Moottoripyörä?

Kaminari sanoi:
Eihän noissa isoissa missään taida olla heppoja hirveenä. Eikös nuo väännöllä pelaa harrikkoita myöten kaikki "isommat" pyörät. Järestään oon kuullu vaan hieman pettynyttä juttua noista 600 cc "itikoista" joissa heppoja kyllä on muttei vääntöä. Itekkin ajelin Fz:lla ja mielestäni se on täysi mopo. Joka vehe kulkee yli nopeusrajoitusten niin eikös se ole tärkeintä se miten ne käyttäytyy ja miltä se ajaminen tuntuu? Toi Speed triple kyllä näyttää tosiaan tolla väännöllä ja noilla hepoilla aika railakkaalta vehkeeltä ja varmasti ajaminen on hienoa.

Jokainen tavallaan ja mistä kukakin tykkää. Kunhan nyt vinkkasin, ettet kuvittele sen MT:n olevan jonkinmoinen sporttinen rähinäpyörä, kun kyseessä on pappakustomi rähinäpyörän vaatteissa. HD Centerillä taisi ainakin viime vuonna olla MT ja Triple molemmat koeajossa eli tuolla päässet koeajamaan molempia rinnan.

Kuussataset kierroskoneet nyt ovat tietty sitten oma lukunsa harrikan maataloustuotteista puhumattakaan. Lähinnä jos kulkevaa nakupyörää olisin katsomassa niin Triple, SuperDuke, Tuono ja varauksella Ducatin S4Rs & Kawan tonninen Z olisivat laitteita joita itse haistelisin. Tai siis niin haistelinkin ja päädyin Tripleen. SuperDuke tuli hyvänä kakkosena ja oli ehkä ajettavuudeltaan parempikin. Duken miinukset joista en päässyt yli: muovisenkulmikas teinituning-ulkoasu ja korkeampi hinta.
 
Kaminari sanoi:
Eihän noissa isoissa missään taida olla heppoja hirveenä. Eikös nuo väännöllä pelaa harrikkoita myöten kaikki "isommat" pyörät. Järestään oon kuullu vaan hieman pettynyttä juttua noista 600 cc "itikoista" joissa heppoja kyllä on muttei vääntöä. Itekkin ajelin Fz:lla ja mielestäni se on täysi mopo. Joka vehe kulkee yli nopeusrajoitusten niin eikös se ole tärkeintä se miten ne käyttäytyy ja miltä se ajaminen tuntuu? Toi Speed triple kyllä näyttää tosiaan tolla väännöllä ja noilla hepoilla aika railakkaalta vehkeeltä ja varmasti ajaminen on hienoa.

Tripleissä on tosiaan se kiva puoli, että maksimiväännöt on käytettävissä jo siellä viiden tonnin tuntumassa mutta silti kone myös kiertää iloisesti toisen mokoman. Aion laittaa omaan mopooni vielä 3 hammasta suuremman takarattaan, kunhan tulee ketjujen + rattaiden uusimisen aika. Tuleepahan mutkista / valoista poistumisesta tulee entistäkin rivakampaa :kuola:

Nykyisellään Triplessäni olevat Daytonan (katepyörä) vakiovälitykset ovat aivan liian pitkät nakuun. Suuremmalla teoreettisella huippunopeudella ja marginaalisella polttoaineensäästölle ei itselleni ole merkitystä.

Kannattaa käydä koeajamassa eri vaihtoehdot, itse siirryin Kawan 636:sta "itikasta" tripleen. Täysin eriluonteisia laitteita mutta erittäin hauskoja molemmat, varsinkin radalla Kawa oli todella hauska laite.

Itse en välttämättä lämpenisi pyörään, jossa punaraja on siellä 5000 rpm tienoilla eikä edes halutessa voi laitetta ajaa kuin "väännöllä". Tulee joku moottoripyörän sijasta joku Massey Ferguson mieleen :)
 
IronMind sanoi:
Tai siis niin haistelinkin ja päädyin Tripleen. SuperDuke tuli hyvänä kakkosena ja oli ehkä ajettavuudeltaan parempikin. Duken miinukset joista en päässyt yli: muovisenkulmikas teinituning-ulkoasu ja korkeampi hinta.

