Moottoripyörä?

Joo tänään näyttäis olevan kyllä paaljon parempi keli. Prkl kun ainut ajokaveri on vaan toisella paikkakunnalla. Tarvii lähtee sitten yksin vaan pöristeleen.

Mä pöristelen aina yksin ku ei oo kellään kaverilla pyörää.. No välillä joku lähtee istuu tarakalle mut se on vähän huono ku se karsii ajonautintoa :whip:
 
^^ Sama oli itellä viime kesänä, mutta täksi kesäks sain yhden kaverin ostaan prätkän. Ei oo kuulemma katunu vielä :D
Oon muillekkin yrittäny sanoo että myykää se auto nyt ihmeessä pois kun eihän sillä mitään kesällä tee..
 
^^ Sama oli itellä viime kesänä, mutta täksi kesäks sain yhden kaverin ostaan prätkän. Ei oo kuulemma katunu vielä :D
Oon muillekkin yrittäny sanoo että myykää se auto nyt ihmeessä pois kun eihän sillä mitään kesällä tee..

Yks kaveri ois jo syksyllä menny ajaa A-kortin mut ei niin myöhään järjestetty enää kursseja.. Nyt sillä talven aikana meni kiinnostus kokonaan ja ajelee vaan autollaan :dance2: vittu.....
 
Jees, kiitoksia neuvoista, nyt sain pienen repimisen jälkeen tuon öljynsuodattimen veks. Sain ledivilkut vastuksien kanssa toimimaan eteen, mutta mihin ihmeeseen laitan vilkut kiinni? Vakiovilkut on katteessa kiinni sellaisella kumihöskällä ja kun otan tuon kumiosan vilkkuineen pois katteesta niin siihen jää sellainen tyhjä "tunneli". Ilmeisesti katteen sisäpuolelle pitää jotain levyä kiinnittää jonka läpi tuo villku ruuvataan tjms?
 
Kävin tänään koeajamassa Hondan CB1000R, kyllä oli loistava pyörä. Muutamaa muuta pystypyörää testaneena tässä oli riitävästi tehoa...
 
Vaihtelin tuossa talven aikana sliparin, putsarin ja suutinsarjan ja nyt pitäis pyörä viedä säädettäväksi, venttiiliensäätö olis kans pian edessä onko tällä mitään merkitystä missä järjestyksessä nämä tekee? Haluais vain päästä nopeaa ajelemaan ja tuo venttiiliensäädön ajattelin tehdä myöhemmin kesällä.
 
Tuli vaihdettua vanhempi HD pois ja hommasin v-rodin, kyllä kelpas tänään kurvailla mutkateillä kun mollukka paistoi pilvettömältä taivaalta. Kyllä se kesä taitaa sieltä sittenkin saapua!
 
Vaihtelin tuossa talven aikana sliparin, putsarin ja suutinsarjan ja nyt pitäis pyörä viedä säädettäväksi, venttiiliensäätö olis kans pian edessä onko tällä mitään merkitystä missä järjestyksessä nämä tekee? Haluais vain päästä nopeaa ajelemaan ja tuo venttiiliensäädön ajattelin tehdä myöhemmin kesällä.

Eipä tolla järjestyksellä ole väliä.
 
puhtaasti spekulatiivinen ja teoreettinen kysymys:

paljon napsahtaa sakkoja jos poliisit ratsaa 125-kuutioisen piikin ja käy ilmi että tehoja onkin 20+kW sen 10 sijasta? oletetaan vaikka että kuskilla on iso A ajokortissa eli korttiluokkia ei ylitetä.

ja jatkokysymys: miten poliisi voi todeta ylitehot?
 
Poliisit voivat käydä kokeilemassa pyörääsi ja näin todeta että kyseessä on viritetty kevari.

