Moottoripyörä?

Oon joo irrottanu, ei siinä ainakaa mukana tullu mitään.. Pitäiskö sen tulla mukana tai pitäiskö sen näkyä ku tiirailee siitä reiästä sisään?

Saattaa jäädä sinne tankkiin vielä. Sen saa kyllä ihan sormilla irti, ja näkee ku kattoo täyttöaukosta vaikka taskarilla.

Nyt vituttaa. Cebari on taas pari päivää toiminu (koputtaa puuta) ja tyytyväisenä tulin töistä kotia että jes, taidan heittää parin sadan kilsan iltalenkin nii heti ku sai pärrän tallista pihalle nii rupes vettä tulemaan!

Heh.. ite tässä korttia hommaamassa, niin piti käydä pari tuntia ajelemassa pitkin kylää ja kulmia ihan vitunmoisessa vesisateessa. Eikä ne ajokoulun kamppeet vettä pitäneet tietenkään. Ens maanantaina inssi ja pyörän osto hetimiten. JEEEE!:rock:

Heh.. ite tässä korttia hommaamassa, niin piti käydä pari tuntia ajelemassa pitkin kylää ja kulmia ihan vitunmoisessa vesisateessa. Eikä ne ajokoulun kamppeet vettä pitäneet tietenkään. Ens maanantaina inssi ja pyörän osto hetimiten. JEEEE!:rock:
Mimmosen pyörän meinaat hommata? :)

^ Naku on hyvä kompromissi, toimiva kaupunkiajossa ja pidemmälläkin matkalla. Motarilla ajoasento ei mikään loistava, mutta kuka sinne menisikään.
Mutkatiet kunniaan :D

Iso Zeta tuli ostettua viime vuonna ja kesä ajettua. Me like

Kaveri lähtee hakemaan saksasta autoa ja päätin lähtee mukaan pärräkaupoille. Mikä olis kannattavin vehje tuua tuolta? Joku sportti/katuvehje olis hakusessa. Ite oon miettiny suzukin uutta seiskapätkä gsr:rrää, mutta ekö uusissa mopoissa oo noi verot aika rajut? Triumphin daytonat olis ainakin huomattavasti halvempia ja vähemmän ajettuja tuolla kun täällä, yamahan r6r irtoo myös pari tonnia halvemmalla ja yli puolet vähemmän ajettuna. Ihan liikaa vaihtoehtoja :D. Kyseessä on eka iso pyörä, ja se pitää kuristaa 25kw. Onko kellään kokemuksia triumpheista? Ainakin niistä povataan kovaaa haastajaa jaappanin sporttimopoille..

Itellä oli pari kesää tommonen daytona675 ja voin kertoa että oli erittäin hyvä ostos..Vääntää ihan eri tavalla ku perus rivikoneet..Noita jammuja lyötyy joka nurkasta joten ei muuta ku trumppa hakemaan..:rock:

Terve. En oikeastaan tiedä moottoripyöristä _mitään_ ja minulla ei ole moottoripyöräkorttia. Olen jo pitkään miettinyt, että hankkisinko kortin ja pyörän, ja nyt päätin ryhtyä hieman selvittämään asiaa.

Minkälaisilla pyörillä 18-vuotias saa ajaa? Käsittääkseni ei ihan millä tahansa?

Sitten, olen miettinyt näitä kahta mallia: Suzuki GSX-R ja Yamaha YZF-R6. Saako noilla ajaa 18-vuotias? Toi GSX-R on ainakin vissiin aika yleinen, jossen ihan väärässä ole. Onko jotain kommenttia listaamistani malleista, ovatko hyviä, huonoja, miksi? Noita kahta siis olen katsellut ihan vaan siksi että miellyttävät silmää, ja ehdotuksia saman tyylisistä otetaan mielellään vastaan!

