Moottoripyörä?

Tuossa kaatuiluvideossa nauratti ylipaljon se, kun siinä moottoripyöräkisoissa se kuski pelasti tilanteen ihan mahdottomasta ja hyppäsi vauhdista satulaan ja jatkoi matkaa. :lol2:
 
Tässä ois jotakin kuvia mitä tänään saatiin aikaseksi..

1.kuva-Sato Racing tankin pikalukitus
2.Tummat etuvilkut+keulakuva hiilikuitu lokarista/ram-air putkista
3.Ram-Air putket
4.Etulokari
5.Pazzo Racing kahvat/Yoshimura punaiset kahvapainot
6.Hiilikuitu tankinsuoja
7.Takalokari
8.hiilikuitu sivupaneelit

Sitten on pari yleikuvaa mistä näkyy mm.Racefit putki ja Puigin tuplakupla..

Laitellaan lisää kun saadaan uusia osia paikoilleen..Kyllä teki NAMIA kun jysäytti pyörän käyntiin pitkästä aikaa:kuola:
 

Liitteet

  • Kuva 237.webp
    Kuva 237.webp
    46,1 KB · Katsottu: 172
  • Kuva 236.webp
    Kuva 236.webp
    37,2 KB · Katsottu: 207
  • Kuva 234.webp
    Kuva 234.webp
    62,6 KB · Katsottu: 203
  • Kuva 233.webp
    Kuva 233.webp
    77,1 KB · Katsottu: 162
  • Kuva 231.webp
    Kuva 231.webp
    56,9 KB · Katsottu: 186
  • Kuva 230.webp
    Kuva 230.webp
    43,2 KB · Katsottu: 165
  • Kuva 229.webp
    Kuva 229.webp
    51,8 KB · Katsottu: 147
  • Kuva 228.webp
    Kuva 228.webp
    41,6 KB · Katsottu: 178
  • Kuva 235.webp
    Kuva 235.webp
    42,1 KB · Katsottu: 221
  • Kuva 232.webp
    Kuva 232.webp
    41,5 KB · Katsottu: 231
Eipä taas tarvinut paljon pyöriä katsella niin kuume nousi... :) Innostuin tollasesta Ducati 600 monsterista. Aik mehevän näköinen laite ja hinnatkin tuntuvat olevan melko kohdillaan. Ainut mikä tuossa vähän jännittää on tehot. Ensimmäinen pyörä olis mutta kuitenkin olisi ihan kiva että siellä takarenkaassa olisi jonkin verran potkua. Jonkin verran olen pyörällä ajellut ja esim. suzuki gs500 tuntui tehojen suhteen jäävän melko nopeasti pieneksi. Mitenkä tuollainen pyörä jaksaa kulkea? Vai pitääkö sitä suosiolla vielä vähän säästää ja ostaa sitten 900 tai 1100 monsteri
 
Eipä taas tarvinut paljon pyöriä katsella niin kuume nousi... :) Innostuin tollasesta Ducati 600 monsterista. Aik mehevän näköinen laite ja hinnatkin tuntuvat olevan melko kohdillaan. Ainut mikä tuossa vähän jännittää on tehot. Ensimmäinen pyörä olis mutta kuitenkin olisi ihan kiva että siellä takarenkaassa olisi jonkin verran potkua. Jonkin verran olen pyörällä ajellut ja esim. suzuki gs500 tuntui tehojen suhteen jäävän melko nopeasti pieneksi. Mitenkä tuollainen pyörä jaksaa kulkea? Vai pitääkö sitä suosiolla vielä vähän säästää ja ostaa sitten 900 tai 1100 monsteri

Kattelin sun profiilista että olet 80kg ja 180cm. Monsteri on sulle kyllä raakasti pieni ihan jo fyysisten mittojensakin puolesta, kun se on suunniteltu ylimataline istuinkorkeuksineen jne. enempi tyttöjen pyöräksi.

Melkein kyllä unohtaisin nuo ilmajäähdytteiset Monstrot, tai sitten valmistaudut henkisesti siihen että ensi syksynä viimeistään tulee hinku vaihtaa isompaan ja tehokkaampaan.
 
Tuo pätkä kannattaa aina katsoa, kun alkaa tuntua että nyt alkaa keuliminen ja stoppaileminen sujumaan.

