Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kerro nyt ihmeessä millaista pyörää sieltä tuli ja millaiset kokonaiskustannukset olivat niin viestistäsi on sitten hieman apua muillekin pyörän hakua suunnitteleville...??

PS. Tampereella lunta tulee kuin sieltä kuuluisasta esterin perseestä :wall:

Voisin tähän pienen tarinan tirvasta..

Keväällä -11 olin kaverin kanssa ampumaradalla, siinä pidettiin taukoa ja jauhettiin paskaa. Ikää molemmilla 17 ja autot/pärrät kiinnosti. Kaveri alko puhumaan, että lähtee hakemaan autoa saksasta jonkun kaverin tutun kanssa, tää kaverin tuttu oli tuonu n.70 autoa ja pari pärrää jo ennestään ja ties miten homma toimii. Itellä oli jo auto valmiina, mutta pärrä oli ostosliastalla.
Siinä kysäsin että mahtuuko mukaan ja mukaanhan mahtu. Ennen reissua pidettiin tapaaminen, jossa molemmille valittiin 5 suosikki kohdeta paremmuus järjestyksessä. Mielellään myös samalta alueelta tai etelä-pohjois suunnassa. Selvitettin myös koko retken kuvio. Eka tampereelle josta ryanairilla frankfut-hanin(?) lentokentälle, sieltä varatulla vuokra-autolla ostamaan kaverille auto, audilla ostamaan pärrää,pärrä tulee rahtina, audilla saksan läpi, tanskan läpi ajaen ja kahta lauttaa käyttäen ruotsiin, ruotsissa tukholman yläpuolelle kapelzäriin(?) ja siitä naantaliin, naantalista takasin kotiin, pärrä tulisi rahtina kotiovelle kahden viikon sisään.

Auto/pärrä ehdokkaat oli selvillä ja navigaattorissa kaikki tarvittavat osotteet. Kaverin kaveri heittä meiät tampereelle ja siitä lähdettiin. Lento oli etuajassa joten saavuttiin hyvissä ajoin saksaan. Lentokentällä vuokra ooppeelin muna-auto tulille ja kohti majapaikkaa. Oppaalla oli tuttu viinitilan omistaja, joten mentiin sinne syömään ja ostettiin ooppeli täyteen viiniä 3e/l. Aurinko paistoi ja maisemat oli uskomattoman kauniita. Oli laaksoa, serpenttiinitietä ja jalopuumetsiä.. Pienen etsimisen jälkeen löydettiin gasthaus ja mentiin sinne yöksi, nukuttiin aamuun ja syötiin aivan mahtava aamiainen, huone taisi maksaa 20-30e per nuppi. Aamulla lähdettiin ostamaan pärrää. Liikkeessä oli 3 trumppaa, ensisilmäyksellä tiesin ostavani tämän mustan. Mopo tulille, tsekattiin historia ja vaihdetut osat. Kaupat tehtiin, tosin nyt tuli ongelma. Rahti oli suunniteltu niin, että pyörä laitetaan sellaseen puukehikkoon jossa uudet pärrät tulee liikkeeseen ja dhl tuo mopon. Rahdin hinta tais olla 180-360e. Kehikkoja ei ollut, toinen rahtifirma olis tuonu satamaan 800e hintaan. Soitin kaverille ja sanoin "maksan 400e jos tulee saksaan ja ajaa pärrän suomeen" kaveri ei vastannu. Eikun liikkeen tietokoneelle ja google laulamaan. Jostai helvetin vanhoista moottoripyörä.orgin viesteistä löyty jonkun rahtifirman numero, joka on tuonu joskus mopoja saksasta. Soitettiin, toisesta päästä vastas joku aivan random firma, tyttö selitti ystävällisesti, että firman numero on muutunu ja hän voi antaa sen rahtifirman numeron (kiiitos sinä tuntematon <3). Soitettiin, kuulemma hän voi hakea 3 viikon päästä, mutta kaveri on tuomassa kuorma-autolla muuttokuormaa ensviikolla ja sinne mahtuis. Hintaa 80e kotiovelle, ITSAFUCKINGDEAL!!!!!!!. Nimet papereihin ja mopo on mun.

Skippaan autokuvion. Aamupäivällä lähdettiin etelä saksasta ja seuraavana aamupäivänä oltiin ruotsissa. Retki kesti muistaakseni 3 päivää. Ostin myös kypärän ja nahkasen ajotakin hintaan 150e!!+farmari audi oli lattiasta kattoon, edestä perään täynnä viinaa, viiniä ja kaljaa.

Mopo 7800
Verot 1600
Rahti 80
=9840e

Tällä hetkellä halvin samanlainen daytona on 10000e ja sillä on ajettu 13tkm. Omalla on 7,4tkm. Hintaan en laske matkakuluja, koska toi oli mun eka kerta lentokoneessa ja ulkomailla. Reissu oli mulle siis aivan täysin loma ja kurkistus ulkomaailman ihmeisiin. Teksti on sekavaa ja epämääräistä vailla mitään loogista kulkua, mutta koittakaahan kestää :)
PS: Tällä viikolla mopoon tulee tarrakilvet.
 
