Moottoripyörä?

Harkitsen kyllä vakavasti ennenkuin seuraavaksi laitan touring-kumia sporttipyörään. Meinas lähtee henki tänään kun loivassa märässä kurvissa takanen irtos tiestä jossain 80-90 vauhdissa. Saakeli että pelästyin. Muutenkin jatkuvasti sladissa.
 
bleidihän se täälläki

12052009072.jpg
 
Weeboom, on kyllä hieno prätkä.Mites tehot?
Itsellä olis tarkotus kans vähän uudemmasta päivitellä tuota, mulle kyllä kelpaa tuollasenaakin.
Suutinsarjaa ja putkea kateltu talvea varten. Minkä merkkistä putkea porukalla on?
 
Weeboom, on kyllä hieno prätkä.Mites tehot?
Itsellä olis tarkotus kans vähän uudemmasta päivitellä tuota, mulle kyllä kelpaa tuollasenaakin.
Suutinsarjaa ja putkea kateltu talvea varten. Minkä merkkistä putkea porukalla on?
Tänks, en oo penkitelly, vähän tuntuis vakiota paremmin vetävän ainakin ylhäällä, olisko joku 150hp renkaalle. Aattelin jos sais aikaiseksi pc3 hankkia niin sitten säädättäis. Slipari on tiforce, semmonen matalaääninen putki ja putsari on modattu.
 
Pienen koeajolenkin heitin -07 690sm kotarilla.. Olisi sellainenkin aika vänkä peli syheröisille pikkuteille ja kaupunki kruisailuunkin.. rivikone kyykkyihin tottuneena kierrokset loppuivat heti kesken.. Ei sillä kyllä meikäläinen pidempää matkaa jaksais ajaa.. Mutta ihan mukava uusi tuttavuus :) Hayabusa koeajoa odotellessa :dance2:
 
Tänään tuli testattua kahta matkakatuenduroa

Ekana ajelin käytettyä 36k ajettua V-strom 650:tä, (67hv, 214kg) joka tuntu ihan asialliselta prätkältä eri nopeuksissa. 120kmh motarilla taittu ihan jees, jos vain sivutuuli ei ois potkinu aina välissä kylkeen. Ilmat virtas katteitten ansiosta aika mukavasti ohi. Ajoasento oli tilava ja 100kmh vauhissa oli iha lepposa ajella. Koeajo kesti vajaan tunnin.

Seuraavana kokeilin uutta Bemarin F 800GS:ää (85hv, 207kg), joka oli myös tilava värkki. Isompia ongelmia oli nyt kaasun ja kytkimen kanssa, kun kytkin otti kii vasta tosi ylhäältä ja kaasu tuntu turhan tarkalta näin alottelijan käteen. Motarilla satasen vauhissa sitte pienempi kate tuntu jo enemmän ku strommissa. Tuntu kuin olis vuorotellen tönitty hartioihin + tuulista oli toki muutenkin edelleen. BMW tuntu lievästi kankeammalta hitaissa käännöksissä, mutta senkin voi varmaan laittaa kokemattomuuden piikkiin. Puolen tunnin koeajon jälkeen jäi vähän anteeksiantamaton fiilis bemusta, kun tuntu että joutu perhana ajamaan. :D

Kattoa nyt vielä miten 1000 v-strommi (98hv, 235kg) vertautuu, kun tehoja+painoa on vähän enemmän.

Pääasia että pääs vetään prätkäfiksin ja loiventamaan vähän vierotusoireita ;)
 
DL1000 ajettu ihan just tuossa. Puolisen tuntia. Eroa DL650 oli etupleksi korkeammassa asennossa ja kahvasuojat. Ajoviima oli iha jees vielä 140kmh vauhdissakin. Käsien venytystekijä venytti suupieliäki ja akran pömpelit teki äänistäki mukavat. Risteyksissä ja 30-40kmh rajotusalueilla oli vähä hankala löytää hyvä vaihe. Kytkintä kun tajusin viimein luistattaa vähän, ni meno tasottu risteyksissä.

Mistähä seuraava fiksi, pitää vissiin ostaa oma :kuola:
 
Tuli huvikseen koitettua kaverin yamaha r1:stä viikko pari sitten ja tänään löysinkin itseni jo moottoripyöräkurssilta:) Oli se vaan niin uskomattoman siisti fiilis olla pyörän selässä.

