Moottoripyörä?

Pate83 sanoi:
Ja tolla vanteella ei mene pyörä katsastuksesta läpi.. ainakaa mun DR ei mennyt... Koska takarengas on nyt isompi ku eturengas

Ei mene ei koska DR:n alkuperäinen etuvanne on 21 tuumainen ja suurin sallittu koon muutos on kaksi tuumaa. Eli vakiosta ei suomessa saa laillisesti tehtyä smotoa mitenkään. Noiden vainteiden koolla toisiinta nähden ei ole laillisuuden kanssa mitään tekemistä. Monia katupyöriäkin on tehty niin että etupää on 16 ja takapää 17. Ja minkä ihmeen kokoinen takarengas sulla on sillä vakiokoko on 17 tuumaa ja jos sulla nyt on smotovanne (17 tuumaa) edessä niin eivätkö ne ole samankokoiset?

Ihan yleisesti tiedoksi että
täältä ovat pojat noita motovanteita tilaileet. Kauppa käy ja homma pelaa.
 
dogi sanoi:
Ja minkä ihmeen kokoinen takarengas sulla on sillä vakiokoko on 17 tuumaa ja jos sulla nyt on smotovanne (17 tuumaa) edessä niin eivätkö ne ole samankokoiset?

Takana on myös 17', mutta kuitenkin vähän isompi kun edessä, koska ei mennyt katsastuksesta läpi.. Mutta, en näistä asioista paljon tiedä, kuten teksteistä moni huomaa. Kirjoittelen vähän niin, miten olen kuullut/minulle sanottu...
 
Pate83 sanoi:
Takana on myös 17', mutta kuitenkin vähän isompi kun edessä, koska ei mennyt katsastuksesta läpi.. Mutta, en näistä asioista paljon tiedä, kuten teksteistä moni huomaa. Kirjoittelen vähän niin, miten olen kuullut/minulle sanottu...

Takarengas (ei siis vanne) onkin luultavasti halkaisijaltaan suurempi kuin eturengas sillä takarengas on leveämpi ja muistaakseni profiililtaan (renkaan korkeus prosentteina sen leveydestä) sama kuin eturengas. Katsastuksen epäonnistuminen ei kuitenkaan johdu tästä vaan sen täytyy johtua siitä että pyörässäsi on edessä 4 tuumaa pienempi vanne kuin mitä alkuperäinen on ja suurin sallittu muutos on kaksi tuumaa.

Tai sitten voidaan todeta kuin eräs poliisi eräässä videonpätkässä että ei ne katsastusmiehet mitään tiedä, me tiedetään (tilanteessa jossa sakotettiin pyörää joka oli leimassa siitä että se on laiton).

EDIT: Eihän katsastuksesta läpimeno voi johtua renkaasta joka sinulla sattuu olemaan alla sillä silloinhan pyörä pitäisi muutoskatsastaa joka kerta kun vaihdat uuden renkaan alle :)

Tai mikä vielä parempaa, pyörä menisi katsastuksesta läpi kun olisit käynyt kulman takana polttamassa kumia niin että takarenkaan halkaisija olisi pienentynyt, mutta uudella renkaalla sitä ei leimaan saisi :D
 
Aijai, kun on kauniita päristely ilmoja. Tosin ei oo vielä piikkikorttia, mutta silti. Kesää tässä odotellaan...!

Ajeltiin muuten tossa viime viikolla kaverin kanssa 1300cc hayabusalla. On muuten aika epeli vehje. Kaveri on tosin vasta 19, mutta isäpapan pyörää testattiin vähän pikkuteillä. Kaverilla kokemusta piikeistä, mopoista ja jonkun verran 600cc cebarista, niin kyllä kyytiin uskalsi mennä. Sen verran maltillinen (tai maltillinen ja maltillinen...) kaveri. Mutta pakkohan vähän oli koittaa ja rivakasta kaasun vääntämisestä sai kyllä takapyörän mukavasti pyörimään. Eikä kiihdytetty lähellekään täysiä. Silti kyllä sai ihan mukavasti pitää kiinni, ettei pois lentäny. Pakkohan se oli isommalla tiellä, missä ei ollut liikennettä, niin 200km/h ottaa tauluun... On toi mp-touhu vaan elämää! :rock:
 
Hapero sanoi:
Kawasaki Z 750 -04 odottaa tallissa malttamattomana kevätlaitumille pääsyä..

