Moottoripyörä?

Kysytäänpä täällä, kun olen aina ihmetellyt asiaa; minkä takia nuo Ducatit maksavat niin helvetisti? Mikä niissä on niin erikoista? Esim. 1198 SP uutena 34 000 €, edes BMW ei ole noin kallis. Käytettynäkin ihan sikahintaisia kaikki.
 
Kyllähän niissä parhaita osia käytetään alustassa ja jarruissa ym, mutta kyllähän siitä nimestäkin maksetaan.

Edit: Muutenkin Ducateja ja varsinkin MV Agustoja pidetään vähän hienompina pyörinä.
 
FZR 1000cc -91

perkele näitä kikottimia..muutaman päivän seisonnan jälkeen pyörä ei suostunut starttaamaan ollenkaan. Virrat avaimesta päälle, vapaan valo paloi ja pyörä myös oli vapaalla, engine nappi on-asentoon ja starttia..öljyvalo palaa kun starttia pitää pohjassa mutta mitään ei tapahdu, ei siis pyöritä edes starttia. parin minuutin sivujalka,virta-avain,engine-nappi, vaihde vapaalle->ykkönen silmään->vapaalle renkkailun jälkeen lähti sitten starttaamaan ja käynnistyi ongemitta. pari päivää ajelua ja starttailuja eikä mitään ongelmaa.

Nyt pyörä sitten teki saman kun olin ajellut n. 30km lenkin ja pysähdyin kahville. puoli tuntia samaa renkkailua kuin edellisellä kerralla (kosketushäikän toivossa) mutta nyt ei ihmeparantumista tapahtunut.

öljyä näkyy ikkunassa, sulakkeet ehjät, virrat päälle lyötäessä mittariston viisarit värähtää ja lämpömittarikin oli hengissä. Missä vika?? Pyörä siis käyttäytyy samoin kuin yrittäisi käynnistää vaihde päällä. valot ja töötit etc. toimii moitteetta myös.
 
no nimenomaan sen verran on että vaihteen jos lyöt silmään seisontatuki alhaalla niin sammuttaa myllyn..mut vapaalla on antanut startata ennen myös seisontatuella.
 
no menipä mielenkiintoiseks..moto tuli hinurin lavalla kotipihaan ja hinurikuskille näyttämään miten vammaa. kuten arvata saattaa moto hörähti iloisesti käyntiin ilman mitään kikkailuja kuten aina ennenkin :wtf:

eli kosketushäikältä toi nyt vaikuttaisi mutta osaako joku sanoa mistä lähteä ensimmäisenä hakemaan sitä vikaa? onko noin vanhassa pyörässä muuten jonkin sortin öljyntason anturia joka estäis pyörää starttaamasta mikäli taso on liian matala?
 
starttaako kytkin pohjassa? dr:ssä ainakin mulla pitää painaa kytkintä ja seisonta tuen katkaisin on jo ohitettu kun ei toiminut.
 
eli kosketushäikältä toi nyt vaikuttaisi mutta osaako joku sanoa mistä lähteä ensimmäisenä hakemaan sitä vikaa?

Kaikki tappokytkimet tsekkaisin itse ensimmäisenä ja jos emäputken vieressä on joku johtonippu joka taipuu ajan kanssa eessuntaassun niin nuo johdot katsoisin ettei lyö maihin tai ole kuoren sisällä poikki. Sitten akun kengät + navat ja piuhojen kunto maadoituspisteessä (missä se tohtorissa sitten onkaan).
 
Valot kuitenkin palaa kirkkaana kun laittaa virrat? Jos näin, ei se akussa ole ainakaan. Eikä kyllä kuulosta moiselta, jos ei ees pyöräytä starttia. Josko siinä itessään ois vikaa?
 
Valot palaa normaalisti,kaikki toimii normaalisti mutta ei vaan antanut startata. kokeilin myös kytkin pohjassa mut ei mitään vaikutusta..hinurimatkan jälkeen tosiaan starttasi aivan normaalisti. Voisiko kytkinkahvan mikrokytkin kettuilla ja oireilla noin? Eli samoin tosiaan käyttäytyi kun yrittäisi startata vaihde silmässä pyörää eli ei vaan anna startata ja öljyvalo palaa samalla kun starttinamiskaa painaa pohjaan, sillä erotuksella että pyörä oli vapaalla. mikään ei surise tai naksuta epämääräisesti. tuon öljyn määrän voi sulkea pois epäilyistä.

Moto siis toimii nyt toistaiseksi ihan normaalisti, ei vaan paljon uskalla kahvittelemaan pysähtyä kun tiedä milloin tekee ton saman tenän uudestaan. onneks on tankki täynnä löpöä, ei tarvii tankille heti mennä.
 
Saman tempun teki myös mun vanha Bandit kerran. Mitään vikaa ei löytynyt ja lopulta n. 250km peräkärrykyydin jälkeen lähti heti käyntiin. Kävin varmuuden vuoksi kaikki pyörän sähköliittimet läpi crc:n kanssa ja putsasin hapettumat pois. Ei oireillut enää sen jälkeen.
 
no menipä mielenkiintoiseks..
En tiedä eroaako fasun kytkis paljon Cebarin vastaavasta, mutta tässä on CBR 600f3:n startin kytkis:

starter.JPG



Ei kun yleismittari käteen, ja startin releen käämiltä mittaamaan starttinappi pohjassa ja vaihde vapaalla tuleeko sinne plussaa vai maata vai ei kumpaakaan. Tuossa cebarissa plussa kulkee siis virtalukon, tappokytkimen ja starttinapin kautta releen kelalle, kun taas käämin toinen pää maadottuu joko vapaakytkimen tai kytkimen ja sivujalan tunnistimen kautta. Sitten jos esim. plussa puuttuu niin lähtee vaan järjestyksessä mittaamaan tuleeko tappokytkimelle jännite, meneekö se siitä läpi, tuleeko starttinapille jännite jne.. Tietty jos siihen omaan pyörääsi kytkentäkaavion löydät jostain niin siinä on sitten kaikki johtojen värit ym merkattu myös, jolloin vian etsintä helpottuu.
 
täytynee käydä noita liittimiä läpi ensin. toivottavasti vika uusiutuisi jo kotipihassa niin voisi alkaa katselemaan paikkoja eikä tarvitsisi summanmutikassa rämpätä..varsinkaan tien päällä. Kiitokset tähän astisista vinkeistä!
 
täytynee käydä noita liittimiä läpi ensin. toivottavasti vika uusiutuisi jo kotipihassa niin voisi alkaa katselemaan paikkoja eikä tarvitsisi summanmutikassa rämpätä..varsinkaan tien päällä. Kiitokset tähän astisista vinkeistä!
Tai sitten sammuttaa paikkoihin missä on mukava tehdä mäkistartti tai vaan työntää käyntiin.
 
Kaarreajoa ja ajolinjojen treenausta. Liian monta asiaa mihin keskittyä niin meni ajo sitten pintakaasulla köröttelyksi. Oli tällä kertaa katukatteet laiskuuden takia kiinni niin ihan se paras puristus jäi pois. Kovat ukot muuten sano, että tälläsellä kuussatkulla pitäis anyways ajaa mutkat vähän pyöreämmin eikä kulmikkaasti kun kilonen lähtee sieltä ulos vähän rivakammin. Jotain 1.39 tais olla nopein kierros. Kyllä tänä kesänä pitäs vielä ehtiä sinne alle 1.35 niin hyvä olis.



Omasta näkökulmasta ja videon perusteella himmasit liikaa ennen mutkia monessa paikassa. Puolivälissä kaarretta olisi videon perusteella ainakin voinut antaa reippaasti enemmän kaasua kiihdyttämiseen seuraavalle suoralle melkein joka paikassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hitto että oli lähellä tänään lipat radalla. Moottori kävi niin kuumana, että sieltä tuli vähän jäähdystysnestettä pihalle ylivuotoletkusta joka tiputti sen tietenkin takarenkaaseen. Tietäähän sen sit mitä siinä käy kun muuten on ihan kuivaa keliä. Pyörä melkein poikittain mutkasta tultaessa kun aloin kaasua avaamaan. Jotenkin ihmeenkaupalla sain pyörän pysyyn kuitenkin pystyssä vaikka vähän heittelehtikin puolelta toiselle.

Tarvii varmaan tyhjentää ja puhdistaa toi jäähdytysjärjestelmä jos jäähdyttelis sit paremmin...
 
Ai perkele että kuumottaa.. Maanantaina saksaa ostostelemaa daytonaa :dance2: Vielä pitäs päättää, punanen vai musta :D Näillä näkymin musta, mutta täytyy katsastaa paikanpäällä vielä.
 
Ei täällä kellään satu olemaan X-lite X-602 kypärää?
 
Back
Ylös Bottom