Moottoripyörä?

Tuunauksen jälkeen oli tuo 115hp renkaasta. Ennen ei mitattu. Meni tuohon säätämiseen kohtuu pitkä aika niin mentiin suoraan asiaan.
No offense, Eki on kyllä tunnettu guru, mutta tuo että jätetään perusveto tekemättä on kyllä aivan, täysin ja syvältä perseestä. Helvetistäkö tietää miten säätäminen on onnistunut jos baseline puuttuu. Kuinka paljon tuo perusvedon tekeminen muka lisää työmäärää, ehkä max 10 min (mopo penkkiin, lämpimäksi, pari vetoa ja se on siinä). Jokusen kerran noita omia laitteita penkittäneenä/säädättäneenä toi baseline veto ei tosiaan monta minuuttia vie. Huomioidaan vielä että kaikille kierrosalueille/kaasun asennoille kartan ruuttakartan optaaminen vie luokkaa 2-5 h.

Esim. tuohon malliin pitäisi saada käppyrät (paska kuvanlaatu mutta makes the point). Eli ennen ja jälkeen tehtyjä muutoksia. Esimerkkinä tässä tapauksessa '04 CBR 1000 RR.

http://www.mp-foorumi.com/gallery/p...&picture=b185accac5fe6d87ad798b21e04e03d8.jpg
 
Täältä on yksi noobi tulossa. Korttia tai pyörää ei ole mutta kuume on jo senverta kova, että mielessä on pyörinyt jos tänä keväänä toteuttaisi oman unelman...
 
No offense, Eki on kyllä tunnettu guru, mutta tuo että jätetään perusveto tekemättä on kyllä aivan, täysin ja syvältä perseestä.

Joo olishan se näin jälkeenpäin ollut kiva, että olisi se kehitys ollut nähtävillä mutta itse kun en näistä niin ymmärrä vaan keskityn lähinnä tohon ajamispuoleen niin itselle se on aika sama. Lisäksi kun talkoopalkalla tuunaili niin enpä viitsi hirveästi tilittää, kunhan mentiin morjestamaan ja tuunaus samalla kertaa.

vässy74 sanoi:
Helvetistäkö tietää miten säätäminen on onnistunut jos baseline puuttuu.

Kuten mainitsin niin itsehän en näistä niin ymmärrä, pitänee vaan luottaa että asiansa osaava ihminen saa lopputuloksen hyväksi.


kärpänen sanoi:
Ite oon menossa perjantaina ja ollaan yötä, joten lauantaina sitten takaisin Savoon
Ota mut kyytiin, eiks Tampere oon vähän niinkun matkan varrella? Nukutaan lusikassa ja tullaan lauantaina pois!
 
Joo olishan se näin jälkeenpäin ollut kiva, että olisi se kehitys ollut nähtävillä mutta itse kun en näistä niin ymmärrä vaan keskityn lähinnä tohon ajamispuoleen niin itselle se on aika sama. Lisäksi kun talkoopalkalla tuunaili niin enpä viitsi hirveästi tilittää, kunhan mentiin morjestamaan ja tuunaus samalla kertaa.
No joo, noilla taustatiedoilla (talkootyö) aivan eri juttu. Sittenkun hommasta maksetaan (puhutaan kuitenkin luokkaa 200-300 Eurosta) niin todellakin kannattaa vaatia dokumentaatio ja sen yleensä asiansa osaavasta pajasta automaatttisesti saakin.
 
Missäs olis Oulussa halvinta ajaa MP-kortti, alkaa hieman pukkaamaan mopokuume päälle... :D
 
Tokihan se on messuille päästävä, kaippa siellä lauantai tulee vietettyä! Pyöräkin pitäisi parin kk:n sisällä jo hommata.

Onko kenelläkään Pakkislaisella kokemuksia Yamahan V-Maxista?
Avokilta sellanen löytyy, mutta mähän en siitä osaa mitään sulle oikein kertoa :) Pirun räyhäkkä pelihän se on!
 
