Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Krusifiksi sanoi:Tollanen.
Nätti!
BC-kortilla et saa ajaa yhtikäs mitään prätkää. Pikku-a-kortilla sitten saa ajaa max 25kW mopedia. Uusista kutosista tehtaat ilmoittaa reilu 80kW tehoja, eli kyllä siitä jokunen humma on hengettömäks laitettava.Accord sanoi:Ja sitten eikös 18v. BC kortilla saa ajaa vain 35kw asti? Pitääkö kuussatasta pyörää kuristaa vai onko vielä jopa varaa nostaa tehoja? En kauheasti pyörän tekniikasta tiedä vaikka olen yrittänyt ottaa asioista selvää.
Siinäs näitte kuinka perillä olen näistä.. :D Voi p**ka, kiitos kuitenkinGhostrider sanoi:BC-kortilla et saa ajaa yhtikäs mitään prätkää. Pikku-a-kortilla sitten saa ajaa max 25kW mopedia. Uusista kutosista tehtaat ilmoittaa reilu 80kW tehoja, eli kyllä siitä jokunen humma on hengettömäks laitettava.

SDM sanoi:Mä nyt kysyn täällä tämmöstä pientä asiaa mikä nyt vaivaa ja pahasti. Eli onko mitään eroa, jos männän "katto" on tasainen eikä semmoinen kupera? Pitäs vaihella mäntää tuohon pyörään, mutta törmäsin tämmöseen pikkuseikkaan mikä jäi sitten vaivaamaan![]()
Kyllä se taitaa olla niin, että palotilan muoto määrää männän muodon. Jos palotila on kunnolla pallomainen, ja menet heittämään sinne tasapäisen männän, niin puristukset jää turhan pieniksi, ja sen kyllä huomaa tehoissa.JPK sanoi:Mäntiä on moneenlähtöön. Yleensä noi kuperat männät on korkeapuristemäntiä, tai sit ne vaikuttaa bensa/ilmaseoksen pyörteisiin sylinterissä. Paha kommentoida enempää, onko 2-tahti vai 4-tahti ja monta sylinterinen kone se on?
Accord sanoi:YZF R6 kiinnostaisi.. Mitä kannattaa ottaa huomioon pyörän ostossa. Ja yleensä mitä uudempi niin sitä enemmän se maksaa.. Onko tuliterän -05 pyörän ostossa mitään järkeä vai onko se hifistelyä jos pari tonnia halvemmalla saa vuoden vanhemman? Tietysti mittarilukema vaikuttaa yms.
Ja sitten eikös 18v. BC kortilla saa ajaa vain 35kw asti? Pitääkö kuussatasta pyörää kuristaa vai onko vielä jopa varaa nostaa tehoja? En kauheasti pyörän tekniikasta tiedä vaikka olen yrittänyt ottaa asioista selvää.
Et osaa sanoa palotilan muodosta? Ootko edes avannu konetta, ennen kun tilasit uuden männän? Et ilmeisesti ottanut selvää millainen mäntö siinä on alunperin ollut?SDM sanoi:2-tahti ja 1 sylinterinen se on. Palotilan muodosta en kyllä osaa sanoa yhtään mitään, mutta tasapäinen tuli tilattua et kahtoo nyt mitä tapahtuu. Onko sillä kuperalla sitten enemmän vaikutusta, jos se on 2-tahti?
Tuo on kyllä totta.. Ei sitä kauaa kehtaa kuristetulla pöristellä.. Vaikka lain uhalla pitää päästä ripeästiAntzu sanoi:Uusi pyörä on tietenkin aina uusi pyörä, mutta sun tapauksessa kannattaisi varmaan ostaa käytetty valmiiksi kuristettuna. Näitä valmiiks kuristettuja "kusiaisia" :D näkyy aina välillä myynnissä niin Suomen kuin Ruotsin osta/myy -palstoilla. Säästää yleensä pennosiaan, kun ei itse kurista. Siihen en ota kantaa, että millanen 25kw R6 sitten on ajella, eiköhän suurin osa revi ne samantien pihalle, koska se kuristaminen pilaa koko prätkän.![]()
Itelläni on henkien taistelu menossa R kusiaisen ja R1:sen välillä. Ens keväänä hommaan taas pyörän alle... Olin jo varma, että R6, mutta sitten pääsin kokeilemaan R1:stä... voi sitä vääntöä... scared the living shit out of me, siinä vaiheessa kun kakkosvaihteella räpsähti valkonen vaihtovalo tauluun, niin mentiin jo aika haipakkaa :D

Vastuuvapauslauseke: En siis kannusta kuristuksien pois ottamiseen, ja jos ne päätät repiä pois (tai on revitty valmiiksi ja pyörä on kuristettu vain paperilla) niin ei varmaan kannata heti sitä 2 markkaa painaa menemään lähimmällä tiellä. ;)Accord sanoi:Tuo on kyllä totta.. Ei sitä kauaa kehtaa kuristetulla pöristellä.. Vaikka lain uhalla pitää päästä ripeästi![]()
Powerhousu sanoi:Kyllä se taitaa olla niin, että palotilan muoto määrää männän muodon. Jos palotila on kunnolla pallomainen, ja menet heittämään sinne tasapäisen männän, niin puristukset jää turhan pieniksi, ja sen kyllä huomaa tehoissa.
Accord sanoi:Tuo on kyllä totta.. Ei sitä kauaa kehtaa kuristetulla pöristellä.. Vaikka lain uhalla pitää päästä ripeästi![]()
Jukkah sanoi:Noniin tämmönen tuli ostettu.

TeHo sanoi:Mopo on Honda CBR 900 RR vm -98. Ja turha jeesustella että ostin liian tehokkaan pyörän ensimmäiseksi pyöräkseni, tiedän sen kyllä!