Moottoripyörä?

Haa! Itsellä on kiikarissa zx-6r -04, toivottavasti pyörä seisoo kohta pihalla!! Mites voiko noita ääniä muuttaa kuinka paljon pelkällä vaimentimen vaihdolla? Noissa 600cc on niin laimeat äänet.. :(
 
Tanu sanoi:
Haa! Itsellä on kiikarissa zx-6r -04, toivottavasti pyörä seisoo kohta pihalla!! Mites voiko noita ääniä muuttaa kuinka paljon pelkällä vaimentimen vaihdolla? Noissa 600cc on niin laimeat äänet.. :(


Kokeiles ostaa joku suoraputkinen (kutsutaan myös tehoputki) äänenvaimennin. Niin saatat yllättyä miten 600 kuutioisista lähtee ääntä.Kyllä ne äänet aika paljon muuttuu pelkälllä vaimentimen vaihdolla. ;)
 
Tanu sanoi:
Haa! Itsellä on kiikarissa zx-6r -04, toivottavasti pyörä seisoo kohta pihalla!! Mites voiko noita ääniä muuttaa kuinka paljon pelkällä vaimentimen vaihdolla? Noissa 600cc on niin laimeat äänet.. :(

Suositten todellakin sen putken vaihtamaan. Kyllä ne äänet muuttuu. Mulla on tossa nykyisessä Akran putki ja siinä ei kyllä mitkään parhaimmat äänet ole, mutta kyllä se orkkiksen voittaa 60-0. Edellisessä pyörässä oli Ixilin putki kiinni ja se mörisi jo kivasti :rock:
 
Yoshimuraa olen miettinyt, ei o pahan hintanen? Tosin olis hyvä saada se pyörä ekana, ennen ku ostelee mitään vaimentimia.. :)
 
Kaverilla on R6:ssa yoshi ja se mörisee kyllä tooosi mukavasti.
Mutta juu, onhan se pyörä hyvä hankkia ensiksi. :)
 
Mulla on Bladessa Yoshimuran hiilikuituhuilu, kyllähän siitä enemmin ääntä lähtee kuin originaalista. Ei oikein talon pihasta uskalla hirveen sutjakkaasti lähteä jottei naapurin kettuunnu :D
 
Jos on vaimea pilli niin sliparin vaihdoilla saa ehkä keskimäärin n. 10-15 db lisää metakkaa? Eikö noissa ole rajoitus nykyään alle 85 db tms. Mulla lukee ainakin luki toisen Hondan otteessa erikoisehdoissa että maksimimeteli 85 db. Tietenkin saman tien ruuvasin ne kuristimet pois putkien päästä :D Wikasakissa oli Leovince ja heti kulki kovempaa kun oli kovemmat äänet ;)
 
:wall: Tänään sen taas oppi. Älä koskaan huolla tai tee korjaustoimenpiteitä toimivaan laitteeseen. Ajattelin tarkastaa nokkaketjun kireyden ja nokkaketjunkiristin paskaksi.
Ei muuta kun kone irti (87 kg), ja ei ole muuten kovin helppoa nostaa sitä rungosta irti yksin. Siinä oli tän vuoden ajot sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Vaimenninpöntön ääniä voi myös muokkailla aika hyvin pöntön villoja ronkkimalla. Uudet villat saa n.10 eurolla, ja mitä väljemmin villat pönttöön tunkee, sitä rouheammat äänet saa. Suoraputkinen vaimennin on toki ehdoton operaatiota varten. Putken päästä iskevät tulenlieskat on myös toinen kiva asia mitä tehopöntöstä hyötyy, sangen hieno efekti pimeällä ja pimpsaa saa tällä tempulla varmasti.

Inska, miten sä sait sen kiristimen tuhottua?
 
Lienee jo käsitelty aihe, mutta on niiiin pitkä thread... Eli jos pystyy "satsaamaan" ekaan pyörään vaikka 3000 €, niin onko jotain merkkejä mitä kannattaa välttää? Paljonko esim. jollakin 600 kuutioisella Japanin ihmeellä on kilsoja tiedossa? Onko 100 tkm kilsaa ajettu mopo loppu?
 
Grosskopf sanoi:
Lienee jo käsitelty aihe, mutta on niiiin pitkä thread... Eli jos pystyy "satsaamaan" ekaan pyörään vaikka 3000 €, niin onko jotain merkkejä mitä kannattaa välttää? Paljonko esim. jollakin 600 kuutioisella Japanin ihmeellä on kilsoja tiedossa? Onko 100 tkm kilsaa ajettu mopo loppu?
Ensinnäkin, minkä tyyppistä pyörää etsit? Vastaan tässä kyykkypyörien osalta.

