Moottoripyörä?

tomppa82 sanoi:
Onko monikin tulossa messuille?
Mulla olis tavoite mennä perjantaina pyörähtämään.

Juuh, eiköhän. Kait se on pakko jokavuotinen kuola käydä valuttamassa. Todennäköisesti menee sunnuntaille kun pe-ilta ja la-aamu on on kiinni.
 
enceli sanoi:
Puhukaa joku mulle järkeä, tekisi niin pirusti mieli vaihtaa tuohon uuteen GSR 600, on se vaan niin ihana :kuola:

Mistä olet vaihtamassa? Ja ei se järki näissä asioissa pitkälle välttämättä riitä :) Tosin itselleni onnistuin perustelemaan osin järkisyin vaihdon kuussatasesta kyykystä tonniseen nakuun. Ja fiilispuoli tukee myös nykyisessä käytössä järkeilyä :D
 
tomppa82 sanoi:
Onko monikin tulossa messuille?
Mulla olis tavoite mennä perjantaina pyörähtämään.

Eniten odotan GSX-R 750 ja R6:ää.

Perjantaina. Ja livenä eniten kiinnostaa R6, Tuono, Daytona 675, ZZR1400, ZX-10R ja miksei uudet gixutkin.

Osaa ihastellaan, osaa luultavasti kauhistellaan, kuvissa parhaan vaikutuksen on tehnyt Daytona 675 ja R6 :)
 
Routa sanoi:
Perjantaina. Ja livenä eniten kiinnostaa R6, Tuono, Daytona 675, ZZR1400, ZX-10R ja miksei uudet gixutkin.

Osaa ihastellaan, osaa luultavasti kauhistellaan, kuvissa parhaan vaikutuksen on tehnyt Daytona 675 ja R6 :)

Aih...multa unohtu ihan täysin ZX-10R...sekin ku on nyt uudistunut.

Oon kokeillut -04 ZX-10R ja on "kohtuu" liikkuva laite :rock:
 
tomppa82 sanoi:
Onko monikin tulossa messuille?
Mulla olis tavoite mennä perjantaina pyörähtämään.

Eniten odotan GSX-R 750 ja R6:ää.

Todellakin paikalle mennään. Lähinnä 10r ja tonninen gixu kiinnostaa.
Sekä Trumpan muutamat mallit.

Lauantaina paikalle. Myös bombereiden alue kiinnostaa, koska siellä on varmasti taas todella päheitä katutappelijoita näytillä :eek: :kuola:

Jaahas, ja mitä tulee yleisesti moottoripyöriin, niin oma pyörä vieläkin ilman katteita. Lauantaian niitä pesin kummaltakin puolelta, mutta se oikein pinttinyt paska ei oikein meinannu millään lähteä. Ensi kerralla lisää hinkkausta.
Samaan hyssyyn katkesi sitten ryypyn vaijeri. Oli vaan 5 kohdasta ruostunut :)

Noh uusi jo löytynyt, samoin katteiden pikakiinnikkeitä lisää.
Kohta ninja kiiltää ja odottaa kesän rientoja :)
 
Routa sanoi:
Mistä olet vaihtamassa? Ja ei se järki näissä asioissa pitkälle välttämättä riitä :) Tosin itselleni onnistuin perustelemaan osin järkisyin vaihdon kuussatasesta kyykystä tonniseen nakuun. Ja fiilispuoli tukee myös nykyisessä käytössä järkeilyä :D


600 gixxerista, nykyinen on nyt toinen samanlainen putkeen, vaikka viime kesä tuli kyllä ajettua enemmänkin euroopan rumimmalla fighteroidulla kymppiärrällä, missä ihastuin suoralla stongalla ajamiseen, siinä yksi syy miksi tuo GSR:tä polttelee+ se on niin hieno laitos.
Messut menee pääasiassa työnmerkeissä, mutta tarvii yhtenä päivänä yrittää käydä kylmätyyppäämässä ainakin toi Suitsa
 
Isona ostan MT-01:n, siihen saakka ajelen -05 Speed triplellä jonka ostan ensi vuoden kesällä. Siihen saakka kattelen netistä kuvia.
 
Kaminari sanoi:
Isona ostan MT-01:n, siihen saakka ajelen -05 Speed triplellä jonka ostan ensi vuoden kesällä. Siihen saakka kattelen netistä kuvia.

