Moottoripyörä?

Little boy sanoi:
Päivitin pärrän 13 vuotta vanhempaan.. :D

No jopas. Todella hyvällä maulla tehty nuorennusleikkaus, ei ole sitä klowninoksennusmaalausta ja saksamörkömaskia mitkä nykyään tungetaa kaikkiin rakennelmiin pökäleeksi kakkuun.

Millaisilla desibeleillä tuollainen solmukone huutaa?
 
Little boy sanoi:
Päivitin pärrän 13 vuotta vanhempaan.. :D

Helvatan komea peli! Mitkäs sirkkelinterät siinä on etujarrulevyinä? Päheet nekin! Lisää kuvia! Ja vielä pari: !!!!!
 
no niin, nyt on kortti taskussa. kävin ajaan 20-30km, nyt on alaselkä hieman kipeenä ja ojentajat turrana. toivottavasti nuo on tottumis kysymyksiä, muuten ei meikäläisestä taida tulla motoristia :)

Neutraali, kerroppa kauan meni kortin ajamisessa, noin niinku päivinä? Entäs monta kertaa ajoit? Ajotuntejahan on vissiin joku 12 ja oon kuullu, että ne voisi jopa ajaa neljänä kertana? Ja oliko minkätyylinen inssi? Pitää vähän kysellä, kun alkaa teoriatunnit parinviikon päästä ja pääsis sitten ajelemaan. Mitä nopeemmin, sen parempi.. :)
 
Pitäs ottaa kuvia siitä ku on vielä kasassa ja toimii, loppu kesän tapahtumiin tuodaankin pärrä sit kärrillä ja kuski autolla. Pitää yrittää ainaskin motoparkkiin Gti-viikonloppuna lähtee ottamaan varttimailia ja sit Joensuun kentälle loppu kesästä kalastelemaan huippuja..
 
Tossa nykyinen menopeli, motoristit voi morjestella jos näyttää et tommoisella ajelee keskiverto teiniä isompi poju :D
 

Liitteet

  • Pösö.webp
    Pösö.webp
    153,2 KB · Katsottu: 308
Neutraali, kerroppa kauan meni kortin ajamisessa, noin niinku päivinä? Entäs monta kertaa ajoit? Ajotuntejahan on vissiin joku 12 ja oon kuullu, että ne voisi jopa ajaa neljänä kertana? Ja oliko minkätyylinen inssi? Pitää vähän kysellä, kun alkaa teoriatunnit parinviikon päästä ja pääsis sitten ajelemaan. Mitä nopeemmin, sen parempi.. :)

1,5kk meni suunnilleen, isoja eroja varmaaan kouluittain. 12ajokertaa joista 2ajettiin kerralla(a,25min) eli 6ajokertaa. inssi oli seuraavanlainen:pyörän talutus:), hidasajo, pujottelu, hätäjarrutus, hätäjarrutus+vaihde ykköselle. esteen väistö tasasella vauhdilla(vauhti ei saa tippua eikä nousta), "nopea" esteen väistö. nuiden jälkeen moottoritie ajoa+kaupungilla pyörähdys ja takas konttorille.


tuo pujottelu on varsin vittumainen, ainaki mulle oli, muut on helppoja.
 
Aika kauan meni, tääl päin ei porukalla ole mennyt kuin joku pari viikkoa?! No toivottavasti mahdollisimman nopeasti, et kerkee viel ajelemaan.. :)
 
Tossa nykyinen menopeli, motoristit voi morjestella jos näyttää et tommoisella ajelee keskiverto teiniä isompi poju :D

onko mopo vai piikki?

joutu kaks kertaa eilen vilkaisemaan, kun motarilla eilen meni skootteri sataakahtakymppiä. siinä oli kykkä MP-kilvet, eli ainakin piikkinen oli...
 
onko mopo vai piikki?

Rekkaritelineen koon perusteella mopo.

Itellä on Wanha yamaha rd, piikki, ruoskittavana. Kai sillä vielä tämän kesän viittii kituuttaa. Valmistettu 82-84, tuotu saksasta suomeen vuonna 85. Ja tietenkin 2t ja tehoa 16kW. 9tuhatta kilometriä oon ajanu tän ja viime kesän aikana.