Joo toi matka oli ihan uskomaton! Suosittelen kaikille, yllättävän helppoo hakee auto tai mopo. Pitäs tehä joku tarina tost, siihe tulis viel nunnaluostari, suomalaiset kreikassa asuvat jätkät jotka me tavattii keskellä yötä sateisessa tanskassa huoltsikalla. Ne oli ajanu pari päivää pienel alfaromeol euroopan läpi kreikasta ruotsii hakemaa nuuskaa :D siellä ne oli sortsit jalassa, vettä tulee ja +5, oli ollu +30 ku ne lähti tulee kreikasta :D
 
Varmasti hieno kokemus ja hienoa että löyty prätkä. En kyllä tiedä lähtisinkö itse noin pienen oletetun hintaeron takia hakemaan. Tosin eihän sitä tiedä missä kunnossa tuo suomen Daytona on jne., mutta näillä tiedoilla.

Loman ohella toki olis aivan helevetin hieno homma. :)
 
Varmasti hieno kokemus ja hienoa että löyty prätkä. En kyllä tiedä lähtisinkö itse noin pienen oletetun hintaeron takia hakemaan. Tosin eihän sitä tiedä missä kunnossa tuo suomen Daytona on jne., mutta näillä tiedoilla.
Hintaeroahan taisi tulla enemmän kuin nuo tarinassa olevat luvut suoraan kertoo (9840 vs. 10 000) koska kertoja käsittääkseni osti moponsa vuosi sitten. Eli siis tuo tällä hetkellä 10 000 Suomessa maksava vastaava mopo varmaankin maksoi vuosi sitten ehkä esim. tonnin enemmän.
 
Joo viime syksynä kun lähettiin hakemaa, oli myynnissä tasan 1 daytona ja sillä oli hintaa jotain 12k. Rahallista säästöähän tossa nyt ei hirveesti kertyny, eli puhtaan voiton perässä ei olis kannattanu uittaa. Mutta noilla kilsoilla en oo vielä yhtään löytäny suomesta.
 
Tänään tuli kausi avattua suomessakin. Hirveän pitkää lenkkiä ei vaan pystynyt ajamaan kun alkoi tulemaan ihan reilusti lunta.
Oli muuten eka kerta, kun täytyi ajaessa pyyhkiä useasti visiiriä koska se meni umpeen lumesta :D
 
Munkin eka pyörä tuli Saksasta. Ja ekassa isossa huollossa paljastui että siihen oli joskus tullut KOVA isku etuvasemmalta (=kolaroitu). Tämä oli syy että stefa vuoti, koska koko putki oli vääntynyt. Vaan oli niin hienosti korjattu ja piilotettu kaikki, että tuo huollon tehnyt kaverikin ihmetteli miten on viitsitty nähdä vaivaa (maalattu metalliosia jne). Eikä ois muuten ees tiennyt ellei ois kohtuulailla paljon irroiteltu osia.

Maksan mieluumin täällä vähän enemmän, noista kun on vähän paha lähteä reklamoimaan ulkomaille.
 
Tampereen autocenterissä siis tällaista hintaa lupailivat :jahas: En kyllä aio viedä pyörää huoltoon sinne. Öljyn ja suodattimen vaihdan itse. noita venttiilien tarkistusta ajattelin kysyä paikallisen aikuiskoulutuskeskuksen mp-korjaamolta...:rolleyes: Kenelläkään mitään kokemusta näistä? Itse olen autoa käyttänyt muutaman kerran huollossa siellä ja moitteettomasti ja halvalla ovat ainakin sen hoitaneet. Muut asiat tuosta listastahan pystyy tarkistamaan sitten aika helpolla itsekin...:)
Jos jaksat ajella semmosen 40km niin suosittelisin kysäisemään Jamati-osasta. :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Munkin eka pyörä tuli Saksasta. Ja ekassa isossa huollossa paljastui että siihen oli joskus tullut KOVA isku etuvasemmalta (=kolaroitu). Tämä oli syy että stefa vuoti, koska koko putki oli vääntynyt. Vaan oli niin hienosti korjattu ja piilotettu kaikki, että tuo huollon tehnyt kaverikin ihmetteli miten on viitsitty nähdä vaivaa (maalattu metalliosia jne). Eikä ois muuten ees tiennyt ellei ois kohtuulailla paljon irroiteltu osia.

Maksan mieluumin täällä vähän enemmän, noista kun on vähän paha lähteä reklamoimaan ulkomaille.

