Moottoripyörä?

Mua kiinnostaa kovasti rata-ajelut. En ole vielä vain kerennyt kokeilemaan. Siihen liittyen kysymys: miten saa parhaiten selville ratavuorot? Soittamalla suoraan radalle vai onko netissä jotain ratakohtaisis kalentereita? Moottoripyora.org on tuttu sivu, mutta aika vähän siellä ilmoitellaan (tai sitten en ole vain huomannut). Radalle.com olen käynyt katsomassa, mutta siellä näkyisi olevan aika huonosti vapaita vuoroja. Tai sitten mä olen vain puusilmä...

Vinkkejä!!??!!

Jepjep. Ainoa vaan että auton ja katupyörän lisäksi ei oma perse kestä pitää kilvetöntä ratapäiviä varten. Kilvellisellä olen rata-ajoni ajanut, kivaa oli pari-kolme kesää.

Nykyisin taloudellinen riski on kilvellisellä ajelussa yksinkertaisesti liian kova, kun tiedän, etten kuitenkaan malta körötellä aivan touring-vauhtia ympäri rataa.

Mulla "se" juttu rata-ajossa olisi parantaa omia taitoja edelleen ja milläpäs sitä tehokkaammin mittaa kuin kellolla. Katupyörällä aikanaan alkoi mennä siihen, että se riskimarginaali vain pieneni ja pieneni (ja tulihan sitä kerran kynnettyäkin).

Täytyy varmaan hankkia minimoto. Tai sitten luopua katupyörästä ja hankkia kesäleluiksi kilvetön ja moottorivene :)

Aika tiukasti samaa mieltä. Rata-ajoa kilvellisellä rajoittaa tieto siitä, että jossain välissä se yrittäminen kasvaa taitoja suuremmaksi. Ja sitten vituttaa lujaa. Siinä on mies melkein tippa linssissä, kun pyörä luistaa asfaltilla kyljellään niin, että kipinät vain sinkoilee. Ilman täyskaskoa. Nimimerkillä "V*ttu mä otan mutkissa kiinni sen mitä suoralla tehoissa häviän" :itku:

Kun tämä taloustilanne tästä kohenee, ilmestyy meidän talliin kilvetön välittömästi. Silloin pyörään suhtaudutaan vain niin, että kun mä kippaan sen, niin sitten se korjataan. Jos on varaa. :D

Aika tiukasti samaa mieltä. Rata-ajoa kilvellisellä rajoittaa tieto siitä, että jossain välissä se yrittäminen kasvaa taitoja suuremmaksi. Ja sitten vituttaa lujaa. Siinä on mies melkein tippa linssissä, kun pyörä luistaa asfaltilla kyljellään niin, että kipinät vain sinkoilee. Ilman täyskaskoa. Nimimerkillä "V*ttu mä otan mutkissa kiinni sen mitä suoralla tehoissa häviän" :itku:

Kun tämä taloustilanne tästä kohenee, ilmestyy meidän talliin kilvetön välittömästi. Silloin pyörään suhtaudutaan vain niin, että kun mä kippaan sen, niin sitten se korjataan. Jos on varaa. :D

Korvaako muka täyskasko jos radalla mällää pyöränsä?

Mua kiinnostaa kovasti rata-ajelut. En ole vielä vain kerennyt kokeilemaan. Siihen liittyen kysymys: miten saa parhaiten selville ratavuorot? Soittamalla suoraan radalle vai onko netissä jotain ratakohtaisis kalentereita? Moottoripyora.org on tuttu sivu, mutta aika vähän siellä ilmoitellaan (tai sitten en ole vain huomannut). Radalle.com olen käynyt katsomassa, mutta siellä näkyisi olevan aika huonosti vapaita vuoroja. Tai sitten mä olen vain puusilmä...

Vinkkejä!!??!!

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?;act=ST;f=45;t=44376

orgin ajoissa on ainakin tilaa, radalle.comista olen kuullut, että ei tod. kannata ruuhkaan lähteä.

Vinkkejä!!??!!

Siinäpä kohtuullisen laaja lista MP-tuki ry:n tapahtumia

Tapahtumista on kokemusta (ei tosin viime kesältä) ja voin suositella lämpimästi.

tomppa, oliko tuollainen agressiivinen kanttailu aluksi hankaalaa+polvipalan hyödyntäminen siinä?. hurjan näköistä touhua kun tuollain roikutaan noissa kanttailuissa:). radalla ois kyllä mukava joskus käydä kokeilemassa rajoja, jos ois sellanen pyörä millä sen uskaltais reilusti tehdä.

Kyllähän sen aikansa vie, että löytää hyvän ajoasennon, mutta
sen jälkeen kaikki menee kuin itsestään.
Eli persettä vaan irti penkistä ja ulomman jalat polvitaive
satulan reunaan tukemaan menoa.

Senhän takia tuolla roikutaan, että pystytään sitten pitämään
pyörä pystymmässä ja näin renkailla parempi pito.

Itselläni kun vielä viimekesänä oli katupyörä ja gorepuku niin
siihen tuli ikävät reiät polvien kohdalle, joten gorepuvulla
en suosittele niin kanttailemaan (ei sitten pidä enää vettä ;)
Nyt kun on polvipalat niin niitä yrittää kuluttaa
mahdollisimman vähän.
Ne on vähän niinkuin "tuntosarvet", että tietää kuinka vinossa sitä mennään.

Mutta radalle kannattaa mennä...oli pyöränä sitten mikä tahansa...
Se meinaa "opettaa".

Ennen:

crm15_17.jpg

Nyt:

00012342tl.jpg

Vielä vähän vaiheessa. ;) Eteen tulee 17' rengas, joka tuolla takapihalla odottelee kiinnilaittoa.

Helvetin Imageshack... Noh, tässä on kuva valmiista:

39139033.jpg

Vittuilkaa sit, ootte vaan kateellisia. :D

Entäs kawan zzr 600 f?

Onko siitä kokemuksia?

Ekaks pyöräks ok?

tollanen -95-98 ja hintaa noin 5000 egee. Onko se paha? Ajettu yleensä haarukassa about 50000 tai alle.

Kokemuksia?

Ois inssi maanantaina. Ne kirjalliset oikeasti olli i-han hel-ve-tin pelleilyä... ihan turhat.

Onko kokemuksia jkl:n insseistä? Onko ne niisanotusti vittumaisia ja tarkkoja?

Onko kokemuksia jkl:n insseistä? Onko ne niisanotusti vittumaisia ja tarkkoja?

Eiköhän niillä ole kaikilla samat ohjeet. Jos lykkäät sandaalis katuun käsittelykokeessa oot hylätty. Ajokoe sit menee kun muistelet käännellä liiotellusti päätäs joka kerta kun tuut risteykseen jne. :)

Tänään oli hauska tapaus: ajelin prätkällä kohti nauvoa hieman paraisten jälkeen. Edessä oli joku äijä harrikalla, joka hivuttautui sivuun huomattuaan kun roikuin perseessä ja näytti, että mene ohi vaan. No, tempaisin siitä sitten "sopivaa" vauhtia aina nauvon lautalle asti. Ukko tuli juttelemaan lautalla, että "päästin sut ohi ku ajattelin et ajelen sit sun perässä mut perkele vaikka minkä tein niin en perässä pysynyt". Ukko tuli tosiaan lauttajonoon melkoisen paljon mun jälkeen :). Sitten lautalta lähtiessä äijä sanoi, että "mee sää ensin vaan ku kuitenkin meet ohi".

Ihan lepposa äijä oli ja turistiin siinä kaikkea muutakin. Kehui se myös juuri vaihtaneensa harrikkaansa uudet takaiskarit, että ottaa perse töyssyt vähän paremmin (eipä ne iskarit paljoa ainakaan perässä pysymiseen auttanut). No, eipä se mikään ihme ole ettei joku harrikalla mutkapätkällä perässä pysy ;).

Se ois ekan kerran käyty vetäsemässä varttia.
Lopputulos 10.3s/185km/h, viimeinen sata metriä ilman ketjuja :eek:
Oli oikeasti lähellä ettei ketjut tullut katketessaan reisille/persiille, mut jotain positiivista oli sentään se ettei tuntunut ainakaan tehonpuute vaivaavan.

Back
Ylös Bottom