Moottoripyörä?

Jullikka sanoi:
Onko kuinka paljon ajettavuudessa eroa 180 tai 190 levysillä renkailla?Mulla on tähän asti aina ollu 180,mut nyt ostin 190 levysen.Parin viikon päästä tarvii vaihtaa alle...
Renkaan leveys ei yksin kerro mitään, profiililla on enemmän vaikutusta ajettavuuteen (190/??). Nyrkkisääntö on se että kadulla voi ihan hyvin ajella laakeammilla/leveämmillä renkailla, ohjautuvuus saattaa muuttua hieman hitaammaksi mutta se harvoin haittaa. Radalla jos ajat niin "isompi" saattaa tuntua jo huomattavasti "hitaammalta" ohjata, mutta toisaalta tuon kääntöpuoli on aina pyörän vakaus joka kasvaa.

dogi sanoi:
Renkaan leveys ei yksin kerro mitään, profiililla on enemmän vaikutusta ajettavuuteen (190/??)
Se on 190/50...vanha on ollut aina 180/55.Kiitoksia vastauksesta,jotain tuohon suuntaan tuumailinkin.

Yks nopee kysymys: Mistä muuten muut nuoret on hommannu rahansa pyörään? Omastakin tuli samantien kuluja n. 15000e. Itse lainasin rahat ja painan duunia varastolla parhaillaan ja ½v on tullu jo tehtyä.

Odu sanoi:
Yks nopee kysymys: Mistä muuten muut nuoret on hommannu rahansa pyörään? Omastakin tuli samantien kuluja n. 15000e. Itse lainasin rahat ja painan duunia varastolla parhaillaan ja ½v on tullu jo tehtyä.

Oletan kuuluvani nuoriin, neljä vuotta kohta ehtinyt olla vakkariduunissa ja silti sai Nordeaan ottaa pitkän pätkän. Säästäväisys on hyve, josta mulla ei ole aavistustakaan kuinka se toteutetaan :D

Kai mäki kohtuu nuori olen... eli säästäny ite rahat, lainaa en meinaa ottaa vasta kun ensimmäistä omaa kämppää varten. Prätkään säästää rahat kohtuu nopeasti kun sniiduilee vähän aikaa.

Odu sanoi:

Töitä on tullut tehtyä ja säästöön rahaa laitettua. Nykyinen peli on tosin rahoituksella, kun pitäisi kämppäkin hommata, mutta kesän jälkeen katkaisen rahoituksen ja otan pankista loput lainaa, on meinaan kirpeä korko tolla rahoituksella.

Puskurissa tuli viime viikolla juttua viikon takaisesta japsipyörien kokoontumisajosta. Itsekkin taisin jossain välissä nopeasti vilahtaa :hyper:
Oli harvinaisen hienoa ajella letkassa jossa oli toistasataa samanlaista vanhaa prätkää.
Ei varmasti montaa noin hyväkuntoista pyörää löytyisi tästä maasta jos ei olisi museoajoneuvolakia. Vielä kun saisivat jotain järkeä noihin harrasteajoneuvojen verotukseen ja kohteluun. Ottaisivat vaikka ruotsista mallia.

Viimeksi muokattu:
Mukava viimeinkin vastata tähän viestiketjuun. Sunnuntaina sain sitten ostettua ensimmäisen pyöräni. Pyörä on Suzuki gsx-r 600. On se vaan hieno tunne ajella! :rock:

Tuli puunattuu tänään rakasta, pitää nyt laittaa kuva tännekkin ku on kerrankin puhdas..

Liitteet

• Suzuki pakkis.webp
    Suzuki pakkis.webp
    225,4 KB · Katsottu: 493
Aaah viimeinkin kotona, takana tänään about 370 kilsaa, siitä likimain 330km autobaanalla ja suurin osa ilman nopeusrajoitusta.

Elämä on ihanaa !

Carb sanoi:
Mulle iski kauhee pyöräkuume ja nyt katteellaan pyörää. Tällä hetkellä 600 CBR tuntuis kiinnostavalta:evil:

Mulla on ollut näitä separeita kaksi. Ekan ostin uutena vuonna -91, möin sen -94. Sitte ostin vuonna -97 käytettynä -94 mallisen. Molemmat toimivat kun tupakka. Erinomaisen hyviä pyöriä, ei koskaan mitään ongelmia.

Kuva uusimmasta (vanhasta) menopelistä. Pientä siistimistä vielä kaipaa. Tekniikka puoli fiksattu nyt täysin läpi sähköistä lähtien.

Viimeksi muokattu:
blackie sanoi:
Kuva uusimmasta (vanhasta) menopelistä. Pientä siistimistä vielä kaipaa. Tekniikka puoli fiksattu nyt täysin läpi sähköistä lähtien.

Legendaarinen peli. Sukulaismiehellä oli tuollainen 70-luvun lopulla ja pikkupojan mielestä ei makeampaa pyörää voinut olla olemassakaan. Uhosin silloin että kun minusta tulee poliisi tai palomies, niin ostan itselle samanlaisen ja minusta tulee automaattisesti kylän kovin jätkä. Mikään edellä mainituista ei ole toteutunut, mutta ihan hienolta tuo edelleen näyttää ja täyttää mielen nostalgialla :)

Mitä vuosimallia tuo pyöräsi on? Oliko suurikin vaiva löytää tuollainen yksilö?

Volcano sanoi:
Legendaarinen peli. Sukulaismiehellä oli tuollainen 70-luvun lopulla ja pikkupojan mielestä ei makeampaa pyörää voinut olla olemassakaan. Uhosin silloin että kun minusta tulee poliisi tai palomies, niin ostan itselle samanlaisen ja minusta tulee automaattisesti kylän kovin jätkä. Mikään edellä mainituista ei ole toteutunut, mutta ihan hienolta tuo edelleen näyttää ja täyttää mielen nostalgialla :)

Mitä vuosimallia tuo pyöräsi on? Oliko suurikin vaiva löytää tuollainen yksilö?

Rekisteröity 1973 mutta -72 vuosimallia. Oon vasta pyörän 3:s omistaja. On mulla ollut useampikin näitä foureja. Osan oon itte rakentanut alusta loppuun. Suomessa suurin osa on entisöity tai sitten laitettu osiksi joille on paljon kysyntää.
Kyllä näitä yllättävän paljon on vielä liikenteessä ja myynnissä. Hinnat on vaan jossain pyörissä aika kovat. Toisaalta rakentamiseen ja entisöimiseen menee tolkuttomasti aikaa ja joitain osia ei saa enää kun metsästämällä vaikka ebaysta vuoden päivät.

Back
Ylös Bottom