Sakkojen määrästä ei ole tietoa.

kiitti tiedosta, niin vähän uumoilinkin että ei pärrää mihinkään dynolle rueta ajamaan...
 
puhtaasti spekulatiivinen ja teoreettinen kysymys:

paljon napsahtaa sakkoja jos poliisit ratsaa 125-kuutioisen piikin ja käy ilmi että tehoja onkin 20+kW sen 10 sijasta? oletetaan vaikka että kuskilla on iso A ajokortissa eli korttiluokkia ei ylitetä.

ja jatkokysymys: miten poliisi voi todeta ylitehot?

Jos korttiluokka riittää, eikö tuosta napsahda sakot rekisteröimättömällä vehkeellä ajelusta, jos se siis on papereissa 11kW. Muutenhan tossa ei oo mitää ongelmaa koska noissahan ei ole mitään rajotteita kunhan vain ovat papereissa oikeilla tehoilla, vain korttiluokka rajoittaa 11kW. Vakuutuspetoksesta ei kai voi puhua niinkauan kuin et mällää sitä ja siitä ota korvausrahoja.
 
No eivät todellakaan voi "todeta", että on viritetty kevari. Kyllä niitä tehopenkkeihin viedään. Ei se poliisinkaan persedyno niin tarkka ole.

Mopon voi paikan päällä testata, että kulkee yli 45km/h.
 
No eivät todellakaan voi "todeta", että on viritetty kevari. Kyllä niitä tehopenkkeihin viedään. Ei se poliisinkaan persedyno niin tarkka ole.

Mopon voi paikan päällä testata, että kulkee yli 45km/h.

Ja nykyään poliiseilla on alkanut kulkea mukana autoissa dynoja, mopomiiteissä on ainakin noita näkynyt.
 
Kyllä ne on piikkejä dynoissakin käyttänyt, aika harvinaista tuo kyllä on. Huoletta uskaltaa ajella täysitehoisella kunhan ajaa ihmisiksi.
 
Kyllä ne on piikkejä dynoissakin käyttänyt, aika harvinaista tuo kyllä on. Huoletta uskaltaa ajella täysitehoisella kunhan ajaa ihmisiksi.

Kuinkas nuo kuristetaan? Joskus kaasarivekottimissa rajoitetaan kaasun liikettä ja tämä sitten kirjataan rekisteriotteeseen. Siitä on poliisien aika helppo katsoa jos liike on enemmän ku pitää.
 
joo ongelmana tuossa fiktiivisessä tilanteessa on ainoastaan se, että vehjettä ei saa rekisteröityä isompitehoisena koska sille ei ole tyyppihyväksyntää. osat ym saisi kuulema pilkkahintaan suoraan pärrän valmistajalta.

ei kai se auta, pitänee säästää kaksinkertainen summa ja ostaa 500 -kuutioinen vehjes... saas nähdä mutta pelottaa että säästämisinto vaihteeksi lopahtaa viimeistään syksyllä niin kuin aikaisemminkin.

e: tuossa tapauksessa ilmeisesti rajoituksia on useammassa paikkaa ja vaatii osien vaihtoa eli voi olla että kuristamattomuuden huomaa 10m päähän...
 
Ei ole pelkoa että poliisit täystehoista piikkiä kadulla pongaisivat jos sillä ei nyt keulapystyssä motarilla tule vastaan. Toinen asia onkin sitten että onko mitään järkeä ostaa kevaria jos kortti riittää isompaankin kun samaan rahaan saa jo jotain peruspyöriä er-5 tyyliin tai jotain isompaa nelari katuenskaa.
 
Pakoputkissahan niitä kuristuksia noissa ainakin on ollut. Uusissa voi tietty olla jo jotain muutakin. Mutta samaa mieltä jamppaxin kanssa, että en näe hirveesti järkeä ostaa piikkiä, jos kortti on isompaankin. Luotettavuuskin taitaa olla parempi isommissa. Ja ne tehot ainakin loppuu kesken heti alkuun ja sitten vaan vituttaa, kun ei tullu suoraan hankittua isompaa.
 
Back
Ylös Bottom