Moottoripyörä?

Prkl pyörän sain nippuun pari kolme päivää sitten. N. 300m ajoa ja kytkin pamahti helvetin jäykäksi. Yhellä kädellä justiinsa saa kahvan pohjaan. Kytkinlevyt kyllä irroittaa, koska vaihde päällä ei lähde vetämään. Pitää tänään aloittaa kytkimen purkaminen sitten vuorostaan. :jahas:

Mitäs muita käytettyjä pyöriä myyviä liikkeitä Turussa/Raisiossa on kuin BikeWorld ja Team Salonen??

Ajossa tänävuonna KTM 530 EXC-R supermotona. Oma ajoni rajoittuu yleensä kaupunkiräppäilyyn ja lähiseudun mutkapätkiin.
Paljon hauskempi pyörä ajella kuin entinen 600 Hornetti. Kikkailla voi melkee missä vaan ja mitenpäin vaan. Radallekkin olis haluja lähtee, kuhan sais eka hommattua kunnollisen kuljetusvälineen.
Miinuksina kun on tankki jolla ajaa n. 100-130km ja huoltoväli 15h. Eipä paljon haluja oo ajaa Tampere-Hämeenlinna väliä tällä pyörällä.

Kuvia

Teoriakoe suoritettu, virheitä nolla. Kyl oli hurjan vaikee! :D

Vielä ku sais ne ajot pois alta ja sen kortin taskuun, ni pääsis pyöriä testailemaan.

Mä oon varmaan ainut a-kortissa 2 merkintää ajokokeessa alinopeudesta saanut kuski. B-korttia ajatti tiukkuudestaan kuuluissa inssimies ja sitten heti perään a:n ajattanut oli sikarento. Merkintä tuli kun ajoin mittarin mukaan vähän alle 50 mittarin mukaan 50-alueella.

Cool. :kippis1: Jos vaan jaksat niin laita vaikka tuonne matkailuosiolle matkakertomus, niin ei huku koko reissu tähän ketjuun.

Ja ehjänä takas sitte. ;) :thumbs:

Jep jep. Teen reissukertomuksen erikseen kun tulen reissusta ja saan kuvat koneelle. Kirjoittelen tààllà vain vàliaikakuulumisia. Tànààn oli hieno pàivà, sillà tuli nàhtyà Itàvallan sekà Sveitsin hulppeat alppimaisemat. Nàkymàt olivat vaikuttavat. Alpeilta ajettiin Italiaan ja minnekàs muualle kuin Milanoon. Reippaat 2000km takana ja pari samanlaista vielà edessà. Ajaminen on ollut luultua helpompaa, vaikka vàsymys painaakin lyhyiden yòunien jàlkeen. Takarengas taitaa mennà vaihtoon 100m pitkàn hàtàlukkojarrutuksen seurauksena. Reissukertomuksessa siità sitten enemmàn. Nyt pitàà làhteà fiilistelemààn ja katselemaan mità se Milano onkaan syònyt.:kippis1:

:wtf: Mitä siinä pyörässä pitää noin usein huoltaa?
Noi noissa on kyllä perseestä...eipä siinä ehkä noin usein tarvitse jos ihan körötellen mennään, kisakäytössä oon kuullut että mäntiä vaihdeltas sadan tai parin, tunnin käytön jälkeen...:dance2:
Perhana ostais ton mun pyörän joku nyt nopsaan niin sais husan moton alle...joutuu kyl hakee tapaturmavakuutuksen heti:D

:wtf: Mitä siinä pyörässä pitää noin usein huoltaa?

Öljyjen vaihto ja nokkaketjun säätö ainakin. Tietty männät ja muut pitää vaihtaa jossain 10 000 - 20 000 kilometrissä. Ja kaikkea muutakin normaalia huoltoa vaatii enemmän kuin normimotskarit kun noi on tollasia täriseviä kisaraketteja.

E: Minuutilla hävisin.

