Moottoripyörä?

Ihan sama pyörä se on muissakin väreissä;)

Ei, Kawasakit ovat aina vihreitä.

Vihreästä tuli mieleen, vaihdoin tossa heinä-elokuussa vihreän uudempaan vihreään, tässä uudessa vihreässä on hieman erilainen vihreän sävy, Kemoralla odottamassa lähtökäskyä:
kemorapakkis.jpg

^ Ompa muuten komea väritys!

Tässä kuva omasta entisestä vihreästä vuodelta 2007. Oli se kyllä silloin 17-vuotiaan kapinallisen teinipojan unelmien täyttymys :D

26811_105024656191547_100000520392550_135817_617787_n.webp

Männärenkaan palasia, ehkä vähän sulanutta mäntääkin mukana. Kaikki männät terävistä nurkista sulanu, pari venttiiliä solmussa (tuosta missä männänrengas petti).

Meinasitko korjata vielä ton moottorin jos et oo sitä vielä tehny? Eiks se ollu aikalailla viriviri motti? Joskus kattelin niitä käyriä mitä tänne postasit niin oli enemmän poweria ku vakio bussissa. Ja meno tietysti sen mukaista.

Korjattu on. Ajettu niin vähän, että pistin nettimotoon myyntiin jos joku sen haluaisi, itsellä kun into noihin ylinopeusajoihin vähän hiipunut.

Nykykäyrä on tällänen 196hp/155Nm.. Luotettavuuden nimissä alapäätä on vähän löysätty.
_smaller.jpg

Ja jos joku tosiaan on kiinnostunut erilaisesta moposta niin tällänen siis myynnissä, saa kysyä.
_smaller.jpg

Morjesta!

Aloitetaas kirjoittelu pakkikselle vuosien sivustaseuraamisen jälkeen. Ja heti tärkeimpään eli prätkäketjuun. Joku taannoin tässä threadissa haaveili blackbird-hondasta. Itse vaihdoin sellaisen muutama viikko sitten bemarin enduroon. Lienee orastava kolmenkympin kriisi..Bläkkärillä tuli vajaa viisi kesää ajettua, eikä kyllä oikein pahaa sanottavaa laitteesta ole. Kävin euroopassakin pidemmän reissun sillä pyörähtämässä. Hieman raskassoutuinen meinasi tosin alppiteillä olla kun yritti roikkua kilokyykkyjen perässä. Itse olen 185 cm pitkä, ja ranteille alkoi useamman sadan kilsan päivävedot käymään, ongelma korjautui kummasti kun sorvautin 28mm tangonkorokkeet jotka toivat tankoa myös hieman lähemmäksi pituussuunnassa. Kovemmissa vauhdeissa ei ranteet kipeytyneet, mutta Suomen nopeusrajoituksilla koropalat taisivat olla kustannustehokkaampi vaihtoehto!
Bläkkärin valmistushan loppui -07, ja nyt noita saa kyllä todella käypäseen hintaan. Jos itsellä olisi lämmintä tallitilaa niin olisin voinut jättää kakkospyöräksi tuon. Uusi ulottuvuus on kyllä tuon enskan myötä löytynyt kun pääsee hiekkateitä ja kinttupolkujakin vähän koluamaan. Niin se mieli muuttuu, vielä jokuvuosi sitten pidin bemareita susirumina mutta nykyään ne lienevät niin rumia että ovat jo hienoja.
10r-kawaa joku haaveili myös, itse olen moisella muutaman tuhat km ajanut kun kaveri moisen omisti, hauska laite juurikin raa-an moottorinluonteen vuoksi, mutta minun mittaiselle pitkäkätiselle rajoitustenmukaan ajaminen oli jo 100 km jälkeen aika tuskaista. Laatuongelmat taitavat poistaa ainakin japseissa poissaolollaan, joten Hos3:lle sanoisin että käy koeajelemassa eri merkit ja ota se joka tuntuu käteenkäypäseltä.
Vielä loppuun avautuminen; minun prätkä oli sitten yritetty viimeyönä varastaa valaistulta kadulta Helsingistä, virtalukko oli nuijittu paskaksi, joten saa nähdä loppuiko tämä kausi tähän vai ennättääkö vielä ajamaan.:itku: Meinaa vituttaa. No, kerpeepähän pakkista selaamaan kerrankin.

