Moottoripyörä?

Alastarolle kävin kokeilemassa radalla ajoa. Ja täytyy sanoa, että olipa aikamoista. SIISTIIII!

Tuo vain oli vapaa aika ja olin se etana jota ohiteltiin :D Jännä tunne, kun vierestä suhahtaa 240 lasissa kaveri ja itellä vauhtia reilu satanen (tarkkaan en tiedä, kun ei tullu paljoo mittaria tuijotettua).

Vauhdit eivät edes suorilla mulla nousseet yli 130. Tai tiedä siitä, kun ei tosiaankaan mittaria katellu. Mutkissa harjottelu oli jo tarpeeksi haastavaa.

Tein vain yhden "vaarantavan virheen". Olin menossa varikolle ja unohdin innostuksissa nostaa käden pystyyn varikolle menon takia. Ja siitähän sitten ulkokurvasta joku ohitti 200 lasissa kun siirryin varikkokaistaa päin. Jäi vielä metrejä tilaa, mutta silti. Kävin luonnollisesti pyytämässä anteeksi ja sanomassa, että opin varmasti kerrasta tämmöset asiat.

_full.jpg
 
Onko mitään foorumia tms missä kaupataan käytettyä mp kamaa? Esim sliparit on ihan perkeleen kalliita, ei huvittais vanhaan pyörään ostaa 500€ maksavaa vaimenninta prkle :jahas:
Saattas kohtapuolin vapautua lyhennetty Yoshimura slipari(USA). Renkaan puoleisella sivulla pieni naarmu mutta muuten lähtee ääntä, Itsellä on nyt Db-killeri paikalla, ettei pitkillä matkoilla mene mielenterveys. Hinta vois olla siinä ~200e/tarjous..
 
Saattas kohtapuolin vapautua lyhennetty Yoshimura slipari(USA). Renkaan puoleisella sivulla pieni naarmu mutta muuten lähtee ääntä, Itsellä on nyt Db-killeri paikalla, ettei pitkillä matkoilla mene mielenterveys. Hinta vois olla siinä ~200e/tarjous..


Minkäs vuotiseen Hornettiin tämä on? Kuussatkuun?
 
Alastarolle kävin kokeilemassa radalla ajoa. Ja täytyy sanoa, että olipa aikamoista. SIISTIIII!

Tuo vain oli vapaa aika ja olin se etana jota ohiteltiin :D

Ns liikkuva shikaani, muille haastetta. :whip:

Hauskaa se on ja koukuttavaa.
 
Koukuttavaa todellakin...

Motoparkin melurajat vaan on käsittämättömät. prkl kun ei menny kikseri mittauksesta sunnuntaina...
 
Ns liikkuva shikaani, muille haastetta. :whip:

Hauskaa se on ja koukuttavaa.


Vai että liikkuva shikaani :D :D Siltä kyllä välillä tuntuikin.

Todella koukuttavaa kyllä :D Kaveri onneksi näytti noita ajolinjoja ja opasti muutenkin miten pitää ajaa.

Nyt vain oli aika tylsää ajella töihin tänään :D Huomasi, että mutkavauhdit kasvoivat selkeästi :D
 
Nyt vain oli aika tylsää ajella töihin tänään :D Huomasi, että mutkavauhdit kasvoivat selkeästi :D

Rata-ajolla on se vaikutus, että muu ajo on aika tylsää sen jälkeen.

Yksi ilmainen vinkki.. Älä nosta niitä mutkavauhteja normiteillä liikaa. Nimim. "ohoohokappas,tämärampinmutkahankirirstyy" :eek:
 
Tulipas käytyä alastarolla ihmettelemässä, kun kaveri hurjasteli radalla. Muuttui sitten aika dramaattisesti käsitys moottoripyöräilystä. Kyllä nuo sporttisemmat pyörät on niin kotonaan radalla, että ei ole ihme, jos ei paljon yleisillä teillä kurvailut kiinnosta ratapäivän jälkeen. Oli kyllä nopean ja hitaan ryhmän ajotyylissä "vähän" eroa. On se vaan hienoa, kun pyörää viedään rajoilla...