Vielä viimeiseksi, mitä tulee ottaa huomioon käytettyä pyörää ostaessa? Kuinka vanhan "uskaltaa" ostaa ja paljonko on paljon mittarilukemassa? Jos noihin kysymyksiin nyt edes voi mitään yleispätevää vastata.

Kiitos!

Terve. En oikeastaan tiedä moottoripyöristä _mitään_ ja minulla ei ole moottoripyöräkorttia. Olen jo pitkään miettinyt, että hankkisinko kortin ja pyörän, ja nyt päätin ryhtyä hieman selvittämään asiaa.

Minkälaisilla pyörillä 18-vuotias saa ajaa? Käsittääkseni ei ihan millä tahansa?

Sitten, olen miettinyt näitä kahta mallia: Suzuki GSX-R ja Yamaha YZF-R6. Saako noilla ajaa 18-vuotias? Toi GSX-R on ainakin vissiin aika yleinen, jossen ihan väärässä ole. Onko jotain kommenttia listaamistani malleista, ovatko hyviä, huonoja, miksi? Noita kahta siis olen katsellut ihan vaan siksi että miellyttävät silmää, ja ehdotuksia saman tyylisistä otetaan mielellään vastaan!

Vielä viimeiseksi, mitä tulee ottaa huomioon käytettyä pyörää ostaessa? Kuinka vanhan "uskaltaa" ostaa ja paljonko on paljon mittarilukemassa? Jos noihin kysymyksiin nyt edes voi mitään yleispätevää vastata.

Kiitos!
Ei saa ajaa, ellet kurista tehoja 25kW:iin. Sitten kun kortti on ollut 2 vuotta, niin saat ajella millä vaan. Hyviä peruskyykkyjähän noi on ja ihan hallittavia aloittelijallekin. Mikähän sun budjetti on?

Ei saa ajaa, ellet kurista tehoja 25kW:iin. Sitten kun kortti on ollut 2 vuotta, niin saat ajella millä vaan. Hyviä peruskyykkyjähän noi on ja ihan hallittavia aloittelijallekin. Mikähän sun budjetti on?

Eli siis mitä tämä kuristus tarkalleen ottaen tarkoittaa? Onko se pyörä sitten "ihan lussu" verrattuna siihen mitä se voisi olla?

Budjetti katsotaan sitten kun pyörän hankinta tulee, mutta siis ei AINAKAAN mikään 15 000 € ole käytettävissä, ehkä enemmänkin maks. 7k €. Onko noin yleisestiottaen esim. joku 2005 vuoden malli ihan järkevä ostos? Kuinka vanhoja itse ostasit? Ymmärrän että sekin on varmasti aika tapauskohtainen asia kuinka vanhaa viitsii ostaa.

Eli siis mitä tämä kuristus tarkalleen ottaen tarkoittaa? Onko se pyörä sitten "ihan lussu" verrattuna siihen mitä se voisi olla?

Budjetti katsotaan sitten kun pyörän hankinta tulee, mutta siis ei AINAKAAN mikään 15 000 € ole käytettävissä, ehkä enemmänkin maks. 7k €. Onko noin yleisestiottaen esim. joku 2005 vuoden malli ihan järkevä ostos? Kuinka vanhoja itse ostasit? Ymmärrän että sekin on varmasti aika tapauskohtainen asia kuinka vanhaa viitsii ostaa.

Vuosimalleista eroa nyt ei muussa ole kuin ulkonäkö muuttuu, tosin itse en tuonne 2000-luvun ihan alkupuolelle tai sen alle lähtis pyörää ostamaan koska omasta mielestä ne ovat ihan järkyttävän rumia. Ajokilometrit määrää kuinka vanhan uskaltaa ostaa, tosin sekin vaihtelee niin paljon milloin on viimeksi tehty konepuolen isompaa remonttia ja muutenkin milloin kulutusosat on vaihdettu viimeksi. Tuosta kuristamisesta, pyörästä rajoitetaan tehoja jollain tapaa. Vaikka ihan siten ettei kaasupuola väänny tarpeeksi, tai sitten monimutkaisemmin CDI-boksin kautta ettei tehoja anneta käyttöön. Ja kyllä, sellainen muutaman sadan kilon pyörä on aika helvetin lussu ajettava 25kW tehoilla kun se on tarkoitettu toimimaan ~80-90kW:na.

