Moottoripyörä?

Ei lähtenyt CBR käyntiin kun tallilla kävin kokeilemassa. Vähän välillä lupailee, välillä taas jysäyttää kunnolla putkessa. Viimekerralla kun kävin, ryypyllä käytin mopoa lämpöiseksi ja vähän muistaakseni tyhjäkäyntiruuvia käänsin johonkin suuntaan. Sitten sammutin, eikä lähtenyt enää käyntiin kun akku oli aikalailla lopussa. Nyt sitten latasin akun, ja kyseiset oireet. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, tankki on täynnä, tulpat vaihdettu 7tkm sitten. Toimi tosiaan täydellisesti ennen tuota edelliskertaista sammumista, sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Osaako kukaan sanoa, kuinka monta kierrosta tuo tyhjäkäyntiruuvi pitäisi vakiona olla auki?
 
Eikös se mene niin, että 16-vuotiaana piikkikortin ajanut saa ajaa 20-vuotiaana täystehoisia pyöriä vai muistanko väärin?
 
Ei lähtenyt CBR käyntiin kun tallilla kävin kokeilemassa. Vähän välillä lupailee, välillä taas jysäyttää kunnolla putkessa. Viimekerralla kun kävin, ryypyllä käytin mopoa lämpöiseksi ja vähän muistaakseni tyhjäkäyntiruuvia käänsin johonkin suuntaan. Sitten sammutin, eikä lähtenyt enää käyntiin kun akku oli aikalailla lopussa. Nyt sitten latasin akun, ja kyseiset oireet. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, tankki on täynnä, tulpat vaihdettu 7tkm sitten. Toimi tosiaan täydellisesti ennen tuota edelliskertaista sammumista, sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Osaako kukaan sanoa, kuinka monta kierrosta tuo tyhjäkäyntiruuvi pitäisi vakiona olla auki?

Voit vaikka ruuvata sen tyhjäkäyntiruuvin tyyliin melkein kokonaan auki, sitten kun se lähtee käyntiin niin kierrokset nousee tappiin ja voit kääntää alas maltilliselle tasolle.
Onko milloin lähtenyt viimeksi käyntiin? Onko seissyt vanhoilla bensoilla?
Kokeile starttailla ihan startilla vielä, jos ei sittenkään meinaa lähteä niin käy vaikka ostamassa starttispraytä ja ruiskuttele vähän ilmanottoaukoista sisään ja kokeile startata jos lähtisi käyntiin, jos ei meinaa veivaamalla lähteä.
Tietysti voi olla myös, että akku on paska eikä riitä kääntämään käyntiin. Huonolla akullakin voi tietty mennä kokeilemaan työntää mopon käyntiin. Tai sitten apuvirralla tai uudella akulla.
 
Eikös se mene niin, että 16-vuotiaana piikkikortin ajanut saa ajaa 20-vuotiaana täystehoisia pyöriä vai muistanko väärin?

Noinhan se menee. Ellei sitten ole tässä just muuttunu.

Ei oo tullu käynnisteltyä omaa pyörää koko talvena :( Toivottavasti hörähtää hyvin käyntiin sitte joskus kun sitä rupeaa ajoon ottamaan.
 
Sais jo se nahkapuku tulla! Ei jaksais millään enää ootella, vaikka oonkin niin mukavuudenhaluinen että pyörällä en aja ennen kuin on vähintään +10 - +15 lämmintä! :)
 
Noinhan se menee. Ellei sitten ole tässä just muuttunu.

Ei oo tullu käynnisteltyä omaa pyörää koko talvena :( Toivottavasti hörähtää hyvin käyntiin sitte joskus kun sitä rupeaa ajoon ottamaan.

Mistä lähtien synat ja pianot hörisee?

höhöhööööö
 
Mistä lähtien synat ja pianot hörisee?

höhöhööööö

Haha voi helvetti :D Kai niistäkin kaikennäkösiä ääniä saa, ainakin syntikoista.
 
085944-Airoh-J-106-P-J-Shot-Black-Matte-left2.jpg


Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta kyseisestä modulaari potasta? Vois kuvitella että ei välttämättä ihan sieltä hiljaisimmasta päästä, mutta muunneltavuus ja hinta houkuttaa.

Airoh J 106
 
yamahako sillä Adriftilla on? Mullaki on, rbx 374

Jep. Semmonen -99 vuoden R1:nen. Sillä ei kyllä pahemmin voi mennä montulle revittelemään...

