Moottoripyörä?

Eikö mp:tä ole mahdollisuutta saada siirtokilville samalla tapaa kuin autoa?

Joo siis tarrakilvet tulee siks aikaa ennenkuin veropäätös on tullu. Mutta paperit lähti tänään menemään, joten menee tullista riipuen 2vk-1kk ennen kun saa edes ne tarrakilvet.

nyt on kaikki osat kasassa, ilmansuodatin, öljynsuodatin, rattaat, ketjut, nesteet, jarrupalat... nyt vaan tarvitaan aika vaihtamaan kaikki... ja sit :vroooom:

Ihan huippua itestä on opetella jippoja ja katsoa ajon jälkeen takarenkaasta montako milliä sitä sai kantattua syvemmälle reissun aikana kun viimeksi. ja nyt on kyse hiljaisista vauhdeista. Kun saisi koko kulutuspinnan edes käyttöön ensiksi renkaasta. Tupen osaa jokainen kääntää nurin parin ajokerran jälkeen.

Ei tuo renkaan koko pinta-alan käyttö ole kyllä välttämättä kovin ihmeellinen uskalluksen merkki. Kyllähän sen renkaan saa helpolla koko pinnalta käyttöön kun roikkuu huomattavan väärällä puolella pyörää sopivassa mutkassa tai ajelee liikenneympyrää riittävää vauhtia.... toisin sanoen, ensin tavoitteeksi vaikka polvi viistämään maata rata-olosuhteissa!

Joo siis tarrakilvet tulee siks aikaa ennenkuin veropäätös on tullu. Mutta paperit lähti tänään menemään, joten menee tullista riipuen 2vk-1kk ennen kun saa edes ne tarrakilvet.

Koitappa soittaa tulille huomenna, annat niille sun sähköposti osotteen niin laittavat sinne paprun niin saat käydä hakemassa sitten ne tarrat ;)

Nonii uudet uber hienot katteet tilattu ja ny pitäs lähteä jarrupalat ostaan ja akku jaja renkaatki vielä ja mitähä muuta,PERKELE... aah tätä jatkuvaa rahan menoa :P

Ajokausi korkattu! Vielä kun sen kortin sais äkkiä niin avot.

Vahailin mopon tänään, nyt on kiiltoa ja liukkautta.. Saa kyllä odottaa vielä pari viikkoa että tiet puhdistuu, jaksa lähteä tuonne kuraan liukastelemaan. :p

Omakin ajokausi tuli avattua tänään :D Eli siis kävin koeajamas sitä yamahan fz1 nakua. Ja kyllähän se oli niinkuin mulle tehty, tuo ajoasento vrt kyykyt sopii mulle paljon paremmin! :) Nyt vaan sitte jännitän noiden töiden kans, jos ei tärppää toi yks duuni nii sitte ostan jonkun halvemman pyörän.. Puuttuvat ajokamat jo ennemmin viikolla tulikin hankittua.

Jaa oon uhonnu että pitäisi maalata tankki, vissiin tankki vaihdettu jossain välissä ja huonosti maalattu - pohjamaalin päältä lähtenyt värikerros lohkeilemaan. Voisi samalla parit ralliraidat laittaa nakuun ;)

Koitappa soittaa tulille huomenna, annat niille sun sähköposti osotteen niin laittavat sinne paprun niin saat käydä hakemassa sitten ne tarrat ;)

Pyörä haettiin saksasta ja se tuli suomeen viime syyskuussa, siitä asti ollu tallissa. Nyt se on kuristettu ja paperit lähti siis maanantaina. Eli jos saan s-postii sen tarvittavan paperin, otan sen paprun ja kuristus todistuksen yms mukaan, meen mopon kanssa katsastus asemalle, ne tsekkaa mopon ja antaa tarrakilvet? Jo toinen mopo mitä oon kilvittämässä ja silti ei ikinä muista näitä :D

Olis muutama kysymys pyöräilyyn liittyen, ku meinasin täks kesäks ensimmäistä omaa pyörää ostaa. Eli mitä mieltä porukka on superdukesta? Lähinnä noi -06 malliset budjetista johtuen. Entä miten tommonen iso pyörä soveltuu lyhyelle tyypille(170cm)? Ja mitäs muita vaihtoehtoja samasta tyylistä olis? Speed triple vissiin ainakin aika hyvä vaihtoehto, mut onko muita?

Ja seuraavaks ei itte pyörään liittyvä kysymys. Eli kuinka hyvin mielin uskaltaa kaupunkien keskustassa (turku) pitää pyörää? Esim. jos kadun reunassa joutuu pitämään parkissa, tai vaikka olis oma ruutu.

Foorumeiden perusteella tuo superduke taitaa olla luonteeltaan melko äkkipikainen pyörä, eli pyörän käytös vaatii varmasti hieman totuttelua. Pituus tuskin on ongelma, penkkiä saa madallettua, alustaa saa tarvittaessa tiputettua jne. Täyskaskoissa ja joissain osakaskoissa on varkausvakuutuksen lisäksi ilkivalta, joten itse ainakin hyvillä mielin uskaltaisin pitää. Yksinkertainen konsti, joka tuohon pyörän kiinnostavuuteen ulkopuolisten ja mahdollisten ilkivallantekijöiden silmissä saattaa vaikuttaa, on ostaa peite sille mopolle. Tietysti vielä hälyttävä levyjarrulukko tjms. olisi varmaan ihan asiallinen, jos joutuu keskustassa kadunvarressa säilyttämään.

Voi pahuksen jousilukko... alko huumori loppua sen kanssa.. jatketaan huomenna uudestaan, josko vaikka menis paikoilleen ilman suurta väkivaltaa... Rattaat ja ketjut vaihdettu sekä takajarrut kunnossa.. vielä on tehtävää. Jos se viikonlopun aikana sit olis kasassa

Ja seuraavaks ei itte pyörään liittyvä kysymys. Eli kuinka hyvin mielin uskaltaa kaupunkien keskustassa (turku) pitää pyörää? Esim. jos kadun reunassa joutuu pitämään parkissa, tai vaikka olis oma ruutu.

Itse en uskaltaisi pitää pärrää kaupungissa kadunreunassa parkissa. Onhan kyse sentään omasta vaimosta.

Olis muutama kysymys pyöräilyyn liittyen, ku meinasin täks kesäks ensimmäistä omaa pyörää ostaa. Eli mitä mieltä porukka on superdukesta? Lähinnä noi -06 malliset budjetista johtuen. Entä miten tommonen iso pyörä soveltuu lyhyelle tyypille(170cm)? Ja mitäs muita vaihtoehtoja samasta tyylistä olis? Speed triple vissiin ainakin aika hyvä vaihtoehto, mut onko muita?

Ei SDuken kanssa mitään ongelmaa tuolla pituudella ole. Itse olen 172cm ja ainoa pyörä minkä kanssa on ollu siinä rajoilla oli joku ktm:n enska (en muista tarkkaa mallia), istuinkorkeus siinä 95cm tienoilla eli 10cm enemmän kuin sdukessa. Juuri ja juuri varpaat sai koskemaan maata paikallaan.

Joo mäkin ajelin intissä muutama vuos sitten lc4 640 enskalla ja sen kanssa oli aika rajoilla, et oliko jo liian korkea. Tuli helvetin monta kertaa paikallaan kaaduttua sen kanssa mettässä ku ei jalat riittäny tarpeeks maahan. Tietty heti ku alko renkaat pyörimään ni ei ollu mitään ongelmaa. Miten noitten rahotuksien kanssa, et voiko niitä ihan hakea vaikka ei ostais pyörää liikkeestä? Noita alle 9k maksavia superdukeja ei oo kovin paljoo liikkeissä myynnissä.

Ei SDuken kanssa mitään ongelmaa tuolla pituudella ole. Itse olen 172cm ja ainoa pyörä minkä kanssa on ollu siinä rajoilla oli joku ktm:n enska (en muista tarkkaa mallia), istuinkorkeus siinä 95cm tienoilla eli 10cm enemmän kuin sdukessa. Juuri ja juuri varpaat sai koskemaan maata paikallaan.

Sen verran voisin itse tätä kommentoida SDuke R:n omistajana, että vaikka pituutta on 176cm ja perää madallettu niin pyörä on silti ihan hiukan liian korkealla mutta tämä onkin pelkkää hifistelyä eikä käyttöä haittaa :) Mutta kokeilemalla selviää.

Back
Ylös Bottom