Moottoripyörä?

Lappeenrannassa ronkitaan pyöriä ihan urakalla. Itsellä rönkitty ja yritetty saada käyntiin jo toisen kerran 3vk sisään.

Ensimmäisellä kerralla oli ruuvarin pää virtalukossa. Maanantai-iltana oli lähdössä ajelemaan, niin virtalukko väännetty solmuun, piuhat katkottu, takapenkin lukko ronkittu, etujarrukahva taivutettu ja jostain boksista penkin alta oli vielä katkottu piuhat. Luultu ilmeisesti varashälyttimeksi?! Jumalauta että vituttaa tuollaset ääliöt. 500-700€:n remppa nyt siis tulossa.

Lisäksi pyörään on tulossa omavalmisteinen virtalukon suoja paksusta rosterista, hälytin ja ehkä myös ketjulla teräspilariin kiinni. Jumalauta ei lähde enää eikä ränkitä! SAATANA!!

Lisäksi paikallinen korjaaja laittaa jo neljättä vastaavaa kuntoon. Poliisi kertoi että ilmoitukseni on varmaan nyt jo 20. ja itsellänikin jo toinen. Ainakin kolme pyörää on saatu vietyä.. :(

Että itäsuomalaiset pitäkäähän pyörät lukossa, taitaa itänaapurin suuntaan kallista epäilyt tällä kertaa?
 
Oliko pelkkä liikennevakuutus? Kun tavottas tuollaiset itse työssä niin vois pesäpallomailalla vähän kopauttaa!! Sellanen hälytin joka ilmottais puhelimee kun joku on ronkkimassa nii olis varmaa aika hyvä niin tavottas jos ite olis lähistöllä...
 
Tanu: mielenkiinnosta kyselen, että minkämerkkinen pyörä sulla on? Jos sulla on tietoa muista merkeistä mitä siellä on yritetty pölliä ni kerro ihmeessä. Taistelin viimeksi viime viikolla vakuutusyhtiön kanssa: vaimon harrikkaan tuntuu olevan tiukassa isokasko - "niitä varastetaan niin paljon" sano täti, naapurifirmassa onneksi ymmärrettiin rahan päälle, samalla siirtyi oman häksättimen (+talo, autot ym ym) vakuutukset.
 
Voi jumalauta tommonen ronkkiminen on kyllä perseestä. Aiheuttaa aina älyttömän vaivan ja rahan menoa.
 
Kawasaki ninja zx6r. Näille mulkuille kelpaa kaikki. Ainakin vastaavanlainen cebari oli vasta korjauksessa samanlaisine vikoineen. Lisäksi kadunvarresta lähti Harrikka vorojen mukaan. Eli kaikki kelpaa ja kaikkea kokeillaan.

Kasko korvaa, ainakin toivottavasti. Pyörä lähti jo huoltomestaan kun vakuutustyttö sanoi että jos pyörälle sillä aikaa tehdään vielä jotain kun odottaa korjausta/korvauspäätöstä, niin vakuutus ei korvaa niitä vahinkoja. Mitä vittua? Toivottavasti tuo on läphuutojuttu, ettei tarvii alkaa kränäämään ja tappelemaan. Maksettu on jo kuitenkin monta vuotta ilman mitään murheita..

Tosiaan ajattelin laittaa hälyttimen ainakin. Mietin että ihan sama jos laitan sen 120e hälyyn, vai odotanko vielä 3vk ja laitatan taas uuden virtalukon.

Pihalle on suunniteltu mailavartiota puskaan, riistakameraa, pyörän runkoon 230V jännitettä yms.. Taitaa jäädä kaikki vain toteuttamatta.. :)

Mutta toivotaan että tuollainen paska loppuu!
 
Jee, lauantaina pitäisi lähteä pyöräkaupoille :) Olin jo melkein unohtanu sen fiiliksen mikä tulee ku on prätkää hommaamassa, onhan viime kerrasta jo 9 kuukautta :P
 
mites jos myy prätkän. mitä papereita piti ostajan kans täyttää. Se pelkkä rekisteriote?
Välttämättömiä ei ole muita ku se rekisteriotteen ilmoitusosa.. Mut voithan jonku kauppakirjan täyttää kans, esim. nettimotosta voi tulostaa ihan asiallisen.. Minä en ole muita täytellyt ku sen rekisteriotteen ilmoitusosan.
 
mites jos myy prätkän. mitä papereita piti ostajan kans täyttää. Se pelkkä rekisteriote?

Periaatteessa pelkkä rekisteriotteen ilmoitusosan täyttö riittää. Lisäksi voi tehdä luovutuskirjan varmistukseksi.

E: ja hidas ku mikä..
 
Vittu et vituttaa ku pientä oravaa, kävimpä tuossa juuri äskön pesemässä pärrän ja huomasin et joku on törkänny sen kylelleen. Moottorin kyljessä kotelossa kunnon jäljet ja peilissä koko peilin pituiset skraadut, kahvassa kunnon naarmut, takavilkussa naarmut, katteessa naarmuja.

Vittu ku saan kiinni sen kusipään teen siitä hakkelusta saman tien. Viime kesänä auto naarmutettiin joka puolelta ihan naarmuille niin et piti maalata melkeen koko auto uusiksi, No onneks on vakuutukset kunnossa mut kyllä kyrpii.

Laitoin pärrään hälärinki tuossa joku aika sitten mut eipä siitäkään paljoo apua ole jos et oo himassa tai lähistöllä kuulemaasa ku parkuu.

Vittu et ihmiset voi olla kateellisia toisten vehkeille vai mikä näitä molopäitä vaivaa ku pitää toisten omaisuutta turmella.:(
 
Aah... Vihdoin rupeaa olemaan pyörän kasassa! Koko talven ollut tallissa paloina ja moottori ollut viritettävänä ammattimiehellä. Meinaa vaan hieman tulla kiire koska brittiralli on jo viikonpäästä eli 18-20.6. Maanataina saan moottorin ja sähköt tarvis vielä rakentaa uusiksi, sitten vielä suorittaa sisäänajo ja jälkikiristellä kansi ja ja ja... :)
 
Sattupa paskaan saumaan tuo katsastusaseman lakko.. Huomenna oisin menny pyörää katsomaan ja luultavasti hakemaan, se on ollu seisonnassa nii kilvet on ollu asemalla.. Tänään ois se myyjä hakenu kilvet takasi mut ei tietenkään lakon takia saanut. Noh, ei kai se auta ku pakettiauton kans lähtä sinne ku on niin hirvee prätkäkuume että pakko se on saatava ja heti.. Jospa se lakko loppuis äkkiä.

Ei kellään muuten olis vinkkejä että miten kyykkypyörä sidotaan ku sitä kuskataan pakettiautolla?
 
Jumitat etujarrun vaikka nippusiteellä pohjaan. Sitten liinalla edestä kiinni sillee että menee rungon kautta ja painaa keulaa alemmaksi(ei jää löysää jos pyörä vähän pääsee liikkumaan). Perästä vaan sitten kummallekkin puolelle viistoon taaksepäin sidontaliinalla(mahdollisimman korkeelta rungon läpi ne liinat). Ei oo kekemusta kyykkypyörän sitomisesta mutta eiköhän se noillakin pysy.

Ps.surraa sidontaliina eka seisontajalan puolelta piukkaan.
 
Jos pyörässä on sekä keski- että sivujalka niin kummalle se kannattaa laittaa? Vissiin yleensä laitetaan sivujalalle?
 
Ei kellään muuten olis vinkkejä että miten kyykkypyörä sidotaan ku sitä kuskataan pakettiautolla?
Laitat mopon suoraan ja työnnät etupyörän väliseinää vasten. Tämän jälkeen laita ala-t-kappaleen päältä liinat eteen alas ja kiristät liinoja sen verran että etujousitus painuu noin puoleenväliin. Lopuksi yksi liina (voi laittaa kaksikin jos siltä tuntuu) takaviistoon estämään mopon siirtyminen ohjaamon puolelle mahdollisessa nokkakolarissa. Taakse menevän liinan voi laittaa joko takarungosta, tai sitten vaikka takavanteen läpi. Mopo pysyy kyllä pystyssä pelkästään noiden etuliinojenkin avulla vaikka innostuisi sladittelemaankin sillä autolla, taakse liinoja tarvitaan ainoastaan pitämään kulkuvälineet paikoillaan kolarissa/kovassa jarrutuksessa.

Mun mielestä ei ole mitään järkeä laittaa sivu- tai keskijalkaa alas kuljetuksen ajaksi, silloin saadaan aikaiseksi vain turhaa rasitusta sekä jalalle, mopon rungolle että auton lattialle.

edittiä: Laitetaanpas vielä inttervepin syövereistä löytynyt kuva, tässä sitominen on tehty stongasta ja takaa liina puuttuu kokonaan, mutta idea tullee selville

post-23-10716-bladesidottu.jpg
 
Laitat mopon suoraan ja työnnät etupyörän väliseinää vasten. Tämän jälkeen laita ala-t-kappaleen päältä liinat eteen alas ja kiristät liinoja sen verran että etujousitus painuu noin puoleenväliin. Lopuksi yksi liina (voi laittaa kaksikin jos siltä tuntuu) takaviistoon estämään mopon siirtyminen ohjaamon puolelle mahdollisessa nokkakolarissa. Taakse menevän liinan voi laittaa joko takarungosta, tai sitten vaikka takavanteen läpi. Mopo pysyy kyllä pystyssä pelkästään noiden etuliinojenkin avulla vaikka innostuisi sladittelemaankin sillä autolla, taakse liinoja tarvitaan ainoastaan pitämään kulkuvälineet paikoillaan kolarissa/kovassa jarrutuksessa.

Mun mielestä ei ole mitään järkeä laittaa sivu- tai keskijalkaa alas kuljetuksen ajaksi, silloin saadaan aikaiseksi vain turhaa rasitusta sekä jalalle, mopon rungolle että auton lattialle.

Juurikin noin olen vienyt monta kesää pyörää kärryssä radalle ja aina on pysynyt pystyssä ja kärry+pyörä ehjänä.
 
Back
Ylös Bottom