Öljyt ja venttiilien välykset tosiaan. Sit joka 30h sytytystulppa vaihtoon, pulttien kireyksien tarkistus yms.
Eipä tuo mikään iso homma ole, joku 30min menee ja siitäkin suurin osa öljyjen valumiseen.

Taas käytiin koeajopäivillä, tänään oli Kawasakin koeajopäivät.

Alkuun alle Z1000. Ensimmäisenä fiiliksenä oli pallien jäätyminen. Lämmintä kokonaiset 5 astetta ja pysty nakupyörä.. Muuten pyörä oli suht positiivinen yllätys. Odotin koneelta paljon vähemmän. Pari vuotta sitten kokeilin Yamahan FZ1 pyörän joka perusidealtaan hyvin samanlainen vehje. Mutta Kawan moottori pesee Yamahan vastaavan mennen-tullen ja palatessa. Alustassa taas Yamaha pari vuotta sitten vie voiton. Z1000 tuntui jotenkin rauhattomalta tiukoissa jarrutuksissa ja pidemmissä kurveissa en saanut luottamusta pyörään, perä tuntui jotenkin rauhattomalta. Mutta muuten ihan kiva peli.

Seuraavaksi matkalehmän tankoon, eli 1400GTR. Pettymys koneen puolesta. 1400cc koneeksi täysin vailla fiiliksiä. No, tietysti muuten matkan teko oli letkeää ja sähkösäätöinen pleksi on ainakin ihan kiva lelu, ei jäätyny pallit tässä. Kardaani ei tuntunut hyvältä, ihan kuin olisi ollut helvetilliset välykset joka paikassa, hirveetä kolahtelua aina kaasua kääntäessä. Tämä taas oli niin korkealla, että ramppien mutkat ei tuntunu mitenkään kivoilta ja tuo kardaanin kolahtelu ei myöskään lisännyt luottamusta. Mutta olis tällä eilinen (400+km noin 5-10 asteessa busalla) reissu mennyt mukavemmin.

Sitten sporttien kimppuun. Ensin ZX6R. Ja.... Dymond, miten sä pystyt tällä ajamaan :eek:? Kyytiin istuessa munkin kokoinen kääpiö.. Tuntui, että tipun just keulan yli, vartin ajolenkillä ranteet huusi hoosiannaa.. Moottori oli perinteinen kuussatku, alle 6 tonnin kierrosten ei juuri säväyksiä tullut. Tässäkin perä tuntui jotenkin epäluotettavalta. Mutta joo, en tykännyt, sori. Radalla voisin kokeilla uudestaan, siellä tässä pyörässä voisi olla jotain järkeä, mutta muuten en ymmärrä miten joku tälläisellä voi ajaa siviilissä.

Lopuksi ZX10R. Näistä pyöristä ehdoton suosikkini. Koneessa oli jo fiilistä, runko ja alusta tuntui hyvältä ja pyörän päällä oli joka suhteessa parempi istua kuin kutosen. Tämän kanssa pystyis jo suurimman osan ajoistaan hoitamaan, paitsi ehkä pidemmät matkat vaatisi jonkinlaista asennetta. Voin suositella kokeilemaan, samoin kuin Ztonnia.

Semmosta tällä kertaa.

Tuossa olikin jo Z1000 puhetta.. Kuinka paljon z750 ja z1000 pyörillä on eroa? Tottakai ottaen huomioon että menohaluja löytyy tonnista varmasti selvästi enemmän, lähinnä ensimmäiseksi pyöräksi olen jotakin tälläistä vastaavaa ajatellut. Mitenkäs sitten nuo pidemmät matkat onko asento liian pysty ajettaessa esim motaria (kuinka tuuli ravistelee esim 120km/h vauhdeissa) Itselläni ei kauheasti pyöristä vielä kokemusta löydy mutta olen autokoulussa ajanut 900cc hornetilla, mistä on kylläkin keulaa hieman muokattu ja katteita nyt ei muutenkaan keulassa ole kyllä moottoritiet mielummin kiertää kun ajaa niitä pitkin, ihan kauheeta kyytiä. Tässä nyt kaipaisin vähän noista zetoista plussia ja miinuksia, 750 on selvästi halvempi ja näyttää markkinoiltakin löytyvän aika paljon. Jotakin vastaavanlaista (ei välttämättä kyykkyä) voisi ehdoittaa myös!

Tuossa olikin jo Z1000 puhetta.. Kuinka paljon z750 ja z1000 pyörillä on eroa? Tottakai ottaen huomioon että menohaluja löytyy tonnista varmasti selvästi enemmän, lähinnä ensimmäiseksi pyöräksi olen jotakin tälläistä vastaavaa ajatellut. Mitenkäs sitten nuo pidemmät matkat onko asento liian pysty ajettaessa esim motaria (kuinka tuuli ravistelee esim 120km/h vauhdeissa) Itselläni ei kauheasti pyöristä vielä kokemusta löydy mutta olen autokoulussa ajanut 900cc hornetilla, mistä on kylläkin keulaa hieman muokattu ja katteita nyt ei muutenkaan keulassa ole kyllä moottoritiet mielummin kiertää kun ajaa niitä pitkin, ihan kauheeta kyytiä. Tässä nyt kaipaisin vähän noista zetoista plussia ja miinuksia, 750 on selvästi halvempi ja näyttää markkinoiltakin löytyvän aika paljon. Jotakin vastaavanlaista (ei välttämättä kyykkyä) voisi ehdoittaa myös!
Itse olen vähän katsellut (jos nyt ikinä rahaa jostain onnistun kaivamaan) noita Suzukin Banditeja (GSF). Ainakin tuohon uuteen 650-kuutioiseen saa lisävarusteena kokokatteen, ja ilmeisesti hinta/laatusuhde on noissa aika kohdillaan. Tuo Kawan Z750 on käynyt itsellänikin vaihtoehtona mielessä, kunhan nyt muutaman päivän päästä (toivottavasti) sen kortin saa taskuun niin voisi käydä vähän koeajeluilla :D

Sitten sporttien kimppuun. Ensin ZX6R. Ja.... Dymond, miten sä pystyt tällä ajamaan :eek:? Kyytiin istuessa munkin kokoinen kääpiö.. Tuntui, että tipun just keulan yli, vartin ajolenkillä ranteet huusi hoosiannaa.. Moottori oli perinteinen kuussatku, alle 6 tonnin kierrosten ei juuri säväyksiä tullut. Tässäkin perä tuntui jotenkin epäluotettavalta. Mutta joo, en tykännyt, sori. Radalla voisin kokeilla uudestaan, siellä tässä pyörässä voisi olla jotain järkeä, mutta muuten en ymmärrä miten joku tälläisellä voi ajaa siviilissä.
Eri pyörä vaan... Vaikka mun pyärälle olikin viime kesä ensimmäinen, niin se on -06, ja ko. fillari uudistui kokonaan -07. Jos nyt muistan oikein juttuja mitä tuli vahingossa luettua niin "ratamaisemmaksi" tekivät tuon uuden, kun tolla oli aiemmin aika maantieystävällinen maine (kuutsatkuksi muoviluodiksi).

Just taisin Pitbullille mainita noista ranteista muuten. :D

Niin, tuohon edelliseen olis voinu lisätä vielä, että jos en olisi just ostanu autoa, niin olisin kyllä pyörimässä mp-liikkeitä, josko joku kolahtais/olis passelimpi. Vaikka oonkin tuohon tyytyväinen, niin ei se täydellinen ole mun ajoihin.

Rooger, mihin hävisit oikeen?oisit lähtenyt vielä päristelemään.
Mä huusin siinä valoissa, että lähen salille, kun se määritelmä siitä mihin ootte menossa sen verran häilyvä ja kello oli sen verran, ettei aikataulullisesti ollu paljoa pelivaraa.

Back
Ylös Bottom