No mites on mopo kuljettanut, onko tullut isompaa ongelmaa/valittamisen aihetta?

Kävin ko. laitteen koeajelemassa ja täytyy kyllä myöntää, että vaikka onkin melkoinen kierroskone niin kohtuullisen kiukkuinen vehje on verrattuna saman hintaluokan kilpailijoihin. Perstuntumalta tuntui selvästi vielä 900 Hornettiakin äkäisemmältä.

Ja niin kuin pyhästi aikoinaan vannoin, että Kawaa en enää koskaan vaivoikseni ota, mutta nyt tuo hinta/kulku suhde on hierottu kyllä sen verran kohdalleen, että saattaapi sittenkin kohta vaihtua kulkine Kawattimeen. Täytyy vaan toivoa että Kwakan insinöörit ovat oppineet jotain viimeisen vajaan 10 vuoden aikana. ;)
 
Wazaam, tänään tuli käytyä testaamassa Rissalan lentokentällä järjestetyssä kiitorata-ajoissa paljonko oma CBR kuljeksii. Tarkoitus oli ajaa kaksi kierrosta, joten ajattelin ottaa ensimmäisen vähän rennommin enkä kiihdyttää vaihteita aivan punarajalle asti. Mittari näytti lopussa reilu 260km/h ja poliisin tutka 231km/h. Sitten, juuri kun tulin lähtöpaikalle valmiina uutta kierrosta varten, tuli ilmoitus että joku on vetäissyt Kawan 12-R:n pitkäksi 281km/h vauhdista. Onneksi selvisi lähestulkoon säikähdyksellä, jalka oli vain murtunut. Ilmeisesti ei ollut huomannut pysähtymismerkkiä (vaikka merkkinä kyllä toimi poliisiauto vilkut päällä). Vähän jäi harmittamaan, että en päässyt ottamaan pyörästä kaikkia irti, sillä ajot tietenkin lopetettiin välittömästi onnettomuuden jälkeen, mutta olipahan silti vesisateesta huolimatta elämys vailla vertaa. Me want more!
 
Strappado sanoi:
Wazaam, tänään tuli käytyä testaamassa Rissalan lentokentällä järjestetyssä kiitorata-ajoissa paljonko oma CBR kuljeksii. Tarkoitus oli ajaa kaksi kierrosta, joten ajattelin ottaa ensimmäisen vähän rennommin enkä kiihdyttää vaihteita aivan punarajalle asti. Mittari näytti lopussa reilu 260km/h ja poliisin tutka 231km/h. Sitten, juuri kun tulin lähtöpaikalle valmiina uutta kierrosta varten, tuli ilmoitus että joku on vetäissyt Kawan 12-R:n pitkäksi 281km/h vauhdista. Onneksi selvisi lähestulkoon säikähdyksellä, jalka oli vain murtunut. Ilmeisesti ei ollut huomannut pysähtymismerkkiä (vaikka merkkinä kyllä toimi poliisiauto vilkut päällä). Vähän jäi harmittamaan, että en päässyt ottamaan pyörästä kaikkia irti, sillä ajot tietenkin lopetettiin välittömästi onnettomuuden jälkeen, mutta olipahan silti vesisateesta huolimatta elämys vailla vertaa. Me want more!

Oho, onneks ei käynyt pahemmin.. Kyllä noista vauheista jo itsensä siirtää aika vauhdikkaasti Luojansa luo... :(

Itellä (tai lähinnä isällä, kun ei itellä oo vielä massii... ) on semmone ZX-6R -00... Hommattiin se tossa pari viikkoo sitten. Lähinnä oon opetellu ajamaan sillä nyt viimeset pari viikkoo. Oon nimittäin sitä mieltä, että miellellään opettelen ensin hidas-ajon+jarrutukset+väistöt+ muut kun en oo ennen ajanut tommosella isommalla bikella... Nyt alkaa jo pikkuhiljaa sujua, ja uskaltaa jo antaa vähäsen enemmän kaasuaa... :D
 
IronMind sanoi:
No mites on mopo kuljettanut, onko tullut isompaa ongelmaa/valittamisen aihetta?