Tuolla summalla saa 90-luvun alun 600-kuutioisen, tai sitten ajatonta muotoilua edustavan 80-luvun tonnisen. Merkeissä ei ole yhtä oikeaa, mutta huhut kertovat Suzukin ja Hondan olevan varmatoimisia. Kilometritkään eivät kerro koko totuutta. Pyörän voi revittää paskaksi jo pariin ensimmäiseen tuhanteen kilometriin, mutta hyvin huollettuna 600:sillakin on ajettu 200tkm. ilman kummempia koneremontteja. Esimerkkinä, kaveri osti viime syksynä -91 Honda CBR 600F:än, kilometrejä silloin pyörällä takana 115tkm, tämä kesä mennyt täysin ilman ongelmia eikä mitään remontin tarvetta näkyvissä. Hinta muistaakseni 3200€.

Suosittelen siis unohtamaan merkkiin ja matkamittariin tuijottamisen ja käymään budjetin puitteissa läpi myytäviä pyöriä alan rautaisen asiantuntijan (ellet itse ole) kanssa. Koeajo kertoo paljon. Kolaripyörät on asia erikseen, halvalla voi saada hyviäkin aihioita jos meisseli ja vasara pysyy kädessä:

http://www.nettimoto.fi/viewVehicle.php?id_bike=310670

Kah, tässä pyörässä ei hinta paina:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=309855&PN
 
Strappado sanoi:
Ensinnäkin, minkä tyyppistä pyörää etsit?

Esim. Vanhasta kyykystä ( vai onko toi joku matkasportti ? ) väännetty "haistakaavittu" -pyörä --> http://www.nettimoto.fi/viewVehicle.php?id_bike=296518


Tai sitten joku japanese custom --> http://www.nettimoto.fi/308999

Ei ole taitoa, aikaa, eikä paikkaa hirveästi pyörää rassata, joten pitäisi tosiaan olla mahdollsimman varma peli. Siksi ehkä viisainta olisi ostaa joku mahdollisimman alkuperäisessä kuosissa oleva...
 
Itse kysyin liikkeessä, että paljon on "paljon" ajettu pyörä?! Myyjä sano 600cc 100tkm alkaa olemaan jo liikaa. Mut jos huollot on tehty ja pyörä hyvin pidetty, niin varmasti ajelee vielä.
 
Strappado sanoi:
Vaimenninpöntön ääniä voi myös muokkailla aika hyvin pöntön villoja ronkkimalla. Uudet villat saa n.10 eurolla, ja mitä väljemmin villat pönttöön tunkee, sitä rouheammat äänet saa. Suoraputkinen vaimennin on toki ehdoton operaatiota varten. Putken päästä iskevät tulenlieskat on myös toinen kiva asia mitä tehopöntöstä hyötyy, sangen hieno efekti pimeällä ja pimpsaa saa tällä tempulla varmasti.

Inska, miten sä sait sen kiristimen tuhottua?

Muuttuko noi äänet sellaseks älyttömäks pörinäks jos ronkkii noita villoja?! Pitää saada sellaset äänet, et ku kaasua pumppaa esim. kun liuttaa risteykseen ja vaihtaa pienemmälle, ni ihmiset kääntyy katsomaan.. :)

EI mitää sellasia mopoviritysääniä :D !!

Sillai, et käy normaalilla äänellä, mut sit ku antaa hanaa ni murahtaa mukavasti ja matalalta..!?
 
Toi Wolffi alkaa jo olemaan sinnepäin! Tosin 600 ei nyt välttämättä saa edes komeita ääniä verrattuna isompiin pyöriin?
 
Temp Human sanoi:
Asiasta kolmanteen. Minne asti meinaatte ajella? Itsellä vakuutuskausi loppuu 31.10.05 ja alkaa taas 1.4.2006.

samoja aikoja tosin toukokuussa vasta otan ajoon. itellä oli vaihteisto rempan takia pyörällä ajelu 2kk jäissä. eli just parhaat kelit kyllä otti päähän. 2kk odottelin 2 päivän homman takia osia. japanistahan ne lopulta tuli sitten kun ei kolmea ratasta gikserin vaihteistoon meinannut löytyä ja kerran lähettivät väärät.
 
Tanu sanoi:
Toi Wolffi alkaa jo olemaan sinnepäin! Tosin 600 ei nyt välttämättä saa edes komeita ääniä verrattuna isompiin pyöriin?

Toi Wolffi oli meikäläisen makuun turhan rämisevä ja raaka ääni. Tulee mieleen joku amish-corolla, joka tulee mutkan takaa 40 km/h tollasen äänen saattelemana.

Micronin ääni sen sijaan oli korvia hivelevä, kuulosti matalalta ja möreältä, that's more like it! :thumbs:
 
Back
Ylös Bottom