Ai saatana kun oli hienoa eilen ajella kylällä kun vihdoin mopo on nipussa ja pesty ja vahattu ja kiillotettu :rock:

Nyt pysy lämmötkin paremmin kurissa kun kävi syyläri huollossa. Ainoa miinus että jostain se kusi nestettä pihalle pikkusen.. Täytynee tänään selvittää onko joku jäänyt löysälle vai tuleeko sieltä vaan ylimääräsiä pois kun tuli ehkä laitettua vähän reilusti nestettä sinne.. Tosin ne ei kyllä mun mielestä tullu mistään ylivuotoletkusta että saa nyt nähä minkälainen savotta täs taas alkaa :D

Esimerkiksi vuoden 2006 Yamaha R6:ssa on vakiona 97kW tehoa, eli kuristettu teho putoaisi noin neljännekseen. Eli kyllä, se on laiska. Tehoissa siis suunnille samanlainen, kuin jonkun 16-vuotiaan jonnen viritetty kevari. Kuristamisen jälkeen pyörä pitää rekisteröidä 25kW:seksi katsastusasemalla.

Aika monet ottavat kuristukset pois heti rekistetöinnin jälkeen, mutta risikinä on tietysti jäädä kiinni liikenteessä sinänsä laittomalla ajoneuvolla ilman sopivaa ajokorttia. Sakot voi olla ihan mukavat. Myös vakuutuspetoksen merkit täyttyvät, koska 25kW rekisteröityjen mpyörien vakuutukset ovat yleensä täysitehoisia halvemmat. Onnettomuudessa vakuutusyhtiö saattaa jättää korvaamatta vaikka olisi itse syytön osapuoli, jos selviää että ajoneuvo ei ole laillinen. Yleensä vakuutusehdoissa pelotellaan tällä. Kaikki skenaariot on aika epätodennäköisiä ja poliiseja ei hirveästi kiinnosta tutkia moottoripyöriä, kun ovat enemmän keskittyneet mopo/kevarivalvontaan. Tietysti hirveetä ylinopeutta ei kannata tutkaan ajaa, kun 25kW ei yleensä hirveesti 150km/h kovempaa kulje.

Onnettomuudessa vakuutusyhtiö saattaa jättää korvaamatta vaikka olisi itse syytön osapuoli, jos selviää että ajoneuvo ei ole laillinen. Yleensä vakuutusehdoissa pelotellaan tällä. Kaikki skenaariot on aika epätodennäköisiä.

Kyllä mä uskon että vakuutusyhtiö oikeasti jättää korvaamatta jos tuo selviää, ei nekään mitään hyväntekijöitä ole ja varmasti jättävät korvaamatta. Sen takia en ikinä 18-vuotiaana jaksanut pyörää laittaa kun 25kw rupulla ei kukaan jaksa ajaa, ja kuristukset poistettuna mun tuurilla ajan uuden E sarjan mersun kylkeen kuskin oveen, jonka jälkeen se kuski makaa sairaalassa 3kk ja saa elinikäiset vammat jotka vaatii hoitoa. Ja mun vakuutus ei korvaa mitään. :D

Itse ajoin inssin tasan 2 viikkoa sitten totaalisessa kaatosateessa. Olin onneks ostanu just omat kamppeet ja pysyin kuivana. nahkahanskat oli ainoat mitkä kastu. Autokoulun kamat on ihan jäätävät ja haisee pershielle!

Yhtä kauan on ollut rytkönen alla, kilsoja ~1500. On tää kyllä kivaa puuhaa:rock:

Back
Ylös Bottom