttei enempää. Ja sitten on vielä sääntöjä, joita ei perkele rikota, kuten liikennevalot, väistämisvelvollisuus, ajosuunta ja päihtyneenä ajamis kielto...

joku tuolla bomber foorumilla epäilikin , niin näyttää kaveri fiksanneen 3>8.
en nyt varmaks mene sanomaan mutta , yhessä kohassa kilvet näkyy suht hyvin ja näyttää että tussia on käytetty.

En tiedä miten te ihmiset kelaatte asioita, mutta luuletteko ihan tosissanne, että poliisi autolla saa moottoripyörän kiinni? Tehokkaalla rassilla kun pakoon lähdetään, niin siinä poliisilla ei mitään jakoa ole ja jos lähtevät edes yrittämään, niin vaarantavat itse liikennettä aika rankasti. Noiden pitäis useammalla autolla koittaa tuommoinen pysäyttää, uhkarohkea takaa-ajo jossain taajamassa on hullua.

Mike sanoi:
En tiedä miten te ihmiset kelaatte asioita, mutta luuletteko ihan tosissanne, että poliisi autolla saa moottoripyörän kiinni? Tehokkaalla rassilla kun pakoon lähdetään, niin siinä poliisilla ei mitään jakoa ole ja jos lähtevät edes yrittämään, niin vaarantavat itse liikennettä aika rankasti. Noiden pitäis useammalla autolla koittaa tuommoinen pysäyttää, uhkarohkea takaa-ajo jossain taajamassa on hullua.
Joo, vähän samaa mieltä olen. Oletusarvona kuitenkin on se, että kiinni et saa jos mitään ei satu, niin silloin pitäisi luovuttamisen kynnys olla vähän matalampi. Muuten voi napsahtaa ja pahasti.

Tomppa85 sanoi:
Entä rekkari, pyörä, ajovarusteet, kypärä, kuskin profiili?

Poliisin/syyttäjän tehtävä on selvittää kuka ajoi. Jos sulla on joku yleinen gore-asu tai musta nahka-asu + tumma visiiri niin aika hankalaksi menee. Tietty poliisivaltion oikeus uskoo toki poliisin todistusta helpostikkin.

Niin...Entä mitä ovat ne "nykyiset rangaistukset", jotka ovat niiiin kauhiat?

Jotkut tarvitsevat korttia työssään. Ääritilanteessa vaihtoehto voi siis olla pakeneminen (sen yritys) tai työpaikan menettäminen/merkittävä ansioiden menetys (esim. 6kk). Nopeusvero on myös kallis meillä suomessa, eikä se pahemmin nouse vaikka karkaamisesta kiinni jääkin (olettaen että pohjilla on jo kunnon ylinopeus). Jos rikoksia tekee niin niitä kannattaa tehdä sitten kerralla monta koska niistä tulee "tukkualennusta" ja kun ottaa huomioon riskit ja todennäköisyyden päästä mp:llä karkuun mondeota niin varsin kannattavaa.

Näitä nykyisiä tiukempia rangaistuksia laadittaessa oli kyllä keskustelua että karkuun yrittämiset tulevat varmasti lisääntymään. Ne jotka ennen ajoi pikku ylinopeutta ajaa nyt nätimmin, mutta suurinosa kaahareista/reipasta ylinopeutta ajavista ajaa kuten ennenkin ja kun sitten melkein jäädään kiinni niin karkuun lähtemisen motiivit ovat entistä korkeammat.

Tiukemmat lait tai kuten lait yleensäkin monasti koskettaa/vituttaa enemmän tavallisia kansalaisia kuin näitä paatuneita.

Mike sanoi:
Noiden pitäis useammalla autolla koittaa tuommoinen pysäyttää, uhkarohkea takaa-ajo jossain taajamassa on hullua.

ja missä on sanottu, ettei paikalle ollut tulossa muita poliiseja? pakkohan jonkun on roikkua perässä, että ne myöhemmin tulevat autot tietää missä liikutaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom