Moottoripyörä?

Mullakin olis tollanen Honda CBR 600 RR -04 myynnissä. Pyörällä ehditty ajamaan vaivaiset 4000 km ja edukkaasti lähtis eli 12 800€.
Ja pyörähän on tietenkin Brandtin maahantuoma.
 
Tänään meinas käydä huonosti poliisien kanssa, oli nopeutta liikaa ohitustilanteen jälkeen, mutta onneksi vastaantullut motoristi varoitti käsimerkillä ratsiasta! Kiitokset tälle hepulle!
 
Eipä kestä. Mä näytin sulle kyllä keskaria, että elä poika kaahaile.
 
Tulipa mieleen kysästä,notta onko kukaan lähös vloppuna Yyterin kokoontumiseen?Ite lähen pe iltapäivällä ottamaan parin päivän hallitut kaasut ;)
 
Mikähän helvetti näiden uudempien pyörien mittariston valmistajia riivaa.

Ajelin tuossa GSX-R:n mittariin nopeudeksi 299 ja tuntui että nopeus kasvoi vielä, kun oli kivaa suoraa jäljellä ja loivaa alamäkeä. Nopeus ei taulussa kuitenkaan muuttunut enää 299 jälkeen.

Kaverin R1:llä ajoin saman 299, ja enempää ei tullut vaikka vedin niin perkeleesti että meinas tie loppua kesken... On se kumma ettei siihen mittariin saa sitä 300km/h lukemaa! :D Olis se vaan aika miehekäs lukema nähdä siinä taulussa...
 
Poser sanoi:
Mikähän helvetti näiden uudempien pyörien mittariston valmistajia riivaa.

Ajelin tuossa GSX-R:n mittariin nopeudeksi 299 ja tuntui että nopeus kasvoi vielä, kun oli kivaa suoraa jäljellä ja loivaa alamäkeä. Nopeus ei taulussa kuitenkaan muuttunut enää 299 jälkeen.

Kaverin R1:llä ajoin saman 299, ja enempää ei tullut vaikka vedin niin perkeleesti että meinas tie loppua kesken... On se kumma ettei siihen mittariin saa sitä 300km/h lukemaa! :D Olis se vaan aika miehekäs lukema nähdä siinä taulussa...

Eikö nuo isot japsivalmistajat sopineet ettei sitä maagista 300 km/h lukemaa 'rikota' (enää). Saattaa johtua juuri siitä. Tai sitten ei..luulisin kyllä että nopeutta rajoitettaisiin ennemmin kuin mittarilukemaa.
 
screwdriver sanoi:
Eikö nuo isot japsivalmistajat sopineet ettei sitä maagista 300 km/h lukemaa 'rikota' (enää). Saattaa johtua juuri siitä. Tai sitten ei..luulisin kyllä että nopeutta rajoitettaisiin ennemmin kuin mittarilukemaa.

Juurikin näin, eli 299:ä enempää ei näytetä. Näin ainakin Yamaha, Suzuki ja Kawasaki.

Poikkeuksena Hayabusa joissa ainakin -01 ja-02 mallissa oli huippua rajoitettu 295:een, kun -99 ja -01 kulkivat sen 31 ilman peilejä.
 
screwdriver sanoi:
Eikö nuo isot japsivalmistajat sopineet ettei sitä maagista 300 km/h lukemaa 'rikota' (enää). Saattaa johtua juuri siitä. Tai sitten ei..luulisin kyllä että nopeutta rajoitettaisiin ennemmin kuin mittarilukemaa.

Hayabusassa mittari menee 340km/h asti. Taitaa vakionakin päästä suht lähelle tuota.

Edit: Too slow. :itku:
 
Strappado sanoi:
Hayabusassa mittari menee 340km/h asti. Taitaa vakionakin päästä suht lähelle tuota.

Edit: Too slow. :itku:

Rajoittamaton kyllä. Mutta alkaa olla jo virhettä noissa nopeuksissa.
 
TheSami sanoi:
Rajoittamaton kyllä. Mutta alkaa olla jo virhettä noissa nopeuksissa.

Toki todelliseen nopeuteen onkin heittoa yleensä se jotain 10%, mutta Poser vaan halusikin saada näytölle miehekkäät 300km/h lukemat. ;)
 
screwdriver sanoi:
Eikö nuo isot japsivalmistajat sopineet ettei sitä maagista 300 km/h lukemaa 'rikota' (enää). Saattaa johtua juuri siitä. Tai sitten ei..luulisin kyllä että nopeutta rajoitettaisiin ennemmin kuin mittarilukemaa.

Näin minäkin kyllä kuvittelin, että koneessa se rajoitin on eikä mittarissa. Ainakin UK-lehtien ilmoitussivut tuntuvat olevan pullollaan jotain mystisiä "for race use only"-mokkuloita, joilla rajoitin voidaan ohittaa.

Tosin koneessa rajoituksesta on meikäläisellä käynyt kyllä mielessä mitenkähän terveellistä se on 300 vauhdissa alkaa rajoittimella tehoja pätkimään?
 
IronMind sanoi:
Näin minäkin kyllä kuvittelin, että koneessa se rajoitin on eikä mittarissa. Ainakin UK-lehtien ilmoitussivut tuntuvat olevan pullollaan jotain mystisiä "for race use only"-mokkuloita, joilla rajoitin voidaan ohittaa.

Tosin koneessa rajoituksesta on meikäläisellä käynyt kyllä mielessä mitenkähän terveellistä se on 300 vauhdissa alkaa rajoittimella tehoja pätkimään?

Usi 10R KAwa kulkee yli 300 ja sitten ottaa rajoittimeen... eipä sen varsinaisesti ole vaarallinen kun se ei jarruta
 
TheSami sanoi:
Usi 10R KAwa kulkee yli 300 ja sitten ottaa rajoittimeen... eipä sen varsinaisesti ole vaarallinen kun se ei jarruta

10r ei kulje yli 300 km/h,ainakaan hirveesti.Mittari kun näyttää 299 km/h,rupeaa ruisku laihentamaan ykkös sylinteriä.
 
hande1 sanoi:
10r ei kulje yli 300 km/h,ainakaan hirveesti.Mittari kun näyttää 299 km/h,rupeaa ruisku laihentamaan ykkös sylinteriä.

Vitosella menee 295, ei ole mitään ohjausta kyllä tolle laihentamiselle, Mistä tieto?

Ei se vakiona kyllä todellista menekään yli kolmea mutta ei siitä rajoitinta silti pitäisi olla.
 
TheSami sanoi:
Vitosella menee 295, ei ole mitään ohjausta kyllä tolle laihentamiselle, Mistä tieto?

Ei se vakiona kyllä todellista menekään yli kolmea mutta ei siitä rajoitinta silti pitäisi olla.


mun 10r penkitettiin 6.vaihteella teho lukema tössäsi 176,5hv.5 vaihteella tehot 184,3hv.tieto on peräisin vantaan bike wordl:in korjaamo gurulta,joka oli saanut tiedon japanista.ja toi et mittari näyttää 5 vaihteella 295 ei pidä paikkaansa et tod.nopeus on 295.anyway toi et sen rajottimen haluu poistaa vaaditaa kawan tehtaalta uus ruiskun ohjaus boksi,mitä ei mun tietääkseni ole asennettu yhteenkään 10r:n suomessa.ja hintakin boksilla on tähti tieteellinen,ja hyötyä siinä tehoihin ei ole vaan ton nopuden rajoittamiseksi
 
hande1 sanoi:
mun 10r penkitettiin 6.vaihteella teho lukema tössäsi 176,5hv.5 vaihteella tehot 184,3hv.tieto on peräisin vantaan bike wordl:in korjaamo gurulta,joka oli saanut tiedon japanista.ja toi et mittari näyttää 5 vaihteella 295 ei pidä paikkaansa et tod.nopeus on 295.anyway toi et sen rajottimen haluu poistaa vaaditaa kawan tehtaalta uus ruiskun ohjaus boksi,mitä ei mun tietääkseni ole asennettu yhteenkään 10r:n suomessa.ja hintakin boksilla on tähti tieteellinen,ja hyötyä siinä tehoihin ei ole vaan ton nopuden rajoittamiseksi

Penkissä ei vissiin saa irti Ram-Air tehoa
 
hande1 sanoi:
mun 10r penkitettiin 6.vaihteella teho lukema tössäsi 176,5hv.5 vaihteella tehot 184,3hv.
Mitä pyörällesi on tehty (tai minkälaiset kertoimet käytetyssä penkissä oikein on..)? Normaalisti kun kymppiärrä antaa 156-161 (eri penkeissä varmasti vieläkin suurempia heittoja mutta "luotettavimmissa" testeissä se on pyörinyt tuossa 160 pinnassa) hepoa ulos.. Eihän jammu edes ennen julkaisua luvannut tuolle teoreettisestikaan noin isoja lukemia. Ja vaikka yksilöissä on eroja niin ei sentään 24 hepoa :)

Paljasta heti salaisuutesi!
 
Back
Ylös Bottom