Moottoripyörä?

TeHo sanoi:
Ryhdyimpä minäkin sitten "hetken" pähkäilyn jälkeen motoristiksi. Kortin ajoin n. 3 vuotta sitten ja nyt vihdoin sain sen ensipyörän alle.

Mopo on Honda CBR 900 RR vm -98. Ja turha jeesustella että ostin liian tehokkaan pyörän ensimmäiseksi pyöräkseni, tiedän sen kyllä! :)

Eihän tehoa ole koskaan liikaa ;)

Kannattaako Saksasta tilata kulutusosia,esim.jarrupaloja pyörään?Tietääkö joku sivua mistä voisi katsoa?
CBR 1100 XX -96:n tarviis uusia kaikki palat...

Jullikka sanoi:
Kannattaako Saksasta tilata kulutusosia,esim.jarrupaloja pyörään?Tietääkö joku sivua mistä voisi katsoa?

www.louis.de kaikkea mahdollista ja mahdotonta pyörätkamaa.

Jullikka sanoi:
Ei pitäisi olla juurikaan hintaeroa Jurgens motorradwerk -puodin hyväksi. Louisilla pikaisesti katsoen palat pyörääsi 48,95e, Allrightilla 48e, tosin eri merkkiset. Postikulut (n.20e) tulevat vielä Saksasta kaupanpäällisiksi. Itse olen tilannut kulutusosat aina paikalliselta pyöräkorjaamolta jotka taas tilaavat osat Allrightilta, saa vielä tingittyä hintaa alaspäin sopivaan tasalukuun.

Strappado sanoi:
Ei pitäisi olla juurikaan hintaeroa Jurgens motorradwerk -puodin hyväksi. Louisilla pikaisesti katsoen palat pyörääsi 48,95e, Allrightilla 48e, tosin eri merkkiset. Postikulut (n.20e) tulevat vielä Saksasta kaupanpäällisiksi. Itse olen tilannut kulutusosat aina paikalliselta pyöräkorjaamolta jotka taas tilaavat osat Allrightilta, saa vielä tingittyä hintaa alaspäin sopivaan tasalukuun.
Samaan tulokseen tulin itekkin.'Paikalliselta' pyöräliikkeeltä saan kaikki palat hintaan 135e,joten eipä kannata tilailla...

Tälläne:

Liitteet

• rr.webp
    rr.webp
    27,9 KB · Katsottu: 515
Palailin justiinsa kuukauden reissulta tuolta Ukraina/Romania akselilta. Muut paikat olivatkin tuttuja entuudestaan mutta Ukrainasta senverran että vaikka se ihan messevä mesta muuten olikin niin a) opettele kyrilliset kirjaimet ennenkö menet (muuten kartoista ei ole **skaakaan iloa) ja b) älä helvetissä mene katupyörällä jos et vihaa mopoasi, tiet muistuttavat lähinnä mukulakiviä katua johon on ammuttu tykistökeskitys :)

misha: Ootko ollut tyytyväinen CBR RR:ään? Mites taittuu matka melko etukenon ajoasennon kanssa? Mutkateillä ja radallahan tuo on varmasti juuri täydellinen, mutta mites suoralla tiellä, vaikkapa moottoritiellä?

Paljon muuten maksaa huollot? 12, 18, 24 tkm?

Tuommoista täsmälleen samanlaista -04:sta (otettu käyttöön -05) oon tässä viime päivinä kysellyt. Ei vaan päästy myyjän kanssa vielä sovintoon hinnasta. :)

Yamaha TZR 125 löytyy tallista, tosin se on nyt pois käytöstä. Ajelen kylläkin kaverin Kawasaki ZX10. Taittuu matka hiukan ripeämmin... :hyper:

Itsellä kuukauden vanha Honda CB 900 Hornet. Ostin ks. mallin viimeisen pyörän Suomesta ja sain 18 % alennuksen. Nyt jo päälle 2000 km ajettu.

Cold_ sanoi:
misha: Ootko ollut tyytyväinen CBR RR:ään? Mites taittuu matka melko etukenon ajoasennon kanssa? Mutkateillä ja radallahan tuo on varmasti juuri täydellinen, mutta mites suoralla tiellä, vaikkapa moottoritiellä?

Paljon muuten maksaa huollot? 12, 18, 24 tkm?

Tuommoista täsmälleen samanlaista -04:sta (otettu käyttöön -05) oon tässä viime päivinä kysellyt. Ei vaan päästy myyjän kanssa vielä sovintoon hinnasta. :)

Ihan tyytyväinen oon ollu. Aluksi ajoasento oli aika raskas, mutta nyt siihen on alkanut tottua. Pidempiä reissuja ei ole vielä tullut tehtyä, mutta ei tuo mikään paras valinta matkapyöräksi ole. Kate alkaa suojaamaan viimalta vasta kun painautuu kokonaan tankkia vasten. Ja nopeudetkin nousee moottoritiellä turhan suuriksi lähes itsestään ;), joten yleensä tulee suunnattua pienemmille ja mutkaisemmille teille.