Eikös toi ole vähän takaperoinen kehitys? Tehokkaahkosta ja kohtuupainoisesta nakupyörästä laiskaan ylipainoiseen norsuun. Vai meinasitko että isona ollaan eläkepappoja ja rauhallisempi putputtelu sopii pumpulle paremmin?
 
enceli sanoi:
600 gixxerista, nykyinen on nyt toinen samanlainen putkeen, vaikka viime kesä tuli kyllä ajettua enemmänkin euroopan rumimmalla fighteroidulla kymppiärrällä, missä ihastuin suoralla stongalla ajamiseen, siinä yksi syy miksi tuo GSR:tä polttelee+ se on niin hieno laitos.
Messut menee pääasiassa työnmerkeissä, mutta tarvii yhtenä päivänä yrittää käydä kylmätyyppäämässä ainakin toi Suitsa

Fighteri 10R kuulostaa erittäin hauskalta laitteelta :kuola: Noo, eipä tuolla omalla Speed Triplelläkään ihan jalkoihin jää, pääsis vaan ajamaan :)

Jo muuten olikin Suzukin aika päivittää noita nakumalleja. Banditti alkoi olla sen verran antiikkinen laite...
 
IronMind sanoi:
Eikös toi ole vähän takaperoinen kehitys? Tehokkaahkosta ja kohtuupainoisesta nakupyörästä laiskaan ylipainoiseen norsuun. Vai meinasitko että isona ollaan eläkepappoja ja rauhallisempi putputtelu sopii pumpulle paremmin?

Kieltämättä samansuuntaisia ajatuksia kävi mielessä kun luin tuon Kaminarin. Onhan se MT-01 tosin kiva cruiseriksi jos ei HD-tyyli viehätä. Voisi olla itsellänikin se viides tai kuudes pyörä, jos olisi varaa pitää useampia leluja.

Jos rahaa olisi niin ettei paskalle taivu, tallista löytyisi ainakin:

1. Yleiskäyttöön n. tonninen naku kunnon jousituspalikoilla + jarruilla (no tää löytyy jo, tosin etupäätä vois hieman tunata). Voisi olla myös tonnisesta kyykystä itse väännetty.

2. Ratapäiville kilvetön uusi 750 GSX-R (tai vintagevehkeistä vaikkapa R7 tehtaan kitillä).

3. 2 päällä tapahtuvaan matkailuun ns. GT-pyörä elikkä nopea ja mukava sport-tourer. Tässä voisi uudella zzr-1400 olla sanansa sanottavana FJR1300:n lisäksi.

4. kaupungilla / huonopintaisilla tiukoilla mutkapätkillä kikkailuun supermoto (KTM, Husaberg tms.)

5. Kuntoilukäyttöön metsään ja jääradalle enskapyörä

6. Mutterilla käyntiä varten bulevardicruiseri: esim. tuo MT-01 / Warrior / Street Rod / Honda Rune / Triumph Rocket

7. notkeuden kehittämiseksi minimoto

8. joku nostalgiarassi tyyliin Norton / Triumph Bonneville / Royal Enfield tms.

9. Kiilajien kurittamiseksi ja kokoontumisajoja varten sivuvaunullinen Ural deaktivoimattomalla konekiväärillä varustettuna

:jahas: Pitänee jatkaa lottoamista...
 
Itsellä oli lähellä etten päivittänyt k-3:sta k-5:seen..
Pääsin pahimman innon ohi ku tilasin ja asennutin omaan tonniseen NOSsin sarjan huolehtimaan kiihtyvyydestä :eek: ja teräspunosletkut pysähtymisestä, ens talvena jos sais kyytiin vielä McExpressiä :D
 
Se on tuossa....ja Yamahalle voisi jättää hyvästit mieluusti jo tänä keväänä:D 60 vuotiaana pysyttelen sitten ihan crossipyörissä:D
 

Liitteet

  • ninjazx-6r_metallic_raw_titanium.gif
    ninjazx-6r_metallic_raw_titanium.gif
    68,3 KB · Katsottu: 290
IronMind sanoi:
Eikös toi ole vähän takaperoinen kehitys? Tehokkaahkosta ja kohtuupainoisesta nakupyörästä laiskaan ylipainoiseen norsuun. Vai meinasitko että isona ollaan eläkepappoja ja rauhallisempi putputtelu sopii pumpulle paremmin?