Ei pirulauta, vakuutusmaksut on kallimmaat tossa piikissä, kun isukin 500:sessa honda cb:ssä. Nimittäin 80euroa kuussa. Kai se on sitten sen verosta...
 
meikäläiselle tuli pärrän vakuutusmaksuks koko vuoden ajaks 750 euroa vaikka vertailutin kolmea eri yhtiötä

Nojoo, mut piikkejä mällätään suhteessa enemmän (-> suuremmat vakuutusmaksut) kuin isompia lepposia pyöriä. Ninjat sun muut tehohirmut on sit asia erikseen.

Toki vois olla ihan asiaa hankkia joku vanha jaawa, liikennevakuutusmaksut kuulemma 200-300euron vuosiluokkaa :)
 
Toki vois olla ihan asiaa hankkia joku vanha jaawa, liikennevakuutusmaksut kuulemma 200-300euron vuosiluokkaa :)
Nehän on nykyään pohjolassa tehopainosuhteen mukaan eli goldwingi kuristettuna on todellinen tarkan markan miehen ajopeli. :)
 
Onko porukka "ratahenkistä"?

Itse tykkään ajella radalla ja täksi kaudeksi mulla
onkin vain kilvetön käytössä.

Jepjep. Ainoa vaan että auton ja katupyörän lisäksi ei oma perse kestä pitää kilvetöntä ratapäiviä varten. Kilvellisellä olen rata-ajoni ajanut, kivaa oli pari-kolme kesää.

Nykyisin taloudellinen riski on kilvellisellä ajelussa yksinkertaisesti liian kova, kun tiedän, etten kuitenkaan malta körötellä aivan touring-vauhtia ympäri rataa.

Mulla "se" juttu rata-ajossa olisi parantaa omia taitoja edelleen ja milläpäs sitä tehokkaammin mittaa kuin kellolla. Katupyörällä aikanaan alkoi mennä siihen, että se riskimarginaali vain pieneni ja pieneni (ja tulihan sitä kerran kynnettyäkin).

Täytyy varmaan hankkia minimoto. Tai sitten luopua katupyörästä ja hankkia kesäleluiksi kilvetön ja moottorivene :)
 
tomppa, oliko tuollainen agressiivinen kanttailu aluksi hankaalaa+polvipalan hyödyntäminen siinä?. hurjan näköistä touhua kun tuollain roikutaan noissa kanttailuissa:). radalla ois kyllä mukava joskus käydä kokeilemassa rajoja, jos ois sellanen pyörä millä sen uskaltais reilusti tehdä.
 
tomppa, oliko tuollainen agressiivinen kanttailu aluksi hankaalaa+polvipalan hyödyntäminen siinä?. hurjan näköistä touhua kun tuollain roikutaan noissa kanttailuissa:). radalla ois kyllä mukava joskus käydä kokeilemassa rajoja, jos ois sellanen pyörä millä sen uskaltais reilusti tehdä.

Vaikka en Tomppa olekaan, niin vastaan silti...

Roikkuminen pienentää tarvittavaa kallistusta ja siirtää painopistettä edullisemmaksi. Eikä roikkuminen edes ole roikkumista, asennon pitäisi olla sen verran tukeva, että käsiä ei käytetä kuin ohjaamiseen ja hallintalaitteiden käsittelyyn. Riittää että toisen kannikan siirtää satulan reunan yli. Asento "ankkuroidaan" tukevaksi jaloilla, tukipisteinä satula, tapit, tankki.

Toisaalta polven lattiaan saaminen edellyttää että ajoasento on edes suunnilleen oikea, muuten voi alkaa tapit raapia ennen polvipaloja. Harjoittelu kannattaa tehdä radalla (kadulla paikat joissa polvea voi dippailla edes suht turvallisesti ja kohtuu nopeuksilla ovat harvassa, ellei satu löytämään jotain tyhjää parkkipaikkaa, jossa on puhdas asfaltti), kysyä vinkkejä kokeneemmilta ja keskittyä siihen oikeaan ajoasentoon. Kun se vauhti (ja sitämyöten tarvittava kallistus) kasvaa, polvipalat alkavat kyllä kulua :)


Ei se polven laahaaminen ole mikään itsetarkoitus (ja voi jopa hidastaa menoa). Sillä lähinnä kokeillaan kallistusta ja onhan se sen lisäksi hauskaa :) Tekijämiehet voivat seivata polvella alkavia luisuja ja nostaa pyörää hieman pystympään...
 
Back
Ylös Bottom