Huoltohintoja voi katsella vaikka täältä (hintoihin lisätään vielä materiaalikustannukset eli lähinnä öljyt). Esimerkiksi 636 Ninjaan verrattuna huollot ovat aika "halvat".

Olisi ensipyoran osto edessa joko tana syksyna tai ensi kevaana.. Yhtena vaihtoehtona olen ajatellut Kawasakin ER:aa. Onko kellaan omakohtaisia kokemuksia ko pyorasta. Mita voitte sanoa kiihtyvyydesta, ohituskiihtyvyydesta, onko hyva ajaa pitkaa matkaa jne.
Aikaisemmin olen lahinna ajellut krossipyorilla ja 600 kuutioisella Hondan Shadowilla.
Mun Suzuki PV kiihtyi 90-luvulla paremmin kuin tallainen custom Honda.. Eli onko tallaiset ER:t yms samanlaisia kiihtyvyydeltaan.
Ajattelin ensipyoraksi ostaa hiukan pienempi tehoisen, etta sailyy hengissa hiukan pidempaan…
Toivottavasti tasta ei ole viela keskusteltu, niin pitka tama viestiketju..

teri sanoi:
Olisi ensipyoran osto edessa joko tana syksyna tai ensi kevaana.. Yhtena vaihtoehtona olen ajatellut Kawasakin ER:aa. Onko kellaan omakohtaisia kokemuksia ko pyorasta. Mita voitte sanoa kiihtyvyydesta, ohituskiihtyvyydesta, onko hyva ajaa pitkaa matkaa jne.
Aikaisemmin olen lahinna ajellut krossipyorilla ja 600 kuutioisella Hondan Shadowilla.
Mun Suzuki PV kiihtyi 90-luvulla paremmin kuin tallainen custom Honda.. Eli onko tallaiset ER:t yms samanlaisia kiihtyvyydeltaan.
Ajattelin ensipyoraksi ostaa hiukan pienempi tehoisen, etta sailyy hengissa hiukan pidempaan…
Toivottavasti tasta ei ole viela keskusteltu, niin pitka tama viestiketju..

Jos "vähän" ripeempi pyörä kuin ER kiinnostaa niin mulla on myynnissä
Kawasaki ZX-6R vm. 95.
Kaikee lisäosaa löytyy.
Katso http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?reg_no=YX-293

Toi on just tollanen, milla mulla lahtee henki ekalla viikolla. Tollasen viela ostan, mutta pitaa ensin opetella ajamaan helpommin hallittavalla pyoralla. Kiitos vaan.

teri sanoi:
Toi on just tollanen, milla mulla lahtee henki ekalla viikolla. Tollasen viela ostan, mutta pitaa ensin opetella ajamaan helpommin hallittavalla pyoralla. Kiitos vaan.

Ei niillä tehoilla henki lähde, kaasukädellä pystyy vaikuttamaan yllättävän paljon pyörän nopeuteen.

teri sanoi:

Tuo on mielestäni juuri sopiva ensipyörä.
Onhan sen minun ensipyörä sitten piikin jälkeen ;)

Tuollainen vie autoja mennen tullen, mutta ei
kuitenkaan yllätä...ainakaan helposti.

Kaverin ZX-10R -04:lla ajaneena, täytyy sanoa, että
sellanen liikkuu OIKEASTI!!!

Krusifiksi sanoi:
Ei niillä tehoilla henki lähde, kaasukädellä pystyy vaikuttamaan yllättävän paljon pyörän nopeuteen.

Niinhan silla pystys jos kaasukasi on yhteydessa aivoihin, mulla ei ole.. ;)

Antakaa nyt joku kommenttia Kawasakin ER5:ta..

teri sanoi:

Ajoin kortin ER-5:llä. Kyllähän se tehokkaalta silloin tuntui, kun kokemusta oli aikaisemmin vain PV 50:stä. Luulen että se 50hv mikä ER-5:ssä on alkaa tuntua nopeasti pieneltä. Ehkä hyvä vaihtoehto olisi Honda CB600 Hornet tai Yamahan 600 Fazer.

teri sanoi:
Niinhan silla pystys jos kaasukasi on yhteydessa aivoihin, mulla ei ole.. ;)

Antakaa nyt joku kommenttia Kawasakin ER5:ta..

Kävin autokoulussa ottamassa pari ajotuntia tolla ERllä viime vuonna, kun en ollut kahteen vuoteen ajanut. IMO aivan kamala, sama kuin ajaisi sillä PV:llä, mutta tämä on makukysymys. Jos vauhti vähänkin kiinnostaa, veikkaan, että kyllästyt kahdessa vkossa. Ja painotan, että tämä oli vain minun henk.koht mielipiteeni!

Back
Ylös Bottom