Minä vahingossa Gen1 busan :) Onneksi tulee talvi, että pääsee värkkään sitä..

E: Miksi TJJ:n käppyrän alkupäässä tulee tuo notkahdus? Saisiko tuota käyrää laitettua "siistimmäksi" tuon osalta?

Minä vahingossa Gen1 busan :) Onneksi tulee talvi, että pääsee värkkään sitä..

E: Miksi TJJ:n käppyrän alkupäässä tulee tuo notkahdus? Saisiko tuota käyrää laitettua "siistimmäksi" tuon osalta?

Tuo reilun 3000rpm:n kuoppa on jokaisessa gen1 busassa jonkin tasoisena, jos pyörässä on 4-2-1 putkisto. En tiedä miksi, mutta niin se vain on, ja ei, ei saa siistittyä.

Ok, pitänee käyttää omaa pyörää penkissä myös. Talvella vaihtaa tuohon sliparit ja airboxmodi tehdä. Jos siitä +165hp sitte takaselta irtoaisi. Sitten vähän ulkonäkö hifistelyä.. Katsoin aiemmin kaverin gen1 lappuja, mutta en hoksannut tuota notkahdusta, pitää katsoa tarkemmin.

Ei tuosta kuopasta kannata vakiohko moottorisella busalla huolestua, ei huomaa. Tuossa mun (myynnissä olevassa) isolohkossa se on melkeinpä hyvä asia, meinaan aika veikeä pistää liikkeelle kun vääntö on välittömästi yli 100Nm.

Tuo reilun 3000rpm:n kuoppa on jokaisessa gen1 busassa jonkin tasoisena, jos pyörässä on 4-2-1 putkisto. En tiedä miksi, mutta niin se vain on, ja ei, ei saa siistittyä.

Nyt kävin tarkistaan käyrän. Vääntökäyrä oli puolipallon muotoinen ja tehot nousi myös tasaisesti. Sillä on micronin koko ränni putkistona. Pe viimestään loppuu ajokausi ja sitte ruvetaan purkamaan pyörää ja tuhotaan joidenkin mielestä täysin..

Nyt kävin tarkistaan käyrän. Vääntökäyrä oli puolipallon muotoinen ja tehot nousi myös tasaisesti. Sillä on micronin koko ränni putkistona. Pe viimestään loppuu ajokausi ja sitte ruvetaan purkamaan pyörää ja tuhotaan joidenkin mielestä täysin..

No sitten microni on poikkeus, toistaiseksi jokaisessa kokoränni gen1 busassa, jonka olen nähny on tuo kuoppa ollut. Isolohko vielä korostaa sitä. Mutta isolohko on myyty ja nyt ajellaan vakiobusalla..

Tarkennetaan vielä, että nimenomaan ilmeisesti/käsittääkseni/isot pojat kertonu, että liittyy yksputkiseen kokoränniin, minähän en mitään oikeasti näistä tiedä.

edit: esimerkkejä kuopista: 1, 2, 3. Varsinkin 3 käppyrä näyttää hyvin muutoksen täysrännin jälkeen..

edit2: Vielä yks käppyrä.. 4

Ja onhan noissa penkeissäkin eroja. Taitaa olla proboostilla ja Viittaniemellä etelässä "tiukimmat" penkit. Joku kolmas paikka oli vaan koitappa muistaa..

Pari tyhmää kysymystä taas.

Jos pyörään vaihtaa esim. akrapovicin pöntöt, niin voiko ne vaan laittaa ilman ongelmia? Tuleeko nuo penkitykset ja esim. power commanderin asennukset vaan jos tuohon putkistoon tulee muitakin muutoksia? Miksi pönttöö/putkistoo yleensä vaihdetaan, eihän ainakaan pelkällä pöntöllä saada oikeastaan mitään merkittävää tehonlisäystä?

Mites näiden ee speediltä ostetuilla pyörillä takuuhuollot? Lukenut että ongelmia ollut takuuhuoltojen kanssa merkkiliikkeissä, vaikka pyörä eu-alueelta ja eu-lakien mukaan takuuhuollot pitäisi toimia. En kyllä ainakaan suoraan osta ee speediltä pyörää, mutta mites käytettyjen kohdalla, jotka alun perin on tuonut maahan ee speed tai muu "harmaa tuoja"? Jos takuut on ummessa, niin eihän tuolla alkuperällä enään ole merkitystä?? Vai onko jossain tapauksessa???

Pari tyhmää kysymystä taas.
Jos pyörään vaihtaa esim. akrapovicin pöntöt, niin voiko ne vaan laittaa ilman ongelmia? Tuleeko nuo penkitykset ja esim. power commanderin asennukset vaan jos tuohon putkistoon tulee muitakin muutoksia? Miksi pönttöö/putkistoo yleensä vaihdetaan, eihän ainakaan pelkällä pöntöllä saada oikeastaan mitään merkittävää tehonlisäystä?
Pelkillä slipareilla ei paljoa tule tehoon muutoksia, lähinnä äänet paranee :) Kommanderiin säädetään uusi kartta jos sulle vaihdetaan uusi koko putkisto. Putkisto pudottaa yleensä muutamia kiloja painoa pois pyörästä ja jos sinulle tulee viriputket, niin ainakaan ne putket ei ahdista niin paljoa verrattuna vaikioihin jolloin tehoa saadaan enemmän irti. Riippuen muuten mihin pyörään laitat putket, voi syttyä FI valo mittaristoon(uudemmissa ainakin) joka antaa sitten jonkin vikakoodin.

Mites näiden ee speediltä ostetuilla pyörillä takuuhuollot? Lukenut että ongelmia ollut takuuhuoltojen kanssa merkkiliikkeissä, vaikka pyörä eu-alueelta ja eu-lakien mukaan takuuhuollot pitäisi toimia.
Antaako EE itse takuuta pyörille? Takuu huollot esim. takaisin kutsunnat pitäisi kyllä hoitua(luettu bussifoorumilta.)

Hieman meni tän kauden aloitus myöhäiseksi. :) Mutta nyt on kovasti fiilistä ajaa. Ihan parasta. Onneksi loppuviikoksi on luvattu lämmintä, just sopivan lämmintä.

Jaahas pitkästä aikaa pääsi ajamaan kun sai vihdoinkin varkaiden rikkomien lukkojen tilalle uudet ja kelitkin suosivat. Helvetin hysteerinen vehje toi 10r oli kyllä taas tauon jälkeen noissa vauhdeissa mitä kadulla ajetaan, tuli taas naurettua ääneen kypärän sisällä kun vähän availi mutkista pikku vaihteilla pihalle :rock:

Nyt tulee elämää tärkeämpi kysymys ja tarvitaan arvokasta makutuomarointia. Eli oma daytona tarvii tankkitarran. Tässä ne vaihtoehdot joita löysin.

http://www.british-customs.com/triumph-daytona-675-carbon-tank-pad.html
Trumpan oma, itse tykkään.

http://www.british-customs.com/pro-grip-triumph-motorcycle-resin-tank_protector.html
Tarviketarra, ei yhtään hullumpi.

http://tankpadshop.fi/images/FB001.jpg
Ihan heino ja "asiallinen" fastbikes tarviketarra.

http://tankpadshop.fi/product_info.php?cPath=16_7&products_id=96
Ehkä "överein".

Haluun pitää pyörän tyylin "asiallisena", joten mitään motonetpaskaa en haluu. Omat suosikki vaihtoehdot on progrip ja trumpan oma. Kumman ite valkkaisitte? Jos tiiätte jotain muita hienoja, niin mielelläni otan eri vaihtoehoja vastaan, hinnalla ei väliä, kun pärrästä puhutaan :D

Back
Ylös Bottom