Ei paljon pyöräkuumetta vähentänyt tuokaan reissu. Aikaisemmin liikenteen seassa kaahailevat pyörät on kyllä tehny jonkunlaisen vaikutuksen, mutta tuon ratapäivän jälkeen tekis mieli mennä kysymään kaahaajilta, että paljonko on alastaron kierrosaika. Luulisin kuitenkin, että kunnon ratakettuja ei paljon kaahailut kiinnosta, voin toki olla väärässäkin. Itsellähän ei ole edes moottoripyöräkorttia..
 
Kysytääs nyt täältäkin. Kannattaako tuollaista 600 kaasari Hornettia lähteä virittämään? Kuinkahan paljon niitä koposia olis sliparin, suuttimien, putsarien ja säädön jälkeen?
 
Kysytääs nyt täältäkin. Kannattaako tuollaista 600 kaasari Hornettia lähteä virittämään? Kuinkahan paljon niitä koposia olis sliparin, suuttimien, putsarien ja säädön jälkeen?
Yleisesti sen voin kertoa että aina yhtä hevosvoimaa kohti tulee useampi euro kulumaan. Jos mahdollista niin ysisatanen hornetti alle jos mikään muu isompi pyörä ei kiinnosta. Huonolla mutulla voisin veikata 5-15kW.

Nii ja asiaan: Sain oman pyörän myytyä ja tein kyllä hyvät kaupat :rock: Mitäköhän sitä sitten laittas naapurin ärsykkeeksi :evil:
 
Kysytääs nyt täältäkin. Kannattaako tuollaista 600 kaasari Hornettia lähteä virittämään? Kuinkahan paljon niitä koposia olis sliparin, suuttimien, putsarien ja säädön jälkeen?

Taitaa se helpoin/toimivin viritys olla välitysten muuttaminen ;)

Pari piikkiä isompi takaratas ja eteen vaikka piikin pienempi, niin tuntuupahan oleman potkua ihan eri tavalla :D
Huippunopeushan tippuu, mutta sillä ei varmaan nakupyörällä hirveesti väliä ole.

Mökäpöntöllä saa essonbaarihevosia ja kaasarin säädöillä sen mahdollisesti laihaks menevän seoksen oikeammaksi.

Ai niin, jääpä nokka-akselin vaihto kotkaan tältä erää väliin. Mulle riittää toi +60hp ihan mainiosti, sehän riittää sutimiseen, keulimiseen ja helvetilliseen paukkeeseen paremmin kuin hyvin.
 
No jos joku 15heppaa saisi noilla vireillä niin se olis jo ihan kannattavaa. Mutta eipä taida tulla noin paljoa :( Tuota välitystä vois varmaan muuttaa ku talvella tulee kuitenkin ketjujen ja rattaiden vaihto eteen. Isompaa pyörää vois kans katsoa jos työtilanne on ens kesäksi parempi.
 
Tosta Hornetista vielä, et putkella, filtterilla ja suuttimilla et saa kuin ~7hp. Mutta tasaa sen tehokuopan muistaakseni 5-7000 kierroksen alueella. Tuo aavistuksen kierrosherkkyttää ja on mukavempi lähtee alempaa. Kone käy myös viileämpänä ni ei heti keitä helleruuhkassa.
 
Jippijaijee, keskiviikkona alotan A1-kortin suorittamisen (onhan se jo aikakin, mopojen ja crossin romun kans tullu pelleiltyä liikaa, ikää mittarissa sen verran että ois voinu jo viime vuonna hommata kortin). Näillä näkymin alle tulee joko Aprilia AF1 tai Kawasaki KMX, aika ääripäitä nuo :) Onko kellään kokemusta tuollasista? Apriliallahan on vähän huono maine noiden vanhojen 2-tahtipelejen takia, onkohan syytä välttää tuota merkkiä? Tuosta Kawasta oon taas kuullu lähinnä positiivisia juttuja, mitä nyt alustaa, jarruja ja painoa moitittu. Koneen osalta ilmeisesti melkoinen ikiliikkuja..
 
Back
Ylös Bottom