Nyt oon kovasti koitellu kattoa pyöriä netistä ja tuo yamaha r6r osuu mukavasti silmään. Joten ajattelin kysästä, että minkälainen tuo ko. prätkä on ajaa ihan kadulla kruisailukäytössä ja matka-ajossa (200-300km)? Tuommosiakaan matkoja ei varmaankaan tulisi usein ajettua vaan enemmänkin pienempiä välejä ja yleistä kruisailua kadulla. Luin, että varsinkin tämä r6r (eli vuosimallia vähintään 06) on täysin ratapyörä ja epämukava ajettava kadulla ja suhkot lyhkäsissä matka-ajoissa. Vanhempi korimalliltaan oleva r6 soveltuisi paremmin edellä mainittuihin ajoihin, vaikka ko. pyörä on myös ratapyörä. Pitääköhän tuo väittämä paikkaansa? Ulkomuodon puolesta tuo r6r olisi niin paljon fiksumpi kuin r6:nen.

Toki nuita muitakin merkkejä on, mutta jotenkin tuo yamaha kietoisi eniten.
 
Tuli huvikseen koitettua kaverin yamaha r1:stä viikko pari sitten ja tänään löysinkin itseni jo moottoripyöräkurssilta:) Oli se vaan niin uskomattoman siisti fiilis olla pyörän selässä.

Nyt oon kovasti koitellu kattoa pyöriä netistä ja tuo yamaha r6r osuu mukavasti silmään. Joten ajattelin kysästä, että minkälainen tuo ko. prätkä on ajaa ihan kadulla kruisailukäytössä ja matka-ajossa (200-300km)? Tuommosiakaan matkoja ei varmaankaan tulisi usein ajettua vaan enemmänkin pienempiä välejä ja yleistä kruisailua kadulla. Luin, että varsinkin tämä r6r (eli vuosimallia vähintään 06) on täysin ratapyörä ja epämukava ajettava kadulla ja suhkot lyhkäsissä matka-ajoissa. Vanhempi korimalliltaan oleva r6 soveltuisi paremmin edellä mainittuihin ajoihin, vaikka ko. pyörä on myös ratapyörä. Pitääköhän tuo väittämä paikkaansa? Ulkomuodon puolesta tuo r6r olisi niin paljon fiksumpi kuin r6:nen.

Toki nuita muitakin merkkejä on, mutta jotenkin tuo yamaha kietoisi eniten.
Melkein kaikki kyykyt on enemmän tai vähemmän epämukavia ajaa matka-ajossa (tai oikeastaan missään radan ulkopuolella), mutta kun alla on mieleinen mopo ja fiilis korkealla ei tunnu kertakaikkiaan missään. Oma ennätys on kai jotain 1800 km 32 h aikana, alla mukava "matkalehmä" eli CBR 1000 RR. Pituutta itsellä 189 cm ==> lisää entisestään mukavuutta kyykyllä ajettaessa. Eli tuohon sun käyttöösi uusin ja pähein R6R kuulostaa just oikealta peliltä.

Tällä hetkellä kun ajovuosia on takana reilummin ja suurin polte hävinnyt ei tulisi mieleenkään lähteä reissuun kyykyllä. Kovat jätkät on käyny tollasellä mun nykymopolla (MV Agusta F4 312R) Italiassa asti reppu selässä, itse en enää viitsi ajella edes tsadista kotoseudulle lappeen Rantaan :rolleyes:
 
Hola motoristit! Onko kenelläkään mitään puljua mistä saisi Iconin kamaa hyvään hintaan? MC-Sport yksi, mutta onko muita suomessa? MC-Scatterilla aikoinaan oli, vaan nykyään melko heikko valikoima.
 
Hola motoristit! Onko kenelläkään mitään puljua mistä saisi Iconin kamaa hyvään hintaan? MC-Sport yksi, mutta onko muita suomessa? MC-Scatterilla aikoinaan oli, vaan nykyään melko heikko valikoima.

Tuo nyt myy ainakin. http://www.bikershop.fi/product_catalog.php?c=553

Saksan maalta saa myös. http://www.fc-moto.de.
Mutta koot ovat erillaisia mitä muissa merkeissä. Itelläni esim. 56 nahkatakki, Iconilta 54 ja on sopivasti tilaa viellä. Kannattaa käydä kokeilemassa jossain, jos on mahdollista.
 
Onko täällä kukaan tilaillut pyörään renkaita ulkomailta, esim Saksasta? Pitäs ite ruveta kohta ostamaan uutta rengasta niin ajattelin, että mahtaisko olla kannattavaa tilata jostain.
 
Back
Ylös Bottom