Moottoripyörä?

Kyllä täytyy myöntää, että omassakin pyörässä on aika muhkeat pakoäänet, mutta toisaalta yritän aina ottaa naapurit huomioon ja tulla kotiin mahdollisimman sivistyneesti tasakaasulla. Etenkin myöhään iltaisin.

Naapurin emäntä tuli eräänä aamuna sanomaan että mun pitäis työntää pyörä tielle asti ja käynnistää vasta siellä koska parkkipaikalta kuuluu pyörän ääni niin selvästi. Totesin sille että eipä noi henkilöautoilijatkaan työnnä autojansa tielle ennen käynnistämistä. Sen verran mä tulen kuitenki tässä asiassa vastaan etten starttaa ihan siinä talon vieressä vaan parkkipaikan puolella.
 
Oli tänään Lahdessa Riku Motorilla Suzukin koeajopäivät ni kävin kokeilemassa uutta GSX-R 1000 pyörää. Täytyy kyllä sanoa, että oli uskomattoman mukava ajaa. Ja sen jälkeen oma 600:nen tuntu aika tehottomalta peliltä. :( Olis vaan paljon ylimäärästä rahaa ni vaihtaisin kyllä tollaseen :kuola:
 
Ei varmasti hirveästi pieleen mene. Käy kokeilemassa, kokeile myös muita pyöriä.

multa lähtis sopivasti vähän laitettu fz6:
n1094402617_427093_1302069.jpg

n1094402617_374487_5636258.jpg


6500 e
 
Naapurin emäntä tuli eräänä aamuna sanomaan että mun pitäis työntää pyörä tielle asti ja käynnistää vasta siellä koska parkkipaikalta kuuluu pyörän ääni niin selvästi. Totesin sille että eipä noi henkilöautoilijatkaan työnnä autojansa tielle ennen käynnistämistä. Sen verran mä tulen kuitenki tässä asiassa vastaan etten starttaa ihan siinä talon vieressä vaan parkkipaikan puolella.

Joo, rajansa tietenkin kaikella, ainahan löytyy niitä, joille mikään ei kelpaa. Lähinnä tarkoitinkin juuri sitä, että pyrkii ottamaan naapurit huomioon mahdollisimman hyvin. Eli ei esim. rullaa kaasukahvaa pihassa rystysen valkoisina.

Itsellä tietysti hieman eri tilanne tuon suhteen, koska asun omakotitalossa, ja ainakaan vielä eivät naapurit ole tulleet huomauttelemaan tai luoneet erityisen kiukkuisia katseita. Toisaalta meillä on myös varsin poikkeuksellinen tilanne naapurien suhteen: lähimmät naapurit ovat kuuroja, seuraavaksi lähimmällä perheellä on itsellä kaksi moottoripyörää.
 
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=745659

Tommosella oon nyt kurvaillu ja onhan se pirun kivaa kunhan pääsi sinuiksi pyörän kanssa. Tää on mun ensimmäinen oma pyörä ja erittäin sopiva sellaiseksi. :rolleyes:

Mites ootte ketjuja muuten öljynny kun ei saa perää ylös mitenkään helposti? On niin lyhyt pätkä ketjua kerrallaan näkyvillä että todella hankala öljytä koko ketju kätevästi.



Ja jotta saadaan tähän viestiin se "piilomainos" niin pyörä on tosiaan myynnissä. Kauppa mieluiten yksityisten välillä mut voidaan kierrättää firman kautta jos se on ostajalle tärkeää tai tarvitsee osamaksun.
 
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=745659

Tommosella oon nyt kurvaillu ja onhan se pirun kivaa kunhan pääsi sinuiksi pyörän kanssa. Tää on mun ensimmäinen oma pyörä ja erittäin sopiva sellaiseksi. :rolleyes:

Mites ootte ketjuja muuten öljynny kun ei saa perää ylös mitenkään helposti? On niin lyhyt pätkä ketjua kerrallaan näkyvillä että todella hankala öljytä koko ketju kätevästi.



Ja jotta saadaan tähän viestiin se "piilomainos" niin pyörä on tosiaan myynnissä. Kauppa mieluiten yksityisten välillä mut voidaan kierrättää firman kautta jos se on ostajalle tärkeää tai tarvitsee osamaksun.

Eikös se takapyörä nouse ilmaan kun seisontatuen puolella seisten vedät pyörää ittees päin siitä perästä?

Melkein selkeä vastaus :D

Periaatteessa siis nostat pyörän jalan ja etufillarin varaan.

Sitten ketjurasvapurkki kädessä pyörittelet takapyörää ja alat suihkuttelemaan.
 
Eikös se takapyörä nouse ilmaan kun seisontatuen puolella seisten vedät pyörää ittees päin siitä perästä?

Melkein selkeä vastaus :D

Periaatteessa siis nostat pyörän jalan ja etufillarin varaan.

Sitten ketjurasvapurkki kädessä pyörittelet takapyörää ja alat suihkuttelemaan.

Mulla ainakin pitäisi olla kolme kättä ja silmä polvessa että tuo olisi kätevämpää. Ketjut on tuossakin pyörässä jalan puolella eli ne jää vanteen alapuolelle.

Oikea vastaus helppoon rasvaukseen on takapukki, mieluiten lankarullilla.
 
Eikös se takapyörä nouse ilmaan kun seisontatuen puolella seisten vedät pyörää ittees päin siitä perästä?

Melkein selkeä vastaus :D

Periaatteessa siis nostat pyörän jalan ja etufillarin varaan.