(Onneksi kypärä on suomessa pakollinen)

Mitäköhän tuolle mustalle prätkälle tapahtui tuossa noin 2:20 ajassa? Alkoi näköjään woblailemaan helvetin pahasti, mutta ei näyttänyt oikein olevan mitään syytä tälle?
 
Mitäköhän tuolle mustalle prätkälle tapahtui tuossa noin 2:20 ajassa? Alkoi näköjään woblailemaan helvetin pahasti, mutta ei näyttänyt oikein olevan mitään syytä tälle?
Sopiva ryppy asfaltissa, helvetisti paskaa tuuria ja sopivan aggressiiviseksi säädetty mopon geometria. Ei se hirveästi muuta tarvitse. Kyseinen kohta on suorastaan klassinen headshake/tankslapper pätkä IOM TT:stä. Kaveri jäi eloon, mutta menetti muistaakseni pari sormea ja ura päättyi siihen.
 
Eiks woblaaminen tarkoita sitä että pyörä pyrkii heittämään voltit etupyörän kautta? Itselle on päri kertaa käynyt tuollainen "vatkausefekti". Tosin pienemmässä vauhdissa. Sen oikein tuntee kun se meinaa yltyä ja yltyä. Monesti käynyt myös silloin kun kiihdyttää kunnolla ja eturengas vain hipoo tien pintaa ja kosketuksesta lähtee vatkaamaan. Saa nähdä miten tuo ohjausiskari vaikuttaa..?
 
Tässä ois jotakin kuvia mitä tänään saatiin aikaseksi..

Todella hieno pyörä. Gixerin etuvalo ei oo oikeen ikinä iskeny, mutta tässä kokonaisuudessa ei juuri häiritse.

Et muuten sattunu oleen liikenteessä, kun eilen illalla tuli hopeinen lancer evo muuramen shellin kohalla vastaan. ;) Ite liikun paljon tre-jkl akselilla...
 
Kattelin sun profiilista että olet 80kg ja 180cm. Monsteri on sulle kyllä raakasti pieni ihan jo fyysisten mittojensakin puolesta, kun se on suunniteltu ylimataline istuinkorkeuksineen jne. enempi tyttöjen pyöräksi.

Melkein kyllä unohtaisin nuo ilmajäähdytteiset Monstrot, tai sitten valmistaudut henkisesti siihen että ensi syksynä viimeistään tulee hinku vaihtaa isompaan ja tehokkaampaan.

Ducati monster on mun mielestä melko siisti ja näppärän näköinen pyörä. Saisihan sitä 1100 kuutioisena, siinä pitäisi ainakin potkun riittää. Ei se varmaan kuitenkaan tota 600 kuutioista paljoa isompi ole. vai? Pitää tässä sitten vielä katsella ja miettiä. Toinen vaihtoehto olisi tuollainen Kawasaki z1000 tai 750. Tossa olis sitten vähän enemmän potkua.

Pyörässä pitäisi jonkin verran olla tehoja ja sitten sen pitäisi olla nakupyörä, jos jollain jotain ehdotuksia niin otetaan harkintaan? :) Noista muoviluodeista en ole oikein ikinä tykännyt...
 
Ducati monster on mun mielestä melko siisti ja näppärän näköinen pyörä. Saisihan sitä 1100 kuutioisena, siinä pitäisi ainakin potkun riittää. Ei se varmaan kuitenkaan tota 600 kuutioista paljoa isompi ole. vai? Pitää tässä sitten vielä katsella ja miettiä.

Kannattaa käydä keväällä koeajelemassa. Monstereissa ei kannata antaa kuutioiden hämätä, kun laitteita saa S4R kohtuu modernilla vesijäähykoneella ja aatamin veljen keksimillä ilmajäähykoneilla, joissa ei paljon tehoja näy vaikka kuutioita olis kuinka.


Toinen vaihtoehto olisi tuollainen Kawasaki z1000 tai 750. Tossa olis sitten vähän enemmän potkua.

Makuasioita taas. Meikäläisen makuun Zetat on vähän turhan hengettömia suristimia. Pitää kierrättää reilusti että tehot tulee pihalle ja matalilla/keskikierroksilla kahvan vääntäminen ei vielä juurikaan laitetta liikauta. Pikkuzetasta jäi yhden päivän koeajolla myös hiukka halpa fiilis jousituksen ja jarrujen jne. perusteella.


