Moottoripyörä?

Ducati streetfighter... Pyörien pyörä, pärrien pärrä.. Mutta mun daytona on paras;)

Soittelin tulliin ja kuulemma autoverotus ihan ruuhkautunu, en oo vissii ainoona kilvittämäs mopoa näin keväällä. Tosin lunta tulee ja kaikkia vituttaa, eli ei tässä vielä pariin viikkoon olis teille asiaa.
 
Nyt on jollakin pakkotoistolaisella hyvä mahdollisuus ostaa koko setti itselleen kesää varten ;)

http://www.pakkotoisto.com/ajoneuvot/107337-m-suzuki-sv650s-2005-ajovarusteet/

Tavallaan harmittaa että joudun myymään kun etsin viimevuonna sopivaa pyörää niin helvetin pitkään. En viitsi pitää pyörää kadun varressa ja maksella vakuutuksia jos ajokilometrejä tulee vaan pari tuhatta max. Palataan taas kaksipyöräsiin 2014 ja V2-koneella tietenkin. :rock:
 
Lukenu noista superdukeista juttua netistä jonkun verran ja aika moni lyhkänen tyyppi valittelee sitä, et tossa on liian korkea istuinkorkeus. Mä oon itte 170cm ni voi tulla ton kanssa ongelmia. Pitänee käydä koeistumassa jossain vaiheessa ku kerkee, et pitääkö sitä nyt alkaa ton korkuuden takia alkaa jotain muuta mopoa kattelee. Speed triple olis kyl matalempi ja se onkin oikeestaan ainoo vastaava malli, mikä olis samankaltanen ku superduke.
 
Kallista? Moottoripyöräily on...

Kävin kysymässä 05 vuoden 600rr cebariin 24tkm huoltoa eräästä liikkeestä. Hinnaksi sanottiin noin 500€ :face: Ainoa asia mikä tuossa varsinaisesti tehdään on öljyn ja suodattimen vaihto ja venttilien välysten tarkastus ja mahdollinen säätö. Muut tarkastettavat asiat ovat mm, kaasukahvan toiminta, jarrupalat, renkaat, jousitus jalka, jarruneste, ajovalot jne... Maksetaanko tuossa nyt mielestänne turhasta, kun itse tekemällä ja tarkastamalla säästää satoja euroja...? Miten tuo venttiilin välysten tarkastaminen ja säätö käytännössä tapahtuu liikkeissä? olen kuullut huhua, että mikäli moottori pitää normaalia ääntä eikä kilise tai kolise niin niitä ei sen kummemmin ruveta säätämään tai tarkastamaan...?
 
Kävin kysymässä 05 vuoden 600rr cebariin 24tkm huoltoa eräästä liikkeestä. Hinnaksi sanottiin noin 500€ :face: Ainoa asia mikä tuossa varsinaisesti tehdään on öljyn ja suodattimen vaihto ja venttilien välysten tarkastus ja mahdollinen säätö. Muut tarkastettavat asiat ovat mm, kaasukahvan toiminta, jarrupalat, renkaat, jousitus jalka, jarruneste, ajovalot jne... Maksetaanko tuossa nyt mielestänne turhasta, kun itse tekemällä ja tarkastamalla säästää satoja euroja...? Miten tuo venttiilin välysten tarkastaminen ja säätö käytännössä tapahtuu liikkeissä? olen kuullut huhua, että mikäli moottori pitää normaalia ääntä eikä kilise tai kolise niin niitä ei sen kummemmin ruveta säätämään tai tarkastamaan...?
jos vaan pyörä on kunnossa ja löytyy tietotaitoa nii säästäthän sä sen reilun 400 kun vaihdat vaan öljyt ja halutessa suodattimet.. eiköhän noi kaasukahvat ja jarrut ja renkaat huomaa sitten jos on hajalla
 
^^Missäpäin asut?
Noihin kaikkiin Hondien huoltoihin löytyy ohjetaulukko, jossa on kerrottu kuinka monesta tunnista huoltoa tekevä yritys saa veloittaa. Kuulostaa kyllä kovalta tuo hinta, kun ite maksoin samasta hommasta 1000 rr:ään 180€. Oli vielä reilu paja kun totesivat ettei edes mennyt ohjeistuksen mukaista aikaa, vaan vähemmän, ja sen mukaan veloittivat.
Tosin muistan kun kyselin 24tkm huoltoa aikanaan 600F:ään, hinnat pyöri just 400-600€ tietämillä.

Taulukko (huoltokortti) löytyy pdf:nä täältä: http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/600-cc
Näyttäisi tolle olevan 3h pelkkä tarkastus, säädöistä sitten lisää.

Ja koska takuuta ei ole, voinet sanoa kyllä huoltoon viedessäsi että et halua noita nippelinappelitarkistuksia, vain oleelliset.
 
Kävin kysymässä 05 vuoden 600rr cebariin 24tkm huoltoa eräästä liikkeestä. Hinnaksi sanottiin noin 500€ :face: Ainoa asia mikä tuossa varsinaisesti tehdään on öljyn ja suodattimen vaihto ja venttilien välysten tarkastus ja mahdollinen säätö. Muut tarkastettavat asiat ovat mm, kaasukahvan toiminta, jarrupalat, renkaat, jousitus jalka, jarruneste, ajovalot jne... Maksetaanko tuossa nyt mielestänne turhasta, kun itse tekemällä ja tarkastamalla säästää satoja euroja...? Miten tuo venttiilin välysten tarkastaminen ja säätö käytännössä tapahtuu liikkeissä? olen kuullut huhua, että mikäli moottori pitää normaalia ääntä eikä kilise tai kolise niin niitä ei sen kummemmin ruveta säätämään tai tarkastamaan...?

Aika arvokkaalta kuulostaa ( tai sitten tuohon hintaan on jo arvioitu mukaan tuo mahdollinen venavälysten säätö joka pidentää huoltoaikaa oleellisesti tarkistukseen verrattuna, tosin tuota säätöä ei kyllä yhteenkään hondaan pitäisi vielä noilla kilsoilla olla tarve tehdä ).
 
Onko kenelläkään kokemuksia Protectint pinlock -sisävisiiristä (http://www.pinlock.nl/en/products-2/pinlock-protectint/?) Itseä houkuttaisi ajatus aurinkolasien käytöstä luopumisesta, eikä tuollainen vaikuta kovin kalliiltakaan (alle 50 euroa oli jossakin kotimaisessa nettikaupassa). Miten noita mahtaa olla myynnissä suurempien kaupunkien liikkeissä? Stormin nettisivuilta en ainakaan onnistunut löytämään.

EDIT: Tavalliseen Pinlock-visiiriin olen ollut varsin tyytyväinen huurtumiseneston suhteen.
 
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on Kawasaki NINJA ZX-6r vm.2002 moottoripyörästä? Ominaisuuksia, vikoja ja muutenki yleisiä mielipiteitä/fiilistä ?
 
Rullasin tollasella 20tkm joskus aikoinaan. Ihan positiiviset kokemukset. Vikaa ei mitään tuolla välillä ollut. Eka 636 koneinen. Tilava verrattuna muihin 600 luokan laitteisiin. Ei niin äärimmäisen radalle tehty pyörä kun esim joku R6.
 
Imho mustana paljon hienompi eikä tarvi putsata ihan yhtä usein.... vähän tuollainen teinituningautoviritys tulee noista valkoisista vanteista mieleen. Makuasioita toki....

No joo, vähän tuollainen lelumainen-lookki tulee valkoisena ja tosiaan eivät varmaan kovin puhtaana pysyisi...

Perkele sentään kun mopokuume vaan kasvaa. Takatalvikin vähän hidastaa ajotunneille pääsyä. Mun tuurilla autokoulussa on tietty hirveät ruuhkat noiden ajotuntien kanssa ja saan kortin varmaan vasta kuukauden päästä.
 
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on Kawasaki NINJA ZX-6r vm.2002 moottoripyörästä? Ominaisuuksia, vikoja ja muutenki yleisiä mielipiteitä/fiilistä ?
Hyviä kokemuksia. Pyörä oli n. 17tkm ajettu ostaessa ja myydessä mittarissa jotain 24tkm. Ei mitään suurempia ongelmia. 20tkm huollossa vaihdettiin normi säätöjen lisäksi nokkaketjun kiristin, joka noissa tuppaa tyyppivikana temppuilemaan. Ajossa hieno moottori ja mukava pyörä tehdä matkaakin verrattuna vuoden uudempaan malliin, joka selvästi sporttisempi mitoiltaan.

Miinuksena vakiona ainakin omaan silmään rumahko ulkonäkö. Ylimaalaus ja perustuningit korjasivat tämän minun yksilössäni.
 
Back
Ylös Bottom