Moottoripyörä?

esijännitys tietty tiukemmalle

Tai ainakin taakse puristusvaimennusta lisää, kun ei perus-takapumpun esijännitysrinkuloita kuitenkaan kukaan viitsi alkaa säätämään joka kerralla kun emäntä tulee kyytiin. Hydraulisella esijännityssäädöllä olevat pumput sitten tietty asia erikseen.
 
Mahtaako täällä olla tietoa, mikä tällä hetkellä nopein sarjavalmisteinen pyörä? Kiihtyvyydeltään ja huippunopeudeltaan?

Isä väittä tänään, että BMW on vieny sen ennätyksen, mutta en googlaamalla löytäny mitään uutta infoa asiasta.
 
No mikähän BMW? Cycle Worldin kesäkuun numerossa 2008 saatiin seuraavia tuloksia:

Ducati 1098 262,9
Ducati 1098R 297,2
Honda CBR1000RR 289,7
Kawasaki ZX-10R 296,9
Kawasaki ZX-14 301,3
MV Agusta F4 312 RR 1078 300,9
Suzuki GSX-R1000 298,1
Suzuki Hayabusa 298,8
Yamaha YZF-R1 294,9

Kiihtyvyys 0 - 180 mph

Ducati 1098 Ei pysty
Ducati 1098R 21,01
Honda CBR1000RR 21,03
Kawasaki ZX-10R 17,21
Kawasaki ZX-14 19,77
MV Agusta F4 312 RR 1078 17,98
Suzuki GSX-R1000 18,51
Suzuki Hayabusa 18,25
Yamaha YZF-R1 21,07

Varttimaili

Ducati 1098 10,31@229,4
Ducati 1098R 10,03@238,0
Honda CBR1000RR 10,06@239,0
Kawasaki ZX-10R 10,01@241,4
Kawasaki ZX-14 9,97@235,2
MV Agusta F4 312 RR 1078 10,08@238,2
Suzuki GSX-R1000 9,98@240,5
Suzuki Hayabusa 9,90@238,0
Yamaha YZF-R1 10,09@236,6
 
Tai ainakin taakse puristusvaimennusta lisää, kun ei perus-takapumpun esijännitysrinkuloita kuitenkaan kukaan viitsi alkaa säätämään joka kerralla kun emäntä tulee kyytiin. Hydraulisella esijännityssäädöllä olevat pumput sitten tietty asia erikseen.


no toki voi laittaa, mutta sitä esijännitystä pitäisi tosiaan säätää aina kun pyörän päällä oleva paino muuttuu. vaimennukset on sitten makuasioita, että mimmoisen alustan haluaa.
 
Tulipa kierrettyä tänään taas Kemoraa. Kyllä siinä hermo lepää ja maalliset asiat unohtuu, kun saa pistää radalla menemään.

Jännää muuten.. En saa millään polvea maahan busan selästä, vaikka roikun kuinka. Varpaat sen sijaan raapii asfalttia vähän väliä.. :D Vaikka jalka on päkiän varassa tapilla..
 
Mulla tuli tänään pihalle honda vfr 750f :hyper:
Dodii, soppeli ekapyörä toi. Itsellä joskus tuli sama valinta tehtyä ja vielä se tossa pihassa on. Myyntiin pitäisi laittaa jos vähän kerkeis puunata jossain välissä.

Kannattaa muuten nostaa perää ja laskea keulaa tosta, ajettavuus paranee huomattavasti.
 

Liitteet

  • parra_01.webp
    parra_01.webp
    34,4 KB · Katsottu: 238
Tulipa kierrettyä tänään taas Kemoraa. Kyllä siinä hermo lepää ja maalliset asiat unohtuu, kun saa pistää radalla menemään.

Jännää muuten.. En saa millään polvea maahan busan selästä, vaikka roikun kuinka. Varpaat sen sijaan raapii asfalttia vähän väliä.. :D Vaikka jalka on päkiän varassa tapilla..

Kannattaa koittaa katella valokuvista sitä omaa ajoasentoa kuntoon jos joku sielä sattuu radan varressa niitä kuvia räpsimään. tai sit ihan mennä kysymään neuvoa joltain liivihepulta jos jollain järjestetyillä ratapäivillä ajaa eikä vaan vapaavuorolla. kunnolla kun roikkuu niin ottaa polvi reilusti ennen varpaita/jalkatappia maahan kun muistaa myös kiinnittää huomiota siihen miten se jalka on siinä jalkatapilla.
 
Kyllä se busa radallekkin tosiaan sopii nätisti. Kallistusvaraa ei ehkä ole ihan niin paljon kuin kyykymmissä pyörissä.. Mutta eipä siitä tainnut kukaan ohi tullakkaan, vaikka ei vedä suoria kaasu pohjassa.. hitaassa ryhmässä :nolo: :D

Jos oikeasti olisin liian rikas, niin melko varmaan hommaisin jonkinlaisen pikku kyykyn rata-ajoa varten. Sen verran kivaa puuhaa se on.
 

Liitteet

  • Kemora.webp
    Kemora.webp
    13,2 KB · Katsottu: 241
Katselin tuota vierailta unohtunutta Bike lehteä. Uusi V-Max on kyllä käheen näkönen peli. JOS ostaisin joskus prätkän, ostaisin tämän:

yamahavmaxf.jpg


Mutta enpä osta, liian moni kaveri on kuollut prätkällä jo.
 
Kyllä se busa radallekkin tosiaan sopii nätisti. Kallistusvaraa ei ehkä ole ihan niin paljon kuin kyykymmissä pyörissä.. Mutta eipä siitä tainnut kukaan ohi tullakkaan, vaikka ei vedä suoria kaasu pohjassa.. hitaassa ryhmässä :nolo: :D

Jos oikeasti olisin liian rikas, niin melko varmaan hommaisin jonkinlaisen pikku kyykyn rata-ajoa varten. Sen verran kivaa puuhaa se on.

Jos ajelee tuollai peilit kiinni niin hyvä apu ajoasennon löytämiseen on koittaa hilata pää tuohon abot peilin tasolle, niin tulee roikuttua tarpeeksi myös yläkropan osalta. Monesti näkee että mennään poikittain siinä pyörän päällä kun takapuolen siirtää aina puolelta toiselle mutta yläkroppa unohtuu. Itselläkään ei oikeen kunnon ratapyörää ole mutta onpahan sitte selitys jos ei kierroajat miellytä, oma vikahan se ei voi olla missään nimessä:D Haaveissa olisi kanssa ostaa joku oikeen ratapyörä jos toi talous tosta vielä kohenisi joskus

bikepics-1374638-full.jpg

Varikon leveimmällä stongalla varustettu liikkuva shikaani :D
 
Back
Ylös Bottom