Moottoripyörä?

Eri pyörä vaan... Vaikka mun pyärälle olikin viime kesä ensimmäinen, niin se on -06, ja ko. fillari uudistui kokonaan -07. Jos nyt muistan oikein juttuja mitä tuli vahingossa luettua niin "ratamaisemmaksi" tekivät tuon uuden, kun tolla oli aiemmin aika maantieystävällinen maine (kuutsatkuksi muoviluodiksi).

Jotain tälläistä ajattelinkin.. :)

Jeah, nyt on sitte a-lappu taskussa. Ja pyörähän se pitäs sitte saaha alle, kuhan vaan kelit lämpenis niin ois kivempi pärrätä. :)

Jeah, nyt on sitte a-lappu taskussa. Ja pyörähän se pitäs sitte saaha alle, kuhan vaan kelit lämpenis niin ois kivempi pärrätä. :)
Onneks olokoon lappusesta.

Nyt on just ok kelit ajella IMO... ei niin kylmä, että tarttis erityisemmin pukeutua, mutta paikallakaan ollessa ei hikoile perusajovehkeet päällä. Tai muutaman asteen vois olla lämpimämpikin, kun nyt on joku ~10.

edit: Oulussa vissiin vähän viileämpää. :)

Onneks olokoon lappusesta.

Nyt on just ok kelit ajella IMO... ei niin kylmä, että tarttis erityisemmin pukeutua, mutta paikallakaan ollessa ei hikoile perusajovehkeet päällä. Tai muutaman asteen vois olla lämpimämpikin, kun nyt on joku ~10.

edit: Oulussa vissiin vähän viileämpää. :)
Joo ja mie ajoin vielä kortin täällä Rovaniemellä. Täällä on kylmä kuin jääkarhun perseessä. :D

Räntää on tullut vähän joka päivä kun on ollu ajoja. Mutta onpahan tullu todistettua että kamat on ihan hyvät, kertaakaan ei oo hirveesti palellu. Näpit joskus meinas vähän palella kun koulun ER-6:lla ajeli, tuulen suoja on kyllä mitätön.

Vesisateesta huolimatta iso-A ekalla läpi :kippis1:

Eka ajotunti ohi, helppoja on kyllä tehtävät. Ensi viikolla liikenteeseen kokeilemaan. Nyt mietityttää että ostaisko kuussatasen Ninjan vai Z750... :dance2:

E: onkos muuten vakuutusmaksuissa eroa näiden kahden pyörän välillä?

Tähän väliin tälläinen ehkä hölmö kysymys, kuinka helposti liikkeet antavat koeajoon pyöriä? Vai onko porukka suorittanut koeajoja aina kun esim. lehdissä on ilmoiteltu mahdollisista koeajoista? Itsellä pitäisi olla ensiviikolla iso A-kortti taskussa, joten tuli mieleen et mitenhän sitä oman mieleistä pyörää pääsisi parhaiten etsiskeleen?

Tähän väliin tälläinen ehkä hölmö kysymys, kuinka helposti liikkeet antavat koeajoon pyöriä? Vai onko porukka suorittanut koeajoja aina kun esim. lehdissä on ilmoiteltu mahdollisista koeajoista? Itsellä pitäisi olla ensiviikolla iso A-kortti taskussa, joten tuli mieleen et mitenhän sitä oman mieleistä pyörää pääsisi parhaiten etsiskeleen?

No kai ne antaa koeajoon jos kauppaa haluavat tehdä, miksi ei antaisi? Sinähän siinä maksat jos pyörän romutat (siis omavastuun 300-1000e).

Itse olen noita kirjoittamiani koeajelujani käynyt lehdissä ja netissä ilmoitettuina koeajopäivinä tekemässä, kun en ole ostoaikeissa. Jos olisin ostoaikeissa, marssisin vain kauppaan pyytämään haluamaani pyörää koeajoon.

No kai ne antaa koeajoon jos kauppaa haluavat tehdä, miksi ei antaisi?

Torniosta löytyy yksi liike joka ei anna r-pyöriä koeajoon. Kauppiaan mielestä kuluu takarenkaat turhan nopeaa. Täällä susirajalla on kilpailu laimeampaa, niin ei kai niiden tarvi koeajoja järjestää. Koeajopäivät ja käytetyt asia erikseen.

Torniosta löytyy yksi liike joka ei anna r-pyöriä koeajoon. Kauppiaan mielestä kuluu takarenkaat turhan nopeaa.

No jossain määrin ymmärrän kauppiaita, jos ei ihan joka renkaanpotkijalle r-pyörää anna. Mutta jos ei anna r-pyörää kellekkään koeajoon, niin jäisi mulla ainakin asiointi kaupan kanssa siihen.

edit: varsinkin r-pyörät on sellaisia että tarttee varmasti päästä koeajamaan, miten ajoasento yms passaaa..

Torniosta löytyy yksi liike joka ei anna r-pyöriä koeajoon. Kauppiaan mielestä kuluu takarenkaat turhan nopeaa. Täällä susirajalla on kilpailu laimeampaa, niin ei kai niiden tarvi koeajoja järjestää. Koeajopäivät ja käytetyt asia erikseen.