"Kohtalotovereita" näköjään löytyy :)

Oletkos muuten minkäpituinen kaveri? Itse aikoinaan -04 vs. -05 Tripleä kylmätyyppäillessäni epäilin, että 05:ssa ajoasennon muuttaminen voi olla +180 cm kuskille hankalahkoa, koska penkissä ei pääse juurikaan liikkumaan pituussuunnassa. Oletko huomannut moista vai ajeletko pääasiassa mutkaa/lyhyttä matkaa, jossa tuo ei ole ongelma.
 
Ootteko muuten ihan ajaneet tuota Dukea? Itse pääkaupungissa käydessäni kesällä tyrmistyin miten pieneltä se näyttää luonnossa. Näinpä vielä yhden pariskunnan työntelevän kakspäällä sillä ja sääliks kävi sitä pyörää. Kuulosti ja näytti siltä että se olisi vähän rämissytkin ja heilutellut niitä katteitaan ikäänkuin avunhuutona. Siitä karjunnasta mitä jossain artikkelissa niin kovasti mainostettiin ei ollut kyllä tietoakaan.
 
Kaminari sanoi:
Ootteko muuten ihan ajaneet tuota Dukea?
Juu, tulihan se testattua. Tosin testi tuli hieman jälkijunassa eli Triple oli jo tilattuna.
Itse pääkaupungissa käydessäni kesällä tyrmistyin miten pieneltä se näyttää luonnossa.
Nyt sulla taisi kaventua nakupyörävalikoima pahemman kerran. SuperDuke on näistä nakuista kuitenkin kuskin paikan mitoitukseltaan (ja vissiin akselivälinsäkin puolesta?) väljemmästä päästä. Jos tuo on pieni niin sitten jää moni muukin pieneksi. Tuonoa ja varsinkaan Buellia ei kannata käydä katsomassakaan.

Tietty SuperDukessa on se mylly aika kapea, joka saa pyörän näyttämään köykäisemmältä. Lyhyt akseliväli noissa pyörissä on järestään kaikissa joiden pitäisi taittua mutkaan vähän vauhdikkaammin eli jos näköä ja kokoa haet kulkupuolen sijaan niin sitten taitavat muut laitteet istua paremmin käteen. Tai joudut katselemaan 90-luvun vehkeitä - silloin sporttimopotkin olivat vielä fyysisiltä mitoiltaan hiukka reilumpia.
 
Routa sanoi:
Oletkos muuten minkäpituinen kaveri? Itse aikoinaan -04 vs. -05 Tripleä kylmätyyppäillessäni epäilin, että 05:ssa ajoasennon muuttaminen voi olla +180 cm kuskille hankalahkoa, koska penkissä ei pääse juurikaan liikkumaan pituussuunnassa. Oletko huomannut moista vai ajeletko pääasiassa mutkaa/lyhyttä matkaa, jossa tuo ei ole ongelma.

190cm+ osastoa ollaan. En ole huomannut pidemmässäkään reissussa mitään ongelmia ajoasennon suhteen. Tankki on kuitenkin sen verran pieni että mitään mahtisiivuja ei ilman mittarijaloittelua pysty tekemään.

Mutkatiellä olen kyllä huomannut että joko satulan muoto tai nahkabyysat+satulan materiaali ovat sellainen yhdistelmä, että sisäkurvin puolelle hanurin liusuttaminen on jotakuinkin mahdotonta. Pitää vaan nostaa se persus johonkin kohtaan mutkan alussa ja toivoa että meni suunnilleen sopiville hollille. Tai mennä mummona keskellä satulaa.
 
IronMind sanoi:
...jos näköä ja kokoa haet kulkupuolen sijaan niin sitten taitavat muut laitteet istua paremmin käteen.