1135231649010.gif
 
Kaverilla joku tommonen Airohin josta lähtee leuka irti, en muista onko sama. Suhisee kuulemma kyllä ihan huolella, matka-ajossa tulpat päässä.

Niin vähän arvelinkin :D Mutta olishan tuo lepponen tehdä siitä kesäkuumalla avopotta ja ei taida enään tummienvisiirien/aurinkolasien kanssa kikkailla.
 
Kävin kysymässä 05 vuoden 600rr cebariin 24tkm huoltoa eräästä liikkeestä. Hinnaksi sanottiin noin 500€ :face: Ainoa asia mikä tuossa varsinaisesti tehdään on öljyn ja suodattimen vaihto ja venttilien välysten tarkastus ja mahdollinen säätö. Muut tarkastettavat asiat ovat mm, kaasukahvan toiminta, jarrupalat, renkaat, jousitus jalka, jarruneste, ajovalot jne... Maksetaanko tuossa nyt mielestänne turhasta, kun itse tekemällä ja tarkastamalla säästää satoja euroja...? Miten tuo venttiilin välysten tarkastaminen ja säätö käytännössä tapahtuu liikkeissä? olen kuullut huhua, että mikäli moottori pitää normaalia ääntä eikä kilise tai kolise niin niitä ei sen kummemmin ruveta säätämään tai tarkastamaan...?

Tampereen autocenterissä siis tällaista hintaa lupailivat :jahas: En kyllä aio viedä pyörää huoltoon sinne. Öljyn ja suodattimen vaihdan itse. noita venttiilien tarkistusta ajattelin kysyä paikallisen aikuiskoulutuskeskuksen mp-korjaamolta...:rolleyes: Kenelläkään mitään kokemusta näistä? Itse olen autoa käyttänyt muutaman kerran huollossa siellä ja moitteettomasti ja halvalla ovat ainakin sen hoitaneet. Muut asiat tuosta listastahan pystyy tarkistamaan sitten aika helpolla itsekin...:)
 
Tänään tuli veropaprut. Tampereen tullille täydet:5: ripeästä toiminnasta. Olin varautunu kuukauden/kahen ootteluun, mutta tulikin viikossa :) Tonnin pari säästi kun haki saksasta ja kunto/kilometrit aivan huippuluokkaa.

Ens viikolla tarrakilvet mopoon
Kuri vittuu
HANAAA :pano::rock::hyper::dance::wtf:
 
Eilen kävin heittään ekan lenkin.. oli mukavaa. Viel tarvii laittaa nopeusmittaritoimimaan... nyt maa taas valkoista, ja huomenna alkaa lomareissu.. 1,5viikon päästä sitten taas uudestaan rattaille...
 
Tänään tuli veropaprut. Tampereen tullille täydet:5: ripeästä toiminnasta. Olin varautunu kuukauden/kahen ootteluun, mutta tulikin viikossa :) Tonnin pari säästi kun haki saksasta ja kunto/kilometrit aivan huippuluokkaa.

Ens viikolla tarrakilvet mopoon
Kuri vittuu
HANAAA :pano::rock::hyper::dance::wtf:

Kerro nyt ihmeessä millaista pyörää sieltä tuli ja millaiset kokonaiskustannukset olivat niin viestistäsi on sitten hieman apua muillekin pyörän hakua suunnitteleville...??

PS. Tampereella lunta tulee kuin sieltä kuuluisasta esterin perseestä :wall:
 
Kerro nyt ihmeessä millaista pyörää sieltä tuli ja millaiset kokonaiskustannukset olivat niin viestistäsi on sitten hieman apua muillekin pyörän hakua suunnitteleville...??

PS. Tampereella lunta tulee kuin sieltä kuuluisasta esterin perseestä :wall:

Laitetaanpa nyt omiakin kokemuksia sitten tänne.
Pyörä tuotiin Viron maalta helmikuun puolen välin paikkeilla. Suzuki gsx-r 1000 K3, hinta 3800€ + rahti 200€. Ajettu 33 tkm. Tornion tullista verotuspäätös reilussa viikossa 906€ ja maahantuontikatsastus 165€ + rekisteröinti 25€.
Kokonaiskustannukset siis vajaa 5100€, tuli siis säästettyä puolitoista tonnia, jos olis Suomesta ostanut.
 
Back
Ylös Bottom