Pyörässä pitäisi jonkin verran olla tehoja ja sitten sen pitäisi olla nakupyörä, jos jollain jotain ehdotuksia niin otetaan harkintaan? :) Noista muoviluodeista en ole oikein ikinä tykännyt...

Trumpan Speed Triple 1050
Aprilia Tuono
KTM SuperDuke
Monster S4R /S4RS

Tuossa nyt on meikäläisen kirjoissa semmoisia OK nakuja joissa on menopuoltakin mukavasti. Triple varmaan lähinnä teikäläisen makua näistä perushintaisista, jos Monsterin tyylinen hiukka perinteisempi muotoilu innostaa (tuplalamppujen tilalle saapi kyllä perinteistä lamppua kittinä, jos se rillipirukeula ahistaa: http://www.lsl-motorradtechnik.de/uploads/14773301034486870e845eb.jpg). S4R ja S4RS maksaa sitten jo taas hunajaa.
 
Eiks woblaaminen tarkoita sitä että pyörä pyrkii heittämään voltit etupyörän kautta? Itselle on päri kertaa käynyt tuollainen "vatkausefekti". Tosin pienemmässä vauhdissa. Sen oikein tuntee kun se meinaa yltyä ja yltyä. Monesti käynyt myös silloin kun kiihdyttää kunnolla ja eturengas vain hipoo tien pintaa ja kosketuksesta lähtee vatkaamaan. Saa nähdä miten tuo ohjausiskari vaikuttaa..?

Periaatteessa joo, mutta paras sana kuvaamaan tuota tilannetta oli kyllä woblaaminen. Tuossa videossa on yksi pätkä, josta näkee hyvin missä vaiheessa se woblaaminen menee liian pitkälle endoa tehdessä. Se EINFETZA pätkä, jossa kaveri lippaa R6:sen endossa etukautta.

Ohjausiskarin pitäisi kyllä tosiaan jeesata tuohon (siis jos tulee esim. keuliessa alas hieman tanko vinossa tms. niin ei lähde pyörä lapasesta. Endoon se nyt ei paljon auta. Jos on mennäkseen etukautta ympäri niin siinä ei paljon iskarit jeesaa :D)

Tossa mun nakupyöräsuositus (puhtaasti ulkonäöllisessä mielessä), jos on massia. Yamaha FZ1-n
376164_b_6eea1163ce0be269.jpg
 
Todella hieno pyörä. Gixerin etuvalo ei oo oikeen ikinä iskeny, mutta tässä kokonaisuudessa ei juuri häiritse.

Et muuten sattunu oleen liikenteessä, kun eilen illalla tuli hopeinen lancer evo muuramen shellin kohalla vastaan. ;) Ite liikun paljon tre-jkl akselilla...

Kiitokset..Mun mielestä taas toi etuvalo on just sopivan agressivisen/mulle ei v*ttuilla näkönen:thumbs: .Enpä ollut eilen Evosella liikenteessä kun on tallissa osia odottelemassa...
 
Otat yhteyttä eri pankkeihin ja selvität, mistä saat kulutusluoton halvimmalla :)

Ja jos vaan kämppä tai muita vakuuksia löytyy niin ehdottomasti sitä normaalia vakuudellista lainaa sen vakuudettoman kulutusluoton sijaan.

Vakuudettomissa on yleensä melko muhkeat korot. Ei ihan yhtä pahat kuin prätkäkaupan GE Money:ssa, mutta melko lähelle.
 
Joo, ajattelin vaan, että jos GE Money on ollu mielessä rahasampona, varmaan ei vakuuksia löydy. Oisko nuo vakuudettomat kulutusluotot jotain 10-11 % nykyään tommoselle viidelle tonnille...

Toki takaajallakin voi saada korkoa hinattua alemmaksi ;)
 
Rahotusyhtiöt tuo myös mukanaan sen, että yleensä pyörään vaaditaan sitten kaskovakuutukset yms. Pankkilaina käsittääkseni ei. Tietenkin kasko on mopoon ihan fiksu veto, mutta jos haluaa vakuutusmaksuissa säästää, niin silloin rahoitusyhtiöt ei ole eka paikka.
 
Back
Ylös Bottom