En mie jaksa uskoa, että niistä jokainen on kolaroitu. Sillä hintaerollahan fixaa jo pikkusen kolaroidun vehkeen. ;)
 
Plääh vielä on liian kylmää ottaa mopoa esille. Kai tässä vielä about viikko pitää venailla kun kadunvarsipaikoituksetkin sulaa kunnolla. Vielähän tässä ehtisi tuunata pyörään jotain, sirompi kilpiteline ja pikkuvilkut vähän voisi houkutella mutta saa nähdä jaksaako etsiä kun vastaan ei ole tullut järkevän hintasta telinettä (Hornet 600 -09). Olikos se jonkun euroopan takia vai minkä kun nuo kaikki pyörät tulee noilla järkky isoilla kilpitelineillä? Muuten kyllä ulkonäöllisesti en itse koe kauheesti tarvetta vääntää pyörää uuteen uskoon.

Siinäkin hiano mopo pilattu pelkästään tolla kilpitelineellä:
2012-MV-Agusta-Brutale-675-rear-picture-view-5.jpg
 
Vähän akun lataamista ja Yamahahan hörähti helposti käyntiin! :rock: Ajamista voi katella sitten joskus vapun jälkeen. Pyörä on porukoilla säilössä ja täällä on vielä tietki lumen peitossa. Eikä tässä aiemmin taida ehtiä mitään keväthuoltojakaan tekemään.
 
Olikos se jonkun euroopan takia vai minkä kun nuo kaikki pyörät tulee noilla järkky isoilla kilpitelineillä? Muuten kyllä ulkonäöllisesti en itse koe kauheesti tarvetta vääntää pyörää uuteen uskoon.

Eikai noissa oo muuta ku suunnittelupöydällä pyörä on tehty tietynlaiseks ja sit se kilpi on vaa pakko sijottaa johonki. Ennen tais kaikissa pyörissä olla lokasuojat mihin suoraa sai kilven mutta ei näissä uusissa aina välttämättä oo ku pyörää on vaikka minkälaista. Toinen hyvä esimerkki on Ducati Diavel. Muuten mun mielestä coolin näkönen rätkä mut se kilpiteline on aika härö. En kyllä keksi sille parempaakaa paikkaa siinä yksilössä.
 
Diavelissä kilpi on mun mielestä laitettu vielä suhteellisen asiallisesti. Jos esim. vertaa sitä tohon Ripen laittamaan kuvaan.
Itsekin olen miettinyt mikä noissa kilpitelineissä on syynä. Pakko siinä jokin määräys on olla takana. Olishan sen voinut tuossa yllä olevassa kuvassakin laittaa vaan paljon pienemmän varren päähän, jolloin lopputulos olisi ollut huomattavasti tyylikkäämpi. Pitääköhän kilven olla joissain maissa takarenkaan tasolla?
 
Diavelissä kilpi on mun mielestä laitettu vielä suhteellisen asiallisesti. Jos esim. vertaa sitä tohon Ripen laittamaan kuvaan.
Itsekin olen miettinyt mikä noissa kilpitelineissä on syynä. Pakko siinä jokin määräys on olla takana. Olishan sen voinut tuossa yllä olevassa kuvassakin laittaa vaan paljon pienemmän varren päähän, jolloin lopputulos olisi ollut huomattavasti tyylikkäämpi. Pitääköhän kilven olla joissain maissa takarenkaan tasolla?

Ainakin mopoissa kilpi pitää olla taka-akselin takapuolella, oli vielä jotkut tietyt kulmat joiden rajoissa kilven piti olla. Luulisi, että sama pätee myös moottoripyöriin, ei noille kauas ulottuville kilventelineille voi olla muutakaan syytä.
 
Ei tarvi olla taka-akselin takana, mutta pitää näkyä 30 astetta molemmille sivuille, eli pitää näkyä renkaan molemmin puolin takaviistoon. MMAF.fi pojat o noita ihmetelleet.

Tuli huvittava ajatus että saisikohan kilven teknisesti ottaen pultata kypärän taakse kiinni :D
 
Tais olla maksimi- ja minimikorkeus sillä kilven paikalla myös. Tosin kuljettajakaan ei liene osa moottoripyörää, joten vilkkuajovalorekisterikilpitakki ei vielä pykäliä täytä.
 
Ei tarvi olla taka-akselin takana, mutta pitää näkyä 30 astetta molemmille sivuille, eli pitää näkyä renkaan molemmin puolin takaviistoon. MMAF.fi pojat o noita ihmetelleet.

Tuli huvittava ajatus että saisikohan kilven teknisesti ottaen pultata kypärän taakse kiinni :D

Kilven ei tarvitse olla, mutta muistaakseni vilkuilla oli joku maaginen etäisyys pyörän takimmaisesta kohdasta. Varmaan sen takia koko roska sijoitettu noin.
+Muistaakseni joku kuraläppä pitää olla tehtaalta tultaessa, mikä myös osittain vaikuttanee tuohon sijoituskohtaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom