Moottoripyörä?

Nyt on paha, daytona vai benelllin tnt 899 :kuola: saako mopon 25kw papereihin, jos ajaa power commanderii 25kw tehot ja penkittää, siitä konttorille papereiden kanssa? Nyt tarvittais nopeita vastauksia. Saksan matka on jo varattu ja vielä vähän epäiröin, että kumpi :D

No ei PC:n avulla voi säätää tehoja mitenkään kilowattien mukaan. PC on ruiskunsäätöyksikkö.
 
Ca$h:

No helppohan tuo on itsekkin lyhentää sopivaksi, tosin tuollaisesta "vaimentimesta" lähtee ääntä jo ilman lyhennystäkin aika kivasta, että saattaa tulla aika kovat metelit, kun tuosta 10 senttiä napsasee pois :)

sehän tässä onkin, että en kehtais aloittaa mitään ylimääräistä sorvaamista kuitenkin kun on sen verran paljon rahaa kiinni opiskelijalle jolla ei ole vakiotyötä lisäksi nuo metallityötaidotki oli ylä-asteella mitä oli eikä taida olla yhtään metallialan koulutusta omistavaa ystävääkään..
 
No ei PC:n avulla voi säätää tehoja mitenkään kilowattien mukaan. PC on ruiskunsäätöyksikkö.
Kaveri sano että commanderilla saa tehoja alas.. Noo en tiiä. Mut kyllä toi trumppa taitaa tulla ostoslistalle. Vähän noi benellin korjaus mahdollisuudet nihkeet täällä pohjolassa.
 
Nyt on paha, daytona vai benelllin tnt 899 :kuola: saako mopon 25kw papereihin, jos ajaa power commanderii 25kw tehot ja penkittää, siitä konttorille papereiden kanssa? Nyt tarvittais nopeita vastauksia. Saksan matka on jo varattu ja vielä vähän epäiröin, että kumpi :D

Trumpan pyörien oma ECU on ainakin suoraan täysin säädettävä. Sytkä-, bensa- ja muut kartat ovat täysin muokattavissa esim. ilmaisella TuneECU-softalla ja eBayltä ~15€ hintaan ostetulla piuhalla. Ei tarvii PowerCommandereita tai mitään muutakaan aataminaikojen vehjettä asentaa.

Eli Trumpan tapauksessa nysätehoisen ECU-ohjelman tekeminen jossain pätevällä dynopajalla ainakin pitäisi olla mahdollista. Mutta miksi et tekisi rajoitusta suoraan kaasun liikettä rajoittamalla? Paskahan se pyörä on ajaa teki sen rajoituksen miten päin tahansa (ja todennäköisesti heti poistat kurit kuitenkin).

Edit. Eipäs tarvii edes dynopajalla käydä. Näkyy olevan 25KW kitti suoraan valtuutetuilla jämyillä saatavilla ainakin 2006->.
 
Millaisia prätkiä Pyro on kattellut? Käynyt koeajoilla?

Liian kalliita. Eipä ole kyllä tullu. Ei tässä lähistölä oikein ole potentiaalisia ollut.
 
Hohhoh kun on ollut taas kivaa päästä pitkästä aikaa pyörällä tien päälle.
Faijalle hommattu museorekisteröity Honda cb900c -1978 saatiin vihdoin täysin kuntoon. Vaikka aemmin on tullut omistettua vain kyykkypyöriä, kyllä se tässäkin on oma viehätyksensä :)
:kuvia:

Täältä löytyy isältä -70-72 vuosimallin (en muista tarkalleen) BSA Thunderbolt 650 sivuvaunulla, mutta nyt on jo joku aika ollu sekin peli myynnissä.
 
Trumpan pyörien oma ECU on ainakin suoraan täysin säädettävä. Sytkä-, bensa- ja muut kartat ovat täysin muokattavissa esim. ilmaisella TuneECU-softalla ja eBayltä ~15€ hintaan ostetulla piuhalla. Ei tarvii PowerCommandereita tai mitään muutakaan aataminaikojen vehjettä asentaa.

Eli Trumpan tapauksessa nysätehoisen ECU-ohjelman tekeminen jossain pätevällä dynopajalla ainakin pitäisi olla mahdollista. Mutta miksi et tekisi rajoitusta suoraan kaasun liikettä rajoittamalla? Paskahan se pyörä on ajaa teki sen rajoituksen miten päin tahansa (ja todennäköisesti heti poistat kurit kuitenkin).

Edit. Eipäs tarvii edes dynopajalla käydä. Näkyy olevan 25KW kitti suoraan valtuutetuilla jämyillä saatavilla ainakin 2006->.
Juu siihen tulee se valmis kurisarja ja siksi ei kahvakuria, koska jos poliisi pysäyttää ja kattoo paperit, niihin on merkattu kaasukahvan kääntymisaste. Mopo kiertää tappiin asti=veropetos ja muita maksullisia muistutuksia :D Kiitos tosta tiedosta, että commanderia ei tarvii, koska ECU:a voi säätää!! :worship: :love:
 
Uudet takajarrupalat ja takakumi alla. Vielä joutuu kyllä uuden eturenkaankin tänä kesänä hommaamaan.
 