En tosiaan. Kyllähän se yleisilme merkkaa vähän, mutta muuten se on ihan sama kunhan siihen kyytiin mahtuu ja ajaminen on mukavaa. Eli mitään honda monkeytä ei tarvi harkita täälläkään vaikka ois miten hieno vehe muuten. Onkos se SD sitten niinkin hyvä vehje ajaa että oisit itte ottanu ennemmin sen jos oisit aikasemmin tyypännyt?
 
Kaminari sanoi:
Onkos se SD sitten niinkin hyvä vehje ajaa että oisit itte ottanu ennemmin sen jos oisit aikasemmin tyypännyt?

En ottaisi SuperDukea vieläkään, vaikka saisi samaan hintaan kuin Triplen. Syy on tuo muovinen muotoilu joka ei vaan meikäläiselle uppoa oikein mitenkään päin eikä mistään kohtaa. Triplen retroon kallellaan oleva meininki istuu silmään paremmin kuin hyvin.

Suorituskyky on kyllä Dukessa kohdallaan ja jotenkin ajoasennoltaan+fiilikseltään enemmän krossimainen kuin muut vaihtoehdot (=minusta erittäin hyvä asia). Jossain lehdessä kuvattiin minusta osuvasti, että SuperDuke on kuin supermoton tehokkaampi isoveli ja Triple ym. kumppanit taas enemmänkin katupyöriä ilman katteita ja leveällä stongalla.

Mutta tosiaan en menisi vetämään mitään mahdottomia johtopäätöksiä näiden horinoideni pohjalta. SuperDuken tyypit kuitenkin kestivät vain puolisen tuntia.
 
IronMind sanoi:
En ottaisi SuperDukea vieläkään, vaikka saisi samaan hintaan kuin Triplen. Syy on tuo muovinen muotoilu joka ei vaan meikäläiselle uppoa oikein mitenkään päin eikä mistään kohtaa. Triplen retroon kallellaan oleva meininki istuu silmään paremmin kuin hyvin.

Suorituskyky on kyllä Dukessa kohdallaan ja jotenkin ajoasennoltaan+fiilikseltään enemmän krossimainen kuin muut vaihtoehdot (=minusta erittäin hyvä asia). Jossain lehdessä kuvattiin minusta osuvasti, että SuperDuke on kuin supermoton tehokkaampi isoveli ja Triple ym. kumppanit taas enemmänkin katupyöriä ilman katteita ja leveällä stongalla.

Mutta tosiaan en menisi vetämään mitään mahdottomia johtopäätöksiä näiden horinoideni pohjalta. SuperDuken tyypit kuitenkin kestivät vain puolisen tuntia.

Jaa joo, niinhän taisit sanoakkin tuolla että ne muovikatteet ei miellytä. En minä tässä mieltä ole muuttamassa tuon Speed Triplen suhteen. Kyselen vaan kun ei ole ensikäden tietoa mistään noista pyöristä ja ihan mielenkiinnosta. Ei ehkä pitäisi kun alkaa vaan vituttamaan kun luntakaan ei enää montaa kuukautta ole ja kohta taas muut ajelee prätkillään kun meikä kävelee vaan salille ja takasin. Mutta enköhän vielä ens kesän malta. Käyn ajelemassa kaverin pyörällä ja kokeilen päästä tyyppäilemään noita.
 
Triumphilta on kyllä hienoja malleja. Niin hienoja, että alkaa järki sumenemaan ja kohta on toinen pyörä tallissa ellei paina jarrua. Varsinkin tuo Scrambler ja Thruxton kiinnostaa.
 
Mika71 sanoi:
Triumphilta on kyllä hienoja malleja. Niin hienoja, että alkaa järki sumenemaan ja kohta on toinen pyörä tallissa ellei paina jarrua. Varsinkin tuo Scrambler ja Thruxton kiinnostaa.