Sitten ketjurasvapurkki kädessä pyörittelet takapyörää ja alat suihkuttelemaan.

Tää on helppo tyyli jos on vaan joku toinenki siinä auttamassa, helppo alkaa yksin pitelee pyörää ja rasvata viel ketjuja..
 
Kannattaa käydä hakemassa vaikka Biltemasta takapyöränpukki. Hintaa on muistaakseni reilu 22.00€. Ja helpottaa todella paljon ketjujen rasvausta ja takarenkaan vaihtoa.
 
Tää on helppo tyyli jos on vaan joku toinenki siinä auttamassa, helppo alkaa yksin pitelee pyörää ja rasvata viel ketjuja..

Tunkki tai joku isompi palikka minkä potkaiset sinne linkuston/pyörän rungon alle eri puolelle kuin missä jalka on. Ihan mukavasti onnistuu, kunhan on tarkkana ettei nosta pyörää sivujalan yli nurin sinne jalan puolelle.

Kunnon takapukki tietty paras, mutta tuolla palikkatempulla on kumitkin vaihdettu reissussa.
 
:dance2::dance::rock:

Vihdoin ja viimein pyörä saatiin alle. Voi veljet 1441cc busa on aika mukava kampe (mitä nyt vakioakku ei oikein tahdo jaksaa pyörittää konetta käyntiin), alustavat tehomittaukset pistää 198hp/156Nm lukemia.. Pitää nyt koittaa malttaa ajaa moottori rauhassa sisään ja parin viikon päästä kunnolla säädettäväksi ja otetaan irti kaikki mitä saadaan.

Pikkasen työsarkaa vielä pyörässä, 24v starttisysteemi pitää virittää, ajovalo oli palanut, jäähdytystä vähän tehostaa jne.. Mutta nyt taas elämä maistuu.

Oikea vastaus helppoon rasvaukseen on takapukki, mieluiten lankarullilla.

Ei vaan Pro-oiler.
 
Pikkasen työsarkaa vielä pyörässä, 24v starttisysteemi pitää virittää

Mites toi käytännössä pelaa? Onko bussissa niin paljon tilaa että sopii täyskokoinen 24V akku normaalin 12V lisäksi vielä kyytiin? Vai toi on joku minikokoinen lisäakku jolla tuo starttiextra saadaa kehiin?
 
Mites toi käytännössä pelaa? Onko bussissa niin paljon tilaa että sopii täyskokoinen 24V akku normaalin 12V lisäksi vielä kyytiin? Vai toi on joku minikokoinen lisäakku jolla tuo starttiextra saadaa kehiin?
Eikös tuo onnistu ihan lisäämällä samanlaisen 12v moottoripyörä-akun, mitä siinä on jo valmiiksi ja sitten startille vaan ottaa noiden sarjaankytkennästä sen 24v. Tuossa tulee vaan täytyy latauspiiriin keksiä joku systeemi, ettei jompaa kumpaa akkua "yliladata".
 
Mites toi käytännössä pelaa? Onko bussissa niin paljon tilaa että sopii täyskokoinen 24V akku normaalin 12V lisäksi vielä kyytiin? Vai toi on joku minikokoinen lisäakku jolla tuo starttiextra saadaa kehiin?

Takakatteen alle mahtuu toinen normikokoinen (siis mp-kokoinen) 12v akku, kytkimellä tai automaatti piireillä 24v käyttöön starttauksen ajaksi, ajon aikana oma laturi lataa molempia akkuja. Siinä se mitä itse asiasta ymmärrän..
 
:dance2::dance::rock:

Vihdoin ja viimein pyörä saatiin alle. Voi veljet 1441cc busa on aika mukava kampe (mitä nyt vakioakku ei oikein tahdo jaksaa pyörittää konetta käyntiin), alustavat tehomittaukset pistää 198hp/156Nm lukemia.. Pitää nyt koittaa malttaa ajaa moottori rauhassa sisään ja parin viikon päästä kunnolla säädettäväksi ja otetaan irti kaikki mitä saadaan.

Tosi mahtava juttu, että sait vihdoin pyörän alle. Tuo kuulostaa kyllä melkoiselta tehohirviöltä, kun ottaa huomioon, että busassa tuntuu tehoja riittävän lähes vakionakin melkoisesti.

Toivottavasti tämä on niitä "hyvää kannattaa odottaa" tilanteita:)
 
Nönni, kortti, tai se väliakanen paperilappunen ois nyt taskussa. Nyt pitäs sitte saaha jostain rahotusta/lainaa ja sopiva prätkä isolle miehelle. Haaveillu hommaavani joko Suzuki Bandit 1200 tai V-strom 650 sieltä 5500-7000€ väliltä, mutta noi ainaki pitää testata.

Mielipiteitä noista?

Minkäslaiseen korkoon tyytyisitte noin 5k€ takaamattoman lainan kanssa?

OP Joustoluotto ehottelee todelliseksi vuosikoroksi 7,78% 125€/49kk, että parempaakin ois kai tarjolla jos vähän kaivelee?
edit: eli 5%+euri3kk+kulut
 
Viimeksi muokattu:
Minkäslaiseen korkoon tyytyisitte noin 5k€ takaamattoman lainan kanssa?

OP Joustoluotto ehottelee todelliseksi vuosikoroksi 7,78% 125€/49kk, että parempaakin ois kai tarjolla jos vähän kaivelee?

Taitaa pyöräliikkeet tarjota aika paljon tuota parempia rahoituksia ja varmaan tinkivät hinnastakin, kun ei ole vaihtopyörää mukana.
 
Back
Ylös Bottom