En tiiä. Lähinnä siinä MT:ssä oli se älytön voima mikä siitä huokui kun ekan kerran näin liikkeessä. Sen kummemmin en sen tehoihin/vääntöihin vilassut. Kertokaa ihmeessä lisää jos tiedätte paremmin.

Toi uus Speed Triple meni suoraan suoneen ja varsinkin sitten kun katoin niitä numeroita mitä siitä oli saatavilla. Super Dukea mietin kanssa yhdessä vaiheessa. KTM ei varmaan ihan paskoja pyöriä valmista ja se näytti paperilla myös hyvältä. Voishan noita ensi kesänä käydä vähän tyyppäilemässä jos vaan mahdollisuuksia tulee.

Periaatteena on se että ostan pitempiaikaisen suhteen eli suht uusi saa olla. Kattelin että noi käytetyt -05 triplet alkaa olla tossa ens vuonna siinä hintahaarukassa mikä sopii mulle ja siihen mennessä saan kasaankin ihan hyvin rahaa, mikäli potkuja ei töistä tule tai jokin vertaimevä vanpyyri naisen muodossa iskee pankkitiliin kiinni. Tai vielä pahempaa, murskaa pallit ja unelmat prätkistä ja pistää ostamaan farmari -golfin kahdella lastenistuimella.
 
Kaminari sanoi:
jokin vertaimevä vanpyyri naisen muodossa iskee pankkitiliin kiinni. Tai vielä pahempaa, murskaa pallit ja unelmat prätkistä ja pistää ostamaan farmari -golfin kahdella lastenistuimella.

Tässä on muuten juuri yksi niistä syistä miksi itse ostin pyöräni nyt. Nyt sitä ei tarvinnut selitellä tai perustella kenellekkään muulle kuin itselle. Jos (toivottavasti kun) se elämäni nainen :love: tulee elämääni, niin hän ei pääse vaikuttamaan mopon osto päätökseen, koska se on jo.. :D

Paitsi sitten hän tietysti haluaa, että se vaihdetaan söpömpään
 
Pinni sanoi:
Se on tuossa....ja Yamahalle voisi jättää hyvästit mieluusti jo tänä keväänä:D 60 vuotiaana pysyttelen sitten ihan crossipyörissä:D

Noita (ylivuotisia) uusia 6R:ä on näkynyt alle kolmellatoista tonnilla myynnissä. Eli jos kyselet ympäriinsä, on mahdollisuus todella hyviin kauppoihin :thumbs:

Heh, katselin tuolla muutenkin vähän mopojen hintoja, ja aika reippaita pudotuksia on tietyissä malleissa. KTM SuperDuken pyynti viime vuonna oli rapeat 17790, tänä keväänä on näkynyt jo mainoksia alle viidentoista ja puolen hinnoista.

Kaminarille tiedoksi, uusimman mallin Speed Triplen pyyntihinta puolestaan on tippunut viime kesästä lähes 1500 euroa. Kannattaa muistaa tämä sitten kun olet siitä käytetystä kauppaa vääntämässä.

Itse olen uskotellut myös itselleni, että tämä nykyinen mopo on nyt ns. pidempiaikainen suhde, saas nähdä :)
 
Kaminari sanoi:
En tiiä. Lähinnä siinä MT:ssä oli se älytön voima mikä siitä huokui kun ekan kerran näin liikkeessä. Sen kummemmin en sen tehoihin/vääntöihin vilassut. Kertokaa ihmeessä lisää jos tiedätte paremmin.
Paino lähellä 250kg ja tehot alle 90hv. Moottori paskarreltu jonkin Yamahan jeesuksenaikaisen kustomin pohjalta. Kyseessä on lähinnä Yamahan yritys rahastaa Buellin ja kumppaneiden markkinoilla. Käy koeajelemassa laitos jonkin perusnakun kanssa peräkkäin niin huomaat että voimaa ei huou kuin kuvissa, takarenkaalle asti sitä ei enää riitä.

