Moottoripyörä?

Kaikkihan nyt tietää että ainakin vanhemmat HD:t on tai niiden koneet on täysiä paskoja, mutta kuinkahan uudet ruiskupelit? Onko samaa kuraa ku ennenkin vai alkaako päästä jo japsi tasolle?
 
Siis nuo harrikan koneethan ovat aivan helvetin hyviä, mitä Buelleissa on. HD:ssa on suurimmat viat olleet aina sähköissä yms. muualla kuin koneessa. Ja Buelleissa on omat sähköt, ei HD:sta otetut.
 
Kiitän :)Hyvin se meni, oli kyllä tosi helppo :) Jännitys katos siinä samassa ku istuin pyörän päälle, kaikki meni ekalla läpi.. Katsastusukko oli tosi rento, hidasajoa olin ajanu ehkä puolet siitä matkasta nii se sano että kyllähän sen näkee että osaat, siirry vaan tuohon jarrutuspaikalle :) Autokoulun Yamahassa oli jarrupalat melko kuluneet mutta kuitenki jarrutuski meni läpi. Inssi oli kans helppo, lähinnä nelosia tuli kaikilta osa-alueilta, maksimi oli siis vitonen.. Ja tuntu että ei kai se kestäny ku korkeintaan vartin :D Oli vaan vittumainen ku kypäräpuhelimen kaiuttimesta kuulu tosi hiljasella vaikka volume oli täysillä, mukava sitten 80-100 alueella ajella vaan pintakaasulla että jotaki tuulen huminan ja koneen äänen takaa vielä kuulis..
 
Nyt tuli ostettua pärrä ku on korttiki taskussa, Yamaha DT tarttui mukaan. Vanhahan se on eikä mikään ruusu mutta hyvin pelas, sanoin myyjälle että kaupat sovittu jos lupaat että tämä kestää ostopaikasta kotiini (toistasataa kilometriä) ja kestihän se. Pikkulaittoa siinä on, joko tilaan osia tai haen niitä liikkeestä ens viikolla.. Etujarruvivun tarvii ku se on poikki, takavilkut myös, etulokari on törkeä nii vähän hienompi malli tilalle. Isompaa suutinta kaipais myös, ei oikein ylhäällä toimi kunnolla. Voi olla että menee maalautukseen, maalipinta on semmonen että jopa minä itse olisin maalannut kilinkolinpullolla paremmin.. Potkua kaipais myös lisää, ei se 125cc 2-tahti Gianellilla ja Boyesenin läpillä vielä oikein liiku, mut taidan jättää tekniikaltaan tuohon kuntoon ku enää reilu vuosi että saa väliluokan pärrillä ajaa.. Mukava tuollakin oli ajaa, odotin että iskarit on aivan karmeat ku niitä on haukuttu mutta ei ne huonot ollu, jarrut tosin oli jotain kamalaa..
 
Mistä muusta voi johtua tuo että ei lähde kylmänä käyntiin ku kaasarin säädöistä? Lämpimänä lähtee ekalla mut kylmänä tuntuu että ei lähde sitten millään. Äsken oli tarkotus lähtä ajeleen enkä saanut käyntiin, eilen oli sama homma mut loppujen lopuksi se sitten lähti ja sen jälkeen pelas hyvin. Lisäksi yläkierroksilla on jotain häikkää ku piikki loppuu ikävästi kesken, väärän kokoinen pääsuutin nyt ainakin?
 
No nii, nyt se lähti käyntii ku säädin tyhjäkäyntiä isommalle ja en koskenu polkaistessa kaasuun.. Isompaa suutinta vielä kaipais..
 
No nii, nyt se lähti käyntii ku säädin tyhjäkäyntiä isommalle ja en koskenu polkaistessa kaasuun.. Isompaa suutinta vielä kaipais..
Mistä päättelet koneen tarvitsevan isompaa suutinta? Onko siinä nyt orkkissuuntin vai onko se jo kertaalleen vaihdettu?

Ootko tehnyt ihan perustarkastukset, tulpan jne? En näe mitään syytä lähteä ensimmäisenä sotkemaan asioita suuttimen vaihtamisella.

Itse lähtisin liikkeelle siitä, että vaihtaisin ilmaputsarin, bensansuodattimen, tarkastaisin tulpan ja kipinän jne.

Sen jälkeen sitten voi miettiä mikä mättää, jos on ongelmia käynnistymisen kanssa.

Miten yläkierroksien "häikkä" ilmenee? Ettei vaan olisi kyse siitä, että pyörästä loppuu teho. Piikeissä on kuitenkin varsin rajallinen määrä potkua ja se voi tuntua yllättävän vähäiseltä, erityisesti jos on ajanut jotain crossia tai muuta kisavehjettä aikaisemmin.
 
Nyt se lähtee normaalisti käyntiin, päättelen siitä että kaipaa isompaa suutinta ku booaa ikävästi ku piikki on kesken = ei saa tarpeeksi bensaa. Tulppa on aika vaalea. On vaihdettu edellisen omistajan toimesta isompi suutin, vakiona (A1-tehoisena) on 210 pääsuutin, tuossa on Gianellin putki ja Boyesenin läpät. Katson tässä joskus että minkä kokoinen suutin siinä on, netistä luin että pelkällä täysitehoisena on tehtaan jäljiltä suutin kokoa 240, mutta täällä kylmässä Suomessa pidetään yleensä noin kymmenen numeroa isompaa, tehoputkella sitten vielä toiset kymmenen..
 
En kehtaa laittaa tonne hienot moottoripyörät triidiin. Liitän tänne.

Oma baby:

_medium.jpg
 
Ei satu kellään olemaan kokemusta katteiden hiomisesta ja maalaamisesta? Kuinkahan karkealla paperilla uskaltaisi aloittaa hiomisen, ostin 180 karheaa mutta se jotenki tuntuu niin sileältä, että pitäisköhän vähän karkeammalla aloittaa?
 
Back
Ylös Bottom