No jo on nihkeetä menoa. Ei kai kukaan vaan lehtiä lukemalla ja kuivatyyppejä istumalla pyörää osta? Epäilisin että legenda on lähtöisin joltakulta "ei niin tosissaan" pyöriä ilta/viikonloppulainaan vinkuneelta. Kumma on jos ei tosimielellä pyörää katsovalle ja rahoituksen jo miettineelle laite irtoa edes puolen tunnin -tunnin testiin.

Epäilisin että legenda on lähtöisin joltakulta "ei niin tosissaan" pyöriä ilta/viikonloppulainaan vinkuneelta.

Kyllä tämän legendan kertoi mulle yrittäjä itse. Syynä oli tuo renkaiden kuluminen suhteessa harvoihin kauppoihin + parit epävarmat ajelut kilokyykyillä. Varmaan muissakin liikkeissä pyrkivät renkaan potkijat karsimaan. Ite ostin käytetyn Yamahan ko lafkasta ja sen sain kyllä ajelulle. Liike on virallinen jälleenmyyjä ainakin yhdelle pyörämerkille, eikä yksikään uusi r-pyörä ole kilvissä.

No jo on nihkeetä menoa. Ei kai kukaan vaan lehtiä lukemalla ja kuivatyyppejä istumalla pyörää osta?
Minä ostan. Kaikki 3 kpl r-litrakyykkyä on koeajamatta tilattu; 2 talvella hyvissä ajoin ennenkuin ensimmäiset yksilöt ovat saapuneet maahan ja tuota viimeistä ei oltu tuotu yhtään maahan ennenkuin omani tilasin. Joka kerta olen saanut sitä mitä olen halunnut eli tehokkaan ja kevyen mopon, jossa on aggressiivinen ajoasento.

Epäilisin että legenda on lähtöisin joltakulta "ei niin tosissaan" pyöriä ilta/viikonloppulainaan vinkuneelta. Kumma on jos ei tosimielellä pyörää katsovalle ja rahoituksen jo miettineelle laite irtoa edes puolen tunnin -tunnin testiin.
Kyllähän tuota rajoitetaan ja hyvä niin. Vuoden parin välein joku käy lopettamassa maallisen vaelluksensa tuollaisella koeajopyörällä. Lauttasaaren Länsiväylän liittymässä nähtänee tänä kesänäkin kukkia yhdessä kohtaa tämän asian tiimoilta, jarrutusjäljistä päätelleen CBR oli kiihtynyt todella hyvin muutama vuosi taka perin...

Tuo ajoasennon testaus jne. on IMO vähän noissa mopoissa niin ja näin. R-pyörässä ajoasento on aggressiivinen ja etukeno oli merkki/malli mikä hyvänsä. Mitä itse olen juttuja koeajoista kuunnellut niin kyllä aika iso osa noista koeajajista on niitä jotka "käyvät kokeilemassa minkä verran uudessa kilogixussa on ruutia" ilman minkäänlaista aietta (tai vapaita pelimerkkejä) ostaa kyseinen mopo.

Ite oon kanssa ostellu ilman mitään koeajoaja ja tyytyväinen olen ollut aina. Ei siitä ajamalla 10 minuuttia mihinkään parane. Jos oikeasti pitäisi saada käsitys pyörästä niin sitten pitäa saada se oikeasti käyttöön pidemmäksi aikaa. En ainakaan itse antaisi (kauppiaana) pyörää yli 15 minuutin koeajoon ihan pienin perustein. Tosiostaja ei koeajoa tarvi.

Noniin...nyt on reilu pari viikkoa takana -98 Yamaha YZF Thundercatilla. Kun pyörän netistä bongasin niin tiesin miltei samalla hetkellä kun kuva oli latautunut että tää on mun pyörä tälle kesälle. Muuten ihan perussettiä, Leo Vincen sliparia ja jotain muuta pientä hilpettä, tämä mörinä/meno riittää minulle aivan mainiosti. Ainakin täksi kesäksi.

Tänään kävin Intersportista hakemassa Sigman, malli BC1606L. Pyörässä oli vanha Sigma kiinni, joka ei kuitenkaan toiminut. Uusi sopi vanhan laitteen telakkaan, joten vähän puhdistelin magneettia ja säädin vastakappaleen paikkaa/kiinnitystä, hyvin toimii. Renkaan kehämitan asetin melko suurpiirteisesti mitaten, nyt Sigma näyttää 58,5 kun pyörän oma mittari on 60.

Olisiko porukoilla suositella jotain hyvää reppua prätkäkäyttöön?

Olisiko porukoilla suositella jotain hyvää reppua prätkäkäyttöön?

Katsos muutama sivu taaksepäin.

Mitä tuohon koeajojen tarpeellisuuteen tulee.. Itsekkin olen molemmat isot pyöräni ilman koeajoa ostanut, mutta jos joskus taas tulee vaihto eteen, niin en kyllä koeajamatta osta. Kyllä siinä vartissakin saa sen käsityksen, jos ajoasento ei vain sovi tms.

En minä ainakaan käytettyä koskaan ostais ilman koeajoa. Kyllä se nyt sen verran pitää ajaa että kuulee suunnilleen ettei joka saakelin paikka kilkata ja rämise jo ostaessa.

Back
Ylös Bottom