Kattelin että noi käytetyt -05 triplet alkaa olla tossa ens vuonna siinä hintahaarukassa mikä sopii mulle
Ensi talvena tosiaan saattaa jo saada -05 Tripleä käytettynä, kun pyöränsä kohtuu uusina pitävät ajavat sen pari vuotta ja vaihtavat uuteen. Tällä hetkellä en ole pahemmin 1050 Tripleä nähnyt käytettynä tarjolla.

Routa sanoi:
Kaminarille tiedoksi, uusimman mallin Speed Triplen pyyntihinta puolestaan on tippunut viime kesästä lähes 1500 euroa. Kannattaa muistaa tämä sitten kun olet siitä käytetystä kauppaa vääntämässä.
Hä? Suomessako? Viime vuoden keväällä pyynti oli ~15500 ja ovesta lähti ulos ~14000-14500 eur hinnalla. Tänä vuonna näkyy pyynti olevan ylivuotisissa 15200 (Seinäjoki) ja uusissa 16500 eur (HD Center), kinatusta hinnasta ei ole hajua. Perinteisestihän pyynneissä on se 5-10% ollut jankkausvaraa.
 
IronMind sanoi:
Hä? Suomessako? Viime vuoden keväällä pyynti oli ~15500 ja ovesta lähti ulos ~14000-14500 eur hinnalla. Tänä vuonna näkyy pyynti olevan ylivuotisissa 15200 (Seinäjoki) ja uusissa 16500 eur (HD Center), kinatusta hinnasta ei ole hajua. Perinteisestihän pyynneissä on se 5-10% ollut jankkausvaraa.

Maahantuojan 2005 listahinnasta puhuin, oli 16490 ( http://www.motopalsta.fi/shownew.phtml?id=2913 ). Se hinta, millä mikä tahansa pyörä liikkeestä lähtee, onkin ostajan ja myyjän välinen asia :)

Tänä vuonna puolestaan näyttäisi olevan se reilu 15 kiloeuroa, ihan 2006 malleillakin ( http://www.motopalsta.fi/shownew.phtml?id=3413 )

Itsekin sain viime keväänä asiallisia vaihtotarjouksia -05 tripleen, päädyin kuitenkin ylivuotiseen -04 tripleen, koska se oli silti reilusti halvempi, ulkonäöltään mun mielestä parempi ja kyytiläisellekin tarjoaa paremmat tilat silloin kun sellaisen jarrun haluaa matkaan ottaa.

05:sen plussat olivat lähinnä luistokytkin, himpun verran enemmän tehoa ja usd-keula (lähinnä siis usd-keulan ulkonäkö, ominaisuuksissa tuskin on kauheasti eroa). Jarrut ovat toki muodikkaat radiaalit -05:ssa, mutta eipä noita vanhemmankaan mallin jarruja ole tarvinnut vielä moittia.

Vaihtopyörä on yksi ylimääräinen muuttuja tuohon yhtälöön ja riippuu todella paljon neuvottelutaidoista ja liikkeestä, millaisia kauppoja saa syntymään. Ilman vaihdokkia sitä tinkivaraa usein on käteis (tai rahoitus) -kaupoissa yleisesti se 10 %, joskus enemmän, joskus vähemmän.
 
IronMind sanoi:
Paino lähellä 250kg ja tehot alle 90hv. Moottori paskarreltu jonkin Yamahan jeesuksenaikaisen kustomin pohjalta. Kyseessä on lähinnä Yamahan yritys rahastaa Buellin ja kumppaneiden markkinoilla. Käy koeajelemassa laitos jonkin perusnakun kanssa peräkkäin niin huomaat että voimaa ei huou kuin kuvissa, takarenkaalle asti sitä ei enää riitä.

Eihän noissa isoissa missään taida olla heppoja hirveenä. Eikös nuo väännöllä pelaa harrikkoita myöten kaikki "isommat" pyörät. Järestään oon kuullu vaan hieman pettynyttä juttua noista 600 cc "itikoista" joissa heppoja kyllä on muttei vääntöä. Itekkin ajelin Fz:lla ja mielestäni se on täysi mopo. Joka vehe kulkee yli nopeusrajoitusten niin eikös se ole tärkeintä se miten ne käyttäytyy ja miltä se ajaminen tuntuu? Toi Speed triple kyllä näyttää tosiaan tolla väännöllä ja noilla hepoilla aika railakkaalta vehkeeltä ja varmasti ajaminen on hienoa.
 
Back
Ylös Bottom