Olisin päässyt kerrankin messuille ennen suurta yleisöä, mutta ei taida jaksaa mennä kun myin pyörän vaihteeksi pois. Jotenkin tuntuu että viime kesät on ollut niin syvältä säiden puolesta, ettei pyörä enää kiinnosta. Pääkaupunkiseudulla on muutenkin liikaa mulkkuja liikenteessä ruuhka-aikoihin, joten ajaminen rajoittuisi pelkästään viikonloppuihin.
 
Olisin päässyt kerrankin messuille ennen suurta yleisöä, mutta ei taida jaksaa mennä kun myin pyörän vaihteeksi pois. Jotenkin tuntuu että viime kesät on ollut niin syvältä säiden puolesta, ettei pyörä enää kiinnosta. Pääkaupunkiseudulla on muutenkin liikaa mulkkuja liikenteessä ruuhka-aikoihin, joten ajaminen rajoittuisi pelkästään viikonloppuihin.

Täysin sama juttu täällä. Sellaiset 8 kesää tuli omistettua erilaisia moottoripyöriä, mutta kyllä nyt pari viime kesää on ilman omaa pyörää menty. Ei oikein polttele enää tuo ajaminen, s**tanan kallista puuhaa toi harrastus ja kelit kesäisin aika jostain. Kyllä mielummin panostaa tuon motukan hinnan enemmän autoon.
 
Itse taas elelin 9 vuotta ilman pyörää, mutta sitten ei enää jaksanut katsoa keväisin katukuvaan ilmestyviä prätkiä. Oma Suzuki odottaa nyt tallissa kevättä.
Ja lauantaina messuille, enää kun ei ahdista katsella toisten pyöriä :)
 
Missäs olis Oulussa halvinta ajaa MP-kortti, alkaa hieman pukkaamaan mopokuume päälle... :D
Aja Kempeleessä Liikenne koulu mäenpäällä.. Pyöräilet sinne niin ei matka kustannukset kun ajat Oulu-Kempele väliä :) 620€ + poliisille jtn ja sitte joku kymppi katsastus konttorille..
 
mopo penkissä

Terve. Ei sillä R6:n alkuperäisellä tehokäyrällä ole ainakaan minulle 15 vuotta aikanaan MM-tasolla RR:ää ajaneelle merkitystä.Tärkeintä on mitä sieltä saadaan ulos nyt ja minkä muotoinen teho/vääntökäyrä on.Hauskaa tulee olemaan joka tapauksessa ja saa nähdä millaisiin kierrosaikoihin tällainen vanha äijä tällä mopolla pääsee. Että alastarolla nähdään kun lumet sulaa. Terveisin Ilkka
 
R6

Esim. tuohon malliin pitäisi saada käppyrät (paska kuvanlaatu mutta makes the point). Eli ennen ja jälkeen tehtyjä muutoksia. Esimerkkinä tässä tapauksessa '04 CBR 1000 RR.

Minulle ei ainakaan merkitse mitään se, mitä teho oli ennen tuunaamista, kyllä se vakion käyrä tunnetaan. Tärkeintä on se mitä siitä nyt irtoaa ja erityisesti teho/vääntömomentti-käyrän muoto. Tämän totean 15 vuoden RR-kokemuksella, N kertaa pohjoismaiden ja Suomen mestari ja MM-pisteilläkin monesti.Hauskaa tulee joka tapauksessa olemaan, kun nähdään millaisiin kierrosaikoihin vanha äijä pääsee. Nähdään alastarolla kun lumet sulaa.
 
Jaahas, ens viikolla alkaa maalausrojekti...pyörä saa punasen flaken mustalle pohjalle, vähän jänskää minkä näkönen tulee:). On siinä tekemistä..jos 8-10:llä lakkakerroksella selviäisin ja parilla välihionnalla.
 
1135233905789.jpeg


hellcat.jpg


img29b0a795zik5zj.jpeg


F113 Hellcat
 
Back
Ylös Bottom