Scrambleri oli kyllä hieno. Varsinkin sillä soolosatulalla, tarakalla ja kisanumeroilla. Jos emäntä olisi enemmän mopioilusta innostunut niin tuo voisi olla aika mainio ensipyörä. Minä voisin sitten tietty lainailla sitä sunnuntairetrofiilistelyyn.
 
Löysin messuilta itselleni uuden päiväunien kohteen fighter Benelli :kuola: :kuola: :kuola:
Hintapuoli oli ainut mikä ei niin hymyilyttänyt. Daytona oli kyllä kanssa yksi varsin varteenotettava vaihtoehto, GSR:ssä oli mun onneksi pari pientä juttua mihin en oikein lämmennyt ja sain vähän jäitä hattuun, sen vaihtamisen suhteen, mielettömän rumat peilit ja penkki, mittaristo pitäisi vaihtaa, kilpiteline oli todella kammottava, mutta se nyt on kaikissa ja etuvalokaan ei oikein vakuuttanut, mutta kerrankin ylttyivät jalat maahan :D
 
attachment.php
:kuola:
 

Liitteet

  • benelli.webp
    benelli.webp
    94,5 KB · Katsottu: 2 060
Mitä hienoa tuossa Benellissä on? Kyllä jotkut muoviluodit saattavat olla hyvin muotoiltuja, mutta tuo näyttää sianpääkirjavaoksennukselta. Kuten joku tuossa aiemmin kirjoitti, niin tulee Transformers mieleen.
 
Benelli TNT muistuttaa kyllä elävästi Transformers -leluja, varsinkin edestäpäin. Selviääköhän ohjekirjasta, mihin kaikkiin muotoihin sen saa muutettua? :)
 
Mika71 sanoi:
Mitä hienoa tuossa Benellissä on? Kyllä jotkut muoviluodit saattavat olla hyvin muotoiltuja, mutta tuo näyttää sianpääkirjavaoksennukselta. Kuten joku tuossa aiemmin kirjoitti, niin tulee Transformers mieleen.


Omaan silmään se vaan näyttää todella hienolta, ehkä noi sivuvilkkukatteet, hievaisin helkuttiin, mutta muuten en muuttaisi mitään ja värikin on juuri sopiva tuohon. Eikä ainakaan tulisi ihana joka päivä toista samanlaista vastaan :D
 
enceli sanoi:
Omaan silmään se vaan näyttää todella hienolta, ehkä noi sivuvilkkukatteet, hievaisin helkuttiin

Ei taida vielä mahdottomia auttaa, kun eikös noissa avaruusmatkalaukuissa ole jäähdyttimet sisällä? Aika ahtaalta näyttää pakokäyrien tienoolla eli ei noita oikein tuonne perinteisempään rakoonkaan saa tungettua.

Samaa ongelmaa pähkittiin joskus aikojen alussa VTR fighteriaihion äärellä. Siinäkin kone tulee niin pitkälle eteen ettei (normaalikokoiselle) jäähylle jää tilaa -> täytyy vaan sietää ämpärirumia eväslaukkuja pyörän sivuilla.
 
enceli sanoi:
Omaan silmään se vaan näyttää todella hienolta, ehkä noi sivuvilkkukatteet, hievaisin helkuttiin, mutta muuten en muuttaisi mitään ja värikin on juuri sopiva tuohon. Eikä ainakaan tulisi ihana joka päivä toista samanlaista vastaan :D

Kyllä on niin saatanan kyrväkkään näkönen pyörä,
että ei mitään rajaa.
Onhan se aika futuristinen, mutta aika onnistuneesti.
Ne jotka ei tosta diggaa, they only say so because they're wussies.
 
Eniten meikäläistä jäi vaivaamaan messuilta se Limited R1. Miksi se ei ole mun? :( :itku:
Oli meinaan todella hyvän näköinen pakkaus :kuola: . Hintaa vaan karvan alle 30kiloeunuu.
 
Back
Ylös Bottom