Kävin ko. laitteen koeajelemassa ja täytyy kyllä myöntää, että vaikka onkin melkoinen kierroskone niin kohtuullisen kiukkuinen vehje on verrattuna saman hintaluokan kilpailijoihin. Perstuntumalta tuntui selvästi vielä 900 Hornettiakin äkäisemmältä.

Ja niin kuin pyhästi aikoinaan vannoin, että Kawaa en enää koskaan vaivoikseni ota, mutta nyt tuo hinta/kulku suhde on hierottu kyllä sen verran kohdalleen, että saattaapi sittenkin kohta vaihtua kulkine Kawattimeen. Täytyy vaan toivoa että Kwakan insinöörit ovat oppineet jotain viimeisen vajaan 10 vuoden aikana. ;)
Heh.. Ei ole kyllä vielä oikeen mitään pahaa sanottavaa Zetasta, tosin en oo kerennyt vasta kuin 4000 km ajamaan ja kivaa on ollu! Pienenä miinuksena ehkä vähän turhankin suosittu mopo varsinkin mustana, mutta minkäs teet. Acrapovicin tehoputki on tulossa, jotta sais vähän paremmat äänet. Kuvia voin laittaa, kunhan saan putken eka kiinni.
 
meikäläisen

pihalla kököttää 600:en R yamaha Yoshimuran pillillä.
Ensi maanantaina(7.6) menee mopo pajalle, k&n, Dynojet ja sellaista pientä
piristystä.

:rock:
 
Pitihän se Kawan Z 750 hakea itsekkin. Sisään ajon jälkeen täytyy todeta että on oikein sopiva pyörä omaan makuun.
Mukava ajella kaupungissa, helppo hallita ja mutkateillä aivan kurko peli.
Ajoasento on hyvä vaikka pituutta on jonkin verran. Ohjaustangon kulma on kyllä syvältä, eli vaihtoon menee. Ekan ajolenkin jälkeen oikea käsi puutui niin pahasta ranteesta alaspäin että tunto meni. Ehkä tuli nuorena poikana tehtyä liikaa käsitöitä niin ranteet tottui omituisiin kulmiin :jahas:
 
vekku sanoi:
Oliskohan kellään tietoo mitä cebariin vois maksaa kaikki katteet+tarrat? Kiinnostais tietää...

Hmm, itse asiassa ei ole hajuakaan mistä alkuperäisiä katteita ja tarroja voisi saada. Kokeile käydä kysymässä paikkakuntasi merkkihuollosta, taitaa olla melko lailla tilaustavaraa. Luulisin että ihan halvalla et kuitenkaan tule pääsemään, tilasin juuri uuden tuulilasin itselleni omaan CBR:ään, ja melkein 100€ tuo kapinen muovinpala maksoi.
 
Strappado sanoi:
Hmm, itse asiassa ei ole hajuakaan mistä alkuperäisiä katteita ja tarroja voisi saada. Kokeile käydä kysymässä paikkakuntasi merkkihuollosta, taitaa olla melko lailla tilaustavaraa. Luulisin että ihan halvalla et kuitenkaan tule pääsemään, tilasin juuri uuden tuulilasin itselleni omaan CBR:ään, ja melkein 100€ tuo kapinen muovinpala maksoi.

Jaappaniin taitaa mennä tilaus... Juu en ole uusia ostamassa. Hinnat vaan täytyis saada selville...
 
mopedi

pyörä löytyy täältäkin suzuki gsxr 750 v. 2001.
ajettu 5000km

ps. pyörä kohta myynnissä, laitan sitten tännekkin myyntiin kuvien kera.
 
Back
Ylös Bottom