- Liittynyt
- 8.7.2005
- Viestejä
- 4 384
Sillon kun ekoja kamoja olin ostamassa niin mietin pääni puhki ton kypärän kanssa. luonnollisesti sitä haluaa parhaan suojan aivoilleen mutta kuitenkin kohtuulliseen hintaan. Ostaako kalliin kypärän joka on hyvä koska se on kallis vai jonkun halvan koska se on halpa. Mitä noihin testeihin tulee niin eivät varmasti kerro kokototuutta, sillä jokainen kypärävalmistaja ihan biltemasta lähtien tietää tarkalleen miten noi viralliset testit tehdään ja osaa suunnitella kypäränsä menestymään just noissa. Moottoripyörä.orgissa on asiasta väännetty aikalailla ja sieltä löytyi kohtuu kattava artikkeli kuinka joku ulkomainen mp-lehti oli tehnyt omat kypärätestinsä ja simuloineet siellä tilanteita jotka heidän mielestään vastasivat tosielämää (testit tehtiin kuitenkin samanlaisilla laitteilla kun virallisetkin testit eli kyseessä ei ollut "hakataan kypärää katuun"-tyylinen testi) ja tulokset oli joidenkin kypärien osalta aika kaukana esim sharpin testituloksista.
Imo noista kypärän passiivisista turvallisuusominaisuuksista on täysin mahdoton saada realistista kuvaa minkään virallisten testitulosten perusteella, siks painotinkin itse niitä onnettomuutta ehkäiseviä ominaisuuksia, kuten istuvuutta päähän, pinlockia ja sitä miten rillit pysyy paikallaan kypärän sisällä. Vaikka sitä aluks kelaa että potta mikä potta niin siinä vaiheessa kun mp-messuilla sovittelin eri kypäriä päähän nii oikeesti huomas että jotkut merkit vaan ei istu ollenkaan, mulle esim arai kiristi toisesta suunnasta ja ihan löysä toiseen, AGV:ssä taas lasit/arskat nousi heti otsalle jos vähänkin liikutti naamaa.
Sama menee muihinkin varusteisiin, jos olisin cartmann tai kuka tahansa muukaan niin en ostais mitään sovittamatta. Helposti rupee vituttaan jos kamat ei ookkaan mukavat / turvallisen tuntuset kun suojat pyörii kyynärpäästä hauiksen kohdalle, kun sit tarvii kuitenkin ostaa uudet. Esim takkien mitat saattaa saman valmistajan eri mallien välillä vaihdella aika suuresti vaikka numero on sama. Kenkiä taisin sovittaa lähemmäs 15paria ennenkun löyty hinta/mukavuus/turvallisuus combolla sopivat.
Käytettyjä kandee kans metsästää esim moottoripyörä.orgista. Ostin omat kamat syksyllä ja about tonnilla sain koko setin, shoein kypärän, pinlockin, berikin nahkahousut, arlen nessin rotsi, racing hanskat, forcefieldin selkäpanssarin, Xpd:n kengät. Nahkahousut käytettynä mutta kunto vastas uutta. Eli maltilla metsästämään nii kyllä löytyy.
Imo noista kypärän passiivisista turvallisuusominaisuuksista on täysin mahdoton saada realistista kuvaa minkään virallisten testitulosten perusteella, siks painotinkin itse niitä onnettomuutta ehkäiseviä ominaisuuksia, kuten istuvuutta päähän, pinlockia ja sitä miten rillit pysyy paikallaan kypärän sisällä. Vaikka sitä aluks kelaa että potta mikä potta niin siinä vaiheessa kun mp-messuilla sovittelin eri kypäriä päähän nii oikeesti huomas että jotkut merkit vaan ei istu ollenkaan, mulle esim arai kiristi toisesta suunnasta ja ihan löysä toiseen, AGV:ssä taas lasit/arskat nousi heti otsalle jos vähänkin liikutti naamaa.
Sama menee muihinkin varusteisiin, jos olisin cartmann tai kuka tahansa muukaan niin en ostais mitään sovittamatta. Helposti rupee vituttaan jos kamat ei ookkaan mukavat / turvallisen tuntuset kun suojat pyörii kyynärpäästä hauiksen kohdalle, kun sit tarvii kuitenkin ostaa uudet. Esim takkien mitat saattaa saman valmistajan eri mallien välillä vaihdella aika suuresti vaikka numero on sama. Kenkiä taisin sovittaa lähemmäs 15paria ennenkun löyty hinta/mukavuus/turvallisuus combolla sopivat.
Käytettyjä kandee kans metsästää esim moottoripyörä.orgista. Ostin omat kamat syksyllä ja about tonnilla sain koko setin, shoein kypärän, pinlockin, berikin nahkahousut, arlen nessin rotsi, racing hanskat, forcefieldin selkäpanssarin, Xpd:n kengät. Nahkahousut käytettynä mutta kunto vastas uutta. Eli maltilla metsästämään nii kyllä löytyy.