Onko suomessa yhtään ixlin slipareitten jälleenmyyjää??
 
Motoplaza ainakin myy. Itellä on Ixilin tötteröt Delcevicin pakosarjan jatkona :) Ihan mukavasti räikää.. Saishan noi toki suoratkin olla..
 
Ostin toukokuussa -08 kuussatasen Suzuki gsx-r:än. Kortinhan piti tulla kesäkuun alussa (autokoululta kysyessä) mutta inssi saatiin varattua vasta 3.8. Poliisilla kesti 9viikkoa lupahakemuksen kanssa luvatun 4-5vkon sijaan ja inssiajot olivat sopivasti täynnä siihen päivään saakka jolloin armas autokouluni jäi kahden viikon kesälomalle :dance:. Pikkasen vituttaa maksella vakuutusmaksuja ja käydä 3 päivän välein käynnistelemässä pyörää ajamatta sillä metriäkään. Itse asiaan:
Pyörän ollessa todella vähäisessä käytössä (kortillisen kaverin kanssa käyn istumassa kyydissä n.2 viikon välein, jotta pyörälle tulisi edes vähän ajoa) viime ajokerralla pisti silmään kojetaulussa palava merkkivalo. Hetken ohjekirjaa tutkailtuani selvisi, että valo vilkuttaa polttoaineen suihkutuksen viasta. Olisiko siellä mahdollisesti joku tukos tai vastaavaa? Ei huvittaisi viedä pyörää huoltoon juuri kun on saamassa kortin. Pyörä on kuristettu kaasukahvaan sijoitetulla tapilla. Hintaa kuristuksella ja dynolla oli 210e.
Kiitokset etukäteen (asiantuntevista) kommenteista. :)
 
Juu kiitoksia! Google ei meinaan löytäny yhtää mitään.. 200e kalliimmathan noi on, mutta toivotaan, että saksassa ois hyllyssä :D
 
Kaarreajoa ja ajolinjojen treenausta. Liian monta asiaa mihin keskittyä niin meni ajo sitten pintakaasulla köröttelyksi. Oli tällä kertaa katukatteet laiskuuden takia kiinni niin ihan se paras puristus jäi pois. Kovat ukot muuten sano, että tälläsellä kuussatkulla pitäis anyways ajaa mutkat vähän pyöreämmin eikä kulmikkaasti kun kilonen lähtee sieltä ulos vähän rivakammin. Jotain 1.39 tais olla nopein kierros. Kyllä tänä kesänä pitäs vielä ehtiä sinne alle 1.35 niin hyvä olis.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Perjantai-sunnuntai välisenä aikana 882km R1:n mittariin. Mukava pikkureissu Turun saaristoon :)
 
Kaarreajoa ja ajolinjojen treenausta. Liian monta asiaa mihin keskittyä niin meni ajo sitten pintakaasulla köröttelyksi.

Vai pintakaasulla :) Hyvännäköistä menoahan tuo oli, ilmeisesti ennenkin radalla ajanut? Tuli itse käytyä motoparkissa viime kesänä kokeilemassa ajamista ja ei se todellakaan helppoa ole. Hirveää säätämistä jarrujen ja vaihteiden kanssa kun yrittää ettei aivan muiden jalkoihin jää. Vielä kun pyörä oli gsx-f, niin tuntu että melkein turhaa sellaisella yrittää edes ajaa kun jarrutkin tuntu pettävän suorien päässä yms.. Noh, jospa sitä tuon gsx-r:n joskus saisi, niin vois yrittää uudelleen.
 
Vai pintakaasulla :) Hyvännäköistä menoahan tuo oli, ilmeisesti ennenkin radalla ajanut? Tuli itse käytyä motoparkissa viime kesänä kokeilemassa ajamista ja ei se todellakaan helppoa ole. Hirveää säätämistä jarrujen ja vaihteiden kanssa kun yrittää ettei aivan muiden jalkoihin jää. Vielä kun pyörä oli gsx-f, niin tuntu että melkein turhaa sellaisella yrittää edes ajaa kun jarrutkin tuntu pettävän suorien päässä yms.. Noh, jospa sitä tuon gsx-r:n joskus saisi, niin vois yrittää uudelleen.

No Alastaron kaksi nopeeta mutkaa menee ihan vituiks kun loppuu munat kesken. Muutkin mutkat vois ajaa paljon kovemmin ja varsinkin laittaa kauroja koneeseen paljon aikasemmin, ei ole pakko odottaa, että mopo on pystyssä. :) Surullistahan tässä on se, että Vesa Kalliolla kyydissä mun about 95kg kaveri ja runttaa saman kierrosajan noin niinkun